To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

LPG - LPG a katalizator

MichciuGT - 18-04-2016, 14:36

Ja jestem ciekawy takich informacji i mogę się na tym trochę poduczyć, ale masz racje że najlepiej to robić pod okiem, lub samymi rękami fachowcy :)
Marcino - 18-04-2016, 15:19

Dodam od siebie... ze prawie 120kkm na LPG i katalizator wyglada jak nowy, żadna sonda nigdy nie była wymieniana, zero błędó typu check - engine.
Co do korekt się zgadzam, mam tak samo w Evo scan jak podawał plecho1,
Jedynie co ja robie to nagrywam alebo przełączam się w tryb wykresu gdzie lepiej mi się obserwuje np wskazanie sondy lambda.

plecho1 - 18-04-2016, 19:03

Mój Evoscan jest standardowy, nic w parametrach nie zmieniałem. Tak jak pisałem wcześniej, do podglądu korekt i sondy używam innego interfejsu i programu czyli Elm 327 i Torque na telefonie z androidem. Z Evoscanem też nie powinno być problemów tylko trzeba by zobaczyć co który parametr pokazuje podczas pracy silnika.
Sir Stanczyk - 01-05-2016, 11:09

Już mi się skończyły pomysły...
Wszystkie testy jakie przeprowadziłem wychodzą pozytywnie, mieszanka i gazu i benzyny jest ok, sondy działają dobrze, katalizator nie jest walnięty...
A wciąż zapala mi się CE P0421 :/ I jak zauważyłem to ostatnio jak się za kimś wlokę na drodze (nie w korku). Prędkość jakoś 40-50km/h, obroty przez to wiszą (mam automat) około 1200-1500obrotów i nagle bez żadnych oznak światełko się zapala...
Już mi się pomysły skończyły, pozostaje mi tylko kasować błąd i jechać dalej...

Owczar - 05-05-2016, 16:53

Sprawdź czy nie masz nieszczelnosći w okoliach drugiej sondy lambda lub przed nią. Bardzo często minimalny przedmuch powoduje ten błąd.
mati_z - 05-05-2016, 17:32

A może kabel od sondy gdzieś przerywa? Sonda jest podpięta do sterownika LPG?
Jeśli chodzi to przełączanie między Closed Loop a Open Loop to można zobaczyć po zmianach "Fuel Trim InUse (LTFT)". Kiedy jest równy zero to jest raczej na pewno w OL ;)

Owczar - 05-05-2016, 19:01

Sondy za katem raczej nikt do LPG nie podłącza ;)
mati_z - 05-05-2016, 22:12

Ja mam u siebie obie podłączone ;)
Owczar - 05-05-2016, 23:43

U Ciebie są 4. Lepiej podłączyć 2 przed katem niż jedną przed i drugą za...
Sir Stanczyk - 06-05-2016, 07:14

Wszystkie cztery sondy były wymieniane miesiąc temu. Przerwany kabel na pewno nie wchodzi w rachubę. Nieszczelności też na 99% nie wchodzą w grę.
Jeżdżę i testuję i czekam aż znowu się to pojawi, ale to chyba jest totalny random, bo ja tego wywołać nie potrafię, mimo że stwarzam warunki w jakich to wyskakiwało... )

Marcino - 06-05-2016, 08:29

Jak mocy nie traci to bym to zostawił.
mati_z - 06-05-2016, 08:33

Owczar, ja mam jeszcze 2, bo nie mam prekatów ;)
Sir Stanczyk, to może nie przerwany kabel a zimny lut? Czy masz pozaciskane kable?

Sir Stanczyk - 06-05-2016, 08:37

Może mam po prostu wrażliwy komputer który raz na kilkadziesiąt/kilkaset kilometrów głupieje i woli zasygnalizować błąd niż pomyśleć, że to inne paliwo przepływa czy coś ;)
Poza P0421 nie ma żadnych innych objawów. Dwa razy jechałem i dopiero po chwili zobaczyłem, że się cholerstwo zaświeciło, bo nic w jeździe nie poczułem ani nic ;)

plecho1 - 06-05-2016, 09:34

mati_z, ale przy jakiejkolwiek przerwie obwodu sondy wyskoczył by odpowiedni błąd albo dotyczący braku sygnału lub przerwy w obwodzie grzałki a nie błąd związany z uszkodzonym katalizatorem.
Mimo, że to nie rozwiązuje problemu to niektórzy w takim przypadku jak nie mogą zdiagnozować tej usterki montują przed sondą emulator sondy, podobno kątowy działa najlepiej.

Krzyzak - 06-05-2016, 12:49

Sir Stanczyk napisał/a:
Może mam po prostu wrażliwy komputer
nie masz... to nie warunki kosmiczne, gdzie promieniowanie kosmiczne potrafi wybijać elektrony z rdzenia procesora...
oprogramowanie wykrywa błąd i go sygnalizuje; w manualu są dokładnie rozpisane warunki testu



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group