Outlander I GEN Techniczne - Po wymianie oleju w skrzyni dziwnie wchodzą biegi
apollo99 - 26-06-2016, 14:17
No tych linkach też myślałem,że może ciężko chodzą,na razie nie chce mi się grzebać przy aucie , a jakoś szczególnie mnie to nie denerwuje, to tak jeżdżę
Kochan - 25-07-2016, 13:12
Miałem podobne problemy po wymianie oleju prawie rok temu, ostatnio postanowiłem zmienić olej ponownie z racji ciężko wchodzących biegów (haczenia). Zamówiłem Ravenol 75w90, zlałem stary olej (przy zlewaniu jak nówka, tylko 15 tys. przebiegu) i dodatkowo odpowietrzyłem sprzęgło. Strzał w 10, biegi wchodzą płynnie i nie haczy:)
Paput - 26-07-2016, 23:10
Kochan napisał/a: | Miałem podobne problemy po wymianie oleju prawie rok temu, ostatnio postanowiłem zmienić olej ponownie z racji ciężko wchodzących biegów (haczenia). Zamówiłem Ravenol 75w90, zlałem stary olej (przy zlewaniu jak nówka, tylko 15 tys. przebiegu) i dodatkowo odpowietrzyłem sprzęgło. Strzał w 10, biegi wchodzą płynnie i nie haczy:) |
miałeś haczenie czy też inne objawy? Jaki olej wcześniej zalałeś?
Kochan - 27-07-2016, 11:32
Miałem haczenie, problem z wstecznym i te kopnięcia drążka przy biegu nr2. Objawy typu haczenie i problem ze wstecznym zniwelowane a kopnięcie - ciężko mi stwierdzić po ok. 200km brak.
Wcześniej zalałem jakiegoś shella, syntetyk, 75W90 - była tragedia. Dodatkowo wymieniłem olej na 80w90 w dyfrze.
Paput - 27-07-2016, 22:13
Kochan napisał/a: | Miałem haczenie, problem z wstecznym i te kopnięcia drążka przy biegu nr2. Objawy typu haczenie i problem ze wstecznym zniwelowane a kopnięcie - ciężko mi stwierdzić po ok. 200km brak.
Wcześniej zalałem jakiegoś shella, syntetyk, 75W90 - była tragedia. Dodatkowo wymieniłem olej na 80w90 w dyfrze. |
To daj znać co z tą dwójką czy dalej jest "kopnięcie" w sumie tez miałem na 2 i na 1 ale na 2 od roku juz nie ma a na 1 coraz rzadziej występuje. No i napisz który rodzaj Revenola brałeś dokładnie i jak wlewałeś (wężykiem i lejkiem z boku skrzyni?)
Kochan - 27-07-2016, 22:18
dzisiaj zrobiłem ok. 20 km po mieście więc było trochę machania i zero problemów.
Wlany RAVENOL VSG SAE 75W90, lałem przez wąż z lejkiem od góry, wlew z boku skrzyni.
Paput - 27-07-2016, 22:27
Kochan napisał/a: | dzisiaj zrobiłem ok. 20 km po mieście więc było trochę machania i zero problemów.
Wlany RAVENOL VSG SAE 75W90, lałem przez wąż z lejkiem od góry, wlew z boku skrzyni. |
a ile ci weszło litrów? 2,3?
Kochan - 27-07-2016, 22:33
2,15l, dalej zaczęło wyciekać. Po 15 minutach kolejna próba i dalej wylatywał olej więc nie lałem już.
Paput - 28-07-2016, 23:33
Kochan napisał/a: | 2,15l, dalej zaczęło wyciekać. Po 15 minutach kolejna próba i dalej wylatywał olej więc nie lałem już. |
Daj znać jakby coś się zmieniło i problem powrócił;) Oby nie. Jakieś średnicy miałeś wężyk?
tec_d - 30-07-2016, 10:49
Dodatkowo wymieniłem olej na 80w90 w dyfrze.
Jaki olej wlałeś do dyfra?
Od paru miesięcy posiadam Outladera z 2006 roku z silnikiem 2.0 Turbo.
Czasem jest delikatny problem z wbiciem 1 a potem przejściem 1 - 2.
Pojawia się też stuknięcie pod samochodem (tak mi się wydaje) podczas ruszania i czasem podczas zmiany biegów. Skrzynia jest manualna.
Pytanie czy po zmianie oleju nadal u Ciebie wszystko ok i czy macie jakieś lekarstwo na trzaskanie?
Paput - 31-07-2016, 06:53
tec_d napisał/a: | Dodatkowo wymieniłem olej na 80w90 w dyfrze.
Jaki olej wlałeś do dyfra?
Od paru miesięcy posiadam Outladera z 2006 roku z silnikiem 2.0 Turbo.
Czasem jest delikatny problem z wbiciem 1 a potem przejściem 1 - 2.
Pojawia się też stuknięcie pod samochodem (tak mi się wydaje) podczas ruszania i czasem podczas zmiany biegów. Skrzynia jest manualna.
Pytanie czy po zmianie oleju nadal u Ciebie wszystko ok i czy macie jakieś lekarstwo na trzaskanie? | uderzenia przy zmianie biegow to nic innego jak zerwane poduszki w dyfrze. Standard w tym modelu
tec_d - 31-07-2016, 09:47
Paput napisał/a: | uderzenia przy zmianie biegow to nic innego jak zerwane poduszki w dyfrze. Standard w tym modelu |
Dzięki za szybką odpowiedź.
Rozglądałem się w międzyczasie na forum i rozumiem, że chodzi o poduszki, które większość zamienia na poliuretanowe z Olkusza. Pytanie czy nie lepiej zamienić na oryginalne (może wiecie ile kosztują)? Drugie pytanie czy nie macie jakiegoś linku do manuala wymiany bo chciałbym spróbować zrobić to samodzielnie?
[ Dodano: 31-07-2016, 10:32 ]
tec_d napisał/a: | Paput napisał/a: | uderzenia przy zmianie biegow to nic innego jak zerwane poduszki w dyfrze. Standard w tym modelu |
Dzięki za szybką odpowiedź.
Rozglądałem się w międzyczasie na forum i rozumiem, że chodzi o poduszki, które większość zamienia na poliuretanowe z Olkusza. Pytanie czy nie lepiej zamienić na oryginalne (może wiecie ile kosztują)? Drugie pytanie czy nie macie jakiegoś linku do manuala wymiany bo chciałbym spróbować zrobić to samodzielnie? |
Ostatnie pytanie odnośnie luzów wału napędowego, czy jeżeli są podobne jak na filmie: https://www.youtube.com/w...top&spfreload=1 to koncentrować się dalej na gumach czy problem jest poważniejszy?
elektryk - 31-07-2016, 10:45
Paput napisał/a: | uderzenia przy zmianie biegow to nic innego jak zerwane poduszki w dyfrze. Standard w tym modelu | Czy przypadkiem to nie Ty skarżyłeś się że wymiania NIE pomogła?
tec_d - 31-07-2016, 11:15
Nie to nie ja. Pytam bo chciałbym uniknąć niepotrzebnych kosztów. Samochód ma przejechane 120 tys pewne bo zakup od rodziny, która kupiła go w Polskim salonie jako nowy samochód. Niestety z tego co wynika z książki serwisowej wymienili tylko rozrząd i parę części zawieszenia. Widzę po innych postach, że np zaniedbali wymiany oleju w skrzyni i pozostałych elementach napędu. Dostałem wiadomość, że słyszeli, że po wymianie dzieją się cuda i lepiej jeździć na fabrycznie zalanym płynie.
elektryk - 31-07-2016, 12:04
tec_d napisał/a: | Nie to nie ja. Pytam bo chciałbym uniknąć niepotrzebnych kosztów. | Ale wymieniałeś u siebie te tuleję i to pomogło na te uderzenia w dźwignie zmiany biegów?
|
|
|