To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Outlander 2.0T miga check engine i nierowno pracuje

grzesiopol - 04-11-2016, 12:23

Zasadnicze pytanie do obydwu: czy jest założona instalacja gazowa w tych samochodach?
Drugie pytanie- Mierzyliście napięcia zgodnie z tym co jest w manualu? było OK?
Trzecie- Podmienialiście komputer na próbę?

[ Dodano: 04-11-2016, 12:36 ]
Co do resetu komputera to:
Odłączamy akumulator na jakieś 30 sekund - przy resecie ECU - a nastepnie go podłączamy. (można podczas odłączenia dodatkowo włączyć zapłon na ON aby rozładować szybciej cały układ)

1. Przekręcamy kluczyk w pozycję ON - wszystkie kontrolki powinny się zaświecić i odczekać około 10 sekund, komputer powinien w tym czasie zapisać sobie parametry w spoczynku zwłaszcza położenie przepustnicy. Po tym czasie przekręcamy kluczyk w pozycję OFF.

2. Przekręcamy kluczyk w pozycję ON a następnie uruchamiamy silnik, powinien pracować około 10 minut, w tym czasie nie włączać żadnych urządzeń obciążających silnik aby nie zakłócać jego pracy. Po tym czasie wyłączamy silnik.

3. Po raz drugi uruchamiamy silnik ale teraz po uruchomieniu należy włączyć np. klimatyzację na maksa, silnik powinien pracować aż do momentu unormowania sie obrotów, niektórzy twierdzą, że powinien pracować następne 10 minut, po tym czasie wyłączamy silnik i już gotowe.

Dodam, że ja zawsze resetuje kompa gdy silnik jest już rozgrzany lub temperatura otoczenia nie mniejsza niż 20 stopni. Chodzi o punkt drugi gdzie niektórzy czekają np aż właczy się wentylator. Gdy silnik jest ciepły to nie trzeba czekac dłużej niż 10 minut.

Jaro1974 - 04-11-2016, 17:38

Grześ odpowiadając na Twoje pytania:
ad 1: jest.
ad 2. tak, pomiary zostały wykonane. Co wyszło o tym za chwilę.
ad 3. nie, bo nie mam skąd wziąć :P .

Podczas pomiaru napięć na przepustnicy wyszło mi że na pinie nr 2 jest napięcie o wartości ok. 5V, pin nr 4 jest pinem masowym a na pinie nr 3 wskazało napięcie o wartości około 2.7V. Po naciśnięciu pedału gazu wartość ta nie zmieniała się. Dodam tylko że założony został nowy potencjometr na którym napięcia na pinach wyjściowych zmieniają się pod wpływem zmiany położenia pedału gazu. Wniosek który mi się na chwilę obecną nasuwa jest taki że ECU nie daje prawidłowego sygnału wyjściowego na przepustnicę. Chcę jeszcze zrobić jedną rzecz a w zasadzie chcemy (z Piotrkiem), ale potrzebne jest drugie takie samo auto (które de facto on posiada) ale musi znaleźć czas żeby do mnie podlecieć.

grzesiopol - 04-11-2016, 19:28

W twoim przypadku pomyślałem właśnie o kompie. Jak zrozumiałem pedał (hmmm dziwnie zabrzmiało ale nie to miałem tego na mysli) działa, przepustnica działa, nie ma reakcji na działanie pedału na przepustnicy. Są dwie możliwości brak połączenia pedał-komputer lub komputer przepustnica.
Ostatecznie stawiałbym na błąd pomiędzy pedał-komputer bo skoro masz zasilanie na przepustnicy to komputer napięcie wysyła :!: Jakby nie było napiecia na przepustnicy wtedy komp padnięty. Co jeszcze możesz zrobić to spróbować znaleźć na wejściu do kompa sygnał z pedału, jeżeli go nie będzie to znaczy że gdzieś jest coś przerwane lub delikatnie nadłamane, moze to nie być widoczne na pierwszy rzut okiem.
Dlaczego pytałem o gaz, bo przecież trzeba komputer od gazu trzeba gdzieś wpiąć a czy to czasem nie dzieje sie przed komputerem silnika? Trzeba również zobaczyć to połączenie bo być może tam jest problem.
Ogólnie mówiąc albo coś jest przerwane albo robi się jakieś zwarcie na połączeniach.
Kiedyś jak miałem Opla Vectrę to samochód mi padł, a właściwe silnik wariował, jak się przypadkowo okazało jeden z przewodów od czujnika położenia przepustnicy jest nadłamany, dziwnym było to, że robiło się jakieś zwarcie lub było przejście albo nie i silnik wariował. Z daleko wyglądało wszystko na takie jak ma być.
Komp na podmianę to tylko dla sprawdzenia gdzie jest problem a właściwie dla potwierdzenia.

plecho1 - 04-11-2016, 19:35

Raczej jak by był jakiś problem w elektryce przepustnicy czy w czujniku położenia pedału gazu to raczej powinien pojawić się stosowny błąd sygnalizowany kontrolką silnika.
grzesiopol - 04-11-2016, 19:39

Błąd P2135 to jest własnie ten błąd co ty mówisz. Brak sterowania silnikiem spowodowany nieprawidłowym działaniem tych elementów.
A tak przy okazji dawno cie na spocie nie było :wink:

plecho1 - 04-11-2016, 19:43

Więc trzeba sprawdzić czujnik przy pedale oraz mechanizm poruszający przepustnicą. Jak te elementy będą sprawne to wina obwodów łączących te elementy lub sterownika.
grzesiopol - 04-11-2016, 19:45

Jarek to sprawdzał, Jest napięcie na przepustnicy a więc z kompa jest sygnał. Pedał też wymieniał i teoretycznie działa. Pozostaje połączenie pedał-komp.

[ Dodano: 04-11-2016, 19:49 ]
Tak samo dzieje sie w przypadku kolegi KUBAS007 ma napiecie na przeopustnicy ale nie ma reakcji na pedał. Więc podobna sytuacja. Ale u niego był wymieniany silnik wiec moze cos sie przerwało, ułamało. Nic nie napisał że ma gaz więc trudno cos wiecej powiedzieć. Przy gazie moze być też uszkodzony komputer od gazu i dlatego cos sie dzieje.

Jaro1974 - 04-11-2016, 20:24

Jeszcze jutro z rana sprawdzę przewody łączące pedał z kompem. Przy okazji zobaczę (o ile mi się uda to zobaczyć) podpięcie przewodów z centralki gazu w instalację. Powiem szczerze że o gazie nie pomyślałem :oops:
radek79 - 04-11-2016, 20:30

ja bym wymontował kompa i dał na sprawdzenie czy czasem któraś ścieżka się upaliła,zimne luty itp.
W@sio - 04-11-2016, 20:36

Jutro będę u Jarka to sprawdzimy co i jak, wezmę lutownicę, miernik itp. Ja stawiam na wylany kondensator :-)
grzesiopol - 04-11-2016, 21:57

Też może być. Dobrze, że nie trzeba metodą prób i błędów zakupywać i wymieniać wszystko po kolei :mrgreen:

[ Dodano: 04-11-2016, 22:00 ]
Dodatkowo jakiś oczyszczacz do złączy :roll:

plecho1 - 04-11-2016, 22:01

Sterownik LPG raczej nie ma tu znaczenia, jedynie przerywa obwody wtryskiwaczy benzynowych a poza tym podpięty jest jeszcze pod cewkę lub czujnik wałka rozrządu pobierając z tych miejsc sygnał obrotów, być może też pod sygnał sondy ale niekoniecznie i pod jakiś plus po stacyjce i w sumie tyle. Sterownik benzynowy może być dobrym tropem ale najpierw warto sprawdzić wszystko poza nim.
Jaro1974 - 04-11-2016, 22:09

Ale jak by padł sterownik benzyny to byłby problem z odpaleniem pojazdu - czy się mylę?
plecho1 - 04-11-2016, 22:17

Zależy jak jest realizowany bieg jałowy, czy jest jakiś silniczek krokowy sterujący obejściem poza przepustnicą czy wolne obroty realizowane są otwarciem przepustnicy.
Jaro1974 - 04-11-2016, 22:31

Raczej za pomocą przepustnicy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group