To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III Ogólne - skrzynia CVT

_tm_ - 04-11-2016, 12:17

Jaad napisał/a:

A co do drugiego -- to co, przepraszam się może stać, jak wyłączysz silnik na innym trybie pracy ?


Nic. Będzie się świeciła kontrolka informująca o nieprawidłowym położeniu wajchy. Tu nie chodzi o bezpieczeństwo silnika tylko użytkownika, bo gdybyś zostawił samochód na D, a przy kolejnym uruchamianiu nie zwrócił na to uwagi to samochód od razu by ruszył i mógłbyś spowodować kolizję (dotyczy to nie tylko CVT, ale każdego automatu). Niektóre samochody z manualną skrzynią mają takie zabezpieczenie, że bez wciśniętego sprzęgła nie uruchomisz silnika - ten sam powód.

jacekk - 04-11-2016, 17:01

Jaad napisał/a:

Czyli jednak na światłach N, jak nie chce sie oslepiać :rolleyes:

A co do drugiego -- to co, przepraszam się może stać, jak wyłączysz silnik na innym trybie pracy ?

Widzę, że ta skrzynia automatyczna to jakiś koszmar obsługowy jest. Nie rób tego, nie rób tamtego :x

Skrzynia automatyczna jest w użytkowaniu prosta jak cep. Ma zasadniczo 3 biegi użytkowe:
D - do przodu, R - do tyłu, P - parkowanie

Ewentualnie w górach by nie katować hamulców należy skorzystać z L lub ręcznej zmiany biegów.
I hamulec ręczny przy parkowaniu na wzniesieniu (po siłowaniu się z lewarkiem zmiany biegów wiadomo dlaczego).
To wszystko. Reszta to jakieś filozofowanie i dorabianie własnych teorii.

sebowy - 05-11-2016, 11:33

_tm_ napisał/a:
samochody z manualną skrzynią mają takie zabezpieczenie, że bez wciśniętego sprzęgła nie uruchomisz silnik

...dokładnie tak mam
i teraz sobie przypomniałem że dawno temu miałem okazję w pracy pojeździć fordem probe (czy jakoś tak...) tam nie można było uruchomić silnika bez wciśniętego hamulca, czyli zabezpieczenie na tej samej zasadzie, niezależnie od tego na jakiej literce skrzynia w nic nie wjedziesz (no chyba że po uruchomieniu puścisz hamulec :lol: )

jacekk napisał/a:
Widzę, że ta skrzynia automatyczna to jakiś koszmar obsługowy jest. Nie rób tego, nie rób tamtego :x

...a ja chciałem dla żony automata kupić, :shock: muszę się poważnie zastanowić :mrgreen: )

esesen - 08-11-2016, 12:15

A jak to jest z trybem "L"?
U mnie po wrzuceniu (oczywiście na postoju) tego trybu auto jedzie tak, jakby jechało tylko na jedynce, za szybko się nie pojedzie, nadaje się na krótki podjazd, ale nie dłuższą jazdę po górach.

Nie działają tez manetki ręcznej zmiany biegów, chociaż w instrukcji jest tak:
"Podczas postoju lub jazdy z dźwignią wybieraka w położeniu D lub L mozna wybrać ręczna zmianę biegów, pociągając jeden z przełączników zmiany biegów do siebie."
dalej
"Aby powrócić do zakresu sterowania D lub L należy pociągnąć i przytrzymać łopatkę zmiany biegów po stronie +"
a jeszcze dalej:
"Gdy dźwignia wybieraka jest w położeniu L tryb sportowy nie zostanie wybrany nawet w wyniku użycia łopatek zmiany biegów"
(strony 6-48,6-49).
To jak to jest?

tomoman - 08-11-2016, 13:18

L to po prostu reduktor - nadaje się do jazdy w trudnym terenie, błoto, piach, podjazdy na trawie itp. do 40 km/h Takie ma zastosowanie, nie radzę używać na asfalcie, itp. W niektórych samochodach jazdą z reduktorem po asfalcie można załatwić napęd - nie wiem jak w Outlanderze, ale np. w Jeepie można zarżnąć most - naprawa kilka tysięcy.

99% jeździsz na D i R, L w trudny teren i tyle.

jacekk - 08-11-2016, 17:08

esesen napisał/a:
A jak to jest z trybem "L"?
U mnie po wrzuceniu (oczywiście na postoju) tego trybu auto jedzie tak, jakby jechało tylko na jedynce, za szybko się nie pojedzie, nadaje się na krótki podjazd, ale nie dłuższą jazdę po górach.

L jest na stromy i długi zjazd by nie spalić hamulców. W Polsce raczej nie przydatne. Nie ma takich gór. A poza tym łopatki to znacznie lepsza alternatywa.

qbota - 09-11-2016, 17:18

Jaad napisał/a:

A co do drugiego -- to co, przepraszam się może stać, jak wyłączysz silnik na innym trybie pracy ?
Widzę, że ta skrzynia automatyczna to jakiś koszmar obsługowy jest. Nie rób tego, nie rób tamtego :x


Kompletnie nic. Oczywiście może wybuchnąć słońce, ale to może stać się zawsze.
Tak, automaty są absolutnie koszmarne w obsłudze. Codziennie zastanawiam ki czort wymyślił tak niepotrzebną komplikację w samochodzie. P, N, R, L jeszcze jakieś łopatki, a bywa, że i S. Kto się w tym połapie?!

:mrgreen:

Jaad - 09-11-2016, 18:29

qbota napisał/a:
Jaad napisał/a:

A co do drugiego -- to co, przepraszam się może stać, jak wyłączysz silnik na innym trybie pracy ?
Widzę, że ta skrzynia automatyczna to jakiś koszmar obsługowy jest. Nie rób tego, nie rób tamtego :x


Kompletnie nic. Oczywiście może wybuchnąć słońce, ale to może stać się zawsze.
Tak, automaty są absolutnie koszmarne w obsłudze. Codziennie zastanawiam ki czort wymyślił tak niepotrzebną komplikację w samochodzie. P, N, R, L jeszcze jakieś łopatki, a bywa, że i S. Kto się w tym połapie?!

:mrgreen:


To mi odpowiedz, po kiego czorta ludzie wypisują bzdury ? Żeby pokazać, jacy to mądrzy i przewidujący są ? :badgrin:

Zaciekawił mnie temat, jako kompletnego laika w temacie, i otrzymałem stek nieprzystających do siebie informacji/ostrzeżeń/tłumaczeń *

* niepotrzebne skreslić

sebowy - 09-11-2016, 22:04

Jaad napisał/a:
To mi odpowiedz, po kiego czorta ludzie wypisują bzdury ? Żeby pokazać, jacy to mądrzy i przewidujący są ? :badgrin:

...no jaja sobie robią sarkastycznie dywagując...
- jeśli to nie do mnie lub wyrwałem sie przed szereg to przepraszam :oops:

Sim1 - 12-11-2016, 00:07

Podsumowując ;) Skoro Auto Stop & Go wyłącza silnik podczas postoju na D to znaczy że D jest naturalnie przewidziany do stania na światłach i w korkach. N można w ogóle nie używać chyba że samochód ma się toczyć lub celowo stać "na luzie" (np. podczas kontroli hamulców).
Jaad - 12-11-2016, 01:26

Sim1 napisał/a:
Podsumowując ;) Skoro Auto Stop & Go wyłącza silnik podczas postoju na D to znaczy że D jest naturalnie przewidziany do stania na światłach i w korkach. N można w ogóle nie używać chyba że samochód ma się toczyć lub celowo stać "na luzie" (np. podczas kontroli hamulców).

Akurat mnie automatyczna skrzynia biegów gówno obchodzi, ale to żadne podsumowanie jest. Wy wszyscy, zamiast pomagać, onanizujecie się bezradnością potrzebujących. Jakby to Wam powiedzieć...

sebowy - 12-11-2016, 11:38

Jaad napisał/a:
Akurat mnie automatyczna skrzynia biegów gówno obchodzi

... w tym momencie mnie też , ale...na dzień dzisiejszy , nie wiadomo co przyniesie jutro może się przekonam :?:
Jaad napisał/a:
onanizujecie się bezradnością

...no piszą co wiedzą
a Ty od razu zrypałeś kolegów za ich wiedzę , wiesz więcej ? ,bo ja nie...
to że się odzywają znaczy że chcą pomóc :roll:

Jaad - 12-11-2016, 12:20

sebowy napisał/a:
Jaad napisał/a:
Akurat mnie automatyczna skrzynia biegów gówno obchodzi

... w tym momencie mnie też , ale...na dzień dzisiejszy , nie wiadomo co przyniesie jutro może się przekonam :?:
Jaad napisał/a:
onanizujecie się bezradnością

...no piszą co wiedzą
a Ty od razu zrypałeś kolegów za ich wiedzę , wiesz więcej ? ,bo ja nie...
to że się odzywają znaczy że chcą pomóc :roll:


Nie za wiedzę, bo przeważnie wiedzą DUŻO więcej ode mnie. Za niczym nie uzasadniony sarkazm i spoglądanie z góry.

Grimm - 12-11-2016, 14:09

Poczekaj, zanim silnik osiągnie właściwe obroty

Specjaliści zalecają, aby w samochodzie z zimnym silnikiem nie wrzucać od razu biegu D i nie ruszać. Zimny silnik pracuje w okolicach 1500 obr./min. Po kilkudziesięciu sekundach liczba obrotów spada do około 1000 obr./min. Dopiero wtedy powinno się wrzucić D i ruszyć.

Nie nadużywaj wrzucania N czyli luzu

W czasie krótkich postojów, na przykład na skrzyżowaniu ze światłami, nie powinno się wrzucać biegu N czyli luzu. Znacznie lepsze dla skrzyni będzie trzymanie samochodu na wciśniętym hamulcu. Po załączeniu biegu N, bardzo spada ciśnienie oleju w skrzyni.

Unikaj ruszania z pedałem gazu, wciśniętym do podłogi

Agresywna jazda samochodem z automatyczną skrzynią dość szybko doprowadzi do jej uszkodzenia. Można łatwo doprowadzić do przegrzania skrzyni. Niektóre samochody posiadają wskaźnik temperatury oleju przekładniowego.

Bieg R (do tyłu) włączaj dopiero wtedy, gdy samochód się zatrzyma

Niekiedy kierowcy popełniają błąd i wrzucają wsteczny bieg, kiedy auto jeszcze (nawet bardzo powoli) toczy się do przodu. Tymczasem wystarczy tylko wciśnięcie pedału hamulca, aby zatrzymać pojazd i dopiero wtedy, już całkiem bezpiecznie, można uruchomić bieg R.

Kiedy się zakopiesz, wezwij pomoc

Ten problem dotyka często posiadaczy SUV z automatami, którzy próbują swoich sił w terenie. Może też przydarzyć się to osobom, które utknęły w zaspach śnieżnych. Kiedy do tego dojdzie, kierowcy, piłują silnik bez litości, doprowadzając do przegrzania oleju w skrzyni biegów. W takich sytuacjach pozostaje próba podsypania lub podłożenia czegoś pod koła. W ostateczności pomóc może linka holownicza i inny kierowca albo pomoc drogowa.

Nigdy nie lekceważ ikony ostrzegającej przed przegrzaniem oleju w skrzyni

W przypadku przegrzania oleju w skrzyni, na desce rozdzielczej powinna pokazać się ikonka. Nie wolno jej lekceważyć. Auto trzeba jak najszybciej zatrzymać i dać mu odpocząć. Należy także niezwłocznie dokonać wymiany oleju przekładniowego, gdyż przegrzany, traci swoje właściwości smarujące.
Kiedy zapali się ikonka informująca o awarii automatycznej skrzyni biegów…

…trzeba jak najszybciej przerwać jazdę autem i wezwać lawetę. Dalsza podróż może spowodować bezpowrotne uszkodzenie automatu.

Unikaj holowania auta w czasie awarii

Większość producentów aut zabrania ich holowania. Niektórzy je dopuszczają, ale tylko z określoną prędkością maksymalną i na niewielkich dystansach. Lepiej jednak nie ryzykować i w razie awarii wezwać lawetę. To i tak będzie o wielokroć tańsze od kosztów naprawy albo wymiany zatartej skrzyni.
W razie awarii można natomiast bez problemu zepchnąć samochód w bezpieczne miejsce wcześniej wrzucając bieg N.

Unikaj holowania ciężkich przyczep

Holowanie przyczepy bardzo obciąża automatyczną skrzynię biegów. W przypadku gdy jest ona bardzo ciężka, można także doprowadzić do zagotowania się oleju w skrzyni.

Prawidłowa eksploatacja automatycznej skrzyni biegów i stosowanie się do zasad obsługi serwisowej, zalecanej przez producenta, pozwoli maksymalnie wydłużyć czas eksploatacji tego urządzenia. Pomoże także uniknąć drogich awarii, a kierowca będzie jedynie ponosił koszty wymiany oleju i filtra.

tomoman - 13-11-2016, 01:28

Grimm, wiesz, że większość terenówek jest w automatach i są piłowane w terenie? Po to są SUVy 4x4 żeby jak się zakopiesz, to się odkopać. Jasne, są sytuacje, że się nie da, ale w dużej mierze się da :)
Druga sprawa, co Ty masz z tym rozgrzewaniem silnika? Daj uzasadnienie jakieś, źródło, bo u mnie w manualu jak byk, żeby nie rozgrzewać silnika na jałowym.

A z tym ruszaniem z butem w podłodze - jak mniemam, to też nie do końca, bo pewnie chodzi o szanowanie turbiny (jak jest) na zimnym silniku, a nie skrzyni. Tak tylko dodam, że Jeep SRT ma specjalny tryb szybkiego startu, który automatycznie dociska gaz jakbyś przywalił młotem kowalskim w pedał. Start wgniata w fotel (w automacie). Jasne, można jeździć przyspieszając do setki w 30 sekund, ale gdzie tu frajda z jazdy i zabawa? Oczywiście, zgodzę się, że dociskanie na maxa, jak już się rozgrzeje. I nie, nie jeżdżę ścigając się do świateł do świateł, ale jak trzeba przyspieszyć, to nie zastanawiam się nad tym, czy nie dociskam za bardzo :)

Zresztą mniejsza z tym, daj mi tylko jakieś żródło z tym jałowym biegiem, bo to jawnie kłóci się z manualem.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group