To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III Ogólne - 4 tryby pracy w skrzyni S-AWC 3.0 GT

SK666 - 08-01-2017, 07:31

SZCZAW, Tak, mam wersję benzynową przeznaczoną na rynek polski. Samochód ma pojemność silnika 1998.00 cm3 i moc 110.00 kW. Masa własna Outlandera III to 1525 kg. Przy tych parametrach podczas ruszania na Twój organizm nie będzie działała zawrotna siła i raczej nie doświadczysz przeciążeń o wartościach jak przy manewrach lotniczych lub przy katapultowaniu ;)
Skrzynia CVT jest specyficzna i tak jak już pisałem w innym wątku, trzeba się do niej przyzwyczaić i nauczyć się z nią żyć. Do wyprzedzania trzeba podejść z dużą ostrożnością, można próbować uzyskać lepsze przyspieszenie opanowując redukcję „biegu” za pomocą manetek. No ale nie oszukujmy się, to nie jest żadna torpeda i trzeba mierzyć siły na zamiary.
Ja mam dużo przyjemności z jazdy tym rodzinnym samochodem. W pracy jeżdżę innym autem ze skrzynią DSG i większą mocą, ale nie przeszkadza mi to przesiąść się do CVT i delektować się jazdą SUVem.
Nie prowadziłem Outlandera 3.0 GT, jeździłem chwilkę dieslem 2.2 i wydaje mi się, iż mimo tych samych 150 KM zbiera się lepiej od benzyny. Tyle moich odczuć, opinię każdy ma swoją i każdy swoje chwali. Ty kupiłeś w Stanach czy już w Polsce? Napisz bo znam kilka osób, które przymierzają się do zakupu samochodu za oceanem, może im coś podpowiemy?

SZCZAW - 09-01-2017, 19:51

Co prawda ja też nigdy nie narzekałem na swego 2,4 -skrzynia faktycznie jak w tramwaju ale przyzwyczaiłem się, a wyprzedzałem na manetkach jak już musiałem. Miśka kupiłem w kraju ale po dobrej cenie wszystko sprawdzone a foty i dwuletnią eksploatację sprawdziłem na DNA Auto. Co do sprowadzania to jak najbardziej się opłacało do końca roku 2016, teraz trzeba poczekać z uwagi na nowe stawki (wejdą lub nie????), bo sam jestem w trakcie poszukiwania auta, szukam na IAAI, niestety trzeba mieć osobę ogarniająca sam zakup przez stronkę i transport wraz z odbiorem i załadunkiem do kontenera i na prom. W 99% są to auta powypadkowe przejęte przez ubezpieczalnie, kupujesz tylko to co widzisz na zdjęciach i dzień przed licytacją , czyli kota w worku, ale i tak się opłaca, trzeba mieć też rozeznanie delikatne w cenach tam w USA bo mnie parokrotnie przelicytowano o 100 lub 200$.
tomoman - 10-01-2017, 01:36

SK666 napisał/a:
SZCZAW, Tak, mam wersję benzynową przeznaczoną na rynek polski. Samochód ma pojemność silnika 1998.00 cm3 i moc 110.00 kW. Masa własna Outlandera III to 1525 kg. Przy tych parametrach podczas ruszania na Twój organizm nie będzie działała zawrotna siła i raczej nie doświadczysz przeciążeń o wartościach jak przy manewrach lotniczych lub przy katapultowaniu ;)
Skrzynia CVT jest specyficzna i tak jak już pisałem w innym wątku, trzeba się do niej przyzwyczaić i nauczyć się z nią żyć. Do wyprzedzania trzeba podejść z dużą ostrożnością, można próbować uzyskać lepsze przyspieszenie opanowując redukcję „biegu” za pomocą manetek. No ale nie oszukujmy się, to nie jest żadna torpeda i trzeba mierzyć siły na zamiary.
Ja mam dużo przyjemności z jazdy tym rodzinnym samochodem. W pracy jeżdżę innym autem ze skrzynią DSG i większą mocą, ale nie przeszkadza mi to przesiąść się do CVT i delektować się jazdą SUVem.
Nie prowadziłem Outlandera 3.0 GT, jeździłem chwilkę dieslem 2.2 i wydaje mi się, iż mimo tych samych 150 KM zbiera się lepiej od benzyny. Tyle moich odczuć, opinię każdy ma swoją i każdy swoje chwali. Ty kupiłeś w Stanach czy już w Polsce? Napisz bo znam kilka osób, które przymierzają się do zakupu samochodu za oceanem, może im coś podpowiemy?


Diesel zawsze będzie się lepiej zbierał, przy tej samej mocy - większy moment obrotowy. Ja przedtem jeździłem 3.0 CRD Jeep - prawie 2,5 tony, 218KM ale ponad 500nM - po minięciu turbo dziury, zmieniał się w kiosk z silnikiem odrzutowym :) Trzeba było uważać przy wyprzedzaniu, żeby zdążyć wyhamować przed kolejnym pojazdem. Pierwsze klocki starłem poniżej 9 tysięcy kilometrów. W CVT podoba mi się, że ta moc jest dawkowana jednostajnie - jak wejdzie na określone obroty, to wiem czego się spodziewać. Jest bardziej przewidywalna. Fakt, że przydałoby się te 2-3 sekundy więcej do setki, ale razem z tym poszłoby większe spalanie i albo wyższa pojemność albo bardziej wymęczony silnik. Coś za coś.

tokyo - 10-01-2017, 04:22

Witam
Poniewaz grzebie "troche" przy mitsubishi to wrzuce swoje dwa grosze.
Zacznijmy od tego ze dobrze wyposazona ver europejska i ver amerykaska teoretycznie niczym sie nie roznia.
Teoretycznie poniewaz na stany sa wrzucane rozwiazania o wiekszej niezawodnosci niz na europe.
Jezeli cos polecam z ameryki to 3.0 GT wraz z wyposazeniem naprawde robi robote.
2.4 niczego sobie i moment wiekszy w stosunku do 2.0.
Europejski 2.2 DID OK,ale ze wzgledu na koniecznosc samoczynnego dopalania DPF nie nadaje sie na krotkie trasyprzy wiekszych przebiegach
Skory amerykanskie sa inne tak samo jak skory w miskach angielskich w stosunku do rynku europejskiego - i tu tez ciekawostka diesel z angli pracuje inaczej niz diesel europejski (z praktyki)
Auto amerykanskie bedzie mniej palilo niz jego odpowiednik w ver europejskiej ze wzgledu na inny soft w sterowniku, ale ma inna konstrukcje silnikow co powoduje bezproblemowa prace z gazem.
Na dzien dzisiejszy robie dwa outlandery 3.0 i 2.4 rodem z usa/canada
Sugeruje kupic jakas ver podstawowa i ja doposazyc w to co niezbedne, amozna wszystko zalozyc

Jeszcze jedno - w aucie amerykanskim brak instalacji do swiatla przeciwmgielnego, jest kawalem pomiedzy zderzakiem a srodkiem autka ale do komputera brak 4 metry kabla :) .

Osobiscie dopinam temat 3.0 GT MY2016 z USA - pomruk v6 :) to lubie

SZCZAW - 10-01-2017, 17:31

tokyo , to mnie pocieszyłeś o miśkach 3 GT z USA, szkoda że tak daleko mieszkasz bo chciałbym popatrzeć na twoim kompie co można zmodyfikować w ustawieniach , a tak na szybko czy faktycznie brak automatycznego składania lusterek w tej wersji.
tokyo - 10-01-2017, 22:46

WItam
co do kompa to duzo mozliwosci :) .
Ja w tej chwili robie amerykanskiego 2.4 ktory ma 4x4 automat i xenon. jest KOS czujnik radarowy
Docelowo ma byc w tym golasie :) :
- rockford
- podswietlenie drzwi, na nogi, podswietlenie lusterek podczas otwierania auta w nocy
- nawigacja
- kamera przod tyl
- czujniki przod tyl
- elektryczna klapa
- przeciwmgielna
- skladane lusterka
- doswietlanie zakretow
- kamera na szybe do systemu LDW

Skladane lusterka zaleznie od rynku ale nie jest to problem. Kupujesz na alledrogo instalacja i jest full :)


3.0 GT ma prawie eszystko ale nie ma kamery w szybie. Do niego full opcja parkingowa i przeciwmglielna


To co zauwazylem juz na dzień dobry to w drzwiach przy opcji bez rockforda sa w std wstawki z plyt blaszanych poprawiajacych dzwiek. W ver europejskiej w podstawie tego brak - cena serwisowa to okolo 900zl. lepiej zrobic samemu i radosc wieksza poniewaz dzwiek tez lepszy szczegolnie bassy

cimoch - 16-01-2017, 09:00

Hej, mogę dla potomnych wrzucić zdjęcia swojego GT. Notabene bardzo fajne autko. Większych różnic co do Europy nie ma, ani na plus, ani na minus. No oczywiście poza napędem oraz skrzynią, który jest bardzo fajnym zestawieniem. Silnik bez problemu współpracuje u mnie od prawie 2 lat z instalacją gazową.


[img][/img]
[img][/img]
[img][/img]
[img][/img]

[ Dodano: 16-01-2017, 09:41 ]
Mam też pytanie do znawców tego co można zrobić za pomocą MUT, czy w Outlandrze GT 2014 jest możliwość włączenia trybu skandynawskiego lub świateł długich z ograniczoną mocą jako dzienne. Serwis w Białymstoku sobie z tym nie poradził, twierdzi, że się nie da. Udało im się włączyć softem halogen tylni, ja tylko dorobiłem przewód, ale nie pali się kontrolka na desce. Czy tak ma być, czy można ją załączyć?

[ Dodano: 16-01-2017, 12:26 ]
SZCZAW napisał/a:
Witam serdecznie, moje pytanie brzmi jak poprawnie używać i w jakich warunkach 4 trybów pracy w moim outku z 2014 czyli: 1. AWC-ECO, 2. NORMAL, 3. SNOW, 4. LOCK, posiadałem wcześniej 2,4 cvt ale to jest inna skrzynia i wolę się was dopytać. Auto jest z usa i najbardziej mi brakuje instrukcji obsługi, może ktoś posiada , to bym odkupił lub pożyczył.Pozdrawiam.[/b]

Widzę, że jesteś z Białego, mam taką instrukcję, mogę Ci ją wypożyczyć do zeskanowania, skserowania.

mkm - 16-01-2017, 12:49

cimoch napisał/a:
Hej, mogę dla potomnych wrzucić zdjęcia swojego GT.

Ba! Możesz mu nawet w odpowiednim dziale temat założyć :wink:

cimoch - 16-01-2017, 13:03

mkm napisał/a:
cimoch napisał/a:
Hej, mogę dla potomnych wrzucić zdjęcia swojego GT.

Ba! Możesz mu nawet w odpowiednim dziale temat założyć :wink:


no może się skuszę i założę, co prawda pomału przymierzam się do sprzedaży, ale zostanie na pamiątkę

esesen - 16-01-2017, 13:05

Witam, a jak się zapatrują Stacje Diagnostyczne na brak światła przeciwmgielnego.
Pytam dlatego, że chętnie bym zamienił w wersji europejskiej lewe przeciwmgielne na cofania.

cimoch - 16-01-2017, 13:10

esesen napisał/a:
Witam, a jak się zapatrują Stacje Diagnostyczne na brak światła przeciwmgielnego.
Pytam dlatego, że chętnie bym zamienił w wersji europejskiej lewe przeciwmgielne na cofania.

Musi być, zależy od diagnosty, ale kontrolują. Ja mam obudowę światła z cofania wykorzystaną u siebie, wstawioną tylko czerwoną żarówkę. Prawda, że jak były obie lampy światłami cofania to z tyłu było jak w dzień, oprócz tego lepszy był obraz w kamerce cofania w nocy, ale cóż.....przepisy.....



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group