Forum ogólne - Benzyna czy diesel
Anonymous - 20-06-2006, 23:10
sampler napisał/a: |
I jeszcze jedno oczywistym jest ze w takich wyscigach diesel wygra. Poniewaz mniej pali i nie musi tak czesto zjezdzac do boxu. A zjazdy to element na ktorym najwiecej sie traci. W bezposredniej rywalizacji z pominieciem spalania diesel nigdy nie byl przynajmniej rownym konkurentem ..... |
a co powiesz na best lap? przeciez najszybsze okrazenia naleza do tdi.
sampler - 20-06-2006, 23:38
best lap
1000 konna "szuflada" w dieslu o ogromnym docisku - dump force
ma konkurowac z samochodami o mocach mniejszych i w nadwoziu typu coupe np. viper czy saleen
Jedyny konkurent na tym wyscigu to byl zespol pescarollo...
Jakby na tor wrocil zespol porsche ktory przed Audi swiecil sukcesy to mozna byloby porownac....
Anonymous - 20-06-2006, 23:58
nie chodzi mi o porownanie audi z viperem, chodzi mi o porownanie best lap-u benzyniaka i diesla.
Anonymous - 21-06-2006, 08:58
arturro napisał/a: | nie chodzi mi o porownanie audi z viperem, chodzi mi o porownanie best lap-u benzyniaka i diesla. |
A co się dziwisz? To był najmocniejszy wóz w stawce...
Załóżmy że na torze ścigają się wściekłe maluchy, nawet szaleńczo rasowane. I na ten tor wyjeżdża ktoś dajmy na to jakimś 80 konnym turbodizelkiem w małej budzie. Kto będzie miał najlepszy czas okrążenia?
Oczywiście chwała VAGowi za zrobienie takiego dizla i za puszczenie go na tor (kawał dobrej roboty zrobili i napewno auto świetne stworzyli), ale to przeca najbardziej typowy zabieg marketingowy był. VAG wiedział, że w stawce praktycznie brak konkurencji dla jego wyrobu i że zwycięstwo ma w kieszeni (powiedziałbym ze jak by przegrali z Pescarollo to chyba cały dział sportu w Audi by poleciał - śmiech byłby na pół swiata - porównajcie budżety obu zespołów...). I zamierza kosić zyski... Już w radio idzie kampania o dizlach w Audi z Le Mans...
Anonymous - 21-06-2006, 09:14
faktycznie audi 650HP, pescarolo (jedno L) 640HP
Nm jest w przypadku audi miazdzacy ale to juz ustalilismy w tym temacie ze diesel przywyzsza w tej kwestii benzyniaka, niestety musi sie posilkowac turbo ale to tez ustalilismy.
AUDI
Engine : AUDI 5499 cm3 Turbo
Preparation Audi Sport
Type: V12 TDI à 90° alu
Position: Longitudinal central AR, porteur
Valve gear: Double ACT, 4 soupapes par cylindre
Supply: Injection directe TDI
Ignition: Bosch Motronic MS14
Boosting: 2 TURBOS GARRETT
Engine torque: 1100 Nm 3500 RPM
Horsepower 650 hp 4500 RPM
Restriction: 2 brides dia. 39,9mm
--------------------------------------------------------------------------------
Transmission:
Clutch Sachs 3 disques céramique
Gear box: Audi/X-Trac, longitudinale, 5 vit. séq. à commande au volant
--------------------------------------------------------------------------------
Chassis: N°R10-102 Monocoque carbone type R10
Designer: Audi Sport (Wolfgang Appel)
Suspension: Front: Doubles triangles superposés, poussants et combinés ressorts-amortisseurs
Rear: Doubles triangles superposés, poussants et combinés ressorts-amortisseurs
--------------------------------------------------------------------------------
Brakes:
Callipers Brembo 6 pistons AV/AR
Brake Disks carbone Brembo
--------------------------------------------------------------------------------
Shock absorbers: Ohlins
--------------------------------------------------------------------------------
Power Steering: Yes
--------------------------------------------------------------------------------
Body: ouverte en carbone
Designer: Audi Sport (Wolfgang Appel)
Lights Hella
Weight 925 kg
Tank 90 liters
Note : Voiture nouvelle au Mans, à moteur diésel, équipée d'une boite 5 vitesses et d'un antipatinage.
--------------------------------------------------------------------------------
Tires Michelin
Wheels OZ 18 "
-------------------------------------------------------------------------------
Last update by InfosCourse : Saturday, June 17th (19h04)
PESCAROLO
Engine : JUDD 4997 cm3 Atmo
Preparation Judd
Type: V10 leaning at 72° type GV5
Position: Longitudinal, central AR, semi-porteur
Valve gear: Double ACT, 4 soupapes par cylindre
Supply: Injection électronique EFI Euro 12
Ignition: Bougies NGK
Engine torque: 615 Nm 6500 RPM
Regime maxi: 8500 RPM for the race 8200 RPM
Horsepower 640 hp 8500 RPM
Restriction: 2 brides dia. 32,7mm
--------------------------------------------------------------------------------
Transmission:
Clutch Alcon 4 disques carbone
Gear box: X-Trac, transversale, 6 vit. séq. à commande au volant + levier de secours
--------------------------------------------------------------------------------
Chassis: N°03 Monocoque carbone type C60
Designer: Courage Compétition
Suspension: Front: Doubles triangles superposés, poussants et combinés ressorts-amortisseurs
Rear: Doubles triangles superposés, poussants et combinés ressorts-amortisseurs
--------------------------------------------------------------------------------
Brakes:
Callipers Alcon 6 pistons AV/AR
Brake Disks carbone DCI
--------------------------------------------------------------------------------
Shock absorbers: Extremtech
--------------------------------------------------------------------------------
Power Steering: Yes
--------------------------------------------------------------------------------
Body: ouverte en carbone
Designer: Pescarolo Sport
Lights Cibié
Weight 930 kg
Tank 90 liters
Note : Ex n° 17 Le Mans 2005 (AB).
--------------------------------------------------------------------------------
Tires Michelin
Wheels BBS 18 "
Anonymous - 11-07-2006, 00:40
ja już chyba ostatecznie przechodzę na stronę diesla. nic mi nie daje takiej pewności że dojadę jak tykający sobie pod maską spokojnie stary diesel. ostatnio miałem sporo przebojów najpierw z moim galantem, potem z uno, chwile później kumplowi zaczął sie sypać SEC na benzynie no i teraz jestem najszczęśliwszy kiedy mogę jechać czymś co ma napis SONDFOLGE 1432 na korpusie powiem więcej - to zaczyna być chore, bo ostatnio w krzakach u kumpla wyczaiłem jakieś stare 2.4 D mercedesa przykryte szmatami, przyniosłem w butelce ropy i akumulator, napięcie na świece, na rozrusznik i... pryk pryk pryk pryk już zaczął chodzić w krzaczorach a śmigło wentylatora cięło pokrzywy wokół
Hubeeert - 22-07-2006, 15:25
na forum.subaru.pl napisał/a: | DIESEL - Dorobkiewicz - osiłek, zatrudniany do popychania traktorów i koparek. Ostanimi czasy lubi panoszyć się na salonach, spoufalając się z klasą wyższą. Podrywa za zwyczaj takie kaszaloty jak mamusię Merc - Bęcową i BMW-ujenkę. Przed dziewiczymi Porszówienkami i Subarynkami pręży swój " intercooler " i szepce do ucha o "momentach" a przy tym pierdzi, kaszle i prycha. Młodsze pokolenie pracuje nad swoimi manierami ( ciszej kaszle, pierdzi perfumami ), stosuje również bespośredni wytrysk, co mu zapewnia coraz więcej potomstwa. Jest coraz bardziej oszczędny a nawet czasami chytry.
Na Bankietach opija się najtańszym jabolem marki "ropa"( nie gardzi nawet bełtami na bazie rzepaku ). Olewany ciepłym moczem przez Amerykanki i Australijki, gustujące w markowych alkoholach wysokoprocentowych. W przeszłości przyodziany zazwyczaj w baranicę zwaną potocznie FUCaKAMI.
aktualnie ubiera się w skóry z aluminiowymi i chromowanymi ćwiekami.
Uwielbia okres letni, w zimie siedzi w garażu i zapycha się kaszą, którą musi ( z obrzydzeniem ) czasem popić alkocholem wysokoprocentowym.
W zimie wyprowadzany na spacer na sznurku przez Panie Benzynianki. |
jawlo - 22-07-2006, 21:41
Wyrazy uznania za piękne literackie porównanie.
Na szczęście rzeczywistość ma się zupełnie inaczej niż literatura
Anonymous - 24-07-2006, 13:14
echhhh szukanie dziory w calym ale fajnie ze z nudow wymyslaja takie wierszyki i szkoda ze wiekszosc osob podchodzi do diesla z perspetkywy silnika od fergusona lub starej beczki merca.
ja z przyczyn technicznych od czterech miechow pomykam fabia 1,9tdi i normalnie buza sie usmiecha jak przy sredniej predkosci 160km/h widze na wyswietlaczu 6l (choc i tak firma placi za rope), a drugi powod do zadowolenia, jak widze jakiegos sprzeta benzyniaka z wyzszej polki ktorego wyprzedze po trasie, a ten mnie potem goni jak oszalaly bo go fabia wyprzedzila, a on zostaje coraz bardziej i bardziej i bardziej w tyle .
choc ostanio przejechalem 1500km 1.8 nissana i nie powiem fajnie bylo pokrecic go do czerwonego pola (a nie tylko 4500 diesla) i tylko tyle fajnego.
akbi - 25-07-2006, 14:09
... a czy ktoś miał doświadczenia z autem jeżdzącym na etanol Może nasi koledzy z USA
Paliwo stulecia
Na Wall Street rozpoczęła się kolejna gorączka. Nie jest to gorączka złota, ani internetowa. Na amerykańskim rynku największa hossa panuje wśród firm produkujących etanol, stosowany obecnie jako dodatek do benzyny. Firma Vera Sun Energy podwyższyła dwukrotnie cenę akcji na rynku pierwotnym, a mimo tego na pierwszym notowaniu wartość jej akcji wzrosła o 30 proc. Zarząd kolejnego debiutanta postanowił zwiększyć emisje o pół miliona akcji.
W USA etanol z kukurydzy produkuje ponad sto firm, z których wiele wybiera się na giełdowy parkiet. Za dwa lata w Stanach Zjednoczonym wyprodukowanych zostanie 8 mld galonów etanolu. Oczywiście jest to niewiele wobec zapotrzebowania amerykańskich kierowców. Dzisiaj za Oceanem etanol jest droższy od benzyny, ale za kilka lat będzie z pewnością odwrotnie. Tym bardziej, że raczej nie należy – jak oceniają analitycy - oczekiwać spadku ceny benzyny. Już obecnie 30 mln samochodów z amerykańską rejestracją dostosowanych jest do spalania bioetanolu, zamiast klasycznej benzyny. Amerykańcy kierowcy nie pozostawiają producentom żadnych złudzeń: etanol musi być tańszy od benzyny. Dzisiaj w USA bioetanol jest o 10 proc. tańszy od benzyny. Kierowcy chcą mniej płacić za zatankowanie baku do pełna. Inwestorzy chcą zarabiać na akcjach etanolowych spółkach. Amerykańcy farmerzy uprawiający kukurydzę chcą na niej zarabiać, co jest zrozumiałe i oczywiste. Które z tych lobby okaże się najskuteczniejsze? Z naszej perspektywy, to ostatnie lobby wydaje się najskuteczniejsze.
W sukurs producentom alternatywnych paliw lub komponentów do nich przychodzą ostatnio – nieoczekiwanie – koncerny samochodowe. Jak poinformował brytyjski „Financial Times” przedstawiciele Volkswagena i Fiata zaapelowali do Komisji Europejskiej, aby ta zrobiła wszystko dla promocji biopaliw. Producenci apelują o ulgi podatkowe oraz zniżki dla tych, którzy emitują mniej dwutlenku węgla. Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) zapowiada przygotowanie i zaprezentowanie w najbliższym czasie szczegółowych propozycji w tym zakresie. Obecnie pracami ACEA kieruje Fiat.
Samochód, często oskarżany jest o znaczne przyczynienie się do światowego ocieplenia klimatu. Dzisiaj jego producenci chcą być prekursorami poprawy powietrza wokół ziemi. Nie ulega wątpliwości, że klimat wokół alternatywnych paliw, szczególnie biopaliw jest sprzyjający. Przed producentami kukurydzy, buraków cukrowych, trzciny cukrowej i rzepaku rysują się coraz lepsze perspektywy. Jednak producenci samochodów mają świadomość, że uzgodnienie jednej dyrektywy w sprawie biopaliw oraz zachęt podatkowych, będzie wymagało czasu i długotrwałego lobbingu Wszyscy są za, jednak niektórzy mówią: Tak, ale... Diabeł, jak zawsze tkwi w szczegółach. U nas widać to na każdym etapie debaty o ustawie o biopaliwach. Ale to już inny temat.
jawlo - 25-07-2006, 17:17
Niedawno gdzieś czytałem, że Szwecja również idzie w kierunku etanolu. Za takim rozwiązaniem przemawia możliwość wykorzystania istniejących stacji i instalacji do dystrybucji etanolu. Rozwiązania "elektryczne" wymagają niestety budowania specjalnej infrastruktury. Zapewne jak ceny ropy pójdą w górę to będzie to bardziej opłacalne.
Wracając do tematu głównego mam złe wieści dla benzyniaków. Nie dość, że ceny ropy rosną i tym samym benzynki to jeszcze ma wrócić akcyza na benzyne do poprzedniego (albo większego ) poziomu. Wtedy może się okazać, że za litr trzeba będzie dać piątaka.
szczeslaw - 26-07-2006, 02:19
To ja się teraz będę "czepiał"
Najpierw Akbi - wiem, że to nie twój txt. i ty go tylko wkleiłeś...
akbi napisał/a: | Diabeł, jak zawsze tkwi w szczegółach. |
akbi napisał/a: | Dzisiaj za Oceanem etanol jest droższy od benzyny |
akbi napisał/a: | Dzisiaj w USA bioetanol jest o 10 proc. tańszy od benzyny. |
Uwielbiam wprost takie machlojki - po co oni to robią?? Tego to nie wiem
No chyba, że bioetanol to nie to samo co etanol. Tylko w takim razie, który jest robiony z ropy, bo rozumiem, że przedrostek "bio" dodawany jest do paliw pochodzenia innego niż ropa naftowa.
Teraz jawlo:
jawlo napisał/a: | mam złe wieści dla benzyniaków. Nie dość, że ceny ropy rosną i tym samym benzynki |
A ON to rozumiem, że jest robiony z produktów "nie ropopochodnych"??
jawlo - 26-07-2006, 06:59
szczeslaw napisał/a: | A ON to rozumiem, że jest robiony z produktów "nie ropopochodnych"?? |
Tego nie napisałem. Odniosłem się do sytuacji, w której benzynowcy znacznie bardziej odczują podwyżki paliw niż ropniaki.
Student - 26-07-2006, 07:27
Trzeba zdać sobie sprawę że większość przyszłościowych oszczędności pomiędzy benzyniakiem z dieslem będzie tylko na spalanych litrach i częściach eksploatacyjnych , dlaczego , dlatego iż tendencja światowa będzie taka aby zrównać cenę ropy i benzynki a nawet zwiększyć cenę ropy od benzynki.
sampler - 26-07-2006, 07:37
Nie zapomnijcie ze diesel moze jezdzic na czystym rzepaku. Jak na razie jest to "nielegalne" i mysle ze koncerny paliwowe blokuja jak moga ustawy zezwalajace na jazde na czystym rzepaku.
A co do silnikow jeden i drugi silnik na swoj sposob jest piekny - chesz poszalec tylko benzyna, chcesz sie oszczednie potoczyc tylko diesel
|
|
|