To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - [Cari 1.9DI-D] juz jest ! :)

Rafal_Szczecin - 25-11-2007, 15:08

czytalem juz sprawe Gregorego ,u niego zabrudzony byl jeden z czujnikow, kurde mialem isc na dwor i odkrecic pokrywe i w ogole, ale na dworze jest tak zimno, ze nie wytrzymam odkrecacjac wszystkiego, i sprawdzajac .
nawet nie pomyslalem ,co by wejsc na forum renowki .

Anonymous - 25-11-2007, 15:54

Rafal_Szczecin napisał/a:
nawet nie pomyslalem ,co by wejsc na forum renowki


rafal pociesze cie, podobno w mitsu sa jakies inne rozwiazania anizeli w slynnych silnikach dci i tej suszary z mitsu nie jest tak latwo zajezdzic.
rozmawialem na ten temat z Alek'iem.
mowie ci zanim zaczniesz panikowac poszukaj dziury w ukladzie lub zsunietego przewodu.

Grześku - 25-11-2007, 20:36

Matejko napisał/a:
a i grzesiek tez mi kiedys zadzwonil, ze strachem w glosie - ze mu cos sie popsulo i auto nie chce jechac i chyba turbina

było nieciekawie, objawy:
- podczas podkręcania obrotów szum (świst) spod maski, przypominający szum ssawki odkurzacza
- totalny brak mocy
- kłęby czarnego dymu za samochodem

utrzymując max 2000 obr/min dojechałem jakoś do domu. Na miejscu okazało się (tak na spokojnie), że przyczyną skuchy jest pęknięta - tuż za zaciskiem na wlocie turbiny - rura doprowadzająca powietrze do ww.
Prowizorycznie usterkę usunąłem naciągając "wyżej" rurę, ale i tak kupiłem u Japaneze nową. Koszt ~120PLN

Rafal_Szczecin - 25-11-2007, 20:51

z tych trzech objawow, ktore opisujesz mam tylko
Grześku napisał/a:
- totalny brak mocy


samochod caly czas pracuje w stanie awaryjnym ,sprawdzilem dzis to co moglem czyli filtr powietrza ( jest jeszcze ok, nie nosi znakow zaolejenia ) , odkrecilem plastikowa obudowe silnika , i nie dostrzeglem zadnych niepokojacych zmian w postaci odpietych wtyczek etc,ale to moze dlatego, ze juz bylo w miare ciemnawo.

jutro serwis, i sie dowiemy na kiedy mozna przyjechac na komputerek , jezeli uda sie od razu ,to jutro bedziemy znali diagnoze , i wtedy chyba tez cari zostanie u nich na naprawde .

co do forum reno ,to zadalem na ich forum pytanie, lecz odpowiedzi nie otrzymalem .

Pieniek - 25-11-2007, 20:55

Ja równiez obstawiałbym na dziurę w dolocie. Turbinka tak nagle by Ci nie poleciała tylko wcześniej piłaby dużo oleju i stopniowo traciła wydajność.
Pozdrawiam.

Rafal_Szczecin - 25-11-2007, 21:03

w sumie logiczne, dziura w dolocie - lewe powietrze, turbina przestaje pracowac, komputer sygnalizuje blad - bo
a) widzi ze bierze lewe powietrze

lub

b) widzi, ze turbina nie pracuje, bo zasysa lewe powietrze


prawdopodobne ?

panowie to co radzicie, jechac najpierw na komputer, a potem znajac juz nr bledow szukac przyczyny, czy najpierw bez komputerka ,pojechac na jakis kanalinios/podnosnik i szukac spadnietej opaski, przerwanego przewodu itp ?

Grześku - 25-11-2007, 21:30

Rafal_Szczecin napisał/a:
czy najpierw bez komputerka ,pojechac na jakis kanalinios/podnosnik i szukac spadnietej opaski, przerwanego przewodu itp ?

możesz, zaoszczędzisz na badaniu, ale nie jest Ci potrzebny ani kanał ani podnośnik. Wystarczy że zdemontujesz filtr powietrza, tzn poluzuj taśmę i zdejmij pudło filtra. W ten sposób powstanie wnęka przez którą będziesz widział rurę dolotową.

Rafal_Szczecin - 27-11-2007, 13:05

panowie, gdzie moge znalezc wykaz wszystkich bledow ?

cari na komputerku, i wykazal 34 , 27 ( zwiazane ze swiecami zarowymi )

autow tej chwili ( dokladnie to o 15 ) ma miec wymieniane wszystkie swiece zarowe, i maja pracowac nad nia dalej .
dobra wiem co i jak :( i nie sa to dobre nowiny :(

po wymienieniu swiec okazalo sie, ze padl rowniez przeplywomierz :(

jestem juz na etapie zalatwiania / dzwonienia po wszystkich .
jeszcze nie wiem czy chce uzywany , bo jak sie okaze ze tez z nim taka buba jak z tym co mam to dziekuje.

Japanez pracuje niby do 17 a firme ma juz zamknieta :? natomiast dzwonilem przed chwila do Jacka, podal mi specjalny nr ;) i za chwile mam wiedziec ile taka przeplywka kosztuje ...

dobra wiem co i jak, cena nie jest jakas taka powalajaca, ok 650 zl , gorszy jest czas oczekiwania - ok 10 dni ... :(

w arsie maja jeszcze na wszelki wypadek znalezc jakas przeplywke i podmienic ,co by byla pewnosc na 100% ze to jest to

Anonymous - 27-11-2007, 19:34

Rafal_Szczecin napisał/a:
po wymienieniu swiec okazalo sie, ze padl rowniez przeplywomierz :(


swiece dzialaja tylko przy rozruchu i to tylko ponizej jakiejs temp.
skoro padl przeplywomierz to chyba dobrze? tzn. wiesz co padlo, wymiana i jazda :)

Rafal_Szczecin - 27-11-2007, 19:40

arturro napisał/a:
swiece dzialaja tylko przy rozruchu i to tylko ponizej jakiejs temp

no wlasnie, mi sie wydawalo, ze swiece dzialaly, poniewaz, ponizej jakiejs tam pewnej temp , swiecila sie kontrolka, ze "trwa" nagrzewanie swiec , no ale skoro komputer pokazal inaczej ...

arturro napisał/a:
skoro padl przeplywomierz to chyba dobrze? tzn. wiesz co padlo, wymiana i jazda

w sumie i tak i nie, jezeli to na 100% przeplywomierz, to by byla odpowiedz, dlaczego turbo przestalo sie zalaczac . najgrosze jest wlasnie to, ze czas oczekiwania na przeplywke to ok 10 dni + do tego trzeba liczyc ok 2-3 dni na przesylke z bialego .
a najsmieszniejsze sa ceny na allegro, gdzie za uzywany przeplywomierz ( i tez nie wiadomo, czy w 100% sprawny , i jak dlugo podziala ) wolaja sobie od 400 do nawet 700 zl , gdzie tak jak wlasnie powiedzialem, w Grafixie nowy przeplywomierz (z gwarancja ) kozstuje 650 zl ( i od tej kwoty jeszcze - 10% dla mitsumaniaka :) )

tak jak napisalem, jeszcze jutro podobno maja skombinowac przeplywke i podmienic, zobaczyc czy to na 100% jest to . jezeli tak ,to z tego co patrzylem po forumie,bede pierwsza osoba ktorej padla przeplywka w 1,9 DiD ;) no coz, ktos musi byc pierwszy :P

Anonymous - 27-11-2007, 19:47

Rafal_Szczecin napisał/a:
a najsmieszniejsze sa ceny na allegro, gdzie za uzywany przeplywomierz ( i tez nie wiadomo, czy w 100% sprawny , i jak dlugo podziala ) wolaja sobie od 400 do nawet 700 zl , gdzie tak jak wlasnie powiedzialem, w Grafixie nowy przeplywomierz (z gwarancja ) kozstuje 650 zl ( i od tej kwoty jeszcze - 10% dla mitsumaniaka :) )


normalka, wiele osob zamiast sprawdzic cene w aso sprawdza na allegro, np. moj kumpel: lampa nowka w serwisie 250zl, na allegro 200zl

Rafal_Szczecin napisał/a:
jezeli tak ,to z tego co patrzylem po forumie,bede pierwsza osoba ktorej padla przeplywka w 1,9 DiD ;) no coz, ktos musi byc pierwszy :P


ja bylem pierwszy i jako jedyny (obserwujac forum) ktoremy zardzewiala carisma, WIEC zawsze ktos musi byc pierwszy :lol: :lol: :lol:

Rafal_Szczecin - 28-11-2007, 14:38

carisma sprawdzona na innym przeplywomierzu ( z reno ) . oto co powiedzial gosciu z arsu " czlowieku to auto na nowej przeplywce to poprostu lata " tak wiec wiadomo, ze juz ze to jednak przeplywomierz .

i teraz uwaga ty ty ry ty ogloszenie :)

tak jak wczoraj napisalem , nowy przeplywomierz kosztuje :

w Grafixie : 650 zl
w ASO w Szczecinie : 2500 zl
u Japaneze : 1750 zl

na wszelki wypadek dzisiaj byl jeszcze jeden telefon do Grafixu, czy oby napewno podana cena byla za przeplywomierz, maja wyslac tez foto :P
jezeli tak to nie moglbym powiedziec nic innego,procz tego ze Grafix poprostu rzadzi, ale narazie wstrzymam sie z komentarzem i poczekam na wyslanie zdjecia itp, co by nie zapeszyc ;)

niestety,z dostaniem przeplywki nie jest tak latwo, jak to sie rzecz miala z przeplywomierzem do 1,9 TDi Octavii, gdzie byl praktycznie od reki ( czas oczekiwania 2-3 dni ) a do Cari w Grafixie ok 10 dni, u Japaneze ok 12-14 dni

no i wyszlo na to, ze jestem pierwsza osoba w klubie,ktorej padl przeplywomierz w 1,9 DiD, lecz tak jak to napisal Artur, ktos zawsze musi byc pierwszy . no ok ,ale czemu akurat ja ? ;)

[ Dodano: 28-11-2007, 15:28 ]
no i buba :(

w Grafixie.
2428 zl

Pani pomylila z rezonatorem :( ( czy jakos tak , co oczywiscie nie mamy jej za zle :P )
poszukiwania przeplywki trwaja, jak nic nie znajde, to we wtorek zamawiam u Japaneze.

Matejko - 28-11-2007, 15:56

serwis renaulta moze cos taniej ??
Rafal_Szczecin - 28-11-2007, 16:49

znalazlem jeden przeplywomierz na alledrogo, z wolomina ( wiecie, grupa wolominska i te sprawy :D ) , jutro kolo 11, mam dzwonic, co by mi gosciu podal nr przeplywki itp, zeby nie kupowac w ciemno ,cena dosc atrakcyjna bo tylko 3 stowki .

wlasnie tak sie zastanawialem ,co by dzwonic jeszcze dzwonic do serwisu volvo lub/i do serwisu reno .

Anonymous - 28-11-2007, 17:23

oczywiście, że dzwoń :) dla kilku stówek warto.

Części są dokładnie te same, tyle że znaczek inny. Co prawda np filtr oleju Mitsu jest 2 razy mniejszy od Renault, ale jest też znacznie droższy :)

Zadzwoń też do sieci typu intercars czy japancars. Mogą mieć dobrą cenę. I czy tego elementu nie można regenerować?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group