Pajero Ogólne - ILE SPALA WASZE PAJERO
polaff - 06-07-2010, 10:47
Faraonix napisał/a: | Jesli chodzi o negatywne to nie zauwazylem zadnych, z pozytywnych to ciut mniejsze spalanie i dolot jest chlodniejszy. Z tego co czytalem obniza sie temp. spalin wiec mniej cierpia elementy narazone na wysoka tempetarute. Przyrost mocy raczej jest niezauwazalny. Podobno jest do 5%. Mam zaslepiony zawor EGR ktory jest odpowiedzialny za wlasnie obnizenie temp. Zamiast dostarczac do komory spalania brudne spaliny i syfic caly dolot ja dostarczam czysta rozpylona wode. Zamiast wody mozna uzywac mieszanki matanolu i wody, wtedy pewnie bylby jakis wzrost mocy ale w irlandii 0,5l jakiegos barwionego metanolu (i to nie wiem ile % go tam jest) kosztuje 8 euro wiec sobie daruje. Na zime zalalem zimowym plynem do spryskiwaczy zeby nie zamarzlo i nie zniszczylo elementow |
czyli kozysci na tyle nie wielkie, że sens ciężko znaleźć
stegano - 06-07-2010, 10:56
polaff napisał/a: | Faraonix napisał/a: | Jesli chodzi o negatywne to nie zauwazylem zadnych, z pozytywnych to ciut mniejsze spalanie i dolot jest chlodniejszy. Z tego co czytalem obniza sie temp. spalin wiec mniej cierpia elementy narazone na wysoka tempetarute. Przyrost mocy raczej jest niezauwazalny. Podobno jest do 5%. Mam zaslepiony zawor EGR ktory jest odpowiedzialny za wlasnie obnizenie temp. Zamiast dostarczac do komory spalania brudne spaliny i syfic caly dolot ja dostarczam czysta rozpylona wode. Zamiast wody mozna uzywac mieszanki matanolu i wody, wtedy pewnie bylby jakis wzrost mocy ale w irlandii 0,5l jakiegos barwionego metanolu (i to nie wiem ile % go tam jest) kosztuje 8 euro wiec sobie daruje. Na zime zalalem zimowym plynem do spryskiwaczy zeby nie zamarzlo i nie zniszczylo elementow |
czyli kozysci na tyle nie wielkie, że sens ciężko znaleźć |
Tu nie chodzi o korzyscie, ale o sama tworczosc i wysilek intelektualny polaczony z wiedza na poziome zaawansowanej inzynierii. Ot udoskonalanie tworczosci Panow z mitsubishi... Tak czy siak pospolicie TUNING to sie nazywa
polaff - 06-07-2010, 10:58
stegano napisał/a: | polaff napisał/a: | Faraonix napisał/a: | Jesli chodzi o negatywne to nie zauwazylem zadnych, z pozytywnych to ciut mniejsze spalanie i dolot jest chlodniejszy. Z tego co czytalem obniza sie temp. spalin wiec mniej cierpia elementy narazone na wysoka tempetarute. Przyrost mocy raczej jest niezauwazalny. Podobno jest do 5%. Mam zaslepiony zawor EGR ktory jest odpowiedzialny za wlasnie obnizenie temp. Zamiast dostarczac do komory spalania brudne spaliny i syfic caly dolot ja dostarczam czysta rozpylona wode. Zamiast wody mozna uzywac mieszanki matanolu i wody, wtedy pewnie bylby jakis wzrost mocy ale w irlandii 0,5l jakiegos barwionego metanolu (i to nie wiem ile % go tam jest) kosztuje 8 euro wiec sobie daruje. Na zime zalalem zimowym plynem do spryskiwaczy zeby nie zamarzlo i nie zniszczylo elementow |
czyli kozysci na tyle nie wielkie, że sens ciężko znaleźć |
Tu nie chodzi o korzyscie, ale o sama tworczosc i wysilek intelektualny polaczony z wiedza na poziome zaawansowanej inzynierii. Ot udoskonalanie tworczosci Panow z mitsubishi... Tak czy siak pospolicie TUNING to sie nazywa |
kwestia podejścia
zapał i wysiłek chwali się ale dzis czas kosztuje i korzyści również
stegano - 06-07-2010, 11:02
Tak to prawda, kwestja podejscia. Ale nie wszystko kreci sie wkolo mamony (czasu i korzysci).
To kolegi Hobby tak jak i moje
radek3miasto - 04-08-2010, 14:13
Hiszpan napisał/a: | Czekam na wypowiedź kogoś, kto ma 3.0 benz+LPG
W ogłoszeniu sprzedaży ktoś pisał Cytat: | miasto 16l, trasa ok 12. ( gazu ) | i jestem ciekawy czy to się potwierdza |
chciałbym u mnie na trasie przy prędkości do 100 km/h łyka 14-15 litrów srednio bliżej 15 w miescie nie przekraczam 17 l LPG ale lubię ładnie startować
cfc - 21-09-2010, 20:38
Po raz pierwszy zobaczyłem na komputerze wynik 10,2 (trasa ok. 50 km z prędkością ~90km/h). A do tej pory byłem przekonany, że to niemożliwe (nie potrafię tak jeździć ).
Pozdrawiam
Mariusz
Gene - 22-09-2010, 14:24
leśniczy22 - 22-09-2010, 15:47
A ja nie mam komputera to się nie dziwię ani nie martwię.
flinston - 14-10-2010, 21:58
na trasie przy 90 to tak 13
w mieście raczej 17 kręcąc do 2500
powyżej 2500-4000 raczej koło 20
[ Dodano: 14-10-2010, 21:58 ]
gazu oczywista
Lodzermensch - 20-02-2011, 17:40
Montero, 3.8 benzyna, automat.
Przy napędzie na jedną oś w cyklu mieszanym przy delikatnej jeździe 16 litrów.
mazur75 - 21-02-2011, 12:17
PII 3.5 na trasie Monachium- Mikolajki(mazury) i powrot jazda do 110-120 delikatnie,naped na tyl 10,6,kazde tankowanie pod korek i obliczane spalanie.Teraz zima przy odsniezaniu(auto ma zamontowany plug i na pace jakies 120-140kg soli)tylko miasto i naped na 4, 17-19 litrow.
walecdaras - 22-03-2011, 17:55
Witam wszystkich
po półtorarocznym użytkowaniu 3.2 did 2003r przebieg 100000km
po zakupie i wymianie olei ok 10 na trasie ok 13.5 w miescie zimą nawet 15 ale jazda po 3-5 km małe miasto wszedzie blisko
latem zaczepiony dużyyyy camping -ok 6 m 2t wyszło 16
teraz zima miasto nawet 18 - za stówke 100km
skrzynia automat i opony 245/80/16 i nie wiem w która strone przekłamują .
10l/100 przy długiej trasie -niemcy z przyczepką i niewielkim ładunkiem ok600kg
Sam nie wiem w końcu jak to liczyć .
wiadomo jak sie jedzie to trza lać , ale ceny zaczynaja przyprawiać o ból
może za wolno jade ? staram sie do 120 obroty 2000-2100 może trzeba ciut mocniej - jest wtedy szybszy lepiej reaguje ale nie wiem jak to byłoby na dłuższą mete
rusinol - 24-03-2011, 11:34
Witam,
To i ja napisze o swoich doswiadczeniach.
Pajero 3.2 DID AT Long rok 2003 po lifcie, Przebieg 173tys km.
Jezdze od roku przejechalem okolo 25tys km.
Trasa Krakow-Hannover-Krakow, caly czas autostrada, naped 2H, tempomat ustawiony na 135km/h, ok 2500 obr/min wyszlo 9.6l/100km.
Trasa Rzeszow-Polanczyk z przyczepa 2800kg(wazona w dwoch roznych skladach wegla, wiec podejrzewam ze wynik dokladny). Na trasie sa gorki, droga jest wazka, predkosc 40-70km/h, wiecej to strach z takim ciezarem na tej drodze. Zapiety naped 4x4. Wyszlo 13,5l/100km co uwazam za bardzo dobry wynik.
W miescie, Krakow, aleja 29listopada glownie korki 10,5 do 11,5l/100km.
Spalanie mierzylem lejac do pelna, do dwoch odbic pistoletem. Staram sie tankowac na Statoil 1-2-3.
Bushey - 17-11-2011, 20:07
Misiek jak w profilu. 14/100 bez względu na sposób jazdy. Spalanie nieco wzrasta na tańszej benzynie ale pewnie dlatego, że ja lubię ruszać ostro ze świateł
kuba84 - 06-11-2012, 13:13
moje pajero III 3.2 DID na trasie kędzierzyn-jasło, jasło-kędzierzyn czyli jakieś 630 km spalił 11,5 przy predkościach ok 110 km/h autostrada no a za autostradą korek wiec więcej stania niż jazdy
W mieście pali ok 16 l przy muskaniu gazu
|
|
|