To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Moduł diagnostyczny OBD2

Owczar - 05-06-2012, 15:55

Często ustawienia rozrządu są kopiowane, bo większość wprowadza własne znaki. Ale ciekawe, czy to ma tylko taki wpływ na prace...
polaff - 05-06-2012, 17:22

Owczar napisał/a:
Ale ciekawe, czy to ma tylko taki wpływ na prace...
wydaje mi się, że przede wszystkim zmulić się powinien, ale chyba dość gdybania czekamy na odpowiedź tych co doświadczyli tej przypadłości i prawidłowo ją zdiagnozowali.
mackbeth - 05-06-2012, 19:14

Objawy jak napisałeś - drganie falowanie.. itd. Co do znaków - ktoś ustawił rozrząd wg. jakieś blaszki a nie znaków na kole - wybaczcie, ale nigdy do rozrządu osobiście nie zaglądałem... Napisz do Deejay'a, będzie pamiętał. Wiem tylko ze rozerbrał, ustawił poskłądał i silnik pracował idealnie:)
polaff - 05-06-2012, 19:38

mackbeth, flaszkę stawiam jak masz rację tylko adres podaj bym wiedział gdzie wysłać
adt81 - 05-06-2012, 20:20

polaff napisał/a:
mackbeth, flaszkę stawiam jak masz rację tylko adres podaj bym wiedział gdzie wysłać


Ja nawet dwie jeśli to ma rozwiązać ten niezmiernie irytujący problem :-)

deejay - 05-06-2012, 23:56

polaff napisał/a:
No - chłopaki to jakiś trop tylko potrzebna Wasza pomoc.


Tak , auto najlepiej do Wrocławia i znajdziemy winnego drgań :wink:

[ Dodano: 06-06-2012, 00:16 ]
Miałem klienta który jezdził od mechanika do mechanika w sumie 4 -ech :wink: z brakiem mocy i drganiami silnik V6 , wymieniali mu wszystko co wpadło im w rece itp.
Przypadkiem trafił w moje rece , więc zacząłem od podmianki przepływki , aparatu zapł. , pomiarów cis. paliwa i spręzania , koncząc na spr. układu zapłonowego i dalej bez efektów .
Nastepnie jedyne co zostało to spr ust. rozrzadu z zgod klienta i co sie okazało :wink:
Dolne koło zębate posiada taką blaszkę , która odpowiada z info o położeniu wału korbowego. Ta blaszka posiada znak ust dolnego połozenia wału wzgledem góry i jest kotwiczona na dwa małe kliny do koła zębatego . Okazało sie że bez demontazu i weryfikacji ktos przed moją diagnozą ustawiał pasek nie wiedząc ze ta blaszka jest przesunieta wzgledem tych kliników które maja na celu jej "trzymanie" i ustawiał pasek tak naprawde który był przesuniety o prawie trzy zęby względem góry myśląc ze ma prawidłowo ustawiony wał korbowy na znaku dolnym :wink:

Poniżej fotka .



Przykładowo w silniku 2.0 blokadą "jej" jest klin na wale , w V6 malutkie dwa milimetrowe kliny , które czesto przy niefortunnym demontazu koła zebatego np do wymiany uszczelniacza jest uszkodzenie tego elementu i wyłamanie klinów.


mackbeth - 06-06-2012, 06:32

NO, dokadnie o to mi chodziło:)
polaff - 06-06-2012, 06:48

z tego co pamiętam to mój mechanik odczytuje położenie wału korbowego ze znaku na kole pasowym napędu osprzętu silnika więc problem z blaszką raczej odpada :(
Dziękuję za podpowiedzi.

adt81 - 06-06-2012, 07:18

deejay napisał/a:
Tak , auto najlepiej do Wrocławia i znajdziemy winnego drgań :wink:


deejay jeśli jesteś pewien, że znajdziesz przyczynę i usuniesz problem to ja biorę 3 dni urlopu, pożyczkę na paliwo i jadę :P

deejay - 06-06-2012, 08:01

adt81 napisał/a:
deejay napisał/a:
Tak , auto najlepiej do Wrocławia i znajdziemy winnego drgań :wink:


deejay jeśli jesteś pewien, że znajdziesz przyczynę i usuniesz problem to ja biorę 3 dni urlopu, pożyczkę na paliwo i jadę :P


Mozemy podziałac na zlocie z twoim problemem :wink:

[ Dodano: 06-06-2012, 08:02 ]
polaff napisał/a:
z tego co pamiętam to mój mechanik odczytuje położenie wału korbowego ze znaku na kole pasowym napędu osprzętu silnika więc problem z blaszką raczej odpada :(
Dziękuję za podpowiedzi.


Bez pewności 100% ze na "dole " wszystko gra nie byłbym taki pewny .

polaff - 06-06-2012, 10:01

deejay napisał/a:
Bez pewności 100% ze na "dole "
co masz na myśli bo nie zakumałem?
Korczuk - 06-06-2012, 16:19

Witam mam do Was pytanko w sprawie interfejsu,mam elma 327 nie gada z galem bo mam 97 rok i nie mam obd2 , wiem ze podlacze sie evoscanem i kablem VAG ale tych kabli troche jest i nie wiem ktory mam kupic bo wszystkie do seata/audi /skody mozecie puscic jakiegos linka z kablem ktory bedzie pasowal do miska? z gory dzieki pozdrawiam
adt81 - 06-06-2012, 19:28

Korczuk - każdy VAG KKL jeśli jest na układzie FTDI 232RL - jeśli taki chip będzie w opisie aukcji to będzie ok. Nie bez powodu są do seata/audi/skody/vw bo to VAG ale do Miśków też pasuje tylko oczywiście musisz we wtyczce piny 1 i 4 zewrzeć ale o tym pewnie wiesz.
deejay - 06-06-2012, 20:08

Cytat:
deejay napisał/a:
Bez pewności 100% ze na "dole "

co masz na myśli bo nie zakumałem?
_________________


jestes pewny w 100% ze jest ustawiony prawidłowo ?

polaff - 06-06-2012, 20:54

deejay napisał/a:
Cytat:
deejay napisał/a:
Bez pewności 100% ze na "dole "

co masz na myśli bo nie zakumałem?
_________________


jestes pewny w 100% ze jest ustawiony prawidłowo ?


no właśnie jak powiedziałem mojemu mechanikowi o tym przypadku, który opisałeś to zwątpił.

Ze sprawdzeniem poczekam jeszcze chwilkę bo na rozrządzie przejechałem już około 80kkm a z racji tego, że pasek kupiłem gates to wolę go wymienić wcześniej...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group