To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Zgrzytająca dwójka

hudy85 - 01-01-2017, 21:57

Daj znać później co powiedzieli, chociaż czytając wcześniejsze komentarze obstawiam, że nie będą widzieli problemu

[ Dodano: 04-01-2017, 12:24 ]
Powiedzcie mi jeszcze Panowie, czy to jest prawidłowe ustawienie lewarka na biegu jałowym w mitsubishi? To normalne, że jest przy prawej stronie?


lurek - 04-01-2017, 15:19

Nie, sama gałka też wygląda dziwnie :shock:
hudy85 - 04-01-2017, 15:50

gałka wydaje mi się, że była wymieniona, albo jest zerwana, bo obraca się jakby gwintu nie było, jednak to mi nie przeszkadza póki co.
A gdzie reguluje się te wybieraki? Pod mieszkiem, czy pod maską?

[ Dodano: 12-01-2017, 01:00 ]
Postanowiłem zmienić olej raz jeszcze (wcześniej total transmission gear 8 75w80 gl4) na liqui moly gl3+ 75w80, dodatkowo płyn hamulcowy + odpowietrzenie wysprzęglika.
Efekt natychmiastowy, dwójka wchodzi bez problemu póki co, zobaczymy jak długo się to utrzyma.
Jeśli z czasem zacznie się sypać, to zostanie mi postawić na pompkę lub wysprzęglik.

[ Dodano: 13-01-2017, 12:37 ]
Wszystko wróciło do normy tak szybko, jak się poprawiło :(

mazin - 14-02-2018, 19:04

Przy wymianie akumulatora, podłożyłem deskę pod nowy akku. Dwójka wchodzi jak w masło! Żadnych zgrzytów, oporu przy wrzucaniu i innych efektów.
Trik miał rację! Szkoda, że przez dziewięć lat nie wpadłem na to, żeby to sprawdzić. To znaczy wpadłem, ale mi się nie chciało wyjmować akumulatora, póki oryginalny działał ;-)

hudy85 - 14-02-2018, 20:34

A masz oryginalny aku? Tzn odpowiednich rozmiarów?
mazin - 14-02-2018, 23:48

hudy85 napisał/a:
A masz oryginalny aku? Tzn odpowiednich rozmiarów?


Tak, oczywiście.

hudy85 - 15-02-2018, 00:53

Możesz opisać jak to dokładnie zrobiłeś ?
Ja co prawda mam europejski mały aku, bo na szybko musiałem kupić a niczego innego nie było i chcąc nie chcąc musiałem coś podłożyć, ale niewiele się zmieniło.

mazin - 15-02-2018, 01:25

hudy85 napisał/a:
Możesz opisać jak to dokładnie zrobiłeś ?
Ja co prawda mam europejski mały aku, bo na szybko musiałem kupić a niczego innego nie było i chcąc nie chcąc musiałem coś podłożyć, ale niewiele się zmieniło.

Nie ma tu wiele do opisywania. Pod akumulator podłożyłem deskę o wymiarach dna akumulatora i grubości ok. 15 mm. Przy zmienianiu biegu z 1 na 2 przestało zgrzytać. Przy mocowaniu klem musiałem kable nieco mocniej podciągnąć, bo są troszkę wyżej. Akumulator trochę trudniej się wkłada, trzeba odgiąć końcówkę rury od wlotu powietrza. Trochę trudniej przykręca się mocowanie, tj. tę łapę z góry, bo mniej miejsca. Poza tym bez zmian.

Golotheman - 15-02-2018, 12:08

mazin, No dobrze. Ale co ta deska zmieniła ? Jak dwójka wchodzi, to cięgno się cofa. Ono się opiera o podstawę akumulatora czy co ? Co ma na celu ten zabieg ?

Bo sam fakt, że dwójka "chodzi lepiej" to jest jedna sprawa - czyli przejście z jedynki na dwójkę. A co innego przejście na 2 przez synchronizację. Raczej w tym drugim przypadku deska pod akumulator nie pomoże...

Czyli co - kable zawadzają o wybierak ? To czemu na wyłączonym biegi hulają jak halny w tatrach ?

mazin - 15-02-2018, 12:21

Golotheman napisał/a:
mazin, No dobrze. Ale co ta deska zmieniła ? Jak dwójka wchodzi, to cięgno się cofa. Ono się opiera o podstawę akumulatora czy co ? Co ma na celu ten zabieg ?

Bo sam fakt, że dwójka "chodzi lepiej" to jest jedna sprawa - czyli przejście z jedynki na dwójkę. A co innego przejście na 2 przez synchronizację. Raczej w tym drugim przypadku deska pod akumulator nie pomoże...


Nie mam pojęcia i nie podejmuję się dyskusji. Odnotowuję tylko obserwację, że wkurzający objaw zniknął. Trik pisał o tym lata temu, o ile dobrze pamiętam, teoria opiera się na przemieszczeniu kabla, ze względu na podniesienie klemy, co skutkuje jego niewielkim przesunięciem. Czy uciska on cięgno, czy dotyka czegoś innego - nie mam pojęcia. Zastrzegam, że objaw kilka razy w moim lancelocie zanikał, tj. chwilowo nie występował, bez żadnych działań z mojej strony, o czym zresztą też pisałem. Nie wiem, jak będzie teraz. le skoro znów zniknął, to z pewnością jest związany z umiejscowieniem kabla/kabli.

Golotheman - 15-02-2018, 12:25

Sprawdzę u siebie, czy jest jakaś kolizja wybieraka, cięgien z czymkolwiek i dam znać.
sharky - 15-02-2018, 13:41

U mnie po odpaleniu auta biegi też czasami ciężko wchodzą. Na wyłączonym silniku wchodzą bez najmniejszego problemu. Akumulator mam oryginalny od nowości. Auto z polskiego salonu.
Golotheman - 16-02-2018, 07:15

Patrzyłem wczoraj pod maskę, próbowałem się przyjrzeć na wybierak czy coś tam zawadza, ale nic nie widziałem. Na zimnym biegi chodzą jak złoto. Jak się odpali, na zimnym jest ciężko i wyraźnie czuć, że synchronizatory mają problem z nabraniem obrotów (łatwo to sprawdzić - rozpędźcie auto do 20-30 km/h i spróbujcie wrzucić 1, ale bardzo powoli i słuchać - słychać jak rozkręca się wałek na wejściu). Jak się rozgrzeje i rozbełta olej (po około 15-20km) jest lepiej. Ale czuć takie charakterystyczne opóźnienie na 2. Myślę, że tam jest już sieczka i trzeba będzie ten olej wymienić.

sharky, masz inny silnik - zatem też inną przekładnię. Więc sprawa się może trochę różnić.

sharky - 16-02-2018, 19:39

Golotheman, ja mimo niskiego przebiegu muszę dla świętego spokoju wymienić w końcu olej w skrzyni na nowy i zobaczyć czy będzie jakaś różnica. Zaszkodzić na pewno nie zaszkodzi, może tylko pomóc. Pisałem o tym tutaj :arrow: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=58931&start=105 Nie wiem jeszcze tylko czy wlewać GL-3 (wg instrukcji) czy GL-4 (polecany przez kilka osób na forum).
tyku - 20-02-2018, 15:37

mazin napisał/a:
Czy uciska on cięgno, czy dotyka czegoś innego - nie mam pojęcia.
Też mi się tak wydaje. :wink:
Kable są u mnie tak przypięte.

Zastanawia mnie, jak to wygląda u was :?:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group