To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Ogólne - MEGA SWAP :P

painkiller - 09-05-2013, 14:02

t0m3k napisał/a:
wygląda na to ze moja bedzie na zlocie w najgorszym stanie ze wszystkich xD



Spokojnie, jak uda mi się Was odwiedzić to Złota Malina raczej mi przypadnie :?

angelos - 09-05-2013, 14:45

painkiller napisał/a:
t0m3k napisał/a:
wygląda na to ze moja bedzie na zlocie w najgorszym stanie ze wszystkich xD



Spokojnie, jak uda mi się Was odwiedzić to Złota Malina raczej mi przypadnie :?


wcale nie byłbym taki pewny :D

wojtas - 09-05-2013, 19:58

Panowie czy to ważne, czym i w jakim stanie przyjedziemy, ważne byśmy się spotkali i wymienili doświadczeniami :wink:
mmatulek - 09-05-2013, 22:13

Generalnie auto na zdjęciach wygląda imponująco (dobra robota), tylko mam wrażenie, że ramiona wycieraczek masz zamienione miejscami.

ps. Tak zapytam nieśmiało... Czy taka przeróbka lamp jest legalna w świetle przepisów?

VirMan - 09-05-2013, 22:56

Zbyszku - lampy mam gotowe - nie miałem okazji grzebać w środku :)
Maćku - wiem - mam je do przestawienia, w ogóle w drugim są identyczne... tak samo zamontowane... po prost w diamantach takie są... a że są do góry od śniegu i muszę je ustawić to wiem :P mam jeszcze trochę zawieszenia do roboty oraz panele, wycieraczki oraz kontrolka temperatury skrzyni.

a co do legalności - nie wiem.. ale mają światłocień jak trzeba.. poprzednie miałem emulowane w światłocieniu :P nie wiem. pewnie bardziej legalne niż brak naklejki na szybie i mniejsza tablica którą kombinuję ;)

mmatulek - 10-05-2013, 05:40

VirMan napisał/a:

Maćku - wiem - mam je do przestawienia, w ogóle w drugim są identyczne... tak samo zamontowane... po prost w diamantach takie są... a że są do góry od śniegu i muszę je ustawić to wiem :P mam jeszcze trochę zawieszenia do roboty oraz panele, wycieraczki oraz kontrolka temperatury skrzyni.

a co do legalności - nie wiem.. ale mają światłocień jak trzeba.. poprzednie miałem emulowane w światłocieniu :P nie wiem. pewnie bardziej legalne niż brak naklejki na szybie i mniejsza tablica którą kombinuję ;)


Co do wycieraczek - przyjżyj się czy nie mam racji, miałem tak w Galancie jak go kupiłem.

lampy - kiedyś sam się nad taką przeróbką zastanawiałem, ale nie znalazłem potwierdzenia, że nie strzelam sobie w kolano, więc sobie odpuściłem. Wiem, że Ty miałeś inną sytuację (USA - California).

pozdrawiam

VirMan - 27-05-2013, 00:19

Kto ma 24v i trochę się orientuje to wie że jest taka rolka napinająca pasek od alternatora i klimy.. jest na dole i nie da się jej kupić.. Mam taką "rozbieralną" z regenerowanym łożyskiem.. ale niestety już chyba miała dość a przynajmniej ma zamiar bo szumi.

(jak ktoś chce to oddam w dobre ręce jeszcze działającą rolkę rozbieralną z łożyskiem do zmiany. )

Zrobiłem sobie nową - z alu oczywiście, wytoczona tym razem już własnoręcznie na warsztacie u Taty :) taki klocek jak na fotkach (3 szt rolek) kosztuje 75 pln, łożysko chińskie 14 pln :D
Tak na razie na test, bo jak padnie to bardzo łatwo wymienić (zeger tylko) na dobre - zobaczymy ile pożyje. - dziurki dla zmniejszenia wagi (mogłem grubszym) pół ręcznie , pół na wiertarce stołowej.. (też głupi byłem bo mogłem wszystkie :) )

a oto fotki (nie ma na aucie bo skończyłem przed północą) - za parę dni relacja i foty z instalacji baterii słonecznej i czujnika wilgotności.












mmatulek - 27-05-2013, 10:13

Robota fajna, tylko co z wyważeniem? Czy jest konieczne?
VirMan - 27-05-2013, 10:29

w sumie jedynym niewyważeniem mogą być otwory oraz pierścień zegera - ale szczerze mówiąc dokłądność wykonania jest lepsza niż oryginału , a aluminium jest lekkie na objętość , wiec odchyłki będą relatywnie mniejsze niż przy stali gdzie mała niedokładność w rozmieszczeniu to duże przemieszczenie wagi. Największe obroty koło ma przy 7k rpm więc ma jakieś 11 tys rpm - sporo , ale sporadycznie - i tak będzie chodzić lepiej niż oryginał a wibracje są największe od samego silnika :P

[ Dodano: 27-05-2013, 10:33 ]
dla ciekawości - skoro nasz silnik może mieć 7k rpm a stosunek obwodów ROLKI alternatora do koła pasowego to [ bad :6:1 ] 3:1 ... to alternator może się kręcić z prędkością [ BAD 7x6=41] 20 tys rpm teoretycznie.

akcesoria powinny być jakoś na stałych obrotach :) bo tak rośnie opór wraz ze wzrostem obrotów niepotrzebnie. np 2k rpm dla akcesoriów cały czas.. hmm tylko jak to zrobić :)

mazda10000 - 27-05-2013, 11:28

Czy chodzi Ci o tą rolkę? http://www.mister-auto.pl...042APV2561.html . Ja u siebie mam założoną używaną rolkę od Eclipse 3 generacji ( razem z kołem pasowym wziąłem rolkę), która jest trochę mniejsza - ma z tego co pamiętam 90 mm średnicy zamiast 100 jak ta ori od Sigmy, ale nic to nie zmienia w praktycy, jednak muszę już zacząć się rozglądać za nową, bo zaczyna popiskiwać
Tomek - 27-05-2013, 11:38

VirMan napisał/a:


akcesoria powinny być jakoś na stałych obrotach :) bo tak rośnie opór wraz ze wzrostem obrotów niepotrzebnie. np 2k rpm dla akcesoriów cały czas.. hmm tylko jak to zrobić :)


jakiś mechanizm wysprzęglający

VirMan - 27-05-2013, 11:59

mazda10000, - to jest rolka dolna czy górna ?
tomek84, - to musi działać cały czas - nie na zasadzie wyłączenia powyżej - raczej jakiś mechanizm.. np przełączajacy na napęd styrlinga (odzysk z gorącego kolektora) albo na silnik, jeśli tamten za wolno się kreci :) - i wtedy mam sporo mniejsze obciążenie na silników i te kilka / kilkanaście kw więcej na silniku - mniejsze zużycie paliwa itd etc :) - zwłaszcza klima sporo zjada. a tak pracowałaby na darmowej energii :)

lukasz12 - 27-05-2013, 12:01

Cytat:


dla ciekawości - skoro nasz silnik może mieć 7k rpm a stosunek obwodów paska alternatora do koła pasowego to 6:1 ... to alternator może się kręcić z prędkością 7x6=41 tys rpm teoretycznie - wliczając poślizg paska to bedzie jakieś 30-35k rpm... masakra...



Chyba tutaj nastąpiła pomyłka w obliczeniach. Przy obliczaniu obrotów bierzesz pod uwagę stosunek średnic kół napędowego i napędzanego :-) ( http://pl.wikipedia.org/w...%82adnia_pasowa ). A myślę, że średnica koła na alternatorze jest ok. 2,25 raza mniejsza od koła na wale korbowym. Zatem zakładamy przełożenie 2,25:1. Czyli maks obroty sięgają kilkunastu tysięcy (wychodzi 15,75K rpm przy obrotach 7k na wale korbowym)

VirMan - 27-05-2013, 13:02

w sumie zależność jest tak samo liniowa od średnicy jak i obwodu -średnice łatwiej zmierzyć - ale przesadziłęm z tym 6 - ale 2,25 skąd ? masz może wymiary tych kółek ? (jakieś maleńkie to na alternatorze)
t0m3k - 27-05-2013, 13:05

Łukasz ma 100% racji; pasek nei ma tu nic do rzeczy :) więc w tym wypadku stosunek prędkości obrotowych macie 1:2,25


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group