To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Sigmy, Zaćmienie i Kociak.

wojtas - 17-10-2012, 21:13

Spotkamy się w listopadzie to pokarze Ci co mnie boli :wink:
Krystian99 - 17-10-2012, 21:20

Jak ja nie zauważyłem sam to pewnie jakaś mała drobnocha, albo mało widoczne :mrgreen:
Wojtek naprawde drugiej takiej (to nie z jedną tylko kilkoma) świecami szukać :wink:

deejay - 17-10-2012, 21:47

Piekna Sigma , kiedy sprzedajesz ? :P
wojtas - 17-10-2012, 23:38

deejay, niemoralne pytanie mi zadałeś. :wink:

[Dodano 09.11.12']
Mała aktualizacja :wink: Podczas odkurzania sedana zauważyłem nieszczelność pompy wspomagania sprzęgła :doubt: Struga płynu hamulcowego nieopodal pedału sprzęgła zdradziła usterkę. Jutro odbieram zestaw naprawczy w Gnieźnieńskim IC. Misio stoi i się psuje :roll: Może przed minusowymi temperaturami zdążę ogarnąć tą usterkę.

mkm - 15-11-2012, 03:36

wojtas021180, o co chodzi z tą rejestracją? Zuta? Luta?


wojtas - 15-11-2012, 08:20

mkm, chodziło o: Luta(uderzenie). Czyli w przypadku tych nowożeńców, prawdę życia. :wink:

[Dodano 11.12.12']
Nareszcie chwila by coś skrobnąć, ogólnie miśki bez większych problemów pokonują kolejne km. W ubiegłą Sobotę korzystając z wolnego warsztatu, wjechałem wagonem na przegląd układu zapłonowego. Od zakupu jeszcze tam nie zaglądałem, nie było po prostu powodu, ciekawość jednak przeważyła. Ku mojemu zdziwieniu świece są w dobrym stanie, do tego jeszcze ktoś założył NGK dwuelektrodowe :rolleyes: Jednak nie o tym chciałem pisać, by móc bez większych problemów wykręcić świece z tylnej głowicy postanowiłem zdemontować kolektor ssący, po jego ściągnięciu moim oczom ukazała się rurka EGR-u z centymetrowym pęknięciem w środkowej jej część . A ja do niedawna przypuszczałem:
wojtas021180 napisał/a:
Dodatkowo podczas montażu katalizatora, zaszły podejrzenia iż jeden z zaworów prawdopodobnie jest nadpalony (podczas przyspieszania słychać jakby nieszczelność w układzie wydechowym, pierwsze podejrzenia padły na nieszczelny łącznik elastyczny pierwszej głowicy, ale po ściągnięciu plecionki ochronnej żadnych przedmuchów nie stwierdziłem ). Myślę że, sprawdzenie ciśnienia na poszczególnych cylindrach potwierdzi moja diagnozę.


Troszkę zabawy ze spawarką i kolejna bolączka wagona naprawiona, powrócił miły pomruk silnika: Foto

Dodatkowo sprawdziłem ciśnienie na cylindrach, niestety posiadałem tylko miernik od diesla więc pomiar prawdopodobnie przekłamany, wynik pokazywał równo po 10 Bar więc bez rewelacji, czas zaopatrzyć się w manometr do silników benzynowych.

[Dodano 15.12.12' (332200km wagon)]
Kolejna sobota spod znaku "dłubiemy przy miśku". W końcu wymieniłem rozerwane osłony przekładni kierowniczej, przy okazji zawitały nowe końcówki drążków kierowniczych: Foto

Dodatkowo odkryłem małą usterkę, wentylator chłodnicy załączał się bezpośrednio po przekręceniu zapłonu, winowajcą okazał się czujnik temperatury (wolnego biegu) w chłodnicy. Jako środek zaradczy został odłączony do czasu jego wymiany. Kolejne prace będą kierowane ku tylnym hamulcom aż dziw bierze, że to jeszcze hamuje. Bez kompletu nowych tarcz, klocków, szczęk, śrub raczej się nie obędzie.

[Dodano 23.12.12']
Kilka prezentów dotarło również do garażu, coś dla wagona: Foto

i coś dla sedana:Foto

Krótkie podliczenie na koniec roku. Po 16 miesiącach użytkowania wagona przeznaczyłem na zakup części eksploatacyjnych 4350zł, co daje 270 zł miesięcznie. (To tak informacyjnie dla osób chcących kupić sigmę z przebiegiem 300tyś km i chcieli cieszyć się z jazdy tym autkiem)

[Dodano 28.12.12' (333068km wagon)]
Wczoraj w wagonie zaczęło coś terkotać przy prawym przednim kole. Terkotanie występuje tylko podczas pełnego skrętu w lewo pod obciążeniem (gdy dodaję gazu). Obstawiam przegub zewnętrzny. Nie jestem w 100% pewny gdyż osłona przegubu jest cała. Jutro będziemy działać w tej sprawie.

Troszkę się plany pozmieniały i miałem dzisiaj dzień na dłubanie przy wagonie. Próba reanimacji przegubu przez wstrzyknięcie dwóch strzykawek oleju ukończona niepowodzeniem. Zamówiłem już nowy z alledrogo. Przyszedł czas by zajrzeć do tylnych hamulców, trochę WD40+młotek i jakoś poszło: Foto

Zrobiło się późno i prace stanęły w tym miejscu: Foto

[Dodano 29.12.12']
Cała sobota zeszła przy tylnych hamulcach. Dokończyłem prawą stronę: Foto

i zabrałem się za lewą stronę: Foto

[Dodano 03.01.13']
Dzisiaj dotarł przegub do wagona, firmy HDK. Cena 150zł razem z przesyłką, jest zaskakująco niska jak na przegub made in Japan
[Dodano 04.01.13'wagon]
Nowy przegub zagościł na prawej półosi, i ucichło terkotanie.

[Dodano 10.01.13'wagon]
Jestem ciekaw czy autentyczny:Foto
Średnia roczna 16666,6 km

[Dodano 11.02.13']
Po miesiącu czas coś dodać :wink: Wczoraj zakupiłem nowe dywaniki gumowe dedykowane dla sigmy, i od razu przystąpiłem do testowania.
A dzisiaj udało się zakupić zestaw na który chorowałem od miesiąca po konsultacjach z mazdą10000 i podesłanymi przez Niego linkami(jeszcze raz dzięki), stan chorobowy został złagodzony dzięki antybiotykom z 3000GT VR4 :mrgreen: Foto

Niestety montaż dopiero jak uzbieram na nowe większe koła. Więc konkretna data raczej trudna do określenia :wink:
[Dodano 18.02.13]
Wymiana oleju w wagonie przy (334600km)
[Dodano 06.04.13]
Prace przy zaciskach pomału posuwają się do przodu: Foto

[Dodano 17.04.13]
Wymiana kloców z przodu w wagonie (336300km), kilka pierdów wróciło z proszku:
[Dodano 20.04.13]
Sedan wymiana oliwy, tylnych łączników stabilizatora oraz czyszczenie wtrysków gazu (182000km)

angelos - 30-04-2013, 09:18

Chyba wiem kto wygra w kategorii 'Najładniejsza sigma' ale na razie nie powiem :D
wojtas - 30-04-2013, 09:25

angelos, w Małopolsce wiem że są ładniejsze :wink:

[Dodano 16.05.13']
Sezon na MitsuManiakowe spotkania czas zacząć, w tym roku zaczynamy :wink:
Banderozą [02-05.05.2013']

[Dodano 18.05.13']
Troszkę się pozmieniało więc opiszę co i jak :wink: Adaptacja zacisków z 3kGT zakończona, pozostało zakupić nowe tarcze i klocki na przód. Mała fotorelacja z prac nad swapem zacisków. Przez to całe zamieszanie z zaciskami, wagon otrzymał w spadku koła z sedana :wink:
Pozostało czekać na kolejne spotkanie Sigmiarzy :)
[Dodano 22.05.13']
Dzisiaj dotarła długo oczekiwana przesyłka :D tylne tarcze wraz z klockami do sedana. Foto

Może w sobotę uda się zamontować.
[Dodano 23.05.13']
Wymiana świeczek(NGK BPR6EY-11) w sedanie przy [183000km]
[Dodano 25.05.13']
Uff, udało się zdążyć przed finałem ligi mistrzów :wink: Foto

angelos - 26-05-2013, 10:28

Wojtku, jak zwykle podziw :) . Opowiedz teraz opowiedz jakie wrażenia z hamowania. Jakbyś ocenił różnice z dwutłoczkowymi zaciskami?
wojtas - 26-05-2013, 11:10

Tak naprawdę nie miałem jeszcze okazji ich przetestować. W cyklu miejskim nie zauważyłem różnić, zobaczymy po dłuższym dystansie, jak przód się ułoży.
mazda10000 - 26-05-2013, 14:52

Na zdjęciu z tarczą z już wywierconymi dodatkowymi otworami jest nalepka z napisem - 28,4 min. tu chodzi o średnicę minimalną tych otworów? Gdzie dorwałeś tarcze SP Performance ?
wojtas - 26-05-2013, 16:23

28,4 to minimalna grubość tarczy. Tarcze SPP nabyłem w Brakes parts pl.
Krystian99 - 26-05-2013, 21:36

:D :D :D no no no fajnie to wygląda :) nie mogę doczekać się zobaczyć tego na żywo :P ten alusek :D
wojtas - 27-05-2013, 08:12

Krystian99, szału nie robi zwykła felga :wink:

[Dodano 07.06.13']
VIII Ogólnopolski Zlot Mitsubishi Sigma/Diamante Srebrna Góra 30.05-02.06.2013'

Podczas powrotu tylny prawy amortyzator się rozszczelnił (ecs) i powrót do domku na tzw. glebie. Poszukiwania sprawnego amorka wciąż trwają.
Aktualne zdjęcia

[Dodano 24.06.13']
Elbetreffen 2013

[Dodano 27.06.13']
Wracając do tematu hamulców, po 2kkm stwierdzam, że tarcze które nabyłem razem z zaciskami od 3000GT nie przeszły próby. Tarcze zachowują się podobnie jak poprzednie MIKODY czyli po rozgrzaniu zaczynają bić... powiem szczerze, że mam już dosyć prac nad doprowadzeniem hamulców w sigmie do zadowalających mnie rezultatów. Obecnie odkładam prace nad hamulcami na trzy miesiące do czasu kiedy dojdą nowe tarcze DBA 4000 XS i klocki HAWK PERFORMANCE HPS, może w końcu będę mógł cieszyć się z hebla w sigmie.

[Dodano 06.08.13']
Miniony weekend minął po raz kolejny pod znakiem MitsuManiakowych spotkań. 11 Ogólnopolski zlot w Krakowie na długo pozostanie w mej pamięci. Organizatorzy dołożyli wszelkich starań by dogodzić każdemu. Madziu, Sławku jesteście wielcy. Podziękowania również dla Maćka za pomocne informacje podczas zwiedzania Krakowa, jestem Wam winien dużą flaszkę. Miło było po raz kolejny spotkać starych znajomych jak również poznać nowe osoby. W szczególność sigmiarzy (angelos, syski) szkoda tylko, że brakło czasu by zamienić więcej zdań. W tym miejscu chciałbym serdecznie podziękować wszystkim osobą które oddały swój głos na moją sigmę, jest mi po raz kolejny niezmiernie miło, że podoba Wam się to Autko :) .
Sedan w obstawie galanta Szuwara, dowiózł nas na miejsce bez problemów. W tym roku również postanowiłem skorzystać z hamowni, gdyż wynik lukasza12 dość mocno różnił się od ubiegłorocznego. I w moim przypadku było podobnie. Forum

Można powiedzieć, że szału nie ma. Na zlocie dostałem kila podpowiedzi co może być skutkiem takiego wyniku. Więc jak znajdę chwilę postaram się tym zająć. Na pierwszy ogień zweryfikuję katalizator i potem zobaczymy co dalej.

[Dodano 15.08.13']
W ubiegły weekend wagon zaliczył 1200km bez jakichkolwiek problemów... mała rzecz, a cieszy :wink:

[Dodano 11.09.13']
Dotarły długo oczekiwane tarcze i klocki :) Foto
Po dwóch godzinkach, już na miśku :) Foto
Pierwsze wrażenia po 30km, jest dobrze :) z każdym km hamulec reaguje czulej. Pod koniec miesiąca wybieramy się do Chełmna przez Warszawę. Myślę, że podczas powrotu hebel będzie gotowy do testów na A2 :wink:
W wagonie mała awaria, przepaliła się tylna lewa żarówka stopu :P
cdn...

mazda10000 - 12-09-2013, 10:45

No teraz to będzie hamować jak pociąg :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group