To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Filtr powietrza - układ dolotowy.

Iluzjonist4 - 12-03-2016, 17:22

Zamontowałem - wreszcie - dolot od K&N 69-6544TS typhoon. Pierwsze co rzuca się w oczy, a w tym przypadku w uszy to dźwięk. Na jałowym dodanie gazu z oderwaniem stopy skutkuje miłym dźwiękiem zasysania powietrza, jednak pomruku dużego nie ma. Pomruk ładnie zbiera się na 2 biegu, gdzie na 3 biegu już góruje.
Dokonałem pewnych pomiarów za pomocą OBD i aplikacji torque, która pokazała w pewnym momencie jak się zbierałem 153,9KM przy 5992RPM. Nie jest to oczywiście profesjonalna hamownia (na tą się wybiorę po wymianie tłumika na sportowy), ale zawsze jakiś podgląd jest. Chociaż uważam, że mając na uwadze wynik postarałbym się o lepszy (w tym przypadku akurat wyprzedzałem). W najbliższej przyszłości porobię kilka podejść i wyciągnę średnią, to powinno dać bardziej realny obraz.



Lucas123w - 13-03-2016, 11:08

Iluzjonist4, 10KM więcej tylko od filtra ?
tyku - 13-03-2016, 12:18

Iluzjonist4, K&N Intake Systems TYPHOON 69-6544TS spisuje się w lancerku rewelacyjnie. Zasysa powietrze i mruczy pięknie. :wink: Kusi mnie założyć jakiś inny filtr niż K&N RU-4950. Jak będzie okazja zrobić pomiary, to wrzucę na forum. :wink:
Iluzjonist4 - 13-03-2016, 13:29

Lucas123w napisał/a:
Iluzjonist4, 10KM więcej tylko od filtra ?

W ciągu miesiąca wymieniłem jeszcze świece i przeczyściłem przepustnicę. Porobię więcej testów z komputerem, aby nie sugerować się jednym wynikiem. Postaram się również nagrać filmik z parametrami na żywo.

vonmat - 13-03-2016, 16:38

Pytanie do posiadaczy dolotu K&N 69-6544TS:

Również go posiadam, natomiast u mnie występuje problem powracającego DTC P0171 - uboga mieszanka. Problem wynika z tego, że korekty czasu wtrysków (STFT i LTFT) rosną do wysokich wartości (12,5% dla LTFT, a STFT różnie - najczęściej oscyluje ok. 10-15%). Po powrocie do fabrycznego dolotu, korekty wracają do normalnych wartości (ok. 0%). Błąd pojawia się najczęściej po ostrym ujeżdżaniu (wtedy STFT potrafi przebić25%, czyli teoretyczne maksimum).

Jest to ewidentnie wina stożka, bo wszystko pozostałe zostało dokładnie sprawdzone (MAF, MAP, sonda lambda, wszelkie ewentualne nieszczelności), więc w tej kwestii nie potrzebuję rad.

Teraz pytanie: możecie sprawdzić, chociażby za pomocą Torque, jak u Was wygląda kwestia LTFT i STFT? Będę wdzięczny :)

Iluzjonist4 - 13-03-2016, 18:51

Cytat:
Teraz pytanie: możecie sprawdzić, chociażby za pomocą Torque, jak u Was wygląda kwestia LTFT i STFT? Będę wdzięczny :)

Wrócę dopiero rano z pracy, ale popołudniu sprawdzę i podeślę screen y albo filmik.

RalfPi - 13-03-2016, 19:45

Iluzjonist4 napisał/a:
Lucas123w napisał/a:
Iluzjonist4, 10KM więcej tylko od filtra ?

W ciągu miesiąca wymieniłem jeszcze świece i przeczyściłem przepustnicę. Porobię więcej testów z komputerem, aby nie sugerować się jednym wynikiem. Postaram się również nagrać filmik z parametrami na żywo.

Problem jest taki, że nie mamy pomiaru z początku.
Wydaje mi się, że fabryki wpisują 143KM, ale to wcale nie oznacza, że silnik tyle ma, tylko, że ma co najmniej tyle - jeżeli jest inaczej, to proszę o sprostowanie.
Też tak napisałem - jest to maksymalna moc jaką silnik wytwarza przekazuje na wał (ale każdy silnik musi posiadać co najmniej taką moc maksymalną). Żeby więc ustrzec się problemów silnik ma zawsze zapas paru koni - pytanie jeszcze w jaki sposób mierzona jest moc różnymi "ustrojstwami".

A tutaj coś w temacie: http://www.twoja-firma.pl...-mocy-auta.html
Niestety nie podali jak to dokładnie jest z pomiarami mocy.

Iluzjonist4 - 13-03-2016, 20:03

Cytat:
Problem jest taki, że nie mamy pomiaru z początku.

mam kilka pomiarów, musiałbym zebrać te screeny. Ogarnę temat wkrótce.

RalfPi - 13-03-2016, 20:08

a znasz błąd dokonywanego pomiaru :) ?
To bardzo ważne, bo zaraz się okaże, że ze względu na wiele czynników mamy +-10%. Czyli może się zdarzyć, że było 143KM, a może było ich aż 160.
Na studiach stosowaliśmy metodę Studenta do bodajże oceny błędu przy założonym poziomie ufności i znajomości dokładności pomiaru zastosowanych przyrządów pomiarowych..
Ale jak najbardziej wrzucaj na Forum co masz :)

Iluzjonist4 - 13-03-2016, 21:50

Dlatego chcę użyć kilku programów, kilka pomiarów na jednakowym odcinku
tyku - 13-03-2016, 23:14

vonmat napisał/a:
Błąd pojawia się najczęściej po ostrym ujeżdżaniu
vonmat napisał/a:
problem powracającego DTC P0171
Co to znaczy ostre ujeżdżanie lancera :?: Na drogach publicznych ostra jazda lancerem :?: :shock:
Wydaje mi się, że masz problem z wtryskiwaczami. :roll: Spóbuj użyć 30-050 STP Professional Formuła do czyszczenia wtryskiwaczy silników benzynowych.

vonmat - 14-03-2016, 12:07

tyku napisał/a:
Co to znaczy ostre ujeżdżanie lancera
Jazda na WOT do 6k RPM na 1, 2 i 3 biegu, wyżej nie mam warunków próbować ;)
tyku napisał/a:
Wydaje mi się, że masz problem z wtryskiwaczami.
Wtryskiwacze odpadają, bo korekty benzynowe idą w kosmos nawet na wolnych obrotach.
Iluzjonist4 - 14-03-2016, 17:22

vonmat napisał/a:
Teraz pytanie: możecie sprawdzić, chociażby za pomocą Torque, jak u Was wygląda kwestia LTFT i STFT? Będę wdzięczny :)


https://youtu.be/Vm5ZWP-XBYg

Kilku minutowy filmik zachowania STFT I LTFT, z tym drugim źle dostosowałem wykres, ale trzyma stały poziom 12.5%. Bez ujeżdżania, kobitkę do pracy zawiozłem. Później podjechałem na prosty odcinek drogi, w miejscu nie zamieszkałym oraz bardzo rzadko używanym z ładnym asfaltem. 4 razy sprawdzałem moc, mam filmiki z wykresami. Chciałem wrzucić razem z widokiem kamerki, ale widzę, że mój program do obróbki vid tego nie ogarnia ;p

vonmat - 14-03-2016, 18:44

Iluzjonist4 napisał/a:
https://youtu.be/Vm5ZWP-XBYg
Wielkie dzięki za ten filmik. Czyli wychodzi na to, że korekta długoterminowa formuje się u Nas identycznie. Jak nadarzy się okazja (no i o ile to dla Ciebie nie problem), to przeciągnij Lancerka kilka razy i utrzymuj obroty powyżej 4000 przy jednostajnej kilkominutowej jeździe, po czym zeskanuj błędy. U mnie taka akcja w 9 na 10 przypadków kończy się błędem DTC P0171 w stanie "pending", czyli bez kontrolki Check Engine (Torque przedstawia to na żółtym tle, błędy które wywołały CE mają tło czerwone), a potem wiadomo, po kilku takich akcjach komputer standardowo wyrzuca CE. Eh, ile ja się już nasiedziałem pod maską... ;)
Iluzjonist4 - 14-03-2016, 19:07

Postaram się w najbliższym czasie.

A tu filmik z drugiego i zarazem pierwszej próby najlepszego czasu i parametrów.
https://youtu.be/nbjes7amBf0
Generalnie dźwięk coś nie równo idzie z obrazem.
Parametry: 145HP, 108kW, 180Nm, 11s do 100s.
Uwagi: Była to pierwsza próba. Małe potknięcie przy wchodzeniu na 3 bieg. Teren na którym testowałem auto oczywiście niezamieszkały, asfaltowa w polu. Żadne auto nie jechało za mną ani przede mną.
Wnioski: Coś jeden ze wskaźników oszukuje HP (prawy górny róg) 153HP, gdzie drugi pokazuje 145HP. Można jeszcze lepiej pociągnąć.

Najlepszy czas udało mi się osiągnąć za 4 razem 10,4s ale nagrały mi się parametry nie z tego panelu i jest tylko prędkość, obroty, STFT. Dopiero po zwalnianiu zorientowałem się, że nie to okienko otwarte. Po otwarciu prawidłowego jedynie czas się zapisał.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group