To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - Napęd ASX

jaceksu79 - 15-01-2012, 22:57

Haniball napisał/a:
http://www.youtube.com/watch?v=1HlmD7tvB1k tak od 03:30


Tak nie bardzo jest czym tutaj się zachwycać :P :wink: a wręcz cieńko...
to co dużo wcześniej pisałem, najpierw przód osiada a tył go jeszcze dopycha do dna :D

[ Dodano: 15-01-2012, 23:05 ]
Tak dokładnie obejrzyjcie co to znaczy właśnie symetryczny AWD w wykonaniu subarynki
to podziwiam http://www.youtube.com/wa...feature=related

ewentualnie tutaj czapki z głów w każdych warunkach http://www.youtube.com/wa...feature=related

krzychu - 16-01-2012, 09:36

jaceksu79 napisał/a:
to mnie informuje, że właśnie włączyłem wycieraczki jakbym nie wiedział co to


Z bardzo prostej przyczyny. Jak ktoś miał wcześniej francuza to na 100% stwierdził by, że to jakaś usterka, a nie opcja dodatkowa.

vavoom - 16-01-2012, 09:59

jaceksu79 napisał/a:
Tak nie bardzo jest czym tutaj się zachwycać a wręcz cieńko...
to co dużo wcześniej pisałem, najpierw przód osiada a tył go jeszcze dopycha do dna

[ Dodano: 15-01-2012, 23:05 ]
Tak dokładnie obejrzyjcie co to znaczy właśnie symetryczny AWD w wykonaniu subarynki
to podziwiam http://www.youtube.com/wa...feature=related

ewentualnie tutaj czapki z głów w każdych warunkach http://www.youtube.com/wa...feature=related


Tak, już wiele razy o tym wszystkim słyszeliśmy ;)
Niestety nie doczekałem się Twojej odpowiedzi na posta @cefaloid, taki dłuższy wpis dotyczący napędu, dyskusja dobrze sie zapowiadała, no ale mniejsza o to.
Dużo bardziej interesuje mnie inna sprawa - czy ktoś wie skąd bierze się 2,5 cm różnicy w prześwicie ASX pomiędzy wersją benzynową a dieselem? Jakieś różnice w zawieszeniu, czy jakiś odstający element samego silnika? Nie ma znaczenia, czy wersja 2WD czy 4WD, tu prześwit jest taki sam.

Krzych1 - 16-01-2012, 12:49

vavoom napisał/a:
Dużo bardziej interesuje mnie inna sprawa - czy ktoś wie skąd bierze się 2,5 cm różnicy w prześwicie ASX pomiędzy wersją benzynową a dieselem? Jakieś różnice w zawieszeniu, czy jakiś odstający element samego silnika? Nie ma znaczenia, czy wersja 2WD czy 4WD, tu prześwit jest taki sam.


Z informacji uzyskanej w ASO zawieszenie jest to samo a także waga nie ma znaczenia.Różnica wynika z niższego położenia miski olejowej.

vavoom - 16-01-2012, 12:55

Krzych1 napisał/a:
Z informacji uzyskanej w ASO zawieszenie jest to samo a także waga nie ma znaczenia.Różnica wynika z niższego położenia miski olejowej.


Dzięki za info :)

Haniball - 16-01-2012, 13:10

jaceksu79 napisał/a:



[ Dodano: 15-01-2012, 23:05 ]
Tak dokładnie obejrzyjcie co to znaczy właśnie symetryczny AWD w wykonaniu subarynki
to podziwiam http://www.youtube.com/wa...feature=related


A tu co podziwiać? Taki sypki śnieg to bajka. Jakby przejechał tamtędy przy lekkiej odwilży to byłoby co podziwiać.
A kierowca z wcześniej wklejonego http://www.youtube.com/watch?v=w-24-PcV1IM niech się cieszy, że nie było na zboczu więcej śniegu, bo też by tym subaru tam został do wiosny.

Osobiście uważam, iż ASX http://www.youtube.com/watch?v=1HlmD7tvB1k tak od 09:08 bardzo dobrze sobie poradził jak na autko z małym prześwitem.
Reasumując:
jaceksu79 napisał/a:
symetryczny AWD w wykonaniu subarynki

możesz sobie w :butthead: wsadzi jak z kierowcy jest dętka.

Na drodze symetryczny AWD od Subaru króluje nad innymi 4x4 i 2+2, może napęd z Mitsubishi Lancer Evolution może mu dotrzymać kroku . Ale w zaspach i śniegu różnica nie jest tak wyraźna http://www.youtube.com/watch?v=IADSEBb9oH8 i http://www.youtube.com/watch?v=7Y4XXNjCSDY

vavoom - 16-01-2012, 16:03

Haniball napisał/a:
Na drodze symetryczny AWD od Subaru króluje nad innymi 4x4 i 2+2, może napęd z Mitsubishi Lancer Evolution może mu dotrzymać kroku


Zdaje się, że napęd Evo X zostawia Subaryne daleko z tyłu... Tylko, że Evo, choć seryjne, to nie auto do codziennej jazdy do sklepu po bułki :)

Haniball - 16-01-2012, 17:43

vavoom napisał/a:
Haniball napisał/a:
Na drodze symetryczny AWD od Subaru króluje nad innymi 4x4 i 2+2, może napęd z Mitsubishi Lancer Evolution może mu dotrzymać kroku


Zdaje się, że napęd Evo X zostawia Subaryne daleko z tyłu... Tylko, że Evo, choć seryjne, to nie auto do codziennej jazdy do sklepu po bułki :)

To fakt, jednak nie chciałem tak kierunkować dialogu, żeby nie zostać zlinczowanym przez miłośników AWD w wydaniu Subaru :D

vavoom - 16-01-2012, 19:53

Haniball napisał/a:
napęd z Mitsubishi Lancer Evolution

A ja tak z czystej ciekawości dopytam, bo tego tematu nie znam prawie w ogóle - Evo X, tak jak pozostałe Mitsu, nie ma ani symetrycznego napędu, ani symetrycznego rozkładu mas, zgadza się?

Haniball - 16-01-2012, 21:05

http://www.youtube.com/watch?v=iG4aa1T5_m4 a tu co nie wyszło, jednym kołem się nie wygrzebał? Proszę o analizę.
JCH - 16-01-2012, 21:23

Haniball napisał/a:
jednym kołem się nie wygrzebał?
Nie jednym a nawet dwoma się nie wygrzebał.
Otwarte dyfry to się kółka kręcą..... w miejscu :lol: skoro wiszą w powietrzu.

vavoom - 16-01-2012, 21:45

Cytat:
http://www.youtube.com/watch?v=iG4aa1T5_m4 a tu co nie wyszło, jednym kołem się nie wygrzebał? Proszę o analizę.


Moim zdaniem najpierw osiadł przód, a tył go jeszcze dopchał, a następnie, w wyniku idealnego rozkładu mas, nie mógł się gibnąć ani w lewo, ani w prawo, ani w przód, ani w tył.

A zupełnie poważnie, to cóż... Otwarte dyfry, i dlatego, od początku tej dyskusji interesuje mnie, jak w takiej sytuacji zachowa się TCL w naszych Mitsu.
Podobne kłopoty Outlandera, choć po małej korekcie dał radę www.youtu.be/3PvVATzQZF4

I jeszcze jeden - http://youtu.be/nqp5QKaMWys
Wg opisu właściciela - "the new one does work on diagonals", niestety nie ma informacji, czy to AWC, czy SAWC, nie widać także, jak zachwoują się koła po drugiej stronie

krzychu - 16-01-2012, 22:12

vavoom napisał/a:

I jeszcze jeden - http://youtu.be/nqp5QKaMWys


WOW to chyba działa!!! "4WD LOCK ASC ON and it will go!" Chyba widać, że przednie koło jest przyhamowywane!!! I to jak jest już w powietrzu! :shock:

SAWC nie ma chyba pokrętła wyboru trybu 2WD, 4WD i LOCK tylko Snow, Gravel i Termac.

Haniball - 16-01-2012, 22:17

http://www.youtube.com/watch?v=QqSM084MABw 03:42 zobacz co robi prawe tylne koło - tylko trudno mi ocenić czy auto się samo nie toczyło, a kierowca hamował.
krzychu - 16-01-2012, 22:23

Ten kiedyś widziałem, ale nie wiele wnosi. Zobacz ten wcześniejszy filmik auto jechało rozpędem straciło siłę pociągową (poszła w powietrze po oderwaniu się przedniego koła), zatrzymało się (nawet cofnęło) ASC zadziałało przyhamowało przednie koło, zmniejszyło moment silnika i auto pojechało dalej... Wygląda jak książkowe zachowanie systemu elektronicznego....


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group