[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Sprawdzenie i regulacja luzu zaworowego - Lancer CYxA
SkOniAk - 24-02-2016, 15:31
Ja akurat posiadam u siebie lubryfikacje. Działa to jak chce na początku wgl nie pobierał tego płynu potem zmieniłem płyn na JLM i teraz niby pobiera ale co jakiś czas trzeba tam zajrzeć i ustawić ponownie. Gazownik stwierdził że przy moich przebiegach dziennych to nic się tam nie stanie aby przed trasą sprawdzić i ewentualnie przekręcić pokrętłem aby kropelki leciały.
mkm - 24-02-2016, 17:21
Temat jest istotny, więc starajmy się go nie zaśmiecać pytaniami o gazownika, warsztaty itp, itd.
Przypominam, że to jest dział techniczny.
Warsztaty (polecane/niepolecane) mają swoje miejsce w działach regionalnych!
Z góry dziękuję
RalfPi - 24-02-2016, 18:52
SkOniAk napisał/a: |
200tyś przejedzie na benzynie na pewno
Lancer po prostu nie za bardzo lubi gaz |
To ile musi pojeździć na gazie, żeby go "polubił"?
Mój zjeździł ok. 110kkm na gazie - niebawem będę robił 4 przegląd luzów - ani razu jeszcze nie regulowałem..
endriu121188 - 24-02-2016, 21:15
Dzisiaj odebrałem. Luzy zrobione w górnej granicy. Nowe filtry gazowe i regulacja instalacji. Na chwilę obecną pracuje prawidłowo. Szlifować zawory można. Utwardzone są 2-3mm a szlifuje się setne części mm. Sądzę, że inżynier z warsztatu obróbki głowic, który założono w latach 80-tych wie co mówi.
brylekVFR - 24-02-2016, 22:07
Kiedyś, jak nie było takiego dostępu dopłytek to się zawsze szlifowalo, przynajmniej w motocyklach. Wiec nie ma tragedii robić ze się nie szlifuje.
Lipson-L1 - 04-03-2016, 16:40
Właśnie wróciłem z pomiaru luzu zaworowego i nie jest dobrze
Dodam, że przebieg 80 tys km, w tym na LPG 30 tys km
Wygląda to tak:
zawory ssące (norma 0,20 +-0,03)
1 - 0,10
2 - 0,13
3 - 0,15
4 - 0,18
5 - 0,18
6 - 0,15
7 - 0,18
8 - 0,18
zawory wydechowe (norma 0,3 +-0,03)
1 - 0,23
2 - 0,25
3 - 0,23
4 - 0,25
5 - 0,28
6 - 0,28
7 - 0,25
8 - 0,25
Koszt pomiaru w autoryzowanym serwisie 210 zł + uszczelka Reinz 39 zł.
Niestety konwersja na LPG wyszła mnie mniej korzystnie niż zakładałem bo teraz pozostaje szlifowanie lub wymiana szklanek...ewentualnie wzmocnienie głowicy.
Konfigurację mojej instalacji LPG znajdziecie tu: http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
goro354 - 27-04-2016, 10:08 Temat postu: [CY3A 1.8] luzy zaworowe, niestabilna praca silnika Witam,
Temat jest złożony i nie wiedziałem do jakiej sekcji na forum go zakwalifikować i z góry za to przepraszam. Panowie, drodzy miłośnicy Mitsubishi, mam poważny problem ze swoim Mitsubishi Lancerem ( 1,8 benzyna/LPG, rok 2010, przebieg 127 tys. ) i proszę Was o pomoc , zapewne ktoś z Was spotkał się z podobnymi problemami. Otóż co udało mi się ustalić: luzy zaworowe grubo poza normą, na pierwszym cylindrze nie ma praktycznie ciśnienia, pewnie przez wypalone gniazda zaworowe lub pierścienie do wymiany, silnik bierze olej jak szalony, ogólnie niestabilna praca silnika, czasami dźwięk metaliczny. Wszystko brzmi groźnie i wiem, że nie ma na co czekać , koszty też pewnie będą duże.
Mam szereg pytań:
1. Co powinienem w pierwszej kolejności zrobić ?
2. Czy wymiana głowicy na głowicę z utwardzonymi gniazdami zaworowymi jest dobrym rozwiązaniem i gdzie mogę taką kupić ? Jaki to będzie koszt ?
3. Czy wymiana pierścieni, uszczelki pod głowicą, deklem jest konieczna ?
4. Czy lepszym rozwiązaniem byłoby wjechać z innym silnikiem i nie bawić się w remonty ? gdzie mógłbym ewentualnie nabyć taki silnik ? Na allegro, olx… nigdzie nie ma…
I najważniejsze pytanie, czy ktoś mógłby mi polecić, zaufaną, kompetentną osobę/warsztat ?
Bardzo dziękuje za wszelką pomoc. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
plecho1 - 27-04-2016, 10:11
Raczej przy takim przebiegu z pierścieniami wszystko OK i tylko winna jest głowica. Być może głowicy nie będzie trzeba wymieniać a tylko naprawić montując nowe gniazda zaworowe i zawory.
goro354 - 27-04-2016, 10:23
A szklanki ? też do wymiany ?
plecho1 - 27-04-2016, 10:37
Przy naprawie głowicy pewnie wymiary elementów współpracujących ze szklankami będą inne jak przed remontem więc pewnie będzie potrzeba wymiany. Może nie wszystkich ale pewnie coś tam będzie trzeba wymienić. Ale pewnie cała usługa naprawy będzie uwzględniała także i te kwestię.
Tak z ciekawości, możesz napisać jaką masz dokładnie instalację LPG, jaki komputer, wtryski i reduktor?
goro354 - 27-04-2016, 10:42
Instalację mam BRC, szczegóły podam jak zajrzę do papierów, tam mam wszystko rozpisane.
dr2ke - 27-04-2016, 10:50
goro354 napisał/a: | ( 1,8 benzyna/LPG, rok 2010, przebieg 127 tys. ) |
jaki przebieg na LPG ?
goro354 napisał/a: | silnik bierze olej jak szalony, |
jakieś konkretne wartości mógłbyś podać ? Ile litrów (mililitrów) na 1000 km lub 10000 km ?
plecho1 - 27-04-2016, 10:53
Czyli kolejny raz podobne problemy na instalacji BRC, są to dobre instalacje ale niestety serwisy to montujące pozostawiają wiele do życzenia.
dr2ke - 27-04-2016, 11:05
plecho1 napisał/a: | ale niestety serwisy to montujące pozostawiają wiele do życzenia. |
Pełna zgoda. Osobiście się o tym przekonałem. Zastanawiam się, póki jeszcze mój Lancer jeździ jak trzeba na gazie, czy nie zakończyć tej oszczędności i nie przełączyć na benzynę.. na zawsze.
goro354 - 27-04-2016, 11:08
Na LPG zrobił 57 tys.
Na 1000 km bierze około 1l oleju
|
|
|