To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Jaki najlepszy olej do Lancera i dlaczego?

Mika - 27-11-2012, 21:23

apikus napisał/a:
Nie chce mi się teraz szukać, ale widziałem, że jeśli olej spełnia C3 to jednocześnie A3/B4, ale lepiej niech wypowiedza sie fachowcy.


Właśnie..., chętnie posłucham fachowców... :) Ktoś się czuje na siłach ? :)


krzychu napisał/a:
Marian_K napisał/a:
Valvoline SynPower 5W-40 :D Wcześniej na Castrolu tragedia była.


Tak jest olać Castrola!!!! :P

A swoją drogą Valvoline na swoje stronie do nowego Mivec-a zaleca 5W-30.


Mógłbyś podać linka z tymi zaleceniami ?

Lucas123w - 27-11-2012, 21:38

Pod tym linkiem.
krzychu - 28-11-2012, 07:40

Mika napisał/a:

Mógłbyś podać linka z tymi zaleceniami ?


Lucas123w podał link. Pierwszy z brzegu jest ten: SynPower MST 5W-30

jaceksu79 - które katalizatory mogą się zapchać popiołami? I jaki jest w nowym Lancerze, a jaki w starszym (tym co ja mam)?

Bo przy MST jest stwierdzenie, że zapobiega zapychaniu się katalizatora trójdrożnego... Czyli jakiego (w których samochodach)?

Ktoś mi może tak na chłopski rozum wyjaśnić czym się różni C2, C3 od C4?

Albo czym różni się A3/B3/B4 od np. A5/B5 albo A1/B1?

Dobrze kojarzę, że dla dobra silnika (pomijając długie interwały między przeglądowe i oszczędność paliwa) powinno być A3/B3/B4 lub A3/B4 i C3 (lub C4 dla wrażliwych katalizatorów)?

JCH - 28-11-2012, 08:41

krzychu napisał/a:
Ktoś mi może tak na chłopski rozum wyjaśnić czym się różni C2, C3 od C4?
Albo czym różni się A3/B3/B4 od np. A5/B5 albo A1/B1?
Ja trafiłem na taki diagram:


(jest na nim co prawda reklama dystrybutora olejów ale wskazuje również źródło opracowania więc myślę, że autor nie będzie miał za złe ;) )

krzychu - 28-11-2012, 08:54

JCH - czyli jak nie mamy w benzynie skomplikowanego katalizatora to najlepiej żeby nie spełniał norm C?
Marian_K - 28-11-2012, 09:14

krzychu napisał/a:
Valvoline na swoje stronie do nowego Mivec-a zaleca 5W-30

Konkretnie zaleca:

SynPower MST 5W-30
SynPower FE SAE 5W-30
SynPower FE SAE 0W-30
SynPower 5W-30
SynPower 5W-40

To tak, żeby była pełna jasność :wink:

ko5a - 28-11-2012, 10:27

może ktoś się skusi? pozostało mi po lancelocie:
Mann Filter W 610/3 19PLN
Shell Helix Ultra Extra 5W/30 99PLN
odbiór Wawa i okolice lub wysyłka.

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=76417

karol20 - 28-11-2012, 14:32

Witam.
Panowie nurtuje mnie taka sprawa otóż
- wychodzę z założenia że jakość montażu silników na przestrzeni lat poprawiła się . A więc silnik montowany w nowoczesnej fabryce dziś jest lepiej złożony niż silnik składany w nowoczesnej fabryce 30 lat temu
- uważam również że jakość produkowanych olejów silnikowych jest znacznie lepsza niż olejów z lat 80 .
I tu rodzi się pytanie czy ten wyścig technologiczny wydłużył żywotność silników na przestrzeni 30 lat ? Jak myślicie ?

krzychu - 28-11-2012, 14:41

karol20 napisał/a:

I tu rodzi się pytanie czy ten wyścig technologiczny wydłużył żywotność silników na przestrzeni 30 lat ? Jak myślicie ?


Oczywiście, że nie.

Wyścig technologiczny nie jest po to, żeby wydłużyć żywotność.

Jest po to żeby:
- produkować taniej
- jeździć taniej
- spełniać normy spalin
- wymyślić inne materiały, które mają zastąpić stare teraz zabronione (zdaje się ołów w panewkach?)
- mieć więcej mocy

Żywotność nie jest potrzebna producenta, silnika w osobówce ma działać zależnie od producenta 150-300 tys km....

plecho1 - 28-11-2012, 14:41

Ten postęp pozwolił między innymi na planowanie żywotności materiałów czy elementów dzięki czemu koncerny mogą bardziej oszczędzać i skracać żywotność chociażby silników czy samych olejów co prowadzi do częstszego kupowania. Kiedyś koncerny zarabiały na jakości a teraz na sprzedaży i serwisie.
karol20 - 28-11-2012, 14:46

Czyli nowy misiek na dobrym oleju z lat osiemdziesiątych długo by nie pojeździł ?
Za to misiek z lat osiemdziesiątych na dobrym oleju produkowanym dziś jeździł by znacznie dłużej ?

plecho1 - 28-11-2012, 15:48

Zależy jaki by to był olej :) I kiedyś i dziś były dobre i złe oleje. Dziś większy nacisk stawia się na ekologię przez co oleje, z powodu że są bardziej ekologiczne, to w mniejszym stopniu chronią silnik.
marekkow79 - 28-11-2012, 17:56
Temat postu: texaco
Powiedzcie mi koledzy moi drodzy, zbliża mi się przegląd na 40.000 jaki olej polecacie i co sądzicie o tym :
Texaco Havoline Ultra V 5W30 5L polecił mi go znajomy ale troche sie boje tego

mjsystem - 28-11-2012, 18:20

marekkow79 napisał/a:
Powiedzcie mi koledzy moi drodzy, zbliża mi się przegląd na 40.000 jaki olej polecacie i co sądzicie o tym :
Texaco Havoline Ultra V 5W30 5L polecił mi go znajomy ale troche sie boje tego


Ogólnie każdy, który spełnia wymogi producenta. Jeden Ci napisze że A drugi, że B, ale moim zdaniem nie masz co żałować kilka złotych więcej i lej cokolwiek, co ogólnie jest uznane za dobrą jakość.
Druga rzecz, podoba mi się to, co napisał Jacek:
jaceksu79 napisał/a:
To jeżeli lubisz deptać ( posiada podwyższony HTHS aby bardziej chronić silnik przy ciężkim bucie)

http://www.millersoils.pl...nglife-c3-5w30/

To jeżeli cenisz ekonomię ( posiada obniżony HTHS co skutkuje mniejszym oporom oleju w silniku)
http://www.millersoils.pl...nglife-c2-5w30/

Bizi78 - 28-11-2012, 19:25

Takie pytanie do olejarzy :wink: czy mogę zmieszać:
Castrol Edge Sport 10w60
z
Castrol Edge Fst 10w60.
Zostało mi coś ponad 2l sporta a mam na oku aukcję Fst :D .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group