To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - "EVO byłem, ale przytyłem - Wasiowe O1T

W@sio - 02-12-2014, 23:17

Poskładałem układ dolotowy... Nie obyło się bez rzeźby... Rurki z EVO nie pasują P&P, choć tego się spodziewałem - koniecznością okazało się odcięcie elementów montażowych (uszu), przedłużenie po 7cm z obu stron IC, do tego rurka wyprowadzająca powietrze z turbiny wymagała zmiany kąta i długości.... Oprócz tego modyfikacja pochłonęła też wzmocnienie zderzak, musiałem wyciąć od dołu około 2cm na niemal całej szerokości, wymagało to, ponieważ IC miał dość wysokie tuleje gwintowane (do przykręcenia) i inaczej nie trafiał by w światło otworu w zderzaku. Mocowanie wykonane z kantownika 3mm, skręcone na śrubki :)
Poza tym musiałem wywalić puszkę dolotu (do tej pory robiła za heat shild'a dla stożka), ponieważ w miejscu, gdzie normalnie umiejscowiony jest zbiornik wyrównawczy układu chłodzenia biegnie teraz rura dolotowa... zbiornik zaś przeniesiony nieco niżej i obok (szyjka zbiornika wypadła akurat, w miejscu puszki dolotu. )



Nie obejdzie się też bez zmian w konstrukcji zderzaka, muszę wyciąć mały kawałeczek plastiku przy prawy halogenie p.mgielnym (dlatego jeszcze zderzak nie jest zamontowany)

Przy okazji wymieniłem część przewodów podciśnień :)

Kolejne Spy photo



mjsystem - 03-12-2014, 08:06

Brawo Piotrek. I tak wszystko sam? :shock:
W@sio - 03-12-2014, 09:00

Oprócz spawania Sławuś :)
mjsystem - 03-12-2014, 09:14

W@sio napisał/a:
Oprócz spawania Sławuś
haha, a ja już order chciałem Ci dać :-" I tak gratulacje za odwagę ;)
Panbenonium - 03-12-2014, 10:29

Kolego, robisz cuda wianki z tym silnikiem, a zalewasz 15W50 ?

Wybacz, ale czasami warto poszukać wiedzy samemu i samemu zdecydować co jest dobre, niż opierać się na "Tata a Marcin powiedział" i wierzyć w moc marki, zamiast w dane techniczne.

W@sio - 03-12-2014, 10:52

Sławku, umiem spawać, ale stal węglową z kwasoodporną trzeba umieć połączyć, żeby nie przepalić, wolałem to zostawić komuś z większym doświadczeniem :)

Wybacz Panbenonium, ale opinia Mariusza Steca (Mistrz Polski GSMP, prowadzi oficjalny warsztat RalliArt) , który miał w rękach więcej EVO niż Ty pewnie widziałeś na oczy jest dla mnie wystarczającym argumentem by zalać taki olej...

mjsystem - 03-12-2014, 11:01

W@sio napisał/a:
Sławku, umiem spawać, ale stal węglową z kwasoodporną trzeba umieć połączyć, żeby nie przepalić, wolałem to zostawić komuś z większym doświadczeniem
Chodzi o to, że dla mnie mechanika to czarna magia i jak ktoś sobie sam z tym radzi to wielki szacun. No niestety, w tym życiu przypadły mi do gustu kabelki :mrgreen:
Panbenonium - 03-12-2014, 14:29

W@sio napisał/a:


Wybacz Panbenonium, ale opinia Mariusza Steca (Mistrz Polski GSMP, prowadzi oficjalny warsztat RalliArt) , który miał w rękach więcej EVO niż Ty pewnie widziałeś na oczy jest dla mnie wystarczającym argumentem by zalać taki olej...


To może wytłumacz tutaj ludziom jakie stanowisko zajął ów człowiek, polecając Ci 15W50 do silnika używanego w takim miejscu na ziemi w jakim się znajdujesz, bo jest to ARCYCIEKAWE. Jakich argumentów użył polecając Ci taki olej ?

Ps. Żeby wiedzieć jaki olej zalać do silnika, wcale nie trzeba serwisować wszystkich EVO w Polsce i startować w wyścigach samochodowych. Wystarczy poczytać trochę literatury.

sveno - 03-12-2014, 14:34

W@sio, jak dla mnie to też się to kupy nie trzyma. Teraz może nie ma problemu i w lato nie będzie, ale jak przyjdą mrozy po -25st to żebyś się nie zdziwił, że w misce olejowej masz smar a nie olej.
Marcino - 03-12-2014, 15:43

A skąd wiecie jakie parametry ma "ten" rzekomo zły olej?
Panbenonium - 03-12-2014, 16:15

Z podanej przez kolegę lepkości oleju zakupionego. Ta klasa lepkości się po prostu nie nadaje na nasze warunki klimatyczne, a do tego stosowanie jej w silnikach z T jest posunięciem co najmniej dziwnym.

Być może w wyścigach taki olej się sprawdza, ale nie w codziennym użytkowaniu. Może autor tego wątku zapytał owego mechanika oleju ON UŻYWA w swoim EVO, co nie jest tożsame z zastosowaniem takiego samego oleju w aucie cywilnym.

No, ale ja tam się nie znam, bo w życiu nie widziałem na oczy EVO ... :mrgreen:

_Slawek_ - 03-12-2014, 17:28

Wystarczy sprawdzić specyfikację dla W@siowego oleju... 15w to nie musi być mineralny, który nie płynie już przy -20st :roll:

Otóż W@siowy olej zachowa płynność wtedy gdy spora część zachwalanych nie wiadomo dlaczego 5w40 będzie już miała z tym problemy... (przynajmniej teoretycznie, wg producenta ;) )

Motul 300V Competition 15W-50 100% Synthetic:
PROPERTIES
Viscosity grade SAE J 300 SAE 15W-50
Density at 20°C (59°F) ASTM D1298 0.868
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 122.9 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 18.1 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 5.3 mPa.s
Viscosity index ASTM D2270 164
Pour point ASTM D97 -39°C / -38.2°F
Flash point ASTM D92 238°C / 460.4°F
TBN ASTM D2896 8.25 mg KOH/g

Dla porównania "cywilny" Motul 8100 5w40:
PROPERTIES
Viscosity grade SAE J 300 5W-40
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.850
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 86.2 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 14.2 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.7 mPa.s
Viscosity Index ASTM D2270 170
Pour point ASTM D97 -36°C / -32.8°F
Flash point ASTM D92 230°C / 446°F
Sulfated ash ASTM D874 1.1% weight
TBN ASTM D2896 10.1 mg KOH/g

sveno - 03-12-2014, 17:46

to, że będzie płynny nie oznacza, że będzie smarował tak jak powinien. Po coś wymyślono tę skalę z 0W, 5W, 15W itp.
_Slawek_, zastanów się, jeżeli tylko o temperaturę krzepnięcia by tu chodziło to przecież producent mółby sobie śmiało walnąć 0W przy tym oleju, a tego nie zrobił. Dlaczego? Bo mnie mógł, bo nie spełnia normy.

Górę temperatur ładnie pokazałeś:
5W40 przy 100st ma lepkość 14,2
a 15W50 ma 18,1 stąd jeden ma 40 w oznaczeniu a drugi załapał się już na 50.

Dla porównania daj jeszcze lepkość i gęstość w temperaturach 0st i -20st, zobaczysz skąd się wzięło w jednym oleju 5W a w drugim 15W.

Nie twierdzę, że ten Motul 300V to zły olej, ale nie na nasz klimat, sorry taki mamy :)

_Slawek_ - 03-12-2014, 18:04

sveno napisał/a:
Po coś wymyślono tę skalę z 0W, 5W, 15W itp.

Pewnie po to, żeby przeciętny klient nie patrzył głębiej w charakterystykę oleju i żeby mechanicy mieli mniej do nauki :D
sveno napisał/a:
Dla porównania daj jeszcze lepkość i gęstość w temperaturach 0st i -20st

Powodzenia w ich szukaniu :) Pewnie ich tak łatwo się nie znajdzie o ile w ogóle, w razie jakby komuś przyszło do głowy ich sprawdzenie :D
sveno napisał/a:
ale nie na nasz klimat, sorry taki mamy

Akurat klimat mamy całkiem umiarkowany więc nie wiem o co chodzi. Jakby klimat miał, aż takie znaczenie to np. w instrukcji do Odysei producent nie podawałby po prostu 5w20, chociaż dobrze wie, że auta są kupowane od Teksasu po Kanadę tylko podawał oznaczenia właściwe dla klimatu w danym stanie itp. :)

Hmm... Eksperci piszą w Internecie, że oleje 15w50 w temperaturze -30 st. są bezpieczne dla silników...
Bo kierowcy w takie dni wybierają autobus :D
Tym samym życzę wszystkim takiej zimy aby W@sio jeździł tylko Outkiem ;)

W@sio - 03-12-2014, 18:19

Szukałem Sławku parametrów... I nie znalazłem :D Jak znajdę chwilę i będę miał dostęp do laboratorium to sprawdzę lepkość mojego oleju w temp -20 :) Nie mniej jednak jeśli macia - człowiek, którego znam od dawna i który miał O1T przez dłuższy czas lał tylko ten olej i jakoś jego samochód przejeździł 8 zim bezproblemowo (tym bardziej, że miał zrobiony remap na 250 KM)

Z nowości to poskładałem samochód do końca, złożyłem zderzak itd, niestety jest już na tyle ciemno, a samochód na tyle brudny, że wstyd pokazywać zdjęcia :) Nie obyło się bez wycięcia małego fragmentu zderzaka, a także osłony pod silnikiem :)

Zamówiłem w ASO metalową uszczelkę między rurkę wyprowadzającą powietrze a turbinę (jednorazówka :( w sobotę będzie do odbioru)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group