Nasze Miśki - "EVO byłem, ale przytyłem - Wasiowe O1T
W@sio - 02-12-2014, 23:17
Poskładałem układ dolotowy... Nie obyło się bez rzeźby... Rurki z EVO nie pasują P&P, choć tego się spodziewałem - koniecznością okazało się odcięcie elementów montażowych (uszu), przedłużenie po 7cm z obu stron IC, do tego rurka wyprowadzająca powietrze z turbiny wymagała zmiany kąta i długości.... Oprócz tego modyfikacja pochłonęła też wzmocnienie zderzak, musiałem wyciąć od dołu około 2cm na niemal całej szerokości, wymagało to, ponieważ IC miał dość wysokie tuleje gwintowane (do przykręcenia) i inaczej nie trafiał by w światło otworu w zderzaku. Mocowanie wykonane z kantownika 3mm, skręcone na śrubki
Poza tym musiałem wywalić puszkę dolotu (do tej pory robiła za heat shild'a dla stożka), ponieważ w miejscu, gdzie normalnie umiejscowiony jest zbiornik wyrównawczy układu chłodzenia biegnie teraz rura dolotowa... zbiornik zaś przeniesiony nieco niżej i obok (szyjka zbiornika wypadła akurat, w miejscu puszki dolotu. )
Nie obejdzie się też bez zmian w konstrukcji zderzaka, muszę wyciąć mały kawałeczek plastiku przy prawy halogenie p.mgielnym (dlatego jeszcze zderzak nie jest zamontowany)
Przy okazji wymieniłem część przewodów podciśnień
Kolejne Spy photo
mjsystem - 03-12-2014, 08:06
Brawo Piotrek. I tak wszystko sam?
W@sio - 03-12-2014, 09:00
Oprócz spawania Sławuś
mjsystem - 03-12-2014, 09:14
W@sio napisał/a: | Oprócz spawania Sławuś | haha, a ja już order chciałem Ci dać I tak gratulacje za odwagę
Panbenonium - 03-12-2014, 10:29
Kolego, robisz cuda wianki z tym silnikiem, a zalewasz 15W50 ?
Wybacz, ale czasami warto poszukać wiedzy samemu i samemu zdecydować co jest dobre, niż opierać się na "Tata a Marcin powiedział" i wierzyć w moc marki, zamiast w dane techniczne.
W@sio - 03-12-2014, 10:52
Sławku, umiem spawać, ale stal węglową z kwasoodporną trzeba umieć połączyć, żeby nie przepalić, wolałem to zostawić komuś z większym doświadczeniem
Wybacz Panbenonium, ale opinia Mariusza Steca (Mistrz Polski GSMP, prowadzi oficjalny warsztat RalliArt) , który miał w rękach więcej EVO niż Ty pewnie widziałeś na oczy jest dla mnie wystarczającym argumentem by zalać taki olej...
mjsystem - 03-12-2014, 11:01
W@sio napisał/a: | Sławku, umiem spawać, ale stal węglową z kwasoodporną trzeba umieć połączyć, żeby nie przepalić, wolałem to zostawić komuś z większym doświadczeniem | Chodzi o to, że dla mnie mechanika to czarna magia i jak ktoś sobie sam z tym radzi to wielki szacun. No niestety, w tym życiu przypadły mi do gustu kabelki
Panbenonium - 03-12-2014, 14:29
W@sio napisał/a: |
Wybacz Panbenonium, ale opinia Mariusza Steca (Mistrz Polski GSMP, prowadzi oficjalny warsztat RalliArt) , który miał w rękach więcej EVO niż Ty pewnie widziałeś na oczy jest dla mnie wystarczającym argumentem by zalać taki olej... |
To może wytłumacz tutaj ludziom jakie stanowisko zajął ów człowiek, polecając Ci 15W50 do silnika używanego w takim miejscu na ziemi w jakim się znajdujesz, bo jest to ARCYCIEKAWE. Jakich argumentów użył polecając Ci taki olej ?
Ps. Żeby wiedzieć jaki olej zalać do silnika, wcale nie trzeba serwisować wszystkich EVO w Polsce i startować w wyścigach samochodowych. Wystarczy poczytać trochę literatury.
sveno - 03-12-2014, 14:34
W@sio, jak dla mnie to też się to kupy nie trzyma. Teraz może nie ma problemu i w lato nie będzie, ale jak przyjdą mrozy po -25st to żebyś się nie zdziwił, że w misce olejowej masz smar a nie olej.
Marcino - 03-12-2014, 15:43
A skąd wiecie jakie parametry ma "ten" rzekomo zły olej?
Panbenonium - 03-12-2014, 16:15
Z podanej przez kolegę lepkości oleju zakupionego. Ta klasa lepkości się po prostu nie nadaje na nasze warunki klimatyczne, a do tego stosowanie jej w silnikach z T jest posunięciem co najmniej dziwnym.
Być może w wyścigach taki olej się sprawdza, ale nie w codziennym użytkowaniu. Może autor tego wątku zapytał owego mechanika oleju ON UŻYWA w swoim EVO, co nie jest tożsame z zastosowaniem takiego samego oleju w aucie cywilnym.
No, ale ja tam się nie znam, bo w życiu nie widziałem na oczy EVO ...
_Slawek_ - 03-12-2014, 17:28
Wystarczy sprawdzić specyfikację dla W@siowego oleju... 15w to nie musi być mineralny, który nie płynie już przy -20st
Otóż W@siowy olej zachowa płynność wtedy gdy spora część zachwalanych nie wiadomo dlaczego 5w40 będzie już miała z tym problemy... (przynajmniej teoretycznie, wg producenta )
Motul 300V Competition 15W-50 100% Synthetic:
PROPERTIES
Viscosity grade SAE J 300 SAE 15W-50
Density at 20°C (59°F) ASTM D1298 0.868
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 122.9 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 18.1 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 5.3 mPa.s
Viscosity index ASTM D2270 164
Pour point ASTM D97 -39°C / -38.2°F
Flash point ASTM D92 238°C / 460.4°F
TBN ASTM D2896 8.25 mg KOH/g
Dla porównania "cywilny" Motul 8100 5w40:
PROPERTIES
Viscosity grade SAE J 300 5W-40
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.850
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 86.2 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 14.2 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.7 mPa.s
Viscosity Index ASTM D2270 170
Pour point ASTM D97 -36°C / -32.8°F
Flash point ASTM D92 230°C / 446°F
Sulfated ash ASTM D874 1.1% weight
TBN ASTM D2896 10.1 mg KOH/g
sveno - 03-12-2014, 17:46
to, że będzie płynny nie oznacza, że będzie smarował tak jak powinien. Po coś wymyślono tę skalę z 0W, 5W, 15W itp.
_Slawek_, zastanów się, jeżeli tylko o temperaturę krzepnięcia by tu chodziło to przecież producent mółby sobie śmiało walnąć 0W przy tym oleju, a tego nie zrobił. Dlaczego? Bo mnie mógł, bo nie spełnia normy.
Górę temperatur ładnie pokazałeś:
5W40 przy 100st ma lepkość 14,2
a 15W50 ma 18,1 stąd jeden ma 40 w oznaczeniu a drugi załapał się już na 50.
Dla porównania daj jeszcze lepkość i gęstość w temperaturach 0st i -20st, zobaczysz skąd się wzięło w jednym oleju 5W a w drugim 15W.
Nie twierdzę, że ten Motul 300V to zły olej, ale nie na nasz klimat, sorry taki mamy
_Slawek_ - 03-12-2014, 18:04
sveno napisał/a: | Po coś wymyślono tę skalę z 0W, 5W, 15W itp. |
Pewnie po to, żeby przeciętny klient nie patrzył głębiej w charakterystykę oleju i żeby mechanicy mieli mniej do nauki
sveno napisał/a: | Dla porównania daj jeszcze lepkość i gęstość w temperaturach 0st i -20st |
Powodzenia w ich szukaniu Pewnie ich tak łatwo się nie znajdzie o ile w ogóle, w razie jakby komuś przyszło do głowy ich sprawdzenie
sveno napisał/a: | ale nie na nasz klimat, sorry taki mamy |
Akurat klimat mamy całkiem umiarkowany więc nie wiem o co chodzi. Jakby klimat miał, aż takie znaczenie to np. w instrukcji do Odysei producent nie podawałby po prostu 5w20, chociaż dobrze wie, że auta są kupowane od Teksasu po Kanadę tylko podawał oznaczenia właściwe dla klimatu w danym stanie itp.
Hmm... Eksperci piszą w Internecie, że oleje 15w50 w temperaturze -30 st. są bezpieczne dla silników...
Bo kierowcy w takie dni wybierają autobus
Tym samym życzę wszystkim takiej zimy aby W@sio jeździł tylko Outkiem
W@sio - 03-12-2014, 18:19
Szukałem Sławku parametrów... I nie znalazłem Jak znajdę chwilę i będę miał dostęp do laboratorium to sprawdzę lepkość mojego oleju w temp -20 Nie mniej jednak jeśli macia - człowiek, którego znam od dawna i który miał O1T przez dłuższy czas lał tylko ten olej i jakoś jego samochód przejeździł 8 zim bezproblemowo (tym bardziej, że miał zrobiony remap na 250 KM)
Z nowości to poskładałem samochód do końca, złożyłem zderzak itd, niestety jest już na tyle ciemno, a samochód na tyle brudny, że wstyd pokazywać zdjęcia Nie obyło się bez wycięcia małego fragmentu zderzaka, a także osłony pod silnikiem
Zamówiłem w ASO metalową uszczelkę między rurkę wyprowadzającą powietrze a turbinę (jednorazówka w sobotę będzie do odbioru)
|
|
|