To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Lubelskie - Lubelskie OT XI

tomasek - 09-01-2015, 18:06

Powitał z wieczora :mrgreen:
No i terrorystów zneutralizowano :twisted:

mjsystem - 09-01-2015, 20:12

Dobry wieczór. Miłego weekendu życzę :wink:
Bizi78 - 10-01-2015, 07:15

Dobry :D .
radek79 - 10-01-2015, 07:58

powitać :wink: jak zwykle do 14-ej i weekend
Jaro1974 - 10-01-2015, 09:35

Dzień dobry :wink:
Póki co przestało wiać ale podobno pod wieczór znów ma coś ostro wiać.

Seichan - 10-01-2015, 10:11

Dzień dobry ;)

Piotrek, gratulacje :mrgreen:

bastek - 10-01-2015, 12:51

bry
Pioterk, gratulacje-jeśli tego chciałeś
ja przez 4,5 roku wytrzymałem na uczelni... 2 dni po obronie doktoratu złozyłem papier że ja dziękuję. :?

mam pytania samochodowe, jak ktoś wie
1. na akumulatorze mam białe coś nalot - co to znaczy? czy coś robić z aku?
2. oleju mi ubyło. mam wlany mobil super 5 w 30 a w garażu litr niotwieranego shell 5w 40 -syntetyk. można mieszać?
3. instalacja lpg nie używana przez rok może? wlałem 10 l gazu, mogę sam włączyć, bez regulacji? na przegląd muszę pojechać do dowodu rej.

poza tym wczoraj walnęło prądem ok. 18, 4 wsie bez prądu (conajmniej cztery) - ja, wilczopole, kliny, kalinówka, chyba też kazimierzówka, głusk ponoć. do godz. 22 nie naprawili, potem poszedłęm spać

MichciuGT - 10-01-2015, 13:29

Dobry :)

bastek

1. zaśniedziałe klemy, dosyć częsty problem(zwłaszcza jak trochę elektrolitu się wyleje), zdjąć klemy, dokładnie wyczyścić połączenie (można papierem ściernym np. 120, albo szczotką drucianą), założyć, zabezpieczyć wazeliną techniczną
2. można spokojnie mieszać, nowe oleje są mieszalne pod warunkiem że są do benzyny :)
3. jak sekwencja to możesz przełączyć bez regulacji, a jak starej generacji (mieszalnikowa) to może przydać się regulacja, przy okazji przypomnę że co jakiś czas trzeba zmieniać filtry (fazy ciekłej i lotnej), a przełączenie na gaz najlepiej zrobić gdy silnik się nagrzeje i podczas jazdy z stałą prędkością

Pozdrawiam :)

bastek - 10-01-2015, 14:00

MichciuGT napisał/a:
bastek

1. zaśniedziałe klemy, dosyć częsty problem(zwłaszcza jak trochę elektrolitu się wyleje), zdjąć klemy, dokładnie wyczyścić połączenie (można papierem ściernym np. 120, albo szczotką drucianą), założyć, zabezpieczyć wazeliną techniczną


no właśnie nie na klemach - tylko jak klemy są prawo-lewo, to wysięk przód-tył, klemy czyściutkie

MichciuGT - 10-01-2015, 14:49

"wysięk" - nie znam takiego słowa

może elektrolit wypłyną otworami do wyjścia gazu z środka akumulatora i płynie prąd pełzający, przez co elektrolit wysuszył się i zrobił się biały nalot...

wyczyść akumulator,
jak masz akumulator z korkami to sprawdź poziom elektrolitu, i sprawdź napięcie ładowania, jak będzie >14,5V to może być wina alternatora

bastek - 10-01-2015, 14:55

MichciuGT napisał/a:
"wysięk" - nie znam takiego słowa

bo to taki medyczne określenie :)
wyciek, naciek

ok, czyli koreczki do odkręcenia?

[ Dodano: 10-01-2015, 15:15 ]
koreczki
1,2,5,6 - poziom w okolicach dolnej normy. 3,4 - nie odkręcałem, gorszy dostęp

nalot jet biały, jak sól, w tym miejscu, gdzie są uchwyty od obudowy - i utrzymują aku w miejscu. jakby tam był elektrolit i jakaś reakcja z uchwytem

ładowania nie mam jak sparwdzić, gdzieś mam miernik ale gdzie? nie pamiętam gdzie leży

aku ma ponad 5 lat, za sobą jakieś 7-8 razy rozłądowanie do zera

lpg chodzi. bałem się, że jak przełaczę, i bvędzie problem to nie włączę silnika

oleju weszło cały litr, a nawet i więcej by weszło - gdzieś tak 1/4 od dołu. czyli wypaliło ponad litr na 10.000 km

MichciuGT - 10-01-2015, 15:39

no to nalot pewnie tak jak mówiłem ;)

pewnie masz metalowy chwyt który trzyma akumulator, jak tak to jest on połączony z masą akumulatora, a przez elektrolit przepływał prąd pomiędzy + aku, a właśnie tym uchwytem...

jak akumulator będzie miał zakryte płyty elektrolitem + odpowiednie napięcie, to powinien jeszcze posłużyć, zwróć też uwagę czy niema jakiegoś pęknięcia/dziurki której nie było by oryginalnie :)

grzesiopol - 10-01-2015, 17:12

Dzień dobry wieczór
bastek napisał/a:
oleju weszło cały litr, a nawet i więcej by weszło - gdzieś tak 1/4 od dołu. czyli wypaliło ponad litr na 10.000 km
o ile sobie przypominam to miedzy dolną a górną kreską na bagnecie jest 1 litr różnicy a skoro masz poziom 1/4 od dołu po wlaniu litra to chyba było poniżej tego co powinno być poziomem minimalnym. Musisz teraz częściej kontrolować stan oleju bo to co napisałeś moze oznaczać, że bierze ci troszkę więcej oleju, bo chyba sprawdzałeś poziom na prostym a nie na pochyłym. :shock: :mrgreen:
Co do zużycia litra na 10tyś km to się nie martw, przy twoim przebiegu (nie pamiętam ile ale miałeś chyba dużo) i to dodatkowo na gazie to się nie dziw bierze akurat tyle ile "powinno". Zacytuje za mądrym artykułem
Cytat:
W instrukcji obsługi znajduje się informacja, w jakim tempie może się to odbywać w konkretnym modelu - można przyjąć, że zużycie na poziomie 0,1-0,3 l/1000 km nie jest niczym niepokojącym. W autach z dużym przebiegiem czy eksploatowanych w trudnych warunkach jest ono znacznie wyższe.

Czytaj więcej na http://www.magazynauto.pl...ampaign=firefox


I jeszcze jedno staraj sie utrzymywać stan mniej wiecej na środku pomiędzy kreskami, jest to stan optymalny

bastek - 10-01-2015, 18:13

grzesiopol napisał/a:
chyba było poniżej tego co powinno być poziomem minimalnym


było poniżej. bagnet na końcu się pobrudził.. tzreba będzie gdzieś co m-c kontrtolować...
zawsze sparwdzałem tak po 7-8 tys od przeglądu (czyli w połowie)

[ Dodano: 10-01-2015, 18:14 ]
a check do oleju to kiedy się zapala? przy tak niskim poziomie powinien się włączyć już...

tomasek - 10-01-2015, 18:47

Czołem maniaki z wieczorka :mrgreen:
Sypnęło śniegiem w Sztokholmie i ślisko się zrobiło :twisted:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group