To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Moja nowa (już stara) Żona.

Krzyzak - 13-01-2017, 13:29

WreX napisał/a:
do 3700 się zamyka
no nie - sky is the limit :)
a tak na poważnie to za swoje naprawdę najwyższej jakości części zapłaciłem 2200 zł, montaż własny
taki zestaw się pytałem z montażem ok. 4200
więc za 3100 to albo ekstremalnie tani warsztat albo założą tandetę
na samych wężach, które albo będą ok, albo po 2 latach będą twarde jak plastik można 200zł uciąć

WreX - 13-01-2017, 15:59

Krzyzak, Tzn przewody mają być miedziowe chyba że o inne węże chodzi, a części takie jak podałem to po prostu znajomy robi na własną rękę, bo pracował ponad 2 lata jako pracownik od zakładania gazu w pewnej firmie się tym trudniąca która właśnie oferuje ceny pod 4k ale zaczął robić to też na własną rękę.

A jakie części masz u siebie? I czy te które podałem sprawdzą się w Galancie? Podobno te wtryskiwaczy od STAGa są łatwiejsze w serwisowaniu.

WreX - 13-01-2017, 17:06

Przewody podobno: Semperitt Opaski NORMA
Bzyk_R1 - 13-01-2017, 17:15

Ja mam Faro fi 8
Krzyzak - 13-01-2017, 20:35

Mi chodziło o przewody do gazu lotnego i wody. Np. Semperit to śmieć - kosztuje 6 zł za metr a ja stosowałem Parker za 20zł za metr. Szczególnie drogi bo i najczęściej wykorzystywany jest 12mm. A Semperity miałem w Scenic i musiałem po 2 latach zmieniać bo się zrobiły jak z plastiku. Ciekły też na trójnikach te 19mm od wody.
Ważne, żeby wszystkie elementy do wody - trójniki, kolanka (nawet te przy reduktorze) wymienić na metalowe. I tu też można kupić kolanko za 3zł jak i za 10 - to drugie jest kilka x cięższe i już wiadomo skąd taka cena.
A przewód fazy ciekłej mam właśnie Faro 8mm - fajnie się prowadzi i nie trzeba robić sprężystych kółek.
Cena mojej instalacji jest z phjacus.pl - tylko że ja kupowałem Barracudy, które wg mnie są lepsze od AC. Tak samo mam centralkę i STAG i TECH - ten drugi się dużo fajniej konfiguruje i wystarczy zapodać autostrojenie metodą szybką i po 100km masz instalację zestrojoną tak, że już nie będziesz zaglądał :)
U mnie wyszło 2200 tylko dlatego, że mam zwykły detal. Myślę, że instalatorzy mogą nawet do 20% jeszcze urwać z tej ceny bo biorą hurtowo...

WreX - 13-01-2017, 20:52

Krzyzak, no to chyba odpuszczę instalacje u niego, ale jeszcze zapytam ile za te w/w bajery by doliczył.

Jeszcze jedna sprawa która wyszła przed chwilą, pedał hamulca mi wpada do podłogi auto prawie nie hamuje, wstępna diagnoza z moim mechanikiem to że prawy tylny zacisk puszcza i teraz pytanie wymieniać cały zacisk w dobrym stanie czy może kolejny zestaw naprawczy? bo 3-4 lata temu był już regenerowany.

Bizi78 - 13-01-2017, 20:53

A może tylko przewód elastyczny poszedł.
WreX - 13-01-2017, 20:56

Bizi78, raczej nie bo zaciskaliśmy przewody przy każdym kole przy zacisku i tylko po zaciśnięciu właśnie w prawym tyle pedał był twardy taki jak powinien napompowany być więc przewód raczej odpada tym bardziej, że wycieku nie ma.
RE_man - 14-01-2017, 01:03

Ja dałem 3300 za instalację, graty chyba wszystkie te same co u Ciebie, tylko wtryski baracudy, gazownik zdecydowanie polecił mi je do V6 zamiast ac.
Przejechane ponad 5tys km i nie odczuwam żadnej różnicy pb a lpg.
A jaki zbiornik masz mieć u siebie ?

Krzyzak - 14-01-2017, 12:18

Gazownicy mający autoryzację STAGa, czyli AC mają dobre upusty u nich i naleganie by stosować komplet instalacji, bo reduktory AC też ma własne. Stąd takie a nie inne zachowanie.
Robiąc samemu można wybrać najlepsze rynkowo podzespoły. Ja robiłem pierwszy raz w życiu, nie ustrzegłem się błędów (na szczęście naprawialnych typu nie wyjęcie zwężek z wtryskiwaczy czy zamiana przewodów do centralki albo plastikowe kolanka, które już zmieniłem na metalowe bo te pierwsze ciekły), ale instalacja pracuje perfekcyjnie.
Spędziłem też godzinę na telefonie z Owczarem a potem jeszcze pomagał mi w kwestiach doboru detali niezbędnych do montażu. Na koniec zapłaciłem za jej legalizację.
Od sierpnia zrobiłem już prawie 11 000 km co powoduje, że już wyszedłem kosztem instalacji na zero (wliczając 2200 oraz koszt legalizacji). Liczyłem na jakiejś stronie, która uwzględnia także benzynę na rozruch czy wyższy koszt przeglądu itp.

ps - zacisk bym regenerował, ale bym zmienił komplet gumek z tłoczkiem i postępował zgodnie ze sztuką przy wymianie - jest specjalny smar pod gumę tłoczka a zacisk przed montażem tłoczka się w środku smaruje DOTem.

WreX - 14-01-2017, 13:06

Krzyzak, kusisz, gdybym miał kogoś zaufanego żeby nadzorował/sprawdził czy mógłbym się doradzić co raz bo nie oszukujmy się zależy też od tego moje bezpieczeństwo to chyba bym się zdecydował sam to zakładać.

Krzyzak, jakiejś konkretnej firmy ten zestaw naprawczy?

Krzyzak - 14-01-2017, 13:57

tak - konkretnej, mianowicie Frenkit (zielone opakowanie), kupowałem pół roku temu, ok. 60 zł za komplet z tłoczkiem a same gumki połowę tego
http://www.nowe-hamulce.p...6,77,1897,7846/

ja się radziłem Owczara podczas montażu
jak potrafisz się posługiwać lutownicą i czytać schematy to sobie poradzisz
reszta - w sensie szczelności - musi się udać; są zresztą spraje do badania szczelności, też kupiłem

WreX - 14-01-2017, 15:12

Krzyzak, jeszcze tylko pytanie czy ostatni lift ma tłoczek z tyłu o średnicy 34mm czy 38mm?

http://www.iparts.pl/czes...380-235909.html

To będzie to?

Hugo - 14-01-2017, 18:30

WreX, wszystkie EA miały z tyłu tłoczki o średnicy 35 mm, tylko VR-4 miały tłoczki o średnicy 38 mm. Tak to jest ten zestaw, ja też je montowałem u siebie, ale kupowałem fi 38 mm od Space Wagona, bo ma takie same zaciski jak VR-4. Jeżdżę ponad pół roku i wszystko gra.
WreX - 16-01-2017, 11:41

Ok zamówione.

A jak wypadają części do LPG:
komputer zenit pro
wtryskiwacze hanna 160+/- (czerwone albo czarne)
reduktor kme gold
wzmocniony wielo zawor + faro
wlew w klapke

Ktoś ma taką instalacje? cena to 3200zł



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group