Nasze Miśki - Sportowa Elegancja
danino88 - 17-04-2014, 23:35
ja dodam swoje 2 grosze. Jak amor do wywalenia to możesz kręcić i wykręcić a później już z górki ewentualnie nowa śruba
Torp12 - 18-04-2014, 00:18
danino88 napisał/a: | Jak amor do wywalenia to możesz kręcić i wykręcić a później już z górki |
Też o tym myślałem zobaczymy jak się uda.
Torp12 - 18-04-2014, 00:20
Generalnie to dzisiaj znowu gal sie sfochał że myśle o jego sprzedaniu:/
Nagle ni z tąd ni z ową przestał trzymać wolne oborty. Dusi sie, czasem nawet gaśnie. Reset ECU trochę pomógł ale nie do końca jeszcze. Żaden błąd nie wyskakuje. Jakbym miał za mało powietrza lub za dużo paliwa. Muszę coś wykombinować...
Piwor - 18-04-2014, 06:04
Przepływek? ;P
Tomek - 18-04-2014, 07:23
Torp12 napisał/a: |
Nagle ni z tąd ni z ową przestał trzymać wolne oborty. Dusi sie, czasem nawet gaśnie. Reset ECU trochę pomógł ale nie do końca jeszcze. Żaden błąd nie wyskakuje. Jakbym miał za mało powietrza lub za dużo paliwa. Muszę coś wykombinować... |
jak dla mnie to TPS, w każdym razie najpewniej coś koło przepustnicy, ew. przepływomierz
Torp12 - 18-04-2014, 08:56
A dzisiaj w drodze do pracy sie uspokoił. Musze go poobserwować.
O ile przepływomierz powiedzmy że mógł się uszkodzić to co mogło stać się nagle z TPS'em?
Tomek - 18-04-2014, 09:21
Torp12 napisał/a: | to co mogło stać się nagle z TPS'em? |
mógł się uszkodzić
miałem tak w CJ-tce (a to ten sam TPS)
Torp12 - 18-04-2014, 09:27
Jest jakiś sposób na weryfikację ?
Tomek - 18-04-2014, 09:30
Cytat: |
Jest jakiś sposób na weryfikację ? |
pomierzyć rezystancję, zgodnie z manualem
Torp12 - 18-04-2014, 09:58
tomek84 napisał/a: |
pomierzyć rezystancję, zgodnie z manualem |
W manualu jes to jakoś zawile opisane. Ktoś to gdzieś lepiej opisał z lepszymi fotkami?
Tomek - 18-04-2014, 10:00
Torp12 napisał/a: | tomek84 napisał/a: |
pomierzyć rezystancję, zgodnie z manualem |
W manualu jes to jakoś zawile opisane. Ktoś to gdzieś lepiej opisał z lepszymi fotkami? |
pytaj Krzyżaka, on się na tym zna
przy czym sugeruję, żebyś jeszcze poczekał z rozkręceniem TPSa
to tylko moja sugestia, która może być trafna a nie musi
Torp12 - 18-04-2014, 10:04
tomek84 napisał/a: |
przy czym sugeruję, żebyś jeszcze poczekał z rozkręceniem TPSa
to tylko moja sugestia, która może być trafna a nie musi |
Rozkręcać też go niechce, chciałem tylko sprawdzić go.
Bo chyba do pomiaru tej rezystancji nie trzeba go rozkręcać?
Owczar - 18-04-2014, 10:05
A ja bym sobie zgrał wykresy OBDII kiedy auto pracuje dobrze i kiedy pracuje źle.
Do zalogowania dane TPS, przepływki, obrotów, oraz przebiegi sondy przed katem. Grzebanie w ciemno czasem może bardziej zaszkodzić niż pomóc.
Jeśli nie masz pod ręką notebooka kiedy pojawia się problem, to odepnij wtyczkę z przepływki. Wtedy ecu będzie brało dane z programu bez korekt, ale jeśli przepływka jest winna to zacznie pracować stabilnie na trochę wyższych obrotach. Zerknij też do niej czy nie wpadło tam coś przypadkiem.
Tomek - 18-04-2014, 10:09
Torp12 napisał/a: |
Rozkręcać też go niechce, chciałem tylko sprawdzić go.
Bo chyba do pomiaru tej rezystancji nie trzeba go rozkręcać? |
na upartego TPS możesz wstępnie zdiagnozować interfejsem pod OBD2
wciskając gaz, obserwujesz czy kąt wychylenia przepustnicy rośnie ci liniowo, aż do końca
Torp12 - 18-04-2014, 10:14
Dzięki za rady. Podepne sie ELM-em albo odepne przepływkę i zobaczę co wyjdzie.
|
|
|