Nasze Miśki - MSS Zielona żaba by Bizi78.
Bizi78 - 20-10-2021, 20:52
Co myślicie o oleju: VALVOLINE SYNPOWER 5W40
Nie ogarniam tych kart charakterystyki, czy jest to olej syntetyczny czy HC .
Krzyzak - 21-10-2021, 07:42
HC, ale jeśli chcesz lać coś wybitnego do 20 letniego auta to mija się z celem... przepłacisz i nic nie zyskasz
Bizi78 - 21-10-2021, 07:56
Od remontu jeżdżę na helixie ultra 5W40 i chciałem zmienić na coś innego typu full syntetyk .
Oczywiście mowa o czymś za rozsądne złotówki.
Krzyzak - 21-10-2021, 10:37
nie ma takiego zwierza - wszystkie pełne syntetyki będą drogie - to kwestia technologii produkcji już teraz bardzo niszowej... metoda HC na tyle zrewolucjonizowała produkcję olejów, że przy regularnych wymianach przepłacanie za full syn nie ma sensu... no chyba, że masz wysilony silnik turbo z natryskiem na denka tłoków i muszący znosić tak wysokie temperatury, że każdy HC będzie już smołą/lakiem
a takich silników nie jest za wiele... ot jakieś BMW serii Z sprzed 10 lat na przykład, gdzie bez 10W60 nie podchodź
Bizi78 - 23-10-2021, 08:24
Czyli powiedzmy w cenie do 140zł/4l nic full nie dostanę
Tak przy okazji wczoraj wpadło zimowe obuwie .
deejay - 23-10-2021, 15:13
Wypróbuj ten. Sporo tego leje do Galantów itp.
https://www.petrostar.pl/...290#w1143228438
apg2312 - 23-10-2021, 16:24
deejay napisał/a: | Wypróbuj ten. Sporo tego leje do Galantów itp. |
129,50 za 4 litry..hmmm...
To już wolałbym go kupić za 114,70
https://www.motochemia.pl...tyk-p-5180.html
Ale ogólnie Eneos to dobra firma, sam w Accordzie przeszedłem z Liqui Moly 5W40 na Eneos Sustina 5W30.
I właśnie w tym podanym powyżej sklepie kupowałem olej, zrobiłem sobie wycieczkę do grodu Kraka
Hugo - 24-10-2021, 08:55
Polecam Eneosa. Jeżdżę na Eneos HYPER MULTI 5W30 od 2 albo 3 wymian i silnik pracuje pięknie. A cena śmieszna, ok. 80 zł za 4l na alle...
Bizi78 - 24-10-2021, 15:24
Nie wiem czy to ważne ale w instrukcji jest napisane:
Cytat: | Dla klas lepkości 0W30, 5W30, 0W40 i 5W40 należy stosować wyłącznie klasyfikację ACEA A3 i API SG lub wyższe. |
Dlatego prawdopodobnie wpadnie Valvoline Synpower 5W40 .
Koszt około 100zł/4l.
apg2312 - 24-10-2021, 16:13
Bizi78 napisał/a: | lub wyższe |
API SN
ACEA C3
z Eneosa Hyper
niewątpliwie są wyższe, niż "ACEA A3 i API SG"
Bizi78 - 24-10-2021, 16:27
Należy stosować wyłącznie A3 tak jest napisane w instrukcji.
API może być wyższe.
apg2312 - 24-10-2021, 17:44
Mylisz się. Kluczowe jest "i".
czyli oleje o specyfikacji "ACEA A3 i API SG" lub wyższej.
Bo istnieje klasyfikacja jakościowa olejów zarówno wg ACEA, jak i API.
Europejska ACEA
http://adwa.eu/wp-content...Bciowa-ACEA.pdf
Amerykańska API
http://adwa.eu/wp-content...9Bciowa-API.pdf
Z drugiej strony, ACEA A3 i API SG są tak starymi normami, że wszystkie aktualnie produkowane oleje przekraczają ją wielokrotnie
Bizi78 - 05-11-2021, 13:51
Dzisiaj się umówiłem na lepszą diagnostykę przymulania Żaby u p.Korka.
Podejrzewa, że to nie problem z kablami lub świecami.
Zapnie kompa i posprawdza parametry pracy podczas jazdy.
Temp i ciśnienie na kolektorze pokazuje poprawnie a tych korekt to ja nie ogarniam
Przy okazji na miejscu spotkałem jakiegoś znajomego Endeavora .
Marcino - 08-11-2021, 11:09
Hugo napisał/a: | olecam Eneosa. Jeżdżę na Eneos HYPER MULTI 5W30 od 2 albo 3 wymian i silnik pracuje pięknie. A cena śmieszna, ok. 80 zł za 4l na alle... |
No juz nie ma tego za te pieniadze
Bizi78 - 12-11-2021, 10:15
Założone nowe świece OE, kable BluePrint, używane cewki i przeczyszczony czujnik w kolektorze.
Błędów brak, parametry ok, trzeba pojeździć i poobserwować zachowanie silnika.
Dodatkowo przed świętami pod choinkę Żaba dostanie na bogato :
- popychacze Kolbenschmidt
- uszczelkę pod pokrywę OE
- pasek rozrządu OE
- rolkę napinającą NTN
- pompę wody GMB
- uszczelniacze, wałka i wału OE
- paski osprzętu BANDO
- olej Shell Helix Ultra 5W40
- filtr oleju KNECHT OC196
- filtr powietrza KNECHT LX504
- płyn chłodniczy PRESTONE
Dodatkowo na wiosnę trzeba będzie wymienić tarcze i klocki przód, bo słabo wyglądają .
|
|
|