To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Olej silnikowy do Carismy GDI

areseral - 29-11-2015, 22:41

A rzucam to na dzisiaj w kąt, bo już mnie głowa zaczyna boleć od tych olejów... trafiłem nawet na tekst w którym zaczynają zachwalać oleje HC bo mają niby lepszą polaryzację, przez co lepiej przylegają do metalu, w przeciwieństwie do tych na PAO, do których trzeba dodawać dodatki... Ehh :mrgreen:
MichciuGT - 29-11-2015, 22:44

areseral napisał/a:
No to nie zaleję filtra w takim wypadku ;)

A ja polecam zalać, choć nie jest to obowiązkowe.
Zalewając prawie pełny filtr czas po którym zgasła kontrolka oleju był podobny do tego gdy zwykle odpalam silnik, a przy zmianie bez zalewania filtra po odpaleniu kontrolka świeciła się jeszcze ok. pół minuty, a mówią że silnik zużywa się głównie gdy pracuje na sucho, czy też gdy jest zerwany film olejowy...

Janq - 29-11-2015, 22:45

apg2312, ja tych kart naczytałem się i to sporo. Co kraj to inne parametry podają...... W jednej napiszą, że olej pełny syntetyk, a w innej, że technologia syntetyczna (czytaj hydrokrak)

No i w ramach dowcipu - u nas Full Syntetyk, a w Niemczech - technologia syntetyczna


areseral - 29-11-2015, 22:47

No to filtr zaleję, przekonaliście mnie :D

[ Dodano: 29-11-2015, 22:48 ]
No to filtr zaleję przekonaliście mnie ;)

areseral - 29-11-2015, 22:52

Chyba forum świruje ;) Skłaniam się jednak ku Millersowi.
apg2312 - 29-11-2015, 23:02

Zalej Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 1307
http://liquimoly.pl/produ...-40-1307-detail

Janq - 29-11-2015, 23:05

areseral, spoko, ale z mojego doświadczenia 7-7,5kkm i wymiana.

Teraz do kosiarki MSSa zalałem Comme Syner-G 5W40 i powiedziałem, że za maks. 4,5-5kkm i wymiana, bo jeździła na jakimś 15W lub 10W - licho wie..... - ogólnie to po 200km olej już jest syfiasty....... Ale po zmianie praca silnika się zmieniła (na plus i to mocno) i spalanie (według kompa) spadło o jakieś 0,7L/100km

areseral - 30-11-2015, 00:39

Widziałem juz wcześniej tego liqui molly sybthoila. Tylko ze zaraz mi wyjdzie 220zl za wymianę oleju, a nie mam pewności czy ta plukanka mi wszystko dobrze wyczysci oraz co za tym idzie czy mi sie swiezy olej sie troche przez to nie spaskudzi. Dlatego na razie wleje Millersa a na wiosne Liqui.
Janq - 30-11-2015, 07:31

areseral, płukanka nie przywróci Ci stanu fabrycznego. Jakby tak było, to zaraz zawaliłoby filtr i kanały olejowe.
areseral - 30-11-2015, 08:23

Janq, za dużo się nie spodziewam po działaniu płukanki, także spokojnie :P Więc zanim wleję bardzo dobry+ olej to może wleję bardzo dobry, tym bardziej, że ten obecny szałowaty nie jest :|
Hugo - 30-11-2015, 18:34

Ciekawe jak byście przykręcili filtr zalany olejem w silniku 2,5 V6? Trzeba by auto postawić w pionie na przednim zderzaku, bo cały olej wyleje się z filtra :mrgreen:
plecho1 - 30-11-2015, 18:54

W Carismie jest od dołu pionowo więc luzik :)
MichciuGT - 30-11-2015, 22:39

Hugo napisał/a:
Ciekawe jak byście przykręcili filtr zalany olejem w silniku 2,5 V6? Trzeba by auto postawić w pionie na przednim zderzaku, bo cały olej wyleje się z filtra :mrgreen:

tak jak pisałem nie jest to obowiązkowe, ale jeśli jest w tym zaleta, to można skorzystać ;) ,
w przypadku gdy filtr jest poziomo można zalać go na tyle aby wkład się nasączył i podczas przykręcania olej się nie wylewał.

Janq - 30-11-2015, 22:47

MichciuGT, x2 :] W mojej Primerze filtr jest ustawiony ku dołowi - czyli jeszcze gorzej niż poziomo :d

Nawet na filtrze oleju - MANNa jest narysowane, że najpierw trzeba go delikatnie zalać olejem, tak, żeby się filtr nasączył :]

Hugo - 30-11-2015, 22:56

plecho1 napisał/a:
W Carismie jest od dołu pionowo więc luzik
Wiem, jak chyba w każdym silniku R4 od Mitsubishi. Fakt faktem, gdy zmieniam olej w aucie, w którym filtr jest wkręcany od dołu to zawsze zalewam go do pełna olejem. Kontrolka oleju przy pierwszym odpaleniu gaśnie natychmiast.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group