To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - Benzyna czy diesel

Marcino - 26-07-2006, 08:25

sampler napisał/a:

A co do silnikow jeden i drugi silnik na swoj sposob jest piekny - chesz poszalec tylko benzyna, chcesz sie oszczednie potoczyc tylko diesel ;)

ja tam nie uważam zeby nowe diselki sie toczyły.... one zapier..... spojrz na lewy pas na autstradach, np w niemczech. Co do disla szkoda ze galant ma tytlko 90 konnego diselka, tak samo primera, ale mimo to zostanawiałem sie na takim rozwiązaniemchoć trzeba przyznać ze VW ich przebija przebija gamą silnków na ropke......
Pozdr

akbi - 26-07-2006, 09:38

a co sądzicie o biopaliwie??
Czy ktoś z Was już na "tym" jeździł :?: Jakie wrażenia :?:
Mam jeszcze pytanie do naszych fachcowców - jaki wpływ ma takie paliwo na nasze silniki :?:
Chcę się przygotować do tematu, bo chyba coraz więcej będzie tego paliwa na naszych stacjach.

Wszystko wskazuje na to, że po czterech latach dyskusji i sporów, odrzuceniu kilku projektów, prezydenckim wecie, udało się wreszcie uchwalić ustawę o biopaliwach. Potrzebna jest jeszcze zgoda Senatu i podpis prezydenta. W obecnej sytuacji nie powinno być z tym problemu, więc nowe prawo będzie obowiązywało od 1 stycznia 2007 r.

szczeslaw - 26-07-2006, 11:57

Polecam czerwcowy numer Autotechniki Motoryzacyjnej. Jest tam spory artykuł na temat biopaliw (właściwie to 2 art.). Prawda jest taka, że właściwie wszyscy już jeździmy na biopaliwach, nawet o tym nie wiedząc (Orlen i Rafineria Gdańska dodają ok. 3% eteru EETB).
Student - 26-07-2006, 12:02

Ale jaki wpływ przecież biopaliwa sa już dawno na zachodzie i wszyscy o tym dawno zapomnieli, jedyny wpływ może mieć to na kieszenie mafii paliwowej, a z biopaliw polecam olej słonecznikowy i spiryt z trzciny albo innego hwasta. :D
Marcino - 26-07-2006, 13:37

Czyli galanta z dislem nie polecacie??? włsnie sie zastawiałem jakie sa opieni en jego temat, gównie jezeli chodzi o diselki, bo o zaletach benzynowych jednostek jest duzo na forum.
Pozdr

sampler - 26-07-2006, 18:06

Marcino napisał/a:
sampler napisał/a:

A co do silnikow jeden i drugi silnik na swoj sposob jest piekny - chesz poszalec tylko benzyna, chcesz sie oszczednie potoczyc tylko diesel ;)

ja tam nie uważam zeby nowe diselki sie toczyły.... one zapier..... spojrz na lewy pas na autstradach, np w niemczech. Co do disla szkoda ze galant ma tytlko 90 konnego diselka, tak samo primera, ale mimo to zostanawiałem sie na takim rozwiązaniemchoć trzeba przyznać ze VW ich przebija przebija gamą silnków na ropke......
Pozdr


A jezdziles kiedys np Impreza GT lub chocby Lancerem EVO? Przy tym diesle stoja w miejscu a silnik benzynowy z turbina lamie diesla pod kazdym wzgledem procz spalania


Czyli galanta z dislem nie polecacie??? włsnie sie zastawiałem jakie sa opieni en jego temat, gównie jezeli chodzi o diselki, bo o zaletach benzynowych jednostek jest duzo na forum.
Pozdr

Ja mam galanta E34 to jest 1.8 TD i jest suuuper. Spalanie 5l na trasie, ma przejechane 200 tys i nic sie nie dzieje zmieniam tylko filtry i paski. Silnik w ogole sie nie przegrzewa ale dbam o wymiane plynow na czas. A rope mozna zawsze taniej zalatwic np za 2.5 :)

Anonymous - 26-07-2006, 22:07

sampler napisał/a:
silnik benzynowy z turbina lamie diesla pod kazdym wzgledem procz spalania

Nic dodać, nic ująć.
Policzyłem że zamiana mojego 1.9dCi na 2.0T kosztowałaby mnie rocznie ok. 4000. Ale pewnie kiedyś się skuszę, bo moment taki sam, ale moc 170 KM w miejsce 120 KM.

Marcino - 26-07-2006, 23:10

sampler napisał/a:
A jezdziles kiedys np Impreza GT lub chocby Lancerem EVO? Przy tym diesle stoja w miejscu a silnik benzynowy z turbina lamie diesla pod kazdym wzgledem procz spalania

Eno ne porównójmu samochodów ze sportowymi silnikami... i sportowym zacęciem

Powe szczerze lubiłem, lubie i bede miał sentyment do mojej GDI, jak widze taka zielona na ulicy to mi sie łezka kreci, fajnie sie jedziło, i spalała na trasie 6 l, dziś jezdzłęm Mondeo 99 2.0 i nie ma co porównywac,
Ale jest jedno ale kiedy tak jak pszesz do dselka można załatwić za 2.50 zł ropke... to oszczedności sa oczywiste. A hjak jeszce piszesz ze galanty też pala koło 5-6 litrów... to hmmmmm. MI tam szcegónie na sportowej jedzie nie zalezy, podózóje z rodzinką wiec chce mieć wygony i duzy (kombi) dupowóz, a taki tani w exploatacki moze być włąsnie diselek,
Pod uwagę biore opócz Miśków Mazde 626 2.0 TDI chyba 102KM, a mozę Primere 2.0TD 90 kucy i zostaja niechciane passaty 1.9 TDI.
Pozdrawiam

sampler - 27-07-2006, 14:36

Marcino napisał/a:
sampler napisał/a:
A jezdziles kiedys np Impreza GT lub chocby Lancerem EVO? Przy tym diesle stoja w miejscu a silnik benzynowy z turbina lamie diesla pod kazdym wzgledem procz spalania

Eno ne porównójmu samochodów ze sportowymi silnikami... i sportowym zacęciem

Powe szczerze lubiłem, lubie i bede miał sentyment do mojej GDI, jak widze taka zielona na ulicy to mi sie łezka kreci, fajnie sie jedziło, i spalała na trasie 6 l, dziś jezdzłęm Mondeo 99 2.0 i nie ma co porównywac,
Ale jest jedno ale kiedy tak jak pszesz do dselka można załatwić za 2.50 zł ropke... to oszczedności sa oczywiste. A hjak jeszce piszesz ze galanty też pala koło 5-6 litrów... to hmmmmm. MI tam szcegónie na sportowej jedzie nie zalezy, podózóje z rodzinką wiec chce mieć wygony i duzy (kombi) dupowóz, a taki tani w exploatacki moze być włąsnie diselek,
Pod uwagę biore opócz Miśków Mazde 626 2.0 TDI chyba 102KM, a mozę Primere 2.0TD 90 kucy i zostaja niechciane passaty 1.9 TDI.
Pozdrawiam


Porownuje silniki turbodoladowane. A nie tyrbodoladowanego diesla z wolnossacym benzyniakiem. Zeby wyjasnic dlaczego prosze przejechac sie wolnossacym dieslem np fabia sdi. Koszmar tyle powiem.

Spalanie mojego galanta to okolo 5 l przy 90 km/h szybciej nie musze jezdzic bo mi sie nie spieszy. W miescie pali 7 litrow a najwiecej okolo 10 w zimie w miescie gdzie robie krotkie odcinki a silnik jeszcze nie jest calkowicie rozgrzany. Dodam ze mam silnik 1.8 a nie 2.0. Starszy model (1.8) jest z tego co wiem lepsz - wieksze przebiegi i mniej pali ale moc 75 lub 85 KM.

Anonymous - 27-07-2006, 15:38

sampler napisał/a:
Porownuje silniki turbodoladowane. A nie tyrbodoladowanego diesla z wolnossacym benzyniakiem. Zeby wyjasnic dlaczego prosze przejechac sie wolnossacym dieslem np fabia sdi. Koszmar tyle powiem.


porownuj silniki o podobnych mocach np. 1.8 benzyna i 1,9TDI, a nie turbodoladowane jako takie, bo nie ma sensu porownywania samochodu 90KM z autem 130KM i nie wazne czy te pierwsze czy drugie ma turbo.

sampler - 27-07-2006, 20:09

arturro napisał/a:
sampler napisał/a:
Porownuje silniki turbodoladowane. A nie tyrbodoladowanego diesla z wolnossacym benzyniakiem. Zeby wyjasnic dlaczego prosze przejechac sie wolnossacym dieslem np fabia sdi. Koszmar tyle powiem.


porownuj silniki o podobnych mocach np. 1.8 benzyna i 1,9TDI, a nie turbodoladowane jako takie, bo nie ma sensu porownywania samochodu 90KM z autem 130KM i nie wazne czy te pierwsze czy drugie ma turbo.


Jaja sobie robisz ? Jak mozna porownywac diesla z turbo do wolnossacego benzyniaka. Wlasie porownujemy oba silniki z turbo zeby pokazac jak benzyniak miazdzy nawet najnowsze diesle. A wolnossaca benzyne porownaj sobie do wolnossacego diesla. Tez bedzie lepiej na strone benzyniaka :) Tak jak mowilem jedyne w czym diesel ma przewage to spalanie...

A jak dalej sie upierasz przy porownywaniu 1,9tdi z jakas slaba benzynka to moge Ci powiedziec ze serwisuje toyote corolle gti 1,6 16 V. Silnik 4AGE (byl rowniez w celice GT). Pojemnosc 1600 moc 140 KM 0-100 ~6 s. Zapewniam Cie ze zadne tdi nie da rady nawet 2.5 V6 :) a to tylko wolnossace 1600...

Marcino - 27-07-2006, 23:33

Zgadzam się z Arturem, ze jak porównywac to te same moce, a nie konkretne jednostki napędowe...
Pozdrawiam

Anonymous - 27-07-2006, 23:51

zalezy co kto lubi .... jesli jest sie amatorem szybkiej i dynamicznej jazdy to tylko benzyna a jezeli lubi sie spokojniejsza ale ekonomiczniejsza jazde to tylko ropa ... ja wybieram benzynke :D
Anonymous - 28-07-2006, 00:28

sampler jaja to sobie sam robisz,
tak ciezko doczytac ze chodzi mi o prownanie silnika 1.8 benzyny (z regoly 125KM) i silnika 1.9TDI (z regoly 130KM) :?:
miazdzyc to mozna rower motorem ale nie diesla benzyna, no chyba ze sie odnosisz do wlasnego silnika, przejzyj kilka stron wstecz i zobacz jak diesel "zmiazdzyl" benzyne w wyscigach LeMans - jak juz takich argumentow uzywasz.
"po kiego" pisac ze corolla gti auto sensu stricte sportowe łata jakies tam tdi, szczegolnie 2,5V6 ktore bylo montowane w duzych ciezkich samochodach.
nie lubie pisac takich rzeczy ale ostatnio "zmiazdzylem" firmowym 3.2CDI wazacym 2 tony colta gti, colt zdarzyl tylko odejsc do momentu gdy sie zorientowalem ze chce sie scigac.
cale zycie jezdzilem benzynami tj. galant 1.8, A3 1.8 5V obecnie 1.6 i 2.0 Kompressor oraz (obecnie) dieslami 1,9TDI 2x110KM, 1x100Km oraz 3.2CDI i uwierz mi mam jak malo kto porownanie na bierzaco i powiem tak: ze nie zamienilbym NIGDY diesla 130KM na benzyne 130KM itd.

szczeslaw - 28-07-2006, 01:48

Panowie, ale czy rozmowa dotyczy wyższości benzyny nad dieslem czy wyższości 100 konnego silnika nad innym 100 konnym silnikiem?
Bo jeżeli tego pierwszego, to sampler ma 100% racji - porównujmy silniki turbo do turbo i wolnossące do wolnossących.
Jeżeli natomiast tego drugiego, to zmieńmy temat topicu na: 100KM diesel czy 100KM benzyna...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group