To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Radio fabryczne w lancerze - problemy i usterki.

rezon - 09-03-2010, 16:11

sla napisał/a:
Radio jest wyposażeniem dodatkowym samochodu a nikt producentowi nie zabroni montować go w każdym aucie
byłoby tak, gdyby sprzedawano je oddzielnie jako wyposażenie opcjonalne. Ale w Mitsu kupujesz samochód wyposażony w radio - niezgodność z umową jednego z elementów oznacza automatycznie niezgodność całości.
sla napisał/a:
Nie takie rzeczy ludzie reklamowali zatrudniając świetnych prawników z mizernym dosyć efektem.
to nie znaczy, że nie mieli racji, tylko problem z przekonaniem o tym sądu. Ale może komuś się uda w końcu. Cichy_WN, życzę sukcesów. Sam toczę walkę z dealerem, więc wiem jak potrafi zachowywać się MMC - totalna żenada. Pamiętaj, że samochód kupiłeś u dealera i to on odpowiada za zgodność z umową. Wszystko na papier, nic na gębę - w sądzie tylko to się liczy. Polecam uwadze ew. serwisy w D jakoś wiedzą co to Eurogwarancja i nawet sprzęgło w Outku 2.2 na gwarancji wymienili o czym MMC Poland nie chce słyszeć.
gzesiolek - 09-03-2010, 16:18

ale radio jest? jest... przez wiekszosc czasu gra ok? gra...
Mitsu sie przyznaje do fabrycznej wady radia? nie slyszalem zeby oficjalnie przyznali czy oglosili akcje serwisowa...

zatem w przypadku sprawy sadowej marnie widze dochodzenie swoich praw...
po prostu powiedza ze radio zepsul uzytkownik, a wymieniali je w gescie dobrej woli... a ze dotyczy to nawet tysiaca uzytkownikow to juz ich obchodzic nie bedzie ;)

u mnie cale szczescie radio przez 99% czasu gra ok tylko nie lubi niektorych CB u przejezdzajacych/stojacych w korku obok... :twisted:

tomekrvf - 09-03-2010, 18:13

rezon napisał/a:
nawet sprzęgło w Outku 2.2 na gwarancji wymienili o czym MMC Poland nie chce słyszeć.

I tu się mylisz.

sla - 09-03-2010, 20:08

gzesiolek napisał/a:

zatem w przypadku sprawy sadowej marnie widze dochodzenie swoich praw...
po prostu powiedza ze radio zepsul uzytkownik,

Albo stwierdzą , że zamontowane radio właśnie tak ma grać , takie ma parametry i nie jest to żadna wada a jeżeli nie odpowiada to właścicielowi to niech sobie zmieni na inne.
rezon napisał/a:
Sam toczę walkę z dealerem, więc wiem jak potrafi zachowywać się MMC - totalna żenada.

To jest zupełnie inna kwestia, ale na tyle prawdziwa, że moim następnym samochodem nie będzie już Mitsubishi.

rezon - 09-03-2010, 20:40

tomekrvf napisał/a:
tu się mylisz.
przepraszam, masz rację. Są po długich bojach pierwsze jaskółki normalności - wymieniono jedno może kilka
sla napisał/a:
moim następnym samochodem nie będzie już Mitsubishi
, a ilu odesłano z kwitkiem? Ja tam nie wiem - może będzie rewolucja w MMC i nagle obudzimy się wśród uśmiechniętych, uczciwych serwisów, to czemu nie powtórzyć. Ale na razie też tak trzymam :(
tomekrvf - 09-03-2010, 23:28

rezon napisał/a:
a ilu odesłano z kwitkiem?

Podaj cyfrę. Ilu?

sla - 10-03-2010, 00:09

Nie wiem czy zauważyłeś , ale to było pytanie retoryczne, dlatego raczej nie powinieneś na nie oczekiwać odpowiedzi. Ale znając politykę MMC Polska można się domyślać, że wielokrotnie wiecej niż załatwiono pozytywnie.
alfiq - 10-03-2010, 09:19

Panowie, należy mieć na uwadze dwie rzeczy. Po pierwsze różne są zasady załatwiania napraw i konsekwencji dla utraty bądź podtrzymania prawa do domagania się napraw w przyszłości. Są zasadniczo trzy reżimy: gwarancja (wspólna dla konsumentów i firm), rękojmia z KC (dla firm) i niezgodność towaru z umową (dla konsumentów). Wspólną zasadą dla wszystkich reżimów jest, że naprawa usterki musi być skuteczna, tak wynika z orzecznictwa SN. Oznacza to, że jeśli nie będzie prawidłowego usunięcia usterki, można się domagać naprawy nawet po upływie terminów gwarancji i rękojmi (tyle, że to musi być ta sama usterka a to przeważnie musi wykazać klient).

Co do roszczeń jakie można mieć w stosunku do sprzedawcy/gwaranta w każdym z tych trzech przypadków to są one tak różne a temat tak rozwlekły, że ludzie się na nim doktoryzowali, więc każdy przypadek powinien być rozpatrzony osobno.

W omawianym przypadku radio jest integralną częścią samochodu (bo jest z nim zintegrowane), podobnie jak schowki albo podłokietniki, zapalniczki itp., które co prawda nie są w ogóle potrzebne do jazdy samochodem, ale skoro stanowią jego część, to ich nieprawidłowe działanie rzutuje na zgodność z umową całego pojazdu (w przypadku konsumentów). Moim zdaniem sprawa możliwa do wygrania, ale nie na tej podstawie, że usterka była usuwana już trzykrotnie, bo ilość napraw nie ma żadnego znaczenia w kontekście ustawy konsumenckiej. W takim przypadku, tj. obiektywnej niemożliwości doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową przysługuje uprawnienie do odstąpienia od umowy, za zwrotem wszelkich uiszczonych kosztów oraz odszkodowaniem, które w mojej opinii będzie dotyczyło np. poniesionych opłat za ubezpieczenie i ewentualne gadżety dokupione i zamontowane w pojeździe i obowiązkowe przeglądy. Ja bym się zastanowił nad żądaniem obniżenia ceny, o tyle ile mniej warty jest pojazd bez radia, w stosunku do tego z takim radiem. To oceni biegły ale zawsze wpadnie może kilka tysiączków i można się zastanowić nad zakupem zintegrowanej Navi Mitsubishi. Może jej radio tak nie robi ? :)

Jeśli chcielibyście skorzystać z gwarancji, to wymiana radia spowoduje, że gwarancja na radio będzie biegła od nowa - czyli kolejne trzy lata.

Na marginesie, czy ktoś ma właśnie taką nawigację oryginalną, albo przynajmniej radio ze zmieniarką CD (to lepsiejsze :) ), bo jestem ciekaw, czy one też mają taką przypadłość ?

mkrawcz1 - 10-03-2010, 09:51

alfiq napisał/a:
Na marginesie, czy ktoś ma właśnie taką nawigację oryginalną, albo przynajmniej radio ze zmieniarką CD (to lepsiejsze :) ), bo jestem ciekaw, czy one też mają taką przypadłość ?

Radio "Rockford Fosgate" też tak ma...coś podobne do wyciszenia (w poprzednim samochodzie miałem fabryczną zintegrowaną navi i tak samo wyciszała przed komunikatem, więc teraz za każdym razem czekam, aż powie "Turn left ahead" ;-) )

racer1972 - 10-03-2010, 10:48

c.d. Dzisiaj rano odebrałem telefon z Japan Motors Katowice.Pan poinformował,że radio właśnie zostało zamówione i jak tylko się pojawi natychmiast ponownie się skontaktuje i umówi na wymianę.Pełna kultura! Jak widać chcieć to móc... Zobaczymy jaki będzie finał sprawy... c.d.n. :twisted:
scoro - 24-03-2010, 01:06

No i w Lublinie zaczęli też radyjka wymieniać, jak ktoś tylko się poskarży ;)
Ja już mam nowe - zobaczymy czy będzie różnica....

Przy okazji chciałem się upewnić w jednej sprawie. Hands Free System nie ma pamięci w radiu , prawda? (czy nieprawda?:) )

Silverrr - 24-03-2010, 07:19

del toro napisał/a:
Nie ma co duzo pisać, samochód jest ok ale radio fatalne, poniżej krytyki.
Niestety trudno aby wszystko było idealne.
Ja jeżdze po Wrocławiu i każda ze stacji odbiera inaczej.
Dziwi mnie też jedna sprawa aby cos słuchać z radia muszę mnieć głosność nastawioną na 20 -25 lekka przesada.
W innych nowych samochodach wystarczy mieć ustawienie do 10 i jest ok.


O właśnie! Mnie też to wpienia... Siedząc w nocy przy wyłączonym silniku i ustawieniu głośności na 10 ledwo cokolwiek słychać... Więc po co przedział od 1-10? Bzdurą totalną jest dodatkowo fakt, że max to 45. O co tu chodzi? Nie można jakoś zrobić głośniej? Przy normalnej miejskiej jeździe 20 powinno być wystarczające a 30 głośne...

tomaszekk7 - 24-03-2010, 09:49

scoro napisał/a:
No i w Lublinie zaczęli też radyjka wymieniać, jak ktoś tylko się poskarży ;)
Ja już mam nowe - zobaczymy czy będzie różnica....

Przy okazji chciałem się upewnić w jednej sprawie. Hands Free System nie ma pamięci w radiu , prawda? (czy nieprawda?:) )


System głośnomówiący jest osobnym systemem niezależnym od radia.

scoro - 24-03-2010, 16:46

tomaszekk7 napisał/a:
System głośnomówiący jest osobnym systemem niezależnym od radia.

No to byłem zbyt ostroży i sobie wykasowałem wszystkie wpisy w książce tel. :) Będę musiał znowu porozmawiać z miłą "Panią TJU"

alfiq - 24-03-2010, 18:46

Panowie i panie, po wymianie radia, jaka miała miejsce w moim miśku w ubiegłym tygodniu muszę powiedzieć, że jest o niebo lepiej niż przedtem. Radio jest dużo czulsze niż mój stary Clarion, bo np. odbiera stacje, które tamtem już gubił, a przy tym trzyma się ich kurczowo :) Zdarza się, że czasem sobie tam coś zatrzeszczy, ale to już raczej normalne, choć wolałbym, żeby tego nie było. No ale skończyło się nagłe ściszanie, gubienie stacji i wyłapywanie CB :) Mam nadzieję, że efekt się urzyma a wszystkich z podobnym problemem zachęcam do naciskania na dealerów, żeby zadziałali.
Pozdrówka



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group