To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Co wybrać - Lancer 1.5 - 1.6, czy 1.8 - silnik benzynowy ?

waldinio - 31-03-2010, 23:49

DjQuest napisał/a:
Cała dyskusja na ten temat sprowadza się do miejsca użytkowania :) .Moje wrażenia 1,8 na Kraków, nie ma szans do 1,5 nawet ta moc "143" nie ma gdzie "rozwinąć" skrzydeł.Jeśli ktoś tyra "autostrady" Poland to prędkość max 1XX to ryzyko :) dla samego Siebie.


tu się nie zgodzę... start spod świateł na powstańców wielkopolskich i zatrzymuje się dopiero na kurdwanowie :D wszytkich do zakrętu od świateł oglądam w lusterkach :P potem mnie doganiają przy drugich światłach :P

dziś przejechałem się do jeleniej góry, mijałem po drodze kilka lancerków w tym jedno EVO :) coraz wiecej ich na drodze

gzesiolek - 01-04-2010, 00:01

waldinio, a wczesniej na Nowohuckiej toczysz sie 10km/h ;)
mi jakos nie sprawia satysfakcji zostawianie wszystkich na swiatlach jesli i tak mnjie doganiaja na swiatlach... inna sprawa, ze w 1,5 rzadko zostaje na swiatlach, a wrecz odwrotnie... ;)

Kazdy ma prawo byc zadowolony z auta ktore ma... tak jak napisalem przez okragly rok mialem dokladnie 3 sytuacje ze te 143KM mogly by sie przydac... za kazdym razem przy wyprzedzaniu Tira na jednopasmowce... w innych sytuacjach 1,5 daje rade... i powtorze, ze wypowiadam sie subiektywnie, ale jednak z 2-3tys km na 1,8 zrobilem... a wy 1,5 jezdziliscie?
Powtorze tez, ze jakbym nie mieszkal w Krakowie, gdzie chcac nie chcac mam korek jadac od siebie do pracy, to zapewne wzialbym 1,8... ale przemyslalem, przeliczylem i mimo, ze wiekszosc testow Lancera mowilo o "nieporozumieniu" w kupowaniu go ze slabszym silnikiem (testow zwykle auta z 1,8), a jazdy testowej silnikiem 1,5 praktycznie nie da sie odbyc, to i tak wzialem 1,5... a przejechane 19000km tylko mnie utwierdzilo w wyborze... :mrgreen:

waldinio - 01-04-2010, 10:12

gzesiolek napisał/a:
waldinio, a wczesniej na Nowohuckiej toczysz sie 10km/h ;)
mi jakos nie sprawia satysfakcji zostawianie wszystkich na swiatlach jesli i tak mnjie doganiaja na swiatlach... inna sprawa, ze w 1,5 rzadko zostaje na swiatlach, a wrecz odwrotnie... ;)


w sumie się nie toczę :P bo nowohucką jak jadę to dopiero od stacji benzynowej (nie pamietam jak się nazywa, jak się wyjezdza of filipowicza nie od strony klimeckiego tylko od drugiej) a tam się jedzie szybciej i się rozwidla :)

DjQuest - 02-04-2010, 19:45

Kraków odpuszczamy do testów :) .Paliwo do wakacji 5 zł przy obecnym kursie złotego.Ostatnie informacje z Japan Mitsubishi to że rezygnują z silnika 1,5 ze względu na minimalną sprzedaż ? Ostatni przy zamówieniu mojego miśka padło pytanie czy to autko dla żony :) odpowiedź, że dla niani bo tnę koszty :) .
el_diablo - 06-04-2010, 09:33

racer1972 napisał/a:
a ja i tak się będę upierał,że przy tej masie 1,8 to minimum a gdyby był dostępny 2.0 to bym taki wziął...
Po prostu 1.8 też mnie do końca nie zadowala więc nie widzę mniejszego motoru...


W pełni się zgadzam, też bym brał 2.0 gdyby był dostępny, a chętnie i większy pod warunkiem rozsądnej ceny.

macior - 06-04-2010, 09:52

el_diablo napisał/a:
W pełni się zgadzam, też bym brał 2.0 gdyby był dostępny, a chętnie i większy pod warunkiem rozsądnej ceny.

niech będzie że 1,8* + uturbienie za powiedzmy 5000zł wiecej do ceny wolnossącej :D

*nie więcej niż 2litry bo potem "podatki" walą mocniej po kieszni

jac - 17-05-2010, 23:06
Temat postu: 1,5 VS 1,8
Witam wszystkich i pozwole sobie wziac udzial w tej zajmujacej dyskusji. W swojej historii to jest moj 16 samochod, ale cofajac sie tylko o 4 to byl to Hyundai Sonata 2,0 (z silnikiem od Mitsu Elipse) pozniej przez ostatnie 6 lat Avensis 1.8, nastepnie przez cale 4 miesiace Octavia 1.9TDI i teraz Lancerek 1.8.
Njawspanialej szla Sonata jednak jej apetyt na paliwo zabojczy, najoszczedniejszy i najbardziej dynamiczny "od dolu" dieselek Skody jednak najlepszym kompromisem pomiedzy moca, dynamika i spalaniem Avensis, dlatego tez z radoscia szybko pozbylem sie Octavki (halas silnika byl nieznosny) i wzialem bez slowa Lancerka z silnikiem 1.8. Jest on co prawda silniejszy od Avensis, troszke wiecej pali jednak jest znacznie cichszy, dynamiczniejszy. Nie chodzi tutaj o jakies szalenstwa na drogach, jednak zapas mocy jest potrzebny, jest to suplement naszego bezpieczenstwa szczegolnie na Polskich drogach gdzie malo jest autostrad i trzeba sie bardzo spieszyc przy wyprzedzaniu. Uwazam ze silnik 1.5 jest jednak troszke za slaby do tego samochodu, to tak jakby zamontowac do Fiata126 sportowe wydechy, spojlery i alufelgi. Zapewne teraz wlasciciele 1.5 przegryza mi tchawice, jednak podkreslam iz jest ot moja subiektywna opinia.

DjQuest - 18-05-2010, 09:36
Temat postu: Re: 1,5 VS 1,8
jac napisał/a:
Uwazam ze silnik 1.5 jest jednak troszke za slaby do tego samochodu, to tak jakby zamontowac do Fiata126 sportowe wydechy, spojlery i alufelgi. Zapewne teraz wlasciciele 1.5 przegryza mi tchawice, jednak podkreslam iz jest ot moja subiektywna opinia.


Nikt nie zagryzie :) .Po to jest ten temat, aby sobie "powytykać" :) .Swoją opinię myślę wyraziłeś po jazdach testowych z dwoma rodzajami silników ? Jeżeli jednak opierasz się tylko na wrażeniach z 1,8 to nie będę cię przekonywał, jak bardzo się mylisz :) .Mam jeszcze większą radochę na mieście, jak moje 1,5 rusza spod światełek spokojnie, a wyścigowcy po bokach żyłują swe pojazdy :) .

MichalRej - 18-05-2010, 10:48

Ja na jeździe testowej w jednym salonie jechałem SD 1,5...
a po niespełna 30 minutach pojechałem do drugiego salonu,
i tam mieli SD 1,8... (tak czy tak wiedziałem że będę brał z silnikiem 1,8
ale dla zaspokojenia swojej ciekawości musiałem sprawdzić oba silniki =D )

I moje odczucia były bardzo do siebie zbliżone, naprawdę jak według mnie
to różnica między 1,5 a 1,8 była bardzo niewielka...
Tyle że jeździłem po Katowicach, więc bez szaleństw a po drugie to jazda przez
15 minut to zbyt mało aby móc się krytycznie wypowiadać na niekorzyść
któregoś z silników...

Moje zdanie na temat Miśka jest takie, że jest to samochód po prostu do jeżdżenia,
a nie do szaleństw i robienia z siebie nie wiadomo jakiego kozaka...
Na razie nie stać mnie na jakąś rakietę która by potrafiła zatkać dech w piersiach,
więc chcę aby mój samochodzik ładnie się wizualnie prezentował na ulicach,
i dlatego dokładam do niego troszkę pieniążków...

A wybrałem wersję z silnikiem 1.8 ponieważ według mnie jak na samochód o takich
gabarytach i masie to silniczek 1.8 bardzo ładnie sobie radzi przy NORMALNEJ jeździe...
A spalanie przy tym jest bardzo przyzwoite porównując do konkurencji

pekaes - 18-05-2010, 13:52
Temat postu: Re: 1,5 VS 1,8
DjQuest napisał/a:

Swoją opinię myślę wyraziłeś po jazdach testowych z dwoma rodzajami silników ? Jeżeli jednak opierasz się tylko na wrażeniach z 1,8 to nie będę cię przekonywał, jak bardzo się mylisz :)


Pozwolę sobie odnieść się do Twojego pytania :)
Planując kupno Lancera, odwiedziłem trzy salonu Mitsu (2x Warszawa i Marki). W żadnym nie zaoferowano mi jazdy testowej autem z silnikiem 1.5... Poinformowano mnie wręcz, że nieprędko będzie taka możliwość, bo aut z mniejszym motorem po prostu nie ma (nie było wówczas nawet w innych stołecznych salonach) i że te auta się słabo sprzedają... Niewykluczone, że gdybym miał możliwość odbycia jazdy Lancerem z silnikiem 1.5, to wybrałbym właśnie mniejszy silnik...

DjQuest - 18-05-2010, 18:48

Planując zakup Mojego marzenia, tez nie miałem możliwości takowym 1,5 pojeździć.Wszelkie informacje i opinie czerpałem z forum.Wielkie dzięki dla gzesiolek za cenne informacje, a którego to zamęczałem pytaniami :) .Po zakupie jeszcze bardziej potwierdziłem swój trafiony wybór.Model 2010 SD pozbawiony jest wszelkich "nie dociągnięć" z modeli poprzednich roczników.Wyciszenie rewelacja, spalanie po mieście 6 - 7 l to wynik wręcz marzenie.Szkoda że Mitsubishi kończy produkcje tego modelu z silnikiem 1,5 bo przy obniżeniu ceny zrobiliby niezły interes na naszym rynku :) .Teraz poszli w LPG do silnika 1,8 to dopiero pomyłka :) .Wstydziłbym się podjechać na stacje i tankować gaz do Lancerka, choć nie takie bryki podjeżdżają :) .
jac - 18-05-2010, 19:10

Niestety nie bylo mi dane testowac 1.5 poniewaz w Gdyni do testow byl tylko 1.8. Piszac swoja opinie ze jest to wg mnie zbyt maly silnik po prostu uwazam ze jak na "sportowy"charakter auta (mam na mysli jego wyglad) silnik o mocy 107kM jest nieporozumieniem. Spalanie oczywiscie jest duzym argumentem, jednak najlepszym kompromisem jest tu wlasnie LPG. Zalozenie takiej instalacji do wiekszych silnikow, sprawi ze potencjalny wlasciciel nie bedzie musial uprawiac eco-emeryckiej jazdy tylko wreszcie poczuje cala przyjemnosc z osiagow tego samochodu. Chcialbym tu byc jednak dobrze zrozumiany, nie mam tu na mysli szczeniackich wyscigow z pod swiatel, a jazde w trasie gdzie bez stresu mozna lekko "depnac" na gaz i bez stresu wyprzedzac maruderow (oczywiscie zgodnie z przepisami ..... ;-) ). Niestety caly czas zyjemy w tak wspanialym kraju oraz jeszcze wspanialszych czasach ze jak juz ktos sobie kupi fajny samochod to pozniej sie martwi jego spalaniem, stad czeste posty na tym forum: a ile pali wasz samochod?. Sam niestety po kazdym tankowaniu licze ile to mi moje cudo wypilo mimo iz raz nie lubie eco-drivingu a dwa jak mi spali wiecej to i tak go/jej nie sprzedam ;-) . Reasumujac dla aktualnych wlascicieli nie ma sensu sie konfrontowac czyj model jest lepszy, a dla przyszlych potencjalnych nabywcow najlepsza rada to przejechac sie kazdym modelem (jak jest taka mozliwosc) i pytac pytac pytac ...
spowiednik - 18-05-2010, 19:39

Cytat:
Wstydziłbym się podjechać na stacje i tankować gaz do Lancerka, choć nie takie bryki podjeżdżają :) .


Facet w takiej bryce ma silnik o mocy 2x większej niż Twój, a spali mu 14 l gazu, czyli koszty przejazdu tego samego odcinka drogi będą takie same biorąc pod uwagę paliwo.
Pytanie czy lepiej mieć 110 koni czy 220 :)
Wstyd to kraść.

DjQuest - 18-05-2010, 19:47

jac napisał/a:
Piszac swoja opinie ze jest to wg mnie zbyt maly silnik po prostu uwazam ze jak na "sportowy"charakter auta (mam na mysli jego wyglad) silnik o mocy 107kM jest nieporozumieniem.


Dane fabryczne salonowe to silnik 1,5 ma 109 KM.
Dane z hamowni seryjnego modelu 2010 silnik 1,5 to 119 KM i tej wersji będę się trzymał.

[ Dodano: 18-05-2010, 19:57 ]
spowiednik napisał/a:
Cytat:
Wstydziłbym się podjechać na stacje i tankować gaz do Lancerka, choć nie takie bryki podjeżdżają :) .


Facet w takiej bryce ma silnik o mocy 2x większej niż Twój, a spali mu 14 l gazu, czyli koszty przejazdu tego samego odcinka drogi będą takie same biorąc pod uwagę paliwo.
Pytanie czy lepiej mieć 110 koni czy 220 :)
Wstyd to kraść.


Facet w takiej bryce jest dla Mnie totalnym obciachem :) . Albo cię stać na taki silnik i masz, albo zbierasz na paliwo LPG i wyjeżdżasz w niedzielę :)

jac - 18-05-2010, 20:41

DjQuest
mam pytanie, moze troszke sie czepiam albo moze to ciekawosc ale czy moglbys mi wyjasnic co to za opcja Twojej furki "sport" wg opisu Twojego modelu? Nie spotkalem sie z taka konfiguracja...
Wracajac do mocy 1,5 to nie bede sie sprzeczal 107 - 109 - 119 (z hamowni), caly czas uwazam ze tu i 143 z 1.8 jest troszke za malo ale moze na hamowni byloby 160.... Co prawda z tego co slyszalem tylko najnowsze roadstery nissana maja rozna moc ale to z powodu recznie skladanych silnikow, z drugiej strony nowe Octavie z silnikiem 1.9 tez nie maja swoich 140 lub 115 tylko nieco wiecej a silnik sie uklada po okolo roku i wowczas osiaga moc katalogowa(ta nizsza). Wracajac jednak do mocy 1.5 i 1.8 to auta te osiagaja swoja najwyzsza moc przy prawie najwyzszych obrotach (nie podaje liczb bo sie okaze ze sie pomyle o 200obr i bedzie skucha...) zatem przy tych najwyzszych obrotach silnik 1.5 juz ledwo sapie (mam na mysli jego dzwiek, predkosc i spalanie) natomiast 1.8 w tym porownaniu wypada zdecydowanie lepiej. Co wiecej przy tych max mocach/predkosciach stawiam 7 letniego Jacka Danielsa ze 1.8 spali mniej paliwa!!!.
Reasumujac wg mnie silnik 1.5 jest ok dla kogos kto w trase wyjezdza raz w roku, nie przekracza 90 i jest mistrzem eco-drivingu. 1.8 natomiast dla ludzi ktorzy nie wariujac potrafia "odzielic chlopcow od mezczyzn" w trasie, a w miescie pozostaje im tylko ostrzegawcze mruczenie 143 konnych silniczkow ;-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group