To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Moduł diagnostyczny OBD2

adt81 - 06-06-2012, 23:30

Jak tak czytam o objawach źle ustawionego rozrządu to pasuje niemal idealnie - niestabilne obroty, duże spalanie, przekroczone normy HC i straszny muł - nie czekam i muszę to gdzieś sprawdzić bo masakra jest. Pasek trzeba będzie zmieniać ?
polaff - 06-06-2012, 23:40

adt81 napisał/a:
Pasek trzeba będzie zmieniać ?
to chyba zależy od przebiegu obecnego.
Owczar - 07-06-2012, 00:31

polaff napisał/a:
Ze sprawdzeniem poczekam jeszcze chwilkę bo na rozrządzie przejechałem już około 80kkm a z racji tego, że pasek kupiłem gates to wolę go wymienić wcześniej...


Wcześniej było 10kkm temu, teraz to jest już wygrzany mocno. Co prawda w krótkim czasie, ale różnie bywa.

adt81 napisał/a:
Pasek trzeba będzie zmieniać ?


Nie. Chyba, że zbliża się już jego czas, ale jeśli był zmieniany niedawno to nie ma takiej potrzeby.

polaff - 07-06-2012, 06:20

Owczar, nie załapałem Cię...:
Owczar napisał/a:
Wcześniej było 10kkm temu, teraz to jest już wygrzany mocno. Co prawda w krótkim czasie, ale różnie bywa.

Owczar - 07-06-2012, 11:28

Chodziło mi o to, że 80kkm dla Gatesa to juz dead line. Jeśli mówimy o wcześniejszej wymianie to przy 70kkm.
deejay - 07-06-2012, 18:58

adt81 napisał/a:
Pasek trzeba będzie zmieniać ?


Technologia naprawy zaleca wymiane paska rozrzadu ( bez rolek ) no chyba ze ma najechane nie wiecej jak 10tkm

adt81 - 07-06-2012, 21:36

deejay pasek (SUN) ma góra 10500km przejechane więc myślę, że się jeszcze nada. Jutro dzwonię do ASO zapytać co i za ile bo jakoś nikt w mojej okolicy nie przychodzi mi do głowy ale jeśli za zdjęcie osłony i ewentualną korektę policzą sobie jak za zwykłą wymianę rozrządu to się chyba załamię plus do tego jakbym miał kupić pasek to już wolę się do Wrocławia przejechać ;-)
deejay - 07-06-2012, 21:41

adt81 napisał/a:
Wrocławia przejechać


Zapraszam :D , bardzo chetnie bym sie zajął twoim przypadkiem drgań silnika , bo sam jestem ciekawe gdzie tkwi problem , lubie takie zagadki :twisted:

Ps Bedziesz na zlocie ? i jak mozesz nagraj mi taki filmik poglądowy tak jak ja nagrywałem z ta szklanką , chciałbym miec rozeznanie jak pracuje twój motor :wink:

adt81 - 07-06-2012, 22:03

Na zlocie oczywiście będę (ale dwa miesiące czekał nie będę bo już mam dosyć) a filmik poglądowy mam bo nagrywałem jakiś czas temu odnośnie drgań na wolnych - po wymianie uszczelki pod kolektorem teraz tak nie syczy.

Drganie na wolnych

Tylko trochę za duży OT robimy pewnie w temacie ? :-)

deejay - 07-06-2012, 22:04

Wole widzieć cały motor i szklankę wody :wink:
adt81 - 07-06-2012, 22:11

ok jutro jak się nie dogadam z serwisem poszukam pełnej szklanki i coś nagram :-)
polaff - 07-06-2012, 22:25

Owczar napisał/a:
Chodziło mi o to, że 80kkm dla Gatesa to juz dead line. Jeśli mówimy o wcześniejszej wymianie to przy 70kkm.



eeeee. no to chyba pora sie zabrać za to... bo gates się lubi strzępić :(

[ Dodano: 11-06-2012, 13:00 ]
Byłem dziś na kolejnym kompie.
Mam dwa pytania:
czy parametr kąta wyprzedzenia zapłony może oscylować w dość dużym zakresie rzędu 1-15stopni - ta oscylacja to wręcz drania w moim silniku wyprzedzenie zmienia się skokowo i można by powiedzieć - losowo.
pyt2 (niestety nie pamiętam jaki to był sprzęt ale wygądał solidnie :) czemu w programie diagnostycznym widać dwa parametry RPM, mało tego one bardzo rzadko pokazują tą samą wartość, mało tego otwarcie przepustnicy powoduje wzrost do wartość rzeczywistych wskazań jednego natomiast wzrost tylko do 2000RPM drugiego...


a no i jeszcze jedno czy zatkany kat może wywoływać podobne do moich objawów? - jak go sprawdzić?

adt81 - 11-06-2012, 18:51

polaff napisał/a:
Byłem dziś na kolejnym kompie.
Mam dwa pytania:
czy parametr kąta wyprzedzenia zapłony może oscylować w dość dużym zakresie rzędu 1-15stopni - ta oscylacja to wręcz drania w moim silniku wyprzedzenie zmienia się skokowo i można by powiedzieć - losowo.
pyt2 (niestety nie pamiętam jaki to był sprzęt ale wygądał solidnie czemu w programie diagnostycznym widać dwa parametry RPM, mało tego one bardzo rzadko pokazują tą samą wartość, mało tego otwarcie przepustnicy powoduje wzrost do wartość rzeczywistych wskazań jednego natomiast wzrost tylko do 2000RPM drugiego...


a no i jeszcze jedno czy zatkany kat może wywoływać podobne do moich objawów? - jak go sprawdzić?


Co do zapchanego kata to z tego co wiem to spadek mocy, słabe wkręcanie się na obroty i również drganie na jałowym oraz zwiększone spalanie - wszystko pasuje i teraz nie wiem czy dłubać przy rozrządzie czy wycinać kata a jako że jest sonda za nim to trzeba kupić nowy (cena kosmos) albo jakiś zamiennik jeśli jest dostępny ? Z drugiej strony to może być dobry trop ponieważ na wolnych obrotach spaliny nie mają takiej siły przebicia i może silnik przyduszać - tak ja to widzę. Coraz więcej opcji się pojawia :/

Taka moja propozycja żeby mod tego działu przeniósł tą dyskusję do wątku o obrotach jałowych V6 bo już troszkę za długo robimy OT w tym temacie :-)

mackbeth - 11-06-2012, 20:22

polaff napisał/a:



czy parametr kąta wyprzedzenia zapłony może oscylować w dość dużym zakresie rzędu 1-15stopni - ta oscylacja to wręcz drania w moim silniku wyprzedzenie zmienia się skokowo i można by powiedzieć - losowo.




A więc odpowiem - galant z przestawionym rozrządem dokładnie taki miał wykres zapłonu, skakał i wyglądał co najmniej losowo:) Wygląda mi to tak samo, jakbyś zamieścił wykres to bym dokładniej zobaczył, ale na razie wszystko pasuje:)

Co do RPM - tak, ten drugi wykres o ile się nie mylę to Target RPM, czyli do jakich obrotów jałowych przy danym obciążeniu silnik będzie dążył, ale dokładnie prawdę mówiąc nie jestem pewien...

polaff - 11-06-2012, 21:00

mackbeth napisał/a:
Co do RPM - tak, ten drugi wykres o ile się nie mylę to Target RPM, czyli do jakich obrotów jałowych przy danym obciążeniu silnik będzie dążył,

jeśłi o tym samym drugim wykresie myślimy to tak zgadza się.

Podpowiedz mi jak włączyć rejestrację kąta wyprzedzenia zapłonu w evo to umieszczę bo puki co nie umię :(



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group