[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Opony letnie-zimowe - Lancer CYxA
krisx - 14-09-2010, 18:32
jaca71 napisał/a: | Co do zakrętów to się nie będę wypowiadał bo jeździłem silnie podsterownym samochodem na baloniastych oponach 80 Nie dało się jechać na krawędzi żeby poczuć różnice między oponami puszczały w tym samym momencie. |
Mnie akurat zakręty zapadły w pamięć, bo mam codziennie jeden, taki wyprofilowany... na zewnątrz (Jedno z miejsc w którym jazda sprawia przyjemność:)) Niestety na moich konkretnie zimówkach, w warunkach o których mowa, to tragedia Na letnich jeździ się tam lepiej.
Pozdrawiam
racer1972 - 16-09-2010, 15:36
A ja tam na suchym w granicach zera nie widzę żadnej różnicy w trakcji między letnim Dunlop'em a zimowym Firestone'm
Silverrr - 16-09-2010, 17:48
krzychu napisał/a: | Silverrr napisał/a: |
Obecnie na lato używam TOYO T1R również 205/55/R16. |
Nie za niski profil względem oryginalnego?? Może 205/65/16? A druga spraw ciche są te oponki? |
Wydawało mi się, że odpowiedziałem na Twój post, ale nie mogę się znaleźć... Nie, nie są za małe. Różnica miedzy 55 a 60 ile będzie...? Centymetr? Dwa? Żadna różnica. Jedynie jest przekłamanie prędkości o 4 km/h ale nie robi mi to różnicy. Tak, są ciche.
racer1972 - 16-09-2010, 22:13
Będzie zgodnie z wymiarem mniej o 5mm
Uwex - 17-09-2010, 08:37
Będzie różnica o 20,5 mm czyli o 3,24 % . Trochę za duża , ale jeszcze do przyjęcia .
Silverrr - 17-09-2010, 08:54
a "hopek" się nie boję ani krawężników nie zaliczam
DjQuest - 25-09-2010, 22:15
Zapytam jeszcze w tym temacie jakie doświadczenia ? Lepiej stalowe felgi na zimę czy jakieś alu, cena podobna
Kjuba - 26-09-2010, 19:14
patologia z cenami stalówek, generalnie alu ładniejsze bo kołpaki w zimie zaraz odpadną jak ich się czymś nie przymocuje... Gdzieś czytałem że technologia robienia alu zmieniła sie i można spokojnie jeździć na nich w zimie, w sensie że nie niszczą się aż tak od soli i piasku, ale sam nigdy nie próbowałem więc nie wiem. teraz może będę miał okazję bo felgi stalowe 16 kosztują 275 zł a alu koło 300 więc różnica niewielka.
krzychu - 26-09-2010, 19:30
Policz to stalówek kołpaki i wymianę nakrętek 5x4 (bo są inne).
bastek - 26-09-2010, 20:26
Kjuba napisał/a: | felgi stalowe 16 kosztują 275 zł a alu koło 300 więc różnica niewielka. |
szukale w zeszłym roku. kupiłem w sumie 15-stki, ale były i oferty 16-tek. 350-450 za komplet.
nieużywane - tzn jakiś samochód przyjechał do salonu na stalowych a kupiony na alu. (tak było w opisie) w każdym razie komplet 330zł, bez śladów użycie. 20 śrób po 1,5 zł. kołpaków nie mam
jaca71 - 27-09-2010, 01:13
Najnowsze testy opon zimowych:
225/45/17
185/65/15
Co ciekawe w tej drugiej grupie tradycyjnie wysoko są całoroczne Goodyear Vector 4Seasons
Silverrr - 27-09-2010, 06:39
Kjuba napisał/a: | patologia z cenami stalówek, generalnie alu ładniejsze bo kołpaki w zimie zaraz odpadną jak ich się czymś nie przymocuje... Gdzieś czytałem że technologia robienia alu zmieniła sie i można spokojnie jeździć na nich w zimie, w sensie że nie niszczą się aż tak od soli i piasku, ale sam nigdy nie próbowałem więc nie wiem. teraz może będę miał okazję bo felgi stalowe 16 kosztują 275 zł a alu koło 300 więc różnica niewielka. |
True... Jeździłem całą zimę na fabrycznych alu 16" i nic im nie jest...
Luk - 27-09-2010, 11:14
Silverrr napisał/a: | True... Jeździłem całą zimę na fabrycznych alu 16" i nic im nie jest... |
Ja przejechałem 2 zimy i nie widzę żadnych zmian.
olosoft - 27-09-2010, 11:39
Na alu można spokojnie jeździć w zimie o ile są przystosowane do tego (generalnie wszystkie lakierowane w tym fabryczne). Polerowane w całości lub częściowo odpadają bo zaraz będą zżarte.
Osobiście w zimie jeżdżę na (stosuję w miejsce letniego fabrycznego zestawu 18"):
-ENZO H 5x114 6,5x16 45 z zestawem ZJM5 czyli na stożek 60st, tanie felgi dosyć podobne z wygląd do 16" oryginałów,
-CONTINENTAL ContiWinterContact TS 810 205/60R16 92H ML z opon jestem bardzo zadowolony, ciche i auto dobre się prowadzi pomimo tego, że stosunku do 18" to kartofle.
Mankament to 2 komplety śrub (płaskie z podkładką i na stożek) oraz 2 zestawy zabezpieczające (płaski i na stożek) ale zaletą jest niższa cena nabycia felg i opon bo kupno zimowych 18" to okrutny wydatek.
Kjuba - 27-09-2010, 14:51
zastanawialem sie nad tymi Continentalami, i chyba je wybiore wlasnie, mam jeszcze do wybory Aliny A4 i Blizzaki
|
|
|