To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Filtr powietrza - układ dolotowy.

vonmat - 14-03-2016, 20:59

Iluzjonist4 napisał/a:
prędkość, obroty, STFT
Mógłbyś również udostępnić ten film?
Iluzjonist4 - 14-03-2016, 21:47

vonmat napisał/a:
Mógłbyś również udostępnić ten film?

https://youtu.be/x-sXIwrYqEc

SFTF bez zmian większych.

vonmat - 14-03-2016, 22:01

Iluzjonist4 napisał/a:
SFTF bez zmian większych.
Czyli ewidentnie u mnie coś jest nie tak. Będę czekał na raport z dynamicznej jazdy. Dzięki za pomoc!
Iluzjonist4 - 14-03-2016, 22:20

vonmat, teraz przez 1.5tyg intensywnie pracuję, więc dopiero w przyszłym tygodniu w piątek będę w trasie i coś ponagrywam.

Ale faktycznie coś nie tak u Ciebie, u mnie nigdy nie przekroczyło 10% jak przeglądałem.

Mitsu_Gawlo - 08-04-2016, 10:21
Temat postu: K&N 33-2392 nie zawsze pasuje
Sico2 napisał/a:
Okazało się, że stronka nie do końca prawidłowa. Zamówiłem filtr powietrza nr. 1500A023 a mój to naprawdę MR968274 :/ i nie pasuje.



Potwierdzam. Mam też filtr stockowy P/N: MR968274 i niestety K&N 33-2392 nie pasuje :evil: . Szkoda, że nie zapoznałem się w całości z tym wątkiem.
Z drugiej strony, kontaktowałem się z firmą K&N podając pełny model i zaproponowali mi właśnie K&N 33-2392.
Jakby ktoś z Warszawy lub okolic chciał to mam na zbyciu ....
A planowałem sprawdzić czy filtr coś daje na hamowni. Nie udało się.

tyku - 08-04-2016, 12:10

Mitsu_Gawlo napisał/a:
Mam też filtr stockowy P/N: MR968274 i niestety K&N 33-2392 nie pasuje :evil:
To oczywiste. :wink:
Pisałem o tym na str. 10.
Cytat:
Faktycznie, od roku 2012 jest inny filtr powietrza w 1.6L. Wynika to z katalogu MANN-FILTER.
http://catalog.mann-filte...20%28T100920%29


MR968274 - K&N 33-3015 - CITROEN 1609907380 - 256mm X 207mm X 52mm - tak wynika z K&N Filter Cross Reference Search:
http://www.knfilters.com/..._reference.aspx
http://www.knfilters.com/...px?prod=33-3015
http://www.knfilters.com/...px?part=33-3015
Wymiary się pokrywają, tak więc może pasować. :roll:
Kupić, spróbować założyć, jak nie będzie pasował zwrócić. :wink:
:D

coni940 - 12-04-2016, 23:01

podepne sie pod temat, bo mam podobny problem jak kolega vonmat. jakis czas temu zmienilem oryginalny dolot na K&N 69-6544TS Typhoon. dzwiek silnika jest genialny, ale od poczatku na niskich obrotach (ponizej 2800-3000) auto słabo sie zbiera, jakby brakowalo mocy. w dodatku czesto wchodzenie na wyzsze obroty jest bardzo powolne, np jadac na 2 biegu przejscie z 1500rpm do 3000 zajmuje znacznie duzo wiecej czasu niz przy oryginalnym filtrze powietrza.

na wyzszych obrotach jezdzi sie calkiem przyzwoicie, zwlaszcza jak wlacza sie zmienne fazy rozrzadu czuc ze auto dostaje kopa. jednak po przycisnieciu powyzej 4000 obrotow szybko komputer wyrzuca check engine - mieszanka paliwo-powietrze zbyt uboga. sprawdzilem szczelnosc ukladu dolotowego, wszystko jest ok. czy inne osoby, ktore tez zalozyly ten dolot stosowaly jakies dodatkowe przepływki albo przeprogramowywały ECU? jezdze juz tak 3 miesiace, ale przyznam ze jest to troche irytujace, zwlaszcza przy potrzbie szybkiego wyprzedzenia. macie jakies pomysly co z tym dalej zrobic? zmienilem ten dolot głownie z mysla o polepszeniu charakterystyki na nizszych obrotach, a efekt mam dokladnie odwrotny :?

tyku - 13-04-2016, 14:53

coni940 napisał/a:
ale od poczatku na niskich obrotach (ponizej 2800-3000) auto słabo sie zbiera,
Lancer z silnikiem 4B10, nigdy w tym przedziale obrotów nie zbierał się dobrze. :wink:
coni940 napisał/a:
np jadac na 2 biegu przejscie z 1500rpm do 3000 zajmuje znacznie duzo wiecej czasu niz przy oryginalnym filtrze powietrza.

Dziwna sprawa. :roll: Ja już użytkuję ten zestaw 2 lata i nie mam żadnych problemów, a lancer na pewno lepiej się zbiera, niż na stockowym filtrze powietrza. :wink:
coni940 napisał/a:
powyzej 4000 obrotow szybko komputer wyrzuca check engine - mieszanka paliwo-powietrze zbyt uboga.
Jaki konkretnie błąd :?:
coni940 napisał/a:
czy inne osoby, ktore tez zalozyly ten dolot stosowaly jakies dodatkowe przepływki albo przeprogramowywały ECU?
Nie miało miejsca nic takiego w moim przypadku. :shock:
coni940, Zrób dokładne zdjęcia całego dolotu i wrzuć na forum. Zajrzyj do mojej galerii zdjęć, a w ostateczności możemy się spotkać w Olkuszu. :roll:

Mitsu_Gawlo - 13-04-2016, 17:25
Temat postu: K&N 33-3015 powinien pasować
tyku napisał/a:
Wymiary się pokrywają, tak więc może pasować.
Kupić, spróbować założyć, jak nie będzie pasował zwrócić.


Na razie zwróciłem niepasujący filtr. Powiedzieli, że nie sprowadzają tej drugiej wersji.
Kontaktowałem się ponownie z obsługą K&N i powiedzieli, że rzeczywiście po F/L trzeba użyć K&N 33-3015. Więc postaram się zamówić go od nowa :D .
Trochę zabawy z tym jest. Ciekawe czy będzie jakiś efekt.... :roll: :?:

coni940 - 13-04-2016, 21:49

tyku napisał/a:
Zrób dokładne zdjęcia całego dolotu i wrzuć na forum. Zajrzyj do mojej galerii zdjęć, a w ostateczności możemy się spotkać w Olkuszu. :roll:


Ok, porobie jutro fotki i wrzuce. Oglądalem jak to wyglada u Ciebie i wydaje mi, ze jest identycznie. tak BTW pytalem przy okazji jakiejs tam wizyty w Auto Kraku na Jasnogorskiej o te moje problemy i mi powiedzieli, ze Ty masz taki dolot zalozony i nie masz problemów :D ale generalnie nie chcieli nic przy tym grzebac, bo dolot nieoryginalny i wysłali mnie na drzewo.

a co do błedu CE to nr to P0171 - System too lean, Bank1. Czyli, o ile dobrze rozumiem, uboga mieszanka paliwo-powietrze.

co do tego slabego zbierania sie ponizej 3000 obrotow, to wiem ze w Lancerze tu jest slabo, bo jednak ciezka buda. wlasnie po to zalozylem Typhoona zeby troche zrywnosc auta na tych nizszych obrotach poprawic, ale jest gorzej niz na oryginalnym dolocie w moim odczuciu.

Jalal_79 - 14-04-2016, 12:49

I to wszystko dla +1KM, 1,5Nm przy seryjnym wydechu bez uwzględnienia warunków pogody. Nawet nie poczujecie różnicy. To jak jazda na etylinie 98 a 95.
Wolnossący silnik w tym przypadku to totalna porażka....sorry taka prawda.

coni940 - 14-04-2016, 19:00

Jalal_79 wydaje mi sie, ze bardzo pragmatycznie podchodzisz do sprawy, nikt tutaj chyba nie oczekiwal osiagów jak po dolozeniu turbo. fajna rzecza jest natomiast mozliwosc wprowadzenia jakichs modyfikacji w swoim samochodzie, chociazby dla samej zabawy. a ze przy okazji mozna poprawic osiagi to tylko na plus. oczywiscie kazdy ma prawo do swoich opinii, dla jednych to moze byc gra nie warta swieczki, ja podchodze do tego w taki sposob. poza tym dzwiek auta z tym dolotem to sama przyjemnosc dla uszu i lepsze doznania w trakcie jazdy :D

wrzucam fotki jak to wyglada u mnie:






tyku - 14-04-2016, 21:11

coni940 napisał/a:
P0171 - System too lean, Bank1. Czyli, o ile dobrze rozumiem, uboga mieszanka paliwo-powietrze.

Spróbuj użyć 30-050 STP Professional Formuła do czyszczenia wtryskiwaczy silników benzynowych. Jak nie pomoże, to na pewno nie zaszkodzi. Zły skład mieszanki paliwowo-powietrznej może świadczyć o konieczności wyczyszczenia wtryskiwaczy. :roll:

coni940 - 15-04-2016, 10:38

rozumiem, ze ten srodek sie dolewa po prostu do paliwa, tak? musze miec jakas konkretna ilosc paliwa w baku przed dolaniem go (full, polowa baku) czy to nie ma znaczenia?
tyku - 15-04-2016, 10:55

coni940 napisał/a:
rozumiem, ze ten srodek sie dolewa po prostu do paliwa, tak?

Cytat:
Sposób użycia:
Wlej zawartość całej butelki do pełnego zbiornika paliwa (uszlachetnia 50-60l). Można stosować z innymi dodatkami STP. W pełni bezpieczna dla wszystkich klasycznych i nowoczesnych silników oraz katalizatorów.

Wlej STP(prawie 2 razy tańsze) lub LIQUI MOLY Injection Reiniger i zatankuj Pb 98.
Daj znać, czy coś pomogło. :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group