[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Akumulator-zamienniki
mazin - 13-11-2016, 16:32
OK, skoro to 48 Ah, to jestem spokojny. Choć nie do końca, bo na przedniej ściance na napis AK-60-1-J (EN).
Ale skąd wytrzasnąłeś te wymiary?
http://www.ceneo.pl/25966875#tab=spec
Cytat:
"Akumulatory AKCEL produkowane są przez firmę Johnson Controls Inc. (VARTA) - największego producenta akumulatorów na świecie. Akumulatory spod znaku AKCEL cechują się doskonałymi parametrami technicznymi.
dł 232mm x szer 173mm x wys 225mm"
I tyle ma w rzeczywistości.
tyku - 13-11-2016, 17:27
Cytat: | dł 232mm x szer 173mm x wys 225mm" | Zgadza się.
Pomyliłem z AKCEL AK-60-2-J
mazin - 13-11-2016, 17:35
tyku napisał/a: | Cytat: | dł 232mm x szer 173mm x wys 225mm" | Zgadza się.
Pomyliłem z AKCEL AK-60-2-J |
A możesz rozwinąć temat podobieństwa do Boscha s4? Ta sama technologia? Ta sama fabryka? Piszą w kilku miejscach, że to ta sama fabryka, co produkuje varty, ale odpowiednik varty kosztuje 320-350 PLN. A może i bosche i varty i akcele (i inne) robi ta sama fabryka i dlatego to to samo??
Tutaj co nieco info:
"Akumulator AKCEL AK-60-1-J 60Ah 510A J - akumulatory do samochodów dalekowschodnich - Pojemność: 60 Ah- Prąd rozruchowy: 510 A - Napięcie: 12 V - Wymiary: 232 173 225(DŁ. SZ. WYS.)- Polaryzacja: P+ Nowy Akcel Producentem akumulatorów AKCEL jest światowy lider - firma Johnson Controls Inc. (VARTA) - największy producent akumulatorów na świecie. Gwarantuje to obok najnowszej technologii wytwarzania także najwyższą jakość produktu. Akumulatory spod znaku AKCEL cechują się doskonałymi parametrami technicznymi. Najważniejsze cechy : -technologia Ca/Ca (dłuższy okres przechowywania bez konieczności doładowania i utraty parametrów) -ochrona przed wyciekiem elektrolitu (specjalny system odpowietrzenia) -magiczne oczko (użyteczny wskaźnik naładowania) -bezobsługowy wg normy EN Akumulator jest objęty 2-letnią gwarancją producenta."
http://www.czesci.v10.pl/...a,p4280312.html
zazu_bas - 12-12-2016, 11:24 Temat postu: NO właśnie - co to?
Bizi78 napisał/a: | Muszę kupić po niespodziance przed chwilą, nie odpalił nawet na kable - a mrozu nie ma.
Tylko czy aby na pewno to akumulator |
no właśnie = ja też tak teraz mam: samochód nie chciał zapalić, wymieniłem akumulator na nowy i nadal nie chce zapalić.
Próbowałem z 3 razy go zakręcić - tak przez około 2-3 sekundy, i nic .....
gdzie może leżeć problem ?
unifil930 - 05-02-2017, 09:48
Mój Lancer ma 1,5 roku i fabryczny akumulator zaliczył zgon. Przestudiowałem ten temat i dzięki niemu wiedziałem czego szukać. W sklepie na półce tak z marszu były 2 pozycje, Varta i Yuasa. Oba 60 Ah tylko Yuasa miała nieco mniejszy prąd rozruchowy 450A ale uznałem, że w silniku 1,6 benz nie powinno być problemów. Pasował też rozmiar, akumulator wszedł bez żadnych przeróbek. Oryginalny na razie zatrzymałem i będę próbował reklamować, jak się uda będzie na wymianę, jak nie oddam do sklepu i odbiorę kaucję.
mkm - 06-02-2017, 00:39
unifil930, proponuję tez poszukać którędy prąd ucieka.
Albo miałeś wybitnego pecha i trafiłeś na wadliwy aku, albo cos jest nie tak z instalacją lub z dołożonym sprzętem (jeżeli taki posiadasz).
p4bLo - 22-02-2017, 14:55
Witam, padł mi akumulator w Lancer sportback 1,6 2011 rok - jaki polecacie kupić ? Jakie są wymiary - czy najlepiej wyciągnąć ten padnięty i jechać z nim kupić nowy. Czy łatwo się ściąga te rure wlotu powietrza na akumulatorem - tak jak w instrukcji pisze odkręcić te 2 mocowania i zdjąć i tyle?
[ Dodano: 23-02-2017, 18:26 ]
230 długość 170 szerokosć 223 z biegunami 198 na płasko taki oryginał w lancerze a te śrubki z rury wlotu powietrza niby w instrukcji pisze odkręcić i ale krecenie nic nie pomaga os spodu mocowania wycisnąć te śrubki z zaczepów a potem lekko już idą zaczepy i rure wlotu powietrza wyciąga się w górę do maski, prawy plus
unifil930 - 23-02-2017, 20:32
Ten akumulator, który kupiłem spełnia moje wymagania. pasuje jak ulał, kręci też bez zarzutu do tego cena zaskoczyła mnie na plus. Do tego miałem telefon z ASO, że mój padnięty oryginał został zakwalifikowany do wymiany w ramach gwarancji. Wszystko dobre co się dobrze kończy.
tyku - 23-02-2017, 21:55
Proszę, jak wymieniacie akumulator to napiszcie na jaki (marka, model, oznaczenie)
unifil930, Drugi post piszesz, a ja dalej nie wiem co kupiłeś
mazin - 23-02-2017, 22:35
tyku napisał/a: | Proszę, jak wymieniacie akumulator to napiszcie na jaki (marka, model, oznaczenie)
unifil930, Drugi post piszesz, a ja dalej nie wiem co kupiłeś |
Coś mało uważnie czytasz ten wątek : "Yuasa miała nieco mniejszy prąd rozruchowy 450A ale uznałem, że w silniku 1,6 benz nie powinno być problemów". Choć oznaczenie rzeczywiście by się przydało.
No i nadal nie wiem, czemu akcel ma te same wady co bosch s4.
tyku - 23-02-2017, 23:07
mazin, Producent ma oznaczenie każdego akumulatora.
Mówi Ci coś, że kupiłem OPTIMA YELLOW
Cytat: | No i nadal nie wiem, czemu akcel ma te same wady co bosch s4. |
Jakość
p4bLo - 23-02-2017, 23:14
no ja właśnie nie wymieniłem tylko wyciągłem padnięty i czekam na propozycje na jaki wymienić bez problemów by wchodził mierzyłem dziś go jak wyżej podałem wymiary - jaka firma marka model bym chciał wiedzieć polecany. org był 75D23L. 230 dł. 170 szer. i 223 wys. z biegunami a 198 bez biegunów.
unifil930 - 24-02-2017, 22:51
Sorki sorki, już się poprawiam
Akumulator YUASA YBX3005 P+
Cena w Szczecinie 280 zł
Wymiary pasują bez żadnych przeróbek, a po zainstalowaniu wygląda tak
p4bLo - 25-02-2017, 00:17
konkretna odpowiedz ta YUASA wygląda zadziornie - ciekawe jak się będzie sprawować a pytanie czemu wszędzie w katalogach podają długość 242 mm jak podstawka ma max 235 mm i za nic to sie nie wpasuje i wysokość 190 jak org ma mierzyłem 198 a do wierzchołka biegunów 223 mm
unifil930 - 25-02-2017, 00:38
Moje auto to Taxi więc akumulator nie ma lekko. Jak do tej pory działa dobrze. Każdego dnia kilkadziesiąt startów, radio gra non stop i do tego kasa/taksometr "chodząca w tle".
Jak ten akumulator u mnie da radę, to w pozostałych autach nie powinno być kłopotów. Będę obserwował i informował.
|
|
|