To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Jaki najlepszy olej do Lancera i dlaczego?

krzychu - 28-11-2012, 19:42

Bizi78 - olej Castrola. Przecież to nie jest producent tylko dystrybutor.

Jak chcesz dobre to weź sobie choćby Mobila, Valvoline, Motula czy chwalonego przez sprzedawców Milersa...

jaceksu79 - 28-11-2012, 19:50

karol20, w wielkiej części masz rację... nie można lać "nowoczesnego" oleju do starego silnika jak i na odwrót... i nie chodzi tutaj o samą lepkość, a mianowicie:
W starszych silnikach ( tzn przed normami euro IV i V) stosowany był/jest inny proces obróbki powierzchni części trących ( np. krzywki wałka rozrządu)... teraz stosuje się jeszcze inny proces... Spowodowane jest tym, że starsze silniki ( oraz aktualne silniki do motosportu) chodziły na olejach wypasionych w bardzo popularne dodatki ZDDP... Dalej są one popularne jednak należy pamiętać, że właśnie oleje z dodatkami ZDDP zawierają fosfor a dokładniej jego popiół... Oleje te mogą powodować szybsze zapychanie się układów katalitycznych. Dlatego w chwili obecnej oleje millers-a premium mają mocno ograniczony zestaw ZDDP natomiast jest zastąpiony ( tajemnica firmy) specjalnym pakietem anti-wear...
Teraz gdzie jest cały haczyk... a mianowicie w tym, że jeżeli zastosujesz olej z anti-wear w silniku przystosowanym na ZDDP to szybko zjedziesz wałek rozrządu... jak na odwrót to zatkasz katalizator... Dlatego trzymamy się norm wedle instrukcji producenta auta lub tego co poleca producent oleju... LUB JA :P :mrgreen:

Bizi78 - 28-11-2012, 19:53

krzychu, a co zrobić z pozostałymi 2l, frytki mam sobie usmażyć :mrgreen: .
Ogólnie chcę go wykorzystać a dopiero później się zastanowię nad zmianą :-k .

krzychu - 28-11-2012, 20:00

Bizi78 napisał/a:
krzychu, a co zrobić z pozostałymi 2l, frytki mam sobie usmażyć :mrgreen: .


Oj tam 2 litry to nie za dużo, olej w domu się przydaje do różnych rzeczy :P A awaryjnie dobrze mieć coś nie ważne jakiego na dolewkę (można mieszać).

[ Dodano: 28-11-2012, 20:00 ]
jaceksu79 - Pane, a pytałem które to katalizatory się zapychają?

jaceksu79 - 28-11-2012, 20:03

krzychu napisał/a:
jaceksu79 - Pane, a pytałem które to katalizatory się zapychają?


http://www.opelastrag.seo...any-katalizator

krzychu - 28-11-2012, 20:06

jaceksu79 napisał/a:
krzychu napisał/a:
jaceksu79 - Pane, a pytałem które to katalizatory się zapychają?


http://www.opelastrag.seo...any-katalizator


Ale ja pytam, które a nie jak. Bo np. Valvoline napisał coś o trójdrożnych?

Po za tym jakoś nie bardzo mi pasi ten low saps skoro ma to mniej chronić silnik pod obciążeniem.

plecho1 - 28-11-2012, 20:40

Z wypowiedzi jaceksu79 może wynikać, że te które się mogą zapchać siedzą w autach, które spełniają normy od euro IV w górę.
Mika - 28-11-2012, 20:53

JCH umieścił fajną tabelkę... :)

Mam tylko jedno pytanie. Są przecież oleje, które spełniają zarówno A3/B3/B4 oraz C3.... Jak to możliwe ?

krzychu - 29-11-2012, 07:56

Mika - bo (tak mi się wydaje) A i B mówi o lepkości (np. A/B1 i A/B5 są bardzo mało lepkie przez co są paliwooszczędne kosztem mniejszej ochrony silnika). A C mówi głownie o SAPS czyli w skrócie popiołach. Coś co wyrosło na potrzeby DPF-ów w turboklekotach, a teraz jaceksu79 wmawia, że warto też wziąć coś co spełnia C dla silnika benzynowego z wrażliwym katalizatorem.... Tylko, że low SAPS tez odbija się na gorszej ochronie silnika (ale lepszej ochronie katalizatora czy DPF w dyszlu). Więc jak ktoś wyżej ceni silnik niż parę kropel paliwa to lepiej wziąć A3/B3/B4 (A3/B3 lub A3/B4) niż A5/B5 (np. do mojego silnika producent dopuszcza takie oleje) i coś co spełnia normy mid SAPS (low SAPS - C1 i C4 - jak rozumiem to oleje typowe do dyszli z DPF-em) czyli C3 (więcej HTHS) lub C2 (mniej HTHS czyli znowu mniej pali gorzej chroni).

Czyli prędzej można powiedzieć, że nie powinno być oleju, który spełnia C2 i A3/B4 dobrze mówię?

To nawet widać po tabelkach np. Valvoline Synpower 5W40 ma wyższe lepkości od MTS 5W30, który spełnia C3. Więc po przejściu na MTS-a powinno lekko spaść zużycie paliwa oraz powinno mniej zapychać katalizator, ale silnik będzie gorzej chroniony i gorzej myty (mniejsze KOH/g).

Croom - 29-11-2012, 15:16

moi drodzy a czy ktos pytał importera jakie dopuszczalne zawartosci sapsów wagowo maja nowe katy ?
Czy jest to 0.5% czy moze 1% bo jak 0.8-0.9% to C3 styknie jak C1, 504.00 to max. 0.6%..

A nasze paliwo ?

DEKRA kiedyś robiła badania na Avensisie w Niemczech w tym nawet kiedys Auto Swiat pisał...

Avensis po 300 000km na Niemieckim paliwie bez potrzeby regeneracji DPF-u w POlsce po 100 000km trzeba było naprawiać ....paliwo a jakże.

Z sapsami tez jest inna historia....są jednostki TSI które zbierają ogromne ilości osadów na zaworach jak dostają olej z wekszym niz 504.00 poziomem sapsów...

Ja proponujuję syntetyczki wytrzymują dłużej, nie pala sie tak nie utleniaja i nie zostawiają takiego syfu jak przeciętne oleje HC III+ czy nawet te zrobione na GTL-u (gaz ziemny taka nowa moda)

jaceksu79 napisał/a:
oleje millers-a premium mają mocno ograniczony zestaw ZDDP natomiast jest zastąpiony ( tajemnica firmy) specjalnym pakietem anti-wear...


Moze to coraz popularniejszy MoDTC ale drogi w wytworzeniu wtedy jest to fantastyczny replacement klasycznego ZDDP w nowoczesnych silnikach.

Może zagadka czego przyczyna był tak zapchany katalizator w nowoczesnej Scani z układem SCR ?



Tak że nie tylko olej powpowiem ale niedbałośc i ...oszczedność na wszystkim.

no kto strzela ?

Mika - 29-11-2012, 22:24

krzychu napisał/a:

Czyli prędzej można powiedzieć, że nie powinno być oleju, który spełnia C2 i A3/B4 dobrze mówię?



Myślę, że masz rację.

Jednak nadal jest pytanie, dlaczego niektóre oleje spełniają C3 oraz A3/B3/B4
a inne tylko C3 ?

Jeśli w A3/B4 popioły SA < 1.6 %
w C3 < 0.8 %
to teoretycznie każdy olej spełniający C3 spełnia też A3/B4.

Jednak tak nie jest. Dlaczego, nie wiem...

mkm - 30-11-2012, 07:15

Croom napisał/a:

Może zagadka czego przyczyna był tak zapchany katalizator w nowoczesnej Scani z układem SCR ?

[url=http://img850.images...001.jpg]Obrazek[/URL]

Tak że nie tylko olej powpowiem ale niedbałośc i ...oszczedność na wszystkim.

no kto strzela ?

AdBlue... jak jesteś z Wieliczki to to samo pytanie zadajesz po forach już chyba od roku :mrgreen:

krzychu - 30-11-2012, 07:17

Mika napisał/a:

to teoretycznie każdy olej spełniający C3 spełnia też A3/B4.


jeszcze raz

krzychu napisał/a:
Mika - bo (tak mi się wydaje) A i B mówi o lepkości (np. A/B1 i A/B5 są bardzo mało lepkie przez co są paliwooszczędne kosztem mniejszej ochrony silnika). A C mówi głownie o SAPS czyli w skrócie popiołach.


Więc SAPS-y i HTHS spełnia ale lepkość może poza zakresem?

A jeśli tak jest (nie spełnia A3/B4) to jest kilka wyjść:
- faktycznie tego nie spełnia więc chyba olej nie jest do benzyny tylko dyszla
- zapomniał ktoś wydrukować na etykietce
- olać Castrola :finga:

Mika - 30-11-2012, 19:38

Cóż, chyba odpuszczę dociekanie w tym temacie i kupię Shell Helix Ultra 5w-40, bo spełnia wymogi instrukcji samochodu i jest łatwo dostępny...

Co o tym sądzicie ? Mogę odczuć jakieś różnice w porównaniu do edga 5w-30 ? :)

mjsystem - 02-12-2012, 15:12

No i stało się. Na 60.000 zalałem Millersa 5W30 C2. Silnik pracuje elastycznie i gładko. Mam nadzieję, że bedzie tak do następnej wymiany :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group