To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - "EVO byłem, ale przytyłem - Wasiowe O1T

Panbenonium - 03-12-2014, 18:33

Tu nie chodzi o to, że ktoś bezproblemowo przejechał ileś zim. Znam auta "bliźniacze" które jedno widzi mechanika na wymianę olejów, a drugie widzi go każdego dnia o zachodzie słońca.

Chodzi o to, żeby nie dać się wkręcić w modę na motula, bo to olej jak każdy inny tylko, ze droższy. Że niby go używają w F1 i moto GP i podobne zabiegi socjotechniczne. Są na świecie klasy olejów i jeśli olej spełnia wymagania dla danej klasy NARZUCONEJ przez producenta, to czy to jest olej z kauflandu, czy Motul metrosexual competition 600V AC/DC to nie ma znaczenia dla silnika.

Po drugie, jak już ktoś wyżej wspomniał, nie chodzi o punkt "krzepnięcia" (nie znaczy to, że olej twardnieje na amen) oleju, ani jego płynięcia. W oznaczeniach xxWxx chodzi o lepkość statyczną i dynamiczną, tylko tyle i aż tyle. Dla naszego klimatu używanie 15W50 jest całkowicie bezcelowe. Zrozumiałbym jeszcze 10W60, ale to co Ty wlałeś się kupy nie trzyma.

Idąc dalej: jeśli już zdecydowałbyś się na (przykładowo) 10W60 czy 5W40 to DOPIERO SPOŚRÓD TEJ LEPKOŚCI dobrze jest wybrać taki olej, który "krzepnie" w jak najniższej temperaturze i jednocześnie, który zapewnia dobre smarowanie do jak najwyższej temperatury.

Kiedyś takim olejem był (z tego co pamiętam) Castrol TWS, teraz prawdopodobnie występujący pod inną nazwą.

W@sio - 03-12-2014, 18:44

Nie wkęciłem się w żadną modę - moją osobistą decyzją było wlanie tego właśnie oleju, a nie np. Castrola Edge 10w60. Wlałem i koniec, jak mi się zatrze silnik to będzie mój problem, bo życie bez przygód byłoby nudne

Myślę, że możemy zakończyć tę dyskusję jednym zdaniem - każdy leje taki olej, jaki wydaje mu się odpowiedni. Co do dalszej dyskusji na ten temat polecam założyć temat tego dotyczący, przypominam, że piszemy w temacie dotyczącym mojego auta, jego modyfikacji itp. itd. a nie klas lepkości/płynności olejów dostępnych na naszym rynku. :)

No i proszę nie krzyczeć mi w temacie bez potrzeby :)

W@sio - 11-12-2014, 19:39



Poskładane ze zderzakiem włącznie :)

mjsystem - 11-12-2014, 19:53

W@sio napisał/a:

Poskładane ze zderzakiem włącznie
Agresor z przodu :) fajnie to wyszło :thumbright:
Bizi78 - 11-12-2014, 19:54

No teraz to ma ręce i nogi :D .
W@sio - 11-12-2014, 19:59

I co najważniejsze - wszystko działa :D - czyli nic nie zepsułem po drodze :D
mjsystem - 11-12-2014, 20:25

W@sio napisał/a:
czyli nic nie zepsułem po drodze

Czas pokaże :twisted: Żartuję :mrgreen:

W@sio - 11-12-2014, 22:36

Już tylko parę bzdetów sprawdzić i ogarnąć, by stan techniczny był perfekt i można jechać na strojenie ;)
Fragu - 12-12-2014, 08:03

Pięęęękkknyy :lol:
radek79 - 12-12-2014, 08:56

W@sio napisał/a:
Już tylko parę bzdetów sprawdzić i ogarnąć, by stan techniczny był perfekt i można jechać na strojenie

i nie zaliczyć po drodze żadnej sarenki :wink:

inq - 12-12-2014, 08:58

Kiepski olej, kiepski samochód i jeszcze na Orlenie tankuje. :roll: W@sio, szejmonju :wink:
Macfly1 - 12-12-2014, 09:13

No to "wącham rure" teraz za Tobą W@asiu. Ciekawe ile kucy wyjdzie po wystrojeniu?
W@sio - 12-12-2014, 11:11

Fragu napisał/a:
Pięęęękkknyy :lol:


ICek jak ICek, wygląda spoko, ważne, żeby działał jak powinien :)

radek79 napisał/a:
i nie zaliczyć po drodze żadnej sarenki


Wypluj to 3 razy przez lewe ramię, odtańcz taniec odpędzenia złych duchów, żeby mi się to nie przytrafiło :P A tak poważnie, to mam na tyle głośny samochód, że kury u mnie na wsi się już od dawna nie niosą, więc i sarny raczej migrują gdzieś, gdzie jest ciszej :)

inq napisał/a:
Kiepski olej, kiepski samochód i jeszcze na Orlenie tankuje. :roll: W@sio, szejmonju


Oj czepiasz się :P

Macfly1 napisał/a:

No to "wącham rure" teraz za Tobą W@asiu. Ciekawe ile kucy wyjdzie po wystrojeniu?


Sam chciał bym wiedzieć :) liczę na wynik około 280KM, ale tak na prawdę każdy powyżej 250KM będzie już czymś dobrym :)

Torp12 - 12-12-2014, 12:21

A mi się wydaje że trochę krzywo leży ten icek.
Do tego jakas kratka albo siatex to by sie jednak przydal IMHO.

Marcino - 12-12-2014, 12:51

W@sio napisał/a:


Sam chciał bym wiedzieć :) liczę na wynik około 280KM, ale tak na prawdę każdy powyżej 250KM będzie już czymś dobrym :)


Czy LPG to ogarnie?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group