Nasze Miśki - Czerwona Landryna
swinks_UK - 21-04-2019, 17:45
Mały update.
Właściwie to pisałem już gdzieś...
Zimową porą odkryłem pęknięcia na spawach w kolektorze wydechowym. Nie fajnie.
Przykre jest to, że to oryginalny kolektor HKS wziął i popuścił na spawach. Niby japońska jakość a tutaj taki przypał.
Obrazki kolektora i pęknięć:
No i po namyśle przyszedł zakup nowego kolektora robionego na zamówienie: Race Tech. Dożywotnia gwarancja, grubsze ścianki i na miejscu fabrykant, więc jakby co jest opcja reklamacji.
Nowy kolektor wymagał wywalenia SAS (secondary air system), więc muszę w przyszłości przemapować ecu, a póki co demontowanie gratów...
No i nowy kolektor na miejscu. Wykonanie super, waży ze 2 razy tyle co HKS
No i tak przy okazji skoro przód rozebrany, to czemu nie powymieniać starych gratów na nowe...
- nowa chłodnica klimy
- chłodnica Koyo z miedzianym rdzeniem
- intercooler Mishimoto
- orurowanie intercoolera
- downpipe
i jeszcze kilka drobiazgów...
Ciąg dalszy nastąpi, nie spieszy mi się
Po mieszcie mam się czym odpychać (Ochydek C2 )
mkm - 21-04-2019, 19:07
swinks_UK napisał/a: | waży ze 2 razy tyle co HKS |
Plus IKEA - ja jednak byłem i jestem zwolennikiem giętarek
deejay - 21-04-2019, 20:04
swinks_UK napisał/a: | Po myciu i czyszczeniu. Przyszedł czas na remont progów i punktów podparcia. |
Byłem u Mariusza tydzień temu i tak właśnie wspominaliśmy reanimacje twoje Landryny
Przy okazji juz niedługo jego bramy warsztatu opuści kolejny projekt kompletnej reanimacji , czyli Mirage Turbo , auto oczywiście naszego zaprzyjaznionego kolegi Bodo
Krzyzak - 21-04-2019, 20:07
Tomku - fajnie wiedzieć, że wszystko git u was
Będziesz w Wieżycy na zlocie?
deejay - 21-04-2019, 20:08
mkm napisał/a: | Oglądajcie zdjęcia - to jest praca Blacharska przez duże B.
Wycinanie, rozwiercanie, piaskowanie, zabezpieczanie - nie ma się do czego przyczepić |
Nie znam lepszego mistrza w tym fachu . Pracowałem przez 11 lat w Renault z Mariuszem i wiem jak sie przykłada do roboty , po prostu wkłada całe serce w pracę
swinks_UK - 23-04-2019, 20:42
mkm napisał/a: | swinks_UK napisał/a: | waży ze 2 razy tyle co HKS |
Plus IKEA - ja jednak byłem i jestem zwolennikiem giętarek |
Giętarka w przypadku kolektorów wydechowych to słaby pomysł. Grubościenna (3mm) nierdzewka będzie pękać od naprężeń, a cienkościenne gięte rury są za słabe na naprężenia na spawach przy grubej flanszy. Wszystkie kolektory z półki pro są spawane z kawałków grubościennej rury.
swinks_UK - 23-04-2019, 20:44
deejay napisał/a: | swinks_UK napisał/a: | Po myciu i czyszczeniu. Przyszedł czas na remont progów i punktów podparcia. |
Byłem u Mariusza tydzień temu i tak właśnie wspominaliśmy reanimacje twoje Landryny
Przy okazji juz niedługo jego bramy warsztatu opuści kolejny projekt kompletnej reanimacji , czyli Mirage Turbo , auto oczywiście naszego zaprzyjaznionego kolegi Bodo |
Super, będziesz go widział to ukłoń się nisko ode mnie.
No z tym Mirage to Mariusz miał sądne dni
swinks_UK - 23-04-2019, 20:47
Krzyzak napisał/a: | Tomku - fajnie wiedzieć, że wszystko git u was
Będziesz w Wieżycy na zlocie? |
Jest wszystko w najlepszym porządeczku Darku. Co do zlotu, to w tym roku naprawdę na ostatnią chwilę będziemy wiedzieć. Tak jak wszyscy teraz w UK, tak i my żyjemy w takim zawieszeniu brexitowym
swinks_UK - 23-04-2019, 21:01
Chłodzenie wpadło do Landryny...
1. Chłodziarka od klimy. Oryginalnej już praktycznie nie ma w magazynach a Japonii, koszt to 600 - 700 GBP. Co ciekawe Mitsubishi w UK oferuje zamiennik, który ponoć idzie na USA za 1/10 kwoty oryginału. Po otwarciu opakowania Mitsubishi, w środku pudło... made in china
Koniec świata normalnie. Mimo to wykonanie solidne, i pasuje idealnie. Duże pozytywne zaskoczenie.
2. Chłodnica.
Zaszalałem. Pełny wypas wśród chłodnic, czyli miedziany rdzeń, wykonanie Koyo made in Japan. Faktycznie, wykonanie łeb urywa, szacun i czapki z głów.
3. Intercooler.
Padło na Mishimoto Racing Intercooler.
Wykonanie super, ale waży jak cholera, ze 2 razy tyle co mój poprzedni od HDI (nie mylić z silnikami diesla ). Rdzeń gęstszy i grubszy. Ledwo się mieści pod zderzakiem. Orurowanie też trzeba było zmienić bo inny układ. Teraz czekam na dostawę złączek silikonowych.
Stary intercooler:
Bzyk_R1 - 23-04-2019, 21:29
Gdybyś chciał się pozbyć tych przedmiotów z dwóch ostatnich zdjęć to...ktoś od Outlandera Turbo na pewno by przytulił
mkm - 23-04-2019, 21:48
swinks_UK napisał/a: |
Giętarka w przypadku kolektorów wydechowych to słaby pomysł. Grubościenna (3mm) nierdzewka będzie pękać od naprężeń, a cienkościenne gięte rury są za słabe na naprężenia na spawach przy grubej flanszy. |
I tak i nie.
Pierwsze materiał - "pro" nie jest z nierdzewki .
Dwa - giętarki - to co piszesz robi się po giętarkach "ciągnących" - są giętarki gnące bez utraty grubości.
Trzy - spawać zaczęli, gdy odkryli, że od pewnej mocy kolektor powinien mieć różne grubości i różny materiał na krótkim odcinku.
Ostatnie - pękanie.
Tu wg. mnie diabeł tkwi w łączeniu "portek". Robią je zbyt sztywne i kolektor zamiast pracować na pierścieniu pracuje całą powierzchnią.
To bardziej jako "ciekawostka".
swinks_UK - 24-04-2019, 11:30
Bzyk_R1 napisał/a: | Gdybyś chciał się pozbyć tych przedmiotów z dwóch ostatnich zdjęć to...ktoś od Outlandera Turbo na pewno by przytulił |
Będzie gotowe, spakowane to dam znać na forum
Na razie w rzucone w pudło luzem bo inne priorytety.
swinks_UK - 21-05-2019, 20:42
No i skończyło się kozaczenie z "pops and bangs"
Czas na nowe turbo
Jutro może nagram jak brzmi chory HKS
swinks_UK - 24-05-2019, 13:55
Kurier dostarczył rano paczuszke z nową suszarką. Chwilę zajęło uzbrojenie w linie olejowe i wodne, szpilki i inne takie...
Najnowszy produkt Mitsubishi do Evo 4-9 opracowany jesienią 2018. Konkurencja do HKS jako upgrade, szacowane na 480-540 bhp bez straty spool'u w stosunku do stockowej 80 series, a wersja "ball bearing" podobnie do HKS.
Ano zobaczymy...
swinks_UK - 09-08-2019, 12:24
No i Landryna poskładana w całość.
Końcowa inspekcja...
No i wywózka do M.A. Developments (czyli Mark Shead w akcji) na końcowe strojenie i przegląd.
Odebrane wczoraj.
Wystrojone przepięknie. Turbo robi wrażenie, idzie jak rakieta (2.5k - 4k obr. wgniata w fotel), trzeba uważać by nie stracić trakcji, a opony i zawiecha raczej dobra
Na przyszły rok zostaje tylko odświeżenie lakieru, pewnie "full respray" plus likwidacja 3 wgniotek parkingowych , no i może odświeżenie wnętrza.
A potem do garażu, pod plandekę i niech kurzem zarasta na wieki...
|
|
|