To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Instalacja gazowa - LPG - Lancer CYxA

Golotheman - 08-11-2018, 07:22

plecho1, niestety, nie umiem Ci dokładnie odpowiedzieć na te pytania, bo ja prowadziłem, a szefo ślepił w laptopa i ile mi powiedział, to wiem. Mówił, że na benzynie map nadgania do "40" - nie wiem co to za parametr. I powiedział, że w tym jest problem. Bo on gaz ustawi, benzynę też, ale to jest coś fizycznie i musi to mechanik ogarnie. Mam trochę wrażenie, że on widzi zieloną mapę gazu i po prostu nie chce wnikać, ale mam też świadomość, że czasem są takie usterki, które po prostu trudno znaleźć. Sprawdzaliśmy szczelności, poza tym było wszystko ok. A wiem, że ludzie mają brc-eki i dłużej im te instalki śmigają...

Specyfikację otrzymałem taką:
elektronika: Stag 4Qbox Plus (OBD)
wtryski: Barracuda
filtr Alex Ultra 360
reduktor: ACR01
przewody zasilające Faro
przewody gumowe Parker
wlew w klapkę paliwa
demontaż kolektora ssącego do nawiertów
strojenie w trasie OBD + AFR
zbiornik 59/650/230

Gaz robiony w Krakowie, autonagaz.net

Dokładnie swój problem opisałem w dziale o moim aucie

jacek63 - 08-11-2018, 16:46

plecho1, do 1.5 wariator wchodzi bo mam założony. Do 1.8 pewnie też - bo czemu by nie?
Pytanie czy polecać bo pewnie mało kto będzie w stanie go poprawnie ustawić

RalfPi - 08-11-2018, 18:26

Serwus Golotheman , aż przykro czytać :( Co do przysiadania zaworów - ile Tobie pali Lancer i w jakim cyklu?

U mnie Lancer co prawda śmiga jak się patrzy, ale w Alfie kuna wlazła pod maskę... i chyba przegryzła przewód od Intercoolera - efekt jest taki, że Alfa straciła jakieś 20-30% mocy :(

Wydaje się, że przyda się Tobie porządna diagnostyka.

PS Może u Ciebie właśnie też jest coś nie halo ze szczelnością?
Świece wymieniałeś? Może trzeba jakieś sensory przeczyścić?

plecho1 - 08-11-2018, 19:53

Golotheman, kiedy robiony był rozrząd, może w nim jest problem bo przy przestawionym nawet o jeden ząbek map może mieć taką wartość. Normalnie powinien być około 0,3 bara a ty masz 0,4 a taki już może mieć wpływ na Twoje problemy.
jacek63, aby wariator pomagał na problem z wypalaniem to można włączyć autoadaptację i mapy wyprzedzenia ustawią się same, jeżeli che się powalczyć jeszcze o kilka niutonów to wtedy warto samemu zmodyfikować mapę polegając na czujniku spalania stukowego.

Golotheman - 09-11-2018, 06:52

plecho1, Rozrząd nie był robiony, jest od nowości, 30 tys temu Leszek patrzył na łańcuch i powiedział, że jest ok. No cóż, planuję w grudniu,styczniu zostawić autko na regulację luzu i dokładną diagnostykę.

RalfPi, pali mi 10 +/- 0,5 w cyklu mieszanym. W trasie spalił nawet 8-9 litrów. A w mieście raz osiągnąłem 12.

Marcino - 09-11-2018, 11:17

Golotheman napisał/a:
plecho1, Rozrząd nie był robiony, jest od nowości, 30 tys temu Leszek patrzył na łańcuch i powiedział, że jest ok. No cóż, planuję w grudniu,styczniu zostawić autko na regulację luzu i dokładną diagnostykę.

RalfPi, pali mi 10 +/- 0,5 w cyklu mieszanym. W trasie spalił nawet 8-9 litrów. A w mieście raz osiągnąłem 12.

Jedz na hamownie do Struny w krakowie, sprawdzi go i porządnie LPG ustawi...

RalfPi - 09-11-2018, 20:14

Golotheman napisał/a:
RalfPi, pali mi 10 +/- 0,5 w cyklu mieszanym. W trasie spalił nawet 8-9 litrów. A w mieście raz osiągnąłem 12.

Troszkę mniej jak mi (a ja prawdę mówiąc nie wyobrażam sobie jak można jeszcze oszczędniej jeździć- chyba tylko wolniej :) ). Nie jest to przypadkiem za mało - mi regularnie w DE na Autostradach przy podróżnej prędkości 130-140km/h i średniej jakieś 120km/h pali 10l LPG. Raz się w zdziwiłem na trasie do Łodzi jadąc cały czas po polskiej autostradzie 140 km/h na GPS, że spalił prawie 12l LPG. Więc może mieszanka jest zbyt uboga?

Golotheman - 13-11-2018, 07:12

Marcino, ale najpierw chyba musze zrobić regulacje tych szklanek, wyeliminować jedno ogniwo problemu. Na razie po zamianie dwóch wtrysków gazu (z tego cylindra co się mocniej wypalił) zaczął gorzej chodzić na niskich obrotach, tak jakby falował przy dodawaniu gazu. Więc nie wiem, czy wtrysk nie jest skopany.

[ Dodano: 13-11-2018, 07:13 ]
RalfPi, w trasie, mam na myśli jazdę poza terenem zabudowanym, czyli v.śr około 70-80 ;)

Grzeniu92 - 15-11-2018, 18:05

kupiłem ELM327 tak jak radził jacek63 i pojawia mnie i znika kod błędu "P0171 (Potwierdzony) Podsystem - Układ paliwowy i dolotowy Czujnik O2 (Bank 1) - mieszanka zbyt uboga" i drugi to samo "P0171 (Niezweryfikowany) Podsystem - Układ paliwowy i dolotowy Czujnik O2 (Bank 1) - mieszanka zbyt uboga" tylko raz jest ten check engine raz nie ma, jutro znowu jadę do specjalistów BRC zobaczę co powiedzą (instalacja LPG od 30.10.18), na benzynie tego nie było
plecho1 - 15-11-2018, 18:22

Ten błąd świadczy o niewłaściwym składzie mieszanki do tego stopnia że sterownik silnika nie potrafi go skorygować więc albo skopany montaż albo skopane strojenie ale znając BRC to i jedno i drugie. Jedynie ratuje ich trochę elektronika bo i na skopanym montażu, jak dobrze się ustawi sterownik to jakoś to będzie działać.
Grzeniu92 - 15-11-2018, 19:12

plecho1 coś czuje, że jak pojadę z tym CHECK ENGINE i powiem, że raz jest raz nie ma, to powie, że na kiepskiej stacji tankuje to jakoś kiepska,
plecho1 - 15-11-2018, 19:39

Nie na kiepskiej stacji tylko mieszanka nie jest dobra w każdym zakresie obciążeń i obrotów. Na biegu jałowym może być dobrze ale np. przy delikatnym obciążeniu przy powiedzmy 2000 - 2500 obrotów jest za bogato to wywala wtedy że za bogato a np. po wyżej 4500 obrotów przy większym obciążeniu jak wyprzedzasz to jest ubogo. Trzeba by się podpiąć pod LPG oraz poobserwować prace sondy lambda i korekty poprzez OBD podczas występowania problemu żeby stwierdzić co jest nie tak. Możesz też mieć nieszczelność gdzieś w dolocie i tez mogą być takie kwiatki.
Nieumiejętność zdiagnozowania przyczyny raczej świadczy o niezbyt dużym profesjonalizmie tych gazowników.

Marcino - 15-11-2018, 23:26

Psiknięcie plakiem w okolice kolektora jak silnik chodzi pokaże czy są nieszczelności.
Grzeniu92 - 16-11-2018, 17:34

Marcino
Chodzi o takie coś:
"Prosty sposób na poszukiwanie źródła lewego powietrza to spryskiwanie podejrzanych miejsc benzyną. Jeśli razem z lewym powietrzem silnik zassie benzynę to podskoczą obroty silnika.
Poza świecami i cewką takie problemy mogą też powodować np: kable i rozdzielacz wysokiego napięcia, wariujący czujnik położenia wału, cieknący wtryskiwacz benzyny. Gdy wymieniałeś świece to wszystkie wyglądały tak samo? Czy może któraś się różniła?" źródło elektroda "Peugeot 306 1,6 '98 LPG- jak sprawdzić szczelność kolektora?"
też z tego forum
"... Z plakiem lub benzyną może być niebezpiecznie,mi raz silnik stanął w ogniu bo było przebicie na kablach WN"

and482 - 17-11-2018, 10:40

Siemanko to głupieje :D :D chciałem gaozwac Lancka 1.6 2013 r kupowałem auto zeby sluzyło raczej przez dobre kilka lat ;) Mam dobrego gazownika zaloze Lubre moge jeszcze dac dotrysk powyzej 3,5 tys to i tam moge miec problemy z zaworami ????


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group