To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Instalacja gazowa - LPG - Lancer CYxA

plecho1 - 10-12-2018, 16:24

W sklepie Jacuś TAP kosztuje około 220zł, ja montowałem sam ale u mnie było mnij roboty bo nie mam czujnika wałka rozrządu więc podpinałem tylko pod czujnik wału oraz resztę potrzebnych przewodów.
300zł za podpięcie i wyregulowanie nie jest raczej cena wygórowaną.

Grzeniu92 - 11-12-2018, 16:51

Jednak spoko 450zł całość, niestety terminy po nowym roku.

Pytanie do was, który mam założyć w swoim aucie silnik 1.8 4B10 2008:
STAG TAP-03/1
Przeznaczony jest do silników z indukcyjnym czujnikiem położenia wału korbowego, oraz do dwóch cyfrowych czujników położenia wałków rozrządu.
STAG TAP-03/2
Dedykowany do silników z cyfrowym czujnikiem położenia wału korbowego, oraz do dwóch czujników cyfrowych położenia wałków rozrządu. ?

plecho1 - 11-12-2018, 20:43

jacek63 ma założony w Lancerze w silniku 1.5 więc może zapytaj go jaki ma. Można też sprawdzić w katalogach sklepów z częściami czy jest tam taki sam czujnik jak w 1.8.
Golotheman - 14-12-2018, 06:51

Jestem po wizycie u Gaziarza. Sprawdzał luzy u swojego mechanika. Są jakieś odstępstwa na 1 i 4 od tego, co Aso niby wyregulowało. Jadę na ponowną kontrolę luzu w ASO, tym razem z audiencją.

Podobno w tym silniku nie ma potrzeby i wręcz nie wolno montować wariatora, bo czas spalania i tak będzie taki sam, a jego przyspieszenie może spowodować wystąpienie wypadania zapłonu lub spalania stukowego a w ostateczności check engine. Rozmawialiśmy z regionalnym doradcą Staga, który potwierdził te informacje. Dlatego odchodzą od tego rozwiązania. W volvo były te same problemy co z naszym silnikiem i wariator niestety nie dał rady, tylko namieszał.

Jakie macie przebiegi na Stagu pomiędzy regulacjami bez wzmocnionych głowic ?
Macie kogoś ogarniętego w okolicy Krakowa, kto mógłby zweryfikować mojego gaziarza-że wszystko jest ok i nic więcej nie może zrobić ? Jakoś nie uśmiecha mi się bierne patrzenie, jak instalka wypala głowice co 28kkm. Coś jest nie halo..

[ Dodano: 14-12-2018, 06:52 ]
A ! jeszcze jedno. Dostałem moje szklanki z powrotem. Muszę posprawdzać ich wymiary i wrzucę na forum.

Grzeniu92 - 14-12-2018, 15:54

Golotheman jaki wariator ty posiadasz? i ile na gazie kkm zrobiłeś?
bo mam zakładać wariator, a teraz to ja już nie wiem

plecho1 - 14-12-2018, 17:03

Golotheman nie ma wariatora. Jeśli sterownik silnika dynamicznie reguluje wyprzedzeniem na podstawie odczytów z czujników to wariator nie ma sensu i pewnie o to tu chodzi.
Grzeniu92 - 15-12-2018, 17:52

To jak sprawdzić czy moje auto ma
"sterownik silnika dynamicznie reguluje wyprzedzeniem na podstawie odczytów z czujników"
???
Z tego co wiem to u mnie reguluje się automatycznie, bo mi gaziarz podłączał sterownik i pokazywał jakieś + i - do mieszanki sobie auto regulowało, wzbogacało mieszankę i zubożało.
To teraz tylko mechaniczny wariator ma u mnie sens?
Chyba napisze email do tego AC S.A. do POMOCY TECHNICZNEJ z zapytaniem o ten wariator.

plecho1 - 15-12-2018, 19:06

Mogę potwierdzić, że w Lagunie 3 2.0 T na pewno można zamontować :)
Może zapytaj tokyo, ma olbrzymia wiedzę o elektronice w Miśkach.

Golotheman - 24-01-2019, 07:22

Teraz ja potrzebuję pomocy, drodzy Mitsumaniacy.
Otóż jestem po wizycie kontrolnej luzu, 0,31 wydechy, 0,19-0,21 ssaki, po regulacji z jakieś 3tys km temu.

U gaziarza jedyne co udało się ustalić, to że mapa jest zielona, korekty gazowe są ustawione na -5% do 0 %. Czyli na dosyć bogato. I tu zdziwienie - na benzynie mam 16%. Podobno przy 20%-25% wywala checkengine, bo za ubogo. Jakie Wy macie wartości na benzynie ? Może mam po prostu skopany komputer benzynowy, albo coś się pozmieniało po montażu gazu. Ale podobno wtedy benzyna rozjeżdżałaby się na bogato a nie ubogo.
Macie jakieś sugestie ?

plecho1 - 24-01-2019, 08:26

Masz za bogato na gazie więc komputer silnika na gazie wprowadza korekty ujemne. Jak już skoryguje tak mieszankę że jest ok to po przełączeniu na benzynę benzyny jest zbyt mało więc korekty idą na plus.
To że mapy w sterowniku LPG się pokrywają to bardzo poglądowa informacja. Sztuka polega na tym aby korekty paliwowe czytane przez OBD na gazie były takie same jak na benzynie i aby podczas pracy w OL AFR badany sondą zewnętrzną był właściwy. W silniku odpornym niewielkie wahania korekt nie są jakimś problemem ale przy delikatnej głowicy lepiej by było perfekcyjnie czyli regulacja nie powinna polegać tylko na ustawieniu samego mnożnika ale powinny być dodatkowo wprowadzane korekty od obrotów bo ustawienie samego mnożnika jest takim uniwersalnym uśrednieniem pasującym mniej więcej do wszystkich silników.

Golotheman - 24-01-2019, 11:26

dlatego plan jest taki, że pojeżdżę z tydzień na benzynie, żeby korekty się wyrównały, kasujemy tamtą mapę, sprawdzamy jakie są korekty średnie i długie na benzynie, na tym wyjdzie też nieszczelność lub niedomaganie któregoś wtrysku benzyny i dopiero jak będzie ok, to stroimy na nowo na obd i afr.
tyku - 24-01-2019, 11:57

Golotheman, Podziw dla Ciebie za cierpliwość :D Ile czasu Ci to pochłania :wink: Ciekawe co u innych, że taka cisza :roll:
Lucas123w - 25-01-2019, 14:55

tyku, widzisz niby oszczędność na gazie jest ale większość forumowiczów to dłużej chyba u mechaników przesiaduje jak cieszy się bezawaryjnością.
Podziw za tak dużą cierpliwość do tych wszystkich magików gazowników :D

RalfPi - 25-01-2019, 17:18

Hej. Wybaczcie brak polskich znakow. Dzisiaj bylem na przegladzie w ASO w Szczecinie (szykuje powoli Lancerka do sprzedazy, ale jes zcze nie wiem czy sprzedam :P ).
U mnie okolo 174kkm w tym 171kkm i taka ciekawostka. Luzy zaworowe mniej wiecej jak poprzednio. Luzy wszystkie okolo 0.2, 0.25 i 0.3. Niezle nie :) ? Glowica oczywsicie wzmocniona.

https://zapodaj.net/24d542415dcbe.jpg.html

Lucas123w - 25-01-2019, 18:00

RalfPi, głowica wzmocniona i wtedy gaz się sprawdza a tak to takie oszczędności nie przemawiają do mnie. Za dużo z tym zachodu i za dużo problemów, wizyt u mechaników i gazowników.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group