Nasze Miśki - Black Outlander 2.2 DID AT
jacek11 - 26-03-2025, 16:19
Robiłeś pomiary głośności przed wygłuszaniem?
To masz - 27-03-2025, 11:41
Nie zrobiłem takich pomiarów, ale wyciszenie na pewno się sprawdza, bo zimowe, wyząbkowane opony stają się coraz bardziej nieznośne.
Krzyzak - 27-03-2025, 11:48
To masz napisał/a: | wyciszenie na pewno się sprawdza, bo zimowe, wyząbkowane opony stają się coraz bardziej nieznośne | jak całkiem wyciszysz, to pewnie ogłuchniesz
To masz - 27-03-2025, 11:52
Zgadza się, nie spodziewałem się odwrotnego efektu
To masz - 01-04-2025, 18:07
Słupki B:
- demontaż plastików:
- demontaż górnego mocowania pasa:
- trzy kawałki wygłuszającej maty butylowej o gr. 2,5 mm, przyklejone po demontażu klipsów mocujących przewody:
- wycięte otwory pod mocowania przewodów i plastików, przed przyklejeniem warto zrobić zdjęcie co ułatwi ich odnalezienie:
- wygłuszająca pianka kauczukowa o gr. 6 mm w jednym kawałku, przewody z mocowaniami zostały pod spodem, więc teraz należy wyciąć otwory jedynie pod mocowania pasa i plastików(na zdjęciu jednego otworu brakuje co wyszło przy próbie montażu plastików):
- montaż mocowania pasa(regulacja wysokości działa przy zastosowanej grubości mat):
- montaż górnego plastiku, tutaj bez akustycznej pianki pochłaniającej, bo kolidowałaby z mechanizmem regulującym wysokość pasa:
- akustyczna pianka pochłaniająca o gr. 20 mm, plastik przypięty do słupka tylko z największym kawałkiem pianki:
- małe kawałki wciśnięte z zewnątrz:
Hugo - 01-04-2025, 21:34
I co, jest różnica?
Krzyzak - 02-04-2025, 07:17
Pamiętam jak w Galancie na podłogę dałem piankę 9mm, to mi się wykładzina ledwo zmieściła...
Hugo - 02-04-2025, 07:39
Krzyzak, potwierdzam, u mnie podobnie.
To masz - 02-04-2025, 08:44
W sobotę odbędzie się jazda próbna w trasie, więc dopiero wtedy będę mógł sprawdzić efekty.
Kupiłem maty by zrobić bagażnik, bo sprawę zaniedbałem i po demontażu trzeciego rzędu foteli jeździłem z gołą blachą dwa lata
Tymczasem podszybie wyciszone, słupki A wyciszone, teraz słupki B i w międzyczasie uszczelki drzwi, a bagażnik jak był nie zrobiony tak dalej czeka na swoją kolej
Muszę to zakończyć, bo mam ważniejsze plany i zajęcia na okres wiosenno- letni, ale bagażnik z nadkolami i wnęki kół chciałbym jeszcze zrobić.
Marcino - 02-04-2025, 09:08
Własnie robie kabine jumpera. Dziś moze też te słupki z pasami ogarnę.
To masz - 14-04-2025, 10:42
Wymiana oleju w skrzyni automatycznej. Pierwsza była w ASO przy stanie licznika 97 000 km, następną zrobiłem po zakupie auta przy 152 000 km, a teraz stuknęło 180 000 km.
Za 6 litrów oleju zapłaciłem około 150 zł, więc nie ma co żałować raz na dwa lata.
Procedura jak poprzednio:
- uruchamiamy auto, skrzynia w pozycji Neutral, po zauważeniu powietrza w rurce wyłączamy silnik => 3 litry,
- odkręcamy korek spustowy => 1 litr,
- nalewamy przez bagnet 5 litrów świeżego oleju, uruchamiamy auto na 15 sekund i przez rurkę zlatuje 1 l.
Po uzyskaniu wymaganej temperatury oleju tj. 70- 80 stopni , przy pracującym silniku sprawdzamy i ewentualnie korygujemy poziom oleju.
jacek11 - 14-04-2025, 22:48
Co to za oliwa? Do Galanta o wiele drożej płaciłem. Po 60 zł. za litra jakoś wychodziło.
To masz - 15-04-2025, 07:41
SPECOL HIPOSPEC ATF VI z tą samą normą co zazwyczaj wlewany do tych skrzyń ELF ELFMATIC J6.
To masz - 15-04-2025, 17:52
Marcino napisał/a: | Własnie robie kabine jumpera. Dziś moze też te słupki z pasami ogarnę. |
Budujesz camper van czy brygadówkę na robotę wyciszasz?
jacek11 napisał/a: | Co to za oliwa? Do Galanta o wiele drożej płaciłem. Po 60 zł. za litra jakoś wychodziło. | Jaką normę musi spełniać oliwa do Galanta? Może za pół ceny będzie odpowiednik Specola?
jacek11 - 15-04-2025, 21:42
To masz, Zapytałem, bo miałem nadzieje, że masz jakiś dostęp do takich rzeczy.
Niestety automat w Galancie to wybredna bestia, i lubi tylko dwa typy oleju, i każdy inny jest odrzucany. Ale dzięki temu ludzie jeżdżą bezawaryjnie na tych przekładniach.
A w Twoim Outku jest skrzynia CVT?
|
|
|