[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Moduł diagnostyczny OBD2
mackbeth - 12-06-2012, 08:29
Po prostu na liście parametrów do logowoania (po lewej stornie) zaznacz Timing Advance i w oknie wykresów zaznacz to samo i RPM i będzie wszystko widać:)
polaff - 12-06-2012, 08:46
nie zauważyłem tego parametru:)
mackbeth, dziękuję.
Nie wygląda to zbyt ciekawie, wyprzedzenie lata jak wściekłe:
Owczar - 12-06-2012, 09:05
Tylko trzeba wziąć też pod uwagę, że ECU koryguje bieg jałowy poprzez zmiane kąta wyprzedzania zapłonu. Szybkie zmiany kątem, długie zmiany silniczkiem krokowym. Teraz pytanie czy skoki zapłonu są powodowane zmianą obrotów (wypadający zapłon) czy skoki zapłonu powodują drgania. Z wykresu nie widać tego jednoznacznie.
polaff - 12-06-2012, 09:09
W logach Fj_Mike "ruch" na wykresie RMP jest dość podobny do mojego - jednak praca wykresu wyprzedzenia jest zupełnie inna.
Owczar - 12-06-2012, 09:24
Hmm, z tego co pamiętam to u Michała RPM były stabilne.
polaff - 12-06-2012, 09:31
Owczar, wygląda to tak:
z tym, że u Michała wyprzedzenie zapłonu nie przekracza nawet razu 10 stopni.
Owczar - 12-06-2012, 09:42
No to rzeczywiście spora różnica.
fj_mike - 12-06-2012, 10:15
Edytuj to bo będzie foch
polaff - 12-06-2012, 10:32
fj_mike napisał/a: | Edytuj to bo będzie foch | juś
adt81 - 12-06-2012, 17:59
U mnie wygląda to tak jak poniżej - silnik już ciepły na postoju. Od 406-456 wrzucony bieg D i obroty od razu skaczą od 593-562 z 652 na luzie.
polaff - 12-06-2012, 18:18
adt81, czy mi się wydaje, czy u Ciebie pokazuje wyprzedzenie 40 stopni?
Ja chyba za głupi jestem na to...
adt81 - 12-06-2012, 18:31
polaff napisał/a: | adt81, czy mi się wydaje, czy u Ciebie pokazuje wyprzedzenie 40 stopni? |
tak ale to przy ok. 3,4 tyś obrotów - wyprzedzenie "leci" razem z obrotami. Poniżej dla porównania wykres z jazdy.
polaff - 12-06-2012, 23:47
adt81 napisał/a: | wyprzedzenie "leci" razem z obrotami. | a gdzie napełnienie paliwem jest?
jaki jest sens zapalić samo powietrze?
mackbeth - 13-06-2012, 07:02
A ma sens:) Dopalanie resztek chyba wtedy się dzieje:)
Cóż, ja specjalistą nie jestem, ale po tym wykresie widać że ECU za chony nie potrafi sobie ustawić zapłonu... no i ten wykres jako żywo wygląda tak jak ten w przestawionym rozrządzie... Oczywiście może być inna przyczyna, ale ja piszę co widziałem w tamtym przypadku:)
polaff - 13-06-2012, 07:30
mackbeth napisał/a: | Dopalanie resztek chyba wtedy się dzieje:)
|
to nie common raill - coś tu jest nie tak.
|
|
|