To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Opony....... czyli wszystko o oponach

akbi - 04-11-2009, 20:57

tucci ... ja mam bardzo podobna naklejke do Twojej ... z malymi roznicami
1. w pierwszej kolumnie do powyzszych 2 rozmiarow mam jeszcze dopisany kolejny 215/45/17
2. pomiedzy trzema rozmiarami nie mam kreski rozdzielajacej - co doprowadza do tego, ze podane w ostatniej kolumnie wartosci cisnien dotycza jednakowo wszystkich 3 wymienionych rozmiarow.


I jeszcze jedno slowo ... co do szukania przyczyn w zdzieraniu opon przez zle cisnienie w oponach rzedu 0,1-0,2
Jedzcie do 3 warsztatow oponiarskich, nastepnie zmierzcie cisnienie na 3 stacjach benzynowych ... i jak miedzy najnizszym a najwyzszym pomiarem ktos sie zmiesci w roznicy 0,2 to stawiam piwo :)

tucci - 04-11-2009, 21:35

akbi napisał/a:
tucci napisał/a:
W jakiej oponie (rozmiarze)

w każdej zalecanej przez Mitsubiahi do Galanta EA


akbi napisał/a:
pomiedzy trzema rozmiarami nie mam kreski rozdzielajacej - co doprowadza do tego, ze podane w ostatniej kolumnie wartosci cisnien dotycza jednakowo wszystkich 3 wymienionych rozmiarow.


Teraz rozumiem dlaczego tak napisales :wink:
I jeszcze jedno przyjacielu, czy takie cisnienie(2.2 bar/2.0 bar) miales u siebie :?:

robertdg - 04-11-2009, 22:12

Jezeli jest tabliczka znamionowa to jest ona jasno opisana, i czyta sie ja nastepujaco:
obciazenie do 3 osob cisnienie kola przod 2.2bar, kola tyl 2.0bar
pelne obciazenie 5 osob i pelny bagaz kola przod 2.3bar kola tyl 2.1bar
Ja w swoim galu stosuje pierwszy rzad cisnienia, gdyz rzadko jezdze w 3 osoby, przewaznie max 2 osoby i jakis bagaz, ponadto co do cisnienia w oponach, na sniegu dopuszczalne jest obnizenie cisnienia o 0.2bar, natomiast na drodze nieosniezonej 0.2bar wiecej, taka mala informacja znaleziona w dziale sportow samochodowych, w sportach offroadowych stosuje sie celowe zanizanie cisnienia w ogumieniu ze wzgledu na zwiekszenie przyczepnosci.

akbi - 05-11-2009, 08:13

tucci napisał/a:
I jeszcze jedno przyjacielu, czy takie cisnienie(2.2 bar/2.0 bar) miales u siebie :?:

na oponach letnich nigdy, gdyż chociażby zgodnie z podaną na samym dole naklejki informacją: "for speed above ..." należy zwiększyć ciśnienie o 0,4 ...i tak też z reguły bywa u mnie.

W oponach zimowych tak ... z przodu 2,2 z tyłu 2,0, ale jeśli spada jakaś nawałnica śnieżna, lub wybieram się w gorszy teren to obniżam ciśnienie o jakieś 0,2-0,3 ... po powrocie na asfalt wyrównuje ciśnienie ponownie do 2,2 i 2,0. Podobnie ma się rzecz, jak jadę w trasę ...z tym, że w przeciwną stronę - tzn zwiększam ciśnienie (+0,2) ...ale tylko wówczas jak jest "czarna droga"

skyrider - 08-12-2009, 21:33
Temat postu: [EA2AS] zakup opon ziomowych
Witam wszystkich,

Jako, że to mój pierwszy post na tym forum, chciałbym serdecznie wszystkich przywitać.

Wczoraj stałem się posiadaczem Galanta EA2AS 1997 rok 2.0 100kW 136km.

Pierwsza rzecz, którą chciałbym zrobić przy samochodzie to wymiana opon na zimowe, gdyż auto zostało mi sprzedane z letnim ogumieniem.

W chwili obecnej auto posiada felgi aluminiowe a na nich następujące opony:

LP - Michelin Energy XGreen 195/65/R15 91H Radial XSE
PP - Michelin Energy XGreen 195/65/R15 91H Radial XSE

LT - XP 2000 Euro 205/60/R15 91H
PT - XP 2000 Euro 205/60/R15 91H

W niemieckojęzycznej instrukcji użytkowania producent podaje, że dla wielkości felgi 15x6 należy używać opon 195/60/R15 lub zamiennie 205/60/R15

W związku z tym mam następujące pytanie:

Czy zakupić zimówki w rozmiarze takim jakie mam letnie, czyli na przód 195/65/R15 a na tył 205/60/R15 czy też zastosować się do zaleceń producenta i wybrać opony 195/60/R15 lub 205/60/R15 jednakowe na przód i tył ?

Bardzo proszę o konkretne odpowiedzi, sprawa jest pilna. Opony będę zamawiał w internecie.

robertdg - 08-12-2009, 21:44

skyrider, w tym temacie masz wszystkie odpowiedzi, przeczytaj kilka postów wyzej, ogolnie rzecz biorac na zime zaleca sie wezsza opony, czyli w Twoim przypadku 195/60R15
tucci - 08-12-2009, 23:13

Ja dzis rowniez wybralem oponki na zime...wybor padl na Goodyear Ultra Grip 7
205/60/r15 91T

KaWu - 09-12-2009, 11:45

skyrider napisał/a:
W niemieckojęzycznej instrukcji użytkowania producent podaje, że dla wielkości felgi 15x6 należy używać opon 195/60/R15 lub


To dziwne bo ja mam na naklejce słupka 195/65/15.

skyrider - 09-12-2009, 19:38

KaWu napisał/a:

To dziwne bo ja mam na naklejce słupka 195/65/15.


u mnie jest tak jak pisałem - tak samo w książce i tak samo na słupku - 195/60/R15


Anonymous - 14-12-2009, 17:11

Witam.
Zapytam tutaj, chociaż podobnych tematów bez liku....
Mój misiu jest troszkę obniżony....
Mogę w dość fajnej cenie zakupić dwie oponki 225/45/17 na tylną oś.
Miałem wcześniej 225/50/17 i niestety obcierało o rant nadkola dlatego przeniosłem je na przód.
Pytanko: Czy te opony nie będą obcierały? Szerokość mają tę samą i o to się właśnie martwię. Wiem, że te 225/45 mają nawet mniejszą średnicę niż moje zimówki 195/65/15 ale boję się o tę szerokość.
Jak już napisałem 225/50 mi straszliwie obcierały - fakt są sporo większe, bo aż o 22mm od 195/65 (na średnicy), ale średnica to jedno, a szerokość to drugie.
Czekam na info od osób, które mają niskiego misia i miały kontakt z takimi oponkami.
Pzdr

robertdg - 14-12-2009, 17:16

AnoniM79, szerokośc jest parametrem stalym, natomiast wysokosc, jest wyrazona w procentach szerokosci, wiec tak czy inaczej te opony tez beda Ci obcieraly, z tym ze auto musi minimalnie bardziej siasc (o roznice wysokosci opon), masz ori felgi 17?
Anonymous - 14-12-2009, 17:21

Wiem, wiem Robertdg o co chodzi w tych parametrach. Felgi mam ori. W tej chwili mam takie ustawienie:
Przód - 225/50/17
Tył - 215/45/17
Wcześniej było odwrotnie i obcierało. Niestety różnica wysokości jest na tyle duża, że obecnie misio patrzy raczej w niebo (co osobiście mi się nie podoba, wolę raczej kształt klina).
Po kupnie chciałem założyć tak:
Przód - 215/45/17
tył - 225/45/17
Tylko, że ta szerokość.... Możliwe, że przy tej średnicy, koło wejdzie w nadkole bez obcierania.
Pzdr
polecam tę stronkę - świetnie przelicza różnice w oponkach: Zamienniki opon
Zaraz wrzucę zdjęcie miśka...
Jak widać misiu siedzi dość konkretnie na ziemi...

robertdg - 14-12-2009, 17:46

AnoniM79, cos ty zaladowal do bagaznika ze Ci tak siadl tyl? nie masz przypadkiem popekanych sprezyn? ja na swoim aucie testowalem 17 8-o calowe z oponami 235/40R17 przy ET felgi 33 i chowaly sie na styk w nadkolach, bez obcierania, szczelina byla rzedu kolo niecalego 1cm, kolo sie powinno chowac czesciowo kladac sie gorna czescia do srodka auta (wyglada to tak jakby kola chcialy sie zchodzic do siebie - zwieksza sie kat pochylenia kola przy max obciazeniu)
Anonymous - 14-12-2009, 17:49

Fakt, był troszkę obciążony, ale normalnie mogę palca włożyć w tę szczelinę. No i co, kupić 225/45/17 czy nie? :P
Pzdr

robertdg - 14-12-2009, 17:52

AnoniM79, jezeli Ci ocieraja to skroc albo podklep rant bo inaczej szkoda opon i nadkoli, sprawdz ta zawieche, zaznaczam ze ori felga ma ET40(jak sie nie myle) moze 225/45 stawiac takie problemy na tyle


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group