[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Alternator
lukasz85lukasz - 30-01-2014, 22:33
Jako że akumulator był załatwiany "po znajomości" oddałem go na sprawdzenie do serwisu- na ten czas dali inny. Ma być do odbioru w poniedziałek.
Hugo - 31-01-2014, 07:45
Słuchajcie, jeśli zdejmę pasek alternatora w 2,5 V6 i odpalę silnik to nic się nie stanie? Może chwilę popracować na wolnych obrotach?
robertdg - 31-01-2014, 08:34
Jeżeli zdejmiesz całkowicie to chwila pracy bez niego nie zaszkodzi
Hugo - 31-01-2014, 09:52
Tak, całkowicie zdejmę pasek i silnik miałby pochodzić maksymalnie 5 minut.
MmzTattoo - 01-02-2014, 21:50
To nic się nie stanie Możesz śmiało zdejmować tylko ładowanie będzie Ci się palić.
Przy okazji podepnę tutaj bo nie znalazłem innego tematu.
U szwagra w galancie znikło ładowanie.
Objawy
Brak ładowania
Nie świeci się kontrolka od ładowania ani na zapalonym silniku ani po przekręceniu kluczyka.
Brak oświetlenia w kabinie
Brak świateł stopu
Nie działa nawiew
Po zdjęciu alternatora sprawdzeniu szczotek wyglądało wszystko ok ale nie mogliśmy znaleźć części chcieliśmy zmieniać regulator napięcia ale nie mieli na szczęście.
Po powrocie zaczeliśmy walczyć z elektryką bezpiecznik za bezpiecznikiem i wszystko ok.
Aż doszedłem do bezpiecznika 100A i okazał się uwalony.
Po zwarciu bezpiecznika wszystko wróciło do normy
Więc zanim wymienicie alternator sprawdźcie bezpiecznik
Hugo - 01-02-2014, 22:33
MmzTattoo napisał/a: | Możesz śmiało zdejmować tylko ładowanie będzie Ci się palić | To już wiem, a jako ciekawostkę dodam, że pali się również kontrolka poziomu oleju obok kontrolki ładowania
polaff - 01-02-2014, 22:55
Hugo napisał/a: | poziomu oleju obok kontrolki ładowania | to normalne. W miśku jest tak od dawna, że z kombinacji kontrolek możesz często wyczytać powód problemu. W pajero I np. masz wodę w paliwie + ładowanie + coś tam jeszcze które wskazują powody usterek.
Owczar - 06-02-2014, 21:10
Jak ktoś ma problem z ładowaniem polegający na tym ze regulator daje za niskie napięcie, to można łatwo to rozwiązać. Warunek to sprawny alternator.
milo - 07-02-2014, 15:57
Owczar napisał/a: | Jak ktoś ma problem z ładowaniem polegający na tym ze regulator daje za niskie napięcie, to można łatwo to rozwiązać. Warunek to sprawny alternator. |
Rozwiń temat
Owczar - 07-02-2014, 16:03
Zapięcie diody prostwniczej we wzbudzenie altka. Po odpaleniu wzbudza, a potem działa jak sprzężenie zwrotne. Dioda obniża napięcie oszukujac regulator. Ja miałem maks 14.0-14.1, a po zapięciu diody shottky mam idealnie 14,4-14,5.
marcinzam - 12-02-2014, 22:20
ostatnio mierzyłem ładowanie i wyszło 15,6 czy wystarczy wymienić regulator ?
Owczar - 12-02-2014, 22:36
To niekoniecznie wina regulatora. Sprawdź na początek bezpiecznik przeciwmgłowych i awaryjnych.
robertdg - 13-02-2014, 07:04
marcinzam napisał/a: | ostatnio mierzyłem ładowanie i wyszło 15,6 czy wystarczy wymienić regulator ? | Zdemontować alternator i oddać do sprawdzenia do zakładu regenerującego
marcinzam - 13-02-2014, 09:53
Dzisiaj mierzylem i wyszlo 14.4 na jalowym bez obciazenia
Witek vel Mysza - 16-02-2014, 09:04
marcinzam napisał/a: | ostatnio mierzyłem ładowanie i wyszło 15,6 czy wystarczy wymienić regulator ? |
marcinzam napisał/a: | Dzisiaj mierzylem i wyszlo 14.4 na jalowym bez obciazenia | To loteria. Zmierz porządnym multimetrem.
|
|
|