To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Alternator

lukasz85lukasz - 30-01-2014, 22:33

Jako że akumulator był załatwiany "po znajomości" oddałem go na sprawdzenie do serwisu- na ten czas dali inny. Ma być do odbioru w poniedziałek.
Hugo - 31-01-2014, 07:45

Słuchajcie, jeśli zdejmę pasek alternatora w 2,5 V6 i odpalę silnik to nic się nie stanie? Może chwilę popracować na wolnych obrotach?
robertdg - 31-01-2014, 08:34

Jeżeli zdejmiesz całkowicie to chwila pracy bez niego nie zaszkodzi ;-)
Hugo - 31-01-2014, 09:52

Tak, całkowicie zdejmę pasek i silnik miałby pochodzić maksymalnie 5 minut.
MmzTattoo - 01-02-2014, 21:50

To nic się nie stanie :) Możesz śmiało zdejmować tylko ładowanie będzie Ci się palić.

Przy okazji podepnę tutaj bo nie znalazłem innego tematu.
U szwagra w galancie znikło ładowanie.
Objawy
Brak ładowania
Nie świeci się kontrolka od ładowania ani na zapalonym silniku ani po przekręceniu kluczyka.
Brak oświetlenia w kabinie
Brak świateł stopu :shock:
Nie działa nawiew

Po zdjęciu alternatora sprawdzeniu szczotek wyglądało wszystko ok ale nie mogliśmy znaleźć części chcieliśmy zmieniać regulator napięcia ale nie mieli na szczęście.
Po powrocie zaczeliśmy walczyć z elektryką bezpiecznik za bezpiecznikiem i wszystko ok.
Aż doszedłem do bezpiecznika 100A i okazał się uwalony.
Po zwarciu bezpiecznika wszystko wróciło do normy
Więc zanim wymienicie alternator sprawdźcie bezpiecznik :lol:

Hugo - 01-02-2014, 22:33

MmzTattoo napisał/a:
Możesz śmiało zdejmować tylko ładowanie będzie Ci się palić
To już wiem, a jako ciekawostkę dodam, że pali się również kontrolka poziomu oleju obok kontrolki ładowania :shock:
polaff - 01-02-2014, 22:55

Hugo napisał/a:
poziomu oleju obok kontrolki ładowania
to normalne. W miśku jest tak od dawna, że z kombinacji kontrolek możesz często wyczytać powód problemu. W pajero I np. masz wodę w paliwie + ładowanie + coś tam jeszcze które wskazują powody usterek.
Owczar - 06-02-2014, 21:10

Jak ktoś ma problem z ładowaniem polegający na tym ze regulator daje za niskie napięcie, to można łatwo to rozwiązać. Warunek to sprawny alternator.
milo - 07-02-2014, 15:57

Owczar napisał/a:
Jak ktoś ma problem z ładowaniem polegający na tym ze regulator daje za niskie napięcie, to można łatwo to rozwiązać. Warunek to sprawny alternator.

Rozwiń temat :mrgreen:

Owczar - 07-02-2014, 16:03

Zapięcie diody prostwniczej we wzbudzenie altka. Po odpaleniu wzbudza, a potem działa jak sprzężenie zwrotne. Dioda obniża napięcie oszukujac regulator. Ja miałem maks 14.0-14.1, a po zapięciu diody shottky mam idealnie 14,4-14,5.
marcinzam - 12-02-2014, 22:20

ostatnio mierzyłem ładowanie i wyszło 15,6 czy wystarczy wymienić regulator ?
Owczar - 12-02-2014, 22:36

To niekoniecznie wina regulatora. Sprawdź na początek bezpiecznik przeciwmgłowych i awaryjnych.
robertdg - 13-02-2014, 07:04

marcinzam napisał/a:
ostatnio mierzyłem ładowanie i wyszło 15,6 czy wystarczy wymienić regulator ?
Zdemontować alternator i oddać do sprawdzenia do zakładu regenerującego
marcinzam - 13-02-2014, 09:53

Dzisiaj mierzylem i wyszlo 14.4 na jalowym bez obciazenia
Witek vel Mysza - 16-02-2014, 09:04

marcinzam napisał/a:
ostatnio mierzyłem ładowanie i wyszło 15,6 czy wystarczy wymienić regulator ?
marcinzam napisał/a:
Dzisiaj mierzylem i wyszlo 14.4 na jalowym bez obciazenia
To loteria. Zmierz porządnym multimetrem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group