To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Jaki najlepszy olej do Lancera i dlaczego?

jaceksu79 - 02-12-2012, 16:43

mjsystem napisał/a:
No i stało się. Na 60.000 zalałem Millersa 5W30 C2. Silnik pracuje elastycznie i gładko. Mam nadzieję, że bedzie tak do następnej wymiany :)


Będzie, będzie... to jest najlepszy olej dostępny na rynku... naprawdę dużo można by o nim pisać, ale najlepiej jak każdy sam się przekona

mjsystem - 03-12-2012, 08:36

jaceksu79 napisał/a:
Będzie, będzie... to jest najlepszy olej dostępny na rynku... naprawdę dużo można by o nim pisać, ale najlepiej jak każdy sam się przekona


Jacek, przecież ja się sugerowałem Twoją opinią :wink:
A zamówiłem go na eOleje za 179zł plus przesyłka.

jaceksu79 - 03-12-2012, 12:27

Przez chwilkę zastanawiałem się dlaczego tak tanio :D ale to C2 i on jest trochę tańszy do C3 :wink: ( ale spoko, cena normalna )
mjsystem - 03-12-2012, 17:37

jaceksu79 napisał/a:
Przez chwilkę zastanawiałem się dlaczego tak tanio ale to C2 i on jest trochę tańszy do C3 ( ale spoko, cena normalna )

Ja nie szaleję a z opisu wynika, że ekonomiczny w eksploatacji :mrgreen:

krzychu - 03-12-2012, 17:53

i mnie chroniący silnik...
mjsystem - 03-12-2012, 17:55

krzychu napisał/a:
i mnie chroniący silnik...


Każdy co innego... :P

jaceksu79 - 03-12-2012, 18:22

krzychu napisał/a:
i mnie chroniący silnik...


tak? :wink:

Mika - 03-12-2012, 20:17

No dobra..., wybrałem trzy oleje spełniające A3/B4 do lancera benzynowego, które spełniają przy okazji :) C3 - lepiej chronią katalizator...

Co wybralibyście i dlaczego ?

Valvoline SynPower MST 5w-30

Millers XF Longlife C3 5w30

Millers XF Longlife 5w30

? :)

jaceksu79 - 03-12-2012, 21:27

Mika napisał/a:
Millers XF Longlife 5w30


Ma najwyższą z tych wszystkich normę( bo oficjalną aprobatę VW 507.00) i jest najdroższy... ja na nim jeżdżę tylko w dieslu z DPF-em

Ale do Twojego lancera nie potrzebny jest taki wypasiony i ten z XF longlife C3 wystarczy jak i też tak jak wybrał kolega wyżej C2

Te oleje są i tak bardzo wysokiej jakości.. to tak jakbyś wybierał pomiędzy Rolls-Royce wyłożonym diamentami lub pozłacanym :wink: :D

Lucas123w - 03-12-2012, 21:42

Tak po za tematem, wczoraj przejeżdżam po mojej zabitej deskami miejscowości i co widzę :D punkt sprzedaży Millers Oil :D szok normalnie :D

W kwietniu mam drugi przegląd gwarancyjny i też olej będzie Millers XF Longlife C3 5w30 , zobaczę jaka będzie różnica po Castrolu.

jaceksu79 - 03-12-2012, 22:06

Lucas123w napisał/a:
W kwietniu mam drugi przegląd gwarancyjny i też olej będzie Millers XF Longlife C3 5w30 , zobaczę jaka będzie różnica po Castrolu.


ojjjj Panie płukanka...obowiązkowo płukanka... :wink: bo inaczej szybko zabrudzisz nowego millersa

Croom - 03-12-2012, 22:34

jaceksu79 napisał/a:
Ma najwyższą z tych wszystkich normę( bo oficjalną aprobatę VW 507.00) i jest najdroższy... ja na nim jeżdżę tylko w dieslu z DPF-em


507.00 ma jeszcze mniej sapsów od C2 i C3 po co to lac do Mitsu ?

Na wstepie moze podam to co kaze fabryka lać .
Nie każe lać Castrola ale konkretna specyfikację i tak:



no i co dajemy ?

A1/B1 bym odpuścił bo limity na zużycie w teście CEC-L-099-08 wieksze niz w A3/B4, A5/B5.

Wiec zostaje A3/B4 or, lub A5/B5.

Ja proponuje A5/B5 bo obok C2-2010 (taka spełnia Millers XF LL C2) daje takie same zabezpieczenie przez dużyciem jak A3/B4 w w/w teście na zużycie ale C2/ A5/B5 (C2-2010 data wydania) to najnowza specyfikacja i w porównaniu do A3/B4 daje :

- Lepszę odpornosć na oxydację czyli utlenianie
- lepszą kompatybilnosc z najnowzymi systemami oczyszczania spalin w tym DPF.

Do tego wzmianka o ILSAC daje jasno do zrozumienia ze dobrze jest aby aby olej charaktryzował sie energooszczenonością a takimi atrybutami wyróżniaja sie oleje A1/A5 czy oleje spełniające np. GF-4/GF-5 .

I widząc jak pracuje wałek i układ MIVIEC w normalnym nowoczesnym Lancerku olej właśnie w spec. A5/B5 i C2 w najwyzszej specyfikacji (teraz 2010( bym wybrał.

Taki olej najlepiej dosmaruje wszelkie newralgiczne czesci tego zawansoanego układu zmiennych faz rozrzadu a A3/B4 nie bedzie tak cyrkulował efektywnie poza tym w tosunku do A3/B4 C2-2010, A5/B5 da przynajmniej powienien dac oszcżędność ok. 1% na paliwie.

Tak wyglada sposób smarowania w nowym MIVECU:



No i dokładnie wyglada to tak:



Jak dla mnie aby to nasmarować najlepszym olejem jest 5W30 C2, A5/B5 w wysokiej specyfikacji a taka ma na pewno Millers XF LL C2 (najnowsze partie maja C2-10) i taki oleje na pewno lepiej to dosmaruje niż A3/B4 zwłaszcza zimą, przy czestych uruchomieniach.

Mam nadzieję że cos pomogłem bo mam wiele telfonów i maili z takimi zapytaniami.

Aha i przeglady co 20-30 000km cóż jak komus nie zależy na trwałosci tego zaawansowanego silnika moze taki interwiał przyjać dla mnie 10-15 000km rocznie maks i dowiedzenia aby to ładnie i długo bezawaryjnie chodziło.

Jalal_79 - 04-12-2012, 07:15

Pierwsza, mega konkretna odpowiedź.
Także zastanowić się proponuję kto udziela na ile wiarygodnych odpowiedzi.

Piotr, dodam jeszcze że w roku 2012 Mitsubishi Lancer z silnikiem 1.8 MIVEC ma już oznaczenie: MIVEC 16V SOHC - wsadzili jeden wałek 8) . W Grafix Białystok leją Millersa jako flagowy olej. Pytałeś się kiedyś mnie gdzie :) .
Pozdrawiam

jaceksu79 - 04-12-2012, 08:23

Croom napisał/a:
507.00 ma jeszcze mniej sapsów od C2 i C3 po co to lac do Mitsu ?


tak wyżej napisałem dokładnie to
jaceksu79 napisał/a:
Ale do Twojego lancera nie potrzebny jest taki wypasiony i ten z XF longlife C3 wystarczy jak i też tak jak wybrał kolega wyżej C2


[ Dodano: 04-12-2012, 08:30 ]
Croom, te silniki benzynowe mają mega prosty układ rozrządu ... można powiedzieć wydłubany z "epoki kamienia" ... dokładnie prawie to samo co kilkanaście lat temu już BMW stosowało czyli vanos ( ot zwykły wariator na wałku rozrządu)
Interwał w lancerze benzynowym na millersie LL rzędu 20kkm nie jest groźny... tutaj mogę to śmiało podkreślić...( praktyka warsztatowa i analiza oleju.. dalej żył)


... facet Jalal_79 jak zwykle spamuje

Grafix nie ma flagowego oleju millers tylko Lotos ze względu że ma subaru... Wcześniej jak nie było millersa to najmniejszym złem był shell... tańszą alternatywą Gulf...był też Mobil, Valvoline i kilka razy motul oraz nawet Agip jak i też Total... po prostu elastycznie co sobie klient życzy aby tylko było zgodne ze specyfikacją wg. instrukcji...Millersa leją dla wymagających klientów, a dokładniej takich co nie chcą lotosa bądź każdego innego, lub umieją czytać w internecie, lub w trudnych przypadkach gdzie millers pomoże - więc tutaj facet już pomawia... Widocznie zasada im mniej wiem tym więcej oczernię i więcej powiem... dziwię się, że mody w technicznym pozwalają na takie wypowiedzi

Jalal_79 - 04-12-2012, 09:04

jaceksu79 napisał/a:
Croom napisał/a:
507.00 ma jeszcze mniej sapsów od C2 i C3 po co to lac do Mitsu ?


tak wyżej napisałem dokładnie to
jaceksu79 napisał/a:
Ale do Twojego lancera nie potrzebny jest taki wypasiony i ten z XF longlife C3 wystarczy jak i też tak jak wybrał kolega wyżej C2


[ Dodano: 04-12-2012, 08:30 ]
Croom, te silniki benzynowe mają mega prosty układ rozrządu ... można powiedzieć wydłubany z "epoki kamienia" ... dokładnie prawie to samo co kilkanaście lat temu już BMW stosowało czyli vanos ( ot zwykły wariator na wałku rozrządu)
Interwał w lancerze benzynowym na millersie LL rzędu 20kkm nie jest groźny... tutaj mogę to śmiało podkreślić...( praktyka warsztatowa i analiza oleju.. dalej żył)


... facet Jalal_79 jak zwykle spamuje

Grafix nie ma flagowego oleju millers tylko Lotos ze względu że ma subaru... Wcześniej jak nie było millersa to najmniejszym złem był shell... tańszą alternatywą Gulf...był też Mobil, Valvoline i kilka razy motu oraz nawet Agip jak i też Total... po prostu elastycznie co sobie klient życzy aby tylko było zgodne ze specyfikacją wg. instrukcji...Millersa leją dla wymagających klientów, a dokładniej takich co nie chcą lotosa bądź każdego innego, lub umieją czytać w internecie, lub w trudnych przypadkach gdzie millers pomoże - więc tutaj facet już pomawia... Widocznie zasada im mniej wiem tym więcej oczernię i więcej powiem... dziwię się, że mody w technicznym pozwalają na takie wypowiedzi


To proszę zadzwoń do Szefa Serwisu i zapytaj co leją jak powiesz że chcesz zmienić w Mitsu.
Fakt, źle użyłem słowa FLAGOWY, bo jest to u nich TOPOWY olej. Potem mają Motule, Lotosy.
A w czym Millers ma pomóc w naszych Lancerach?
Proszę znajdź ILE RAZY oczerniałem kogoś??? ILE. Napisz RAZ tylko raz a konkretnie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group