Nasze nieMiśki ;-) - Escort XR3i Cabrio
Torp12 - 12-06-2015, 10:09
Bartek udał się jeszcze na analizator spalin aby upewnić się że wszystko gra.
Wynik na biegu jałowym:
I na 3 tyś rpm:
Według książki serwisowej norma CO to 1-1,5% także wynik 0,5% jest więcej jak zadawalający
Owczar - 12-06-2015, 10:53
Ale ta lamda jest ogromna. Jest bieda jak na syberyjskiej wsi...
Torp12 - 12-06-2015, 10:56
Owczar napisał/a: | Ale ta lamda jest ogromna. Jest bieda jak na syberyjskiej wsi... |
No właśniep pytałem się o nią Bartka, ale mówi że auto chodzi jak szwajcarski zegarek i żeby jej nie ruszać
Owczar - 12-06-2015, 11:50
Tak nie może zostać. Temp w komorze będzie ogromna. Pytanie czy takie AFR to problem błędu pomiaru/nieszczelnego wydechu czy układu korekcji spalin. To jest jednopunktowy wtrysk?
Torp12 - 12-06-2015, 12:02
Owczar napisał/a: | Tak nie może zostać. Temp w komorze będzie ogromna. Pytanie czy takie AFR to problem błędu pomiaru/nieszczelnego wydechu czy układu korekcji spalin. To jest jednopunktowy wtrysk? |
Znasz Bartka i wiesz że pomiaru nie robi byle gdzie, a i wydech jest napewno szczelny. To system KJ-Tronic czy jakoś tak. Jest wielopunktowy wtrysk.
Owczar - 12-06-2015, 12:11
To w takim razie na pierwszy ogień sprawdziłbym sondę lambdę, potem ew przepływkę.
Lambda powinna być w okolicach 1.000 +- 0.030. Na biegu jałowym jest dopuszczalna odchyłka w zalezności od strategii producenta- czasem bieg jałowy pracuje w OL.
Zamiast AFR 14,7 jest AFR prawie 20. Będzie gorąco, szkoda głowicy i zaworów.
Torp12 - 12-06-2015, 12:14
Tutaj jest możlwiość regulacji mieszanki, tylko Bartek nie chciał tego ruszać póki co:)
Jak sprawdzić tutaj lambdę skoro żadnym kompem sie nie wepniesz?:)
Owczar - 12-06-2015, 12:20
W jaki sposób reguluje się mieszankę? Jest jakaś regulacja w pętli zwrotnej? Jeśli tak to można to ustawić jak należy.
No to trochę słabo z tym brakiem interfejsu. Pozostaje podmianka na inną sondę w ciemno. Ew skaner do sond lambda. Ale trzeba spróbować ustawić jeśli jest możliwość.
Torp12 - 12-06-2015, 12:32
Owczar napisał/a: | W jaki sposób reguluje się mieszankę? Jest jakaś regulacja w pętli zwrotnej? Jeśli tak to można to ustawić jak należy.
|
Jest śrubką którą się reguluje poziom CO. Teraz jest poniżej "wymaganej" wartości, która wynosi 1-1,5%. Może dlatego jest źle.
A właśnie w serwisówce znalazłem info jak sprawdzić lambdę
Muszę Bartka poprosić o weryfikację
Owczar - 12-06-2015, 12:33
Już wiem o co biega. Bartek dzwonił. Tutaj nie ma układu samoregulacji ani lambdy. Nie ma nawet kata.
Biorąc pod uwagę powyższe HC są rewelacyjne. Aczkolwiek na bogatszej mieszance pewnie będzie ich więcej.
Bartek chce zrobić analizę po dotarciu na 2kkm. Auto ma teraz wysoką kompresję względem fabrycznej, więc podwyższone AFR może wystąpić. Jeśli po dotarciu nie ulegnie zmianie bliżej normy to trzeba będzie go podkręcić. Na dotarciu traktuj go delikatnie
Nie znałem tego rozwiązania forda- byłem przekonany, że jakaś lambda tam jest.
Torp12 - 12-06-2015, 12:37
A serwisówka mówi że lambda jest
Owczar - 12-06-2015, 12:38
No właśnie widzę I teraz komu wierzyć?
Torp12 - 12-06-2015, 12:44
Owczar napisał/a: | No właśnie widzę I teraz komu wierzyć? |
Doczytałem dalej, bo ta książka to niezły meksyk:)
Sonda jest w wersjach z katem:) Tutaj kata nie ma więc sondy też być nie powinno:)
Tak czy siak dzięki za zaintersowanie tematem:) Jak wróci Escort i się dotrze to przejadę się na analizator i się zobaczy
deejay - 12-06-2015, 12:46
Owczar napisał/a: | No właśnie widzę I teraz komu wierzyć? |
Torp12 - 03-07-2015, 11:34
Dziś jest ten dzień! Właśnie jestem w drodze po bialasa:) Jutro jeszcze wymiana poszycia dachu w Żaganiu i dluuuuugi powrót do domu;)
|
|
|