[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej
Hugo - 11-03-2010, 14:38
hans_1972 napisał/a: | Ja w swoim EA5A z Mobila 10W40 przeszedłem na 0W40 | I jak silniczek pracuje na Mobil-u 0W 40? Nic nie cyka?
norbiolo - 12-03-2010, 07:05
Witam
Czy ktoś z was używał MOTUL 8100 X-lite SAE 0W30
chyba nikt jeszcze nie pisał nic na temat tej oliwy.
Klasa lepkosci SAE J 300 0W-30
Gestosc w temp. 15oC ASTM D 1298 0.856
Lepkosc w temp. 100oC ASTM D 445 11,9 mm2/s
Lepkosc w temp. 40oC ASTM D 445 66,5 mm2/s
Wskaznik lepkosci ASTM D 2270 177
Punkt płyniecia ASTM D 97 -51oC
Temperatura zapłonu ASTM D 92 232oC
TBN ASTM D 2896 11,2 mg KOH/g
Czyli liczba zasadowa 11,2 co daje chyba dobry wynik
--------->
hans_1972 - 12-03-2010, 07:35
nic nie cyka, cichutko... silnik pracuje jakby jeszcze ciszej i płynniej.... ale to może takie moje subiektywne odczucie..
norbiolo - 12-03-2010, 07:44
Używałem Mobil-a 0W40 ale jednak myślę o zmianie na tego Motul-a 0w30
Hugo - 12-03-2010, 08:39
norbiolo napisał/a: | Używałem Mobil-a 0W40 ale jednak myślę o zmianie na tego Motul-a 0w30 | Dlaczego? Jakieś problemy?
norbiolo - 12-03-2010, 08:48
Podczas ostatnich mrozów pojawiły się cyki, skończył mi sie olej Mobila (kupiony za granicą), czas na wymianę za 3k km. Pomyślałem o troszeczkę lepszym oleju i mój wybór padł ma MOTUL-a jego parametry są obiecujące. Na forum nie znalazłem opinii na temat tej to oliwy.
wujas - 12-03-2010, 13:51
odnosnie mojego problemu to moze poprzedni wlascicel wcisnal mi kit ze jezdzi na syntetyku a lal 10W40 lub co gorsza 15W40 a ja go teraz potraktowalem 5W40 i ciekawe co bedzie sie dzialo
Popychacze wala na zimnym lecz jak juz sie rozgrzeje to jest cicho.
ehhh... zycie!!
gem1 - 12-03-2010, 13:56
wujas, przy takim zeskoku jak zakładasz, to albo płukanka przed wymianą, albo po kilkuset km zlać oliwe i zalać nową.
norbiolo - 17-03-2010, 19:28
A więc po zmianie oleju i mogę powiedzieć REWELACJA NA SUFICIE !!
Odczuwalna poprawa dynamiki, silnik chodzi równo i cicho popychacz umilkł, dodam że autko lepiej reaguje na dolnych obrotach. Myślę że olej jest wart swojej ceny, zobaczę jak będzie dalej jak na razie na +.
Remik - 22-03-2010, 08:38
Koledzy po zakupie auta zmieniłem olej na Castrola 10w40. Zaczęły odzywać się popychacze więc chce mu zalać Elfa ldx 5w40.. Czy mogą wystąpić jakieś niekorzystne objawy po takiej wymianie? Czy np może zacząć brać olej albo w ogóle się rozszczelnić?
Hugo - 22-03-2010, 08:45
Remik napisał/a: | Czy np może zacząć brać olej albo w ogóle się rozszczelnić? | Jeśli teraz nie bierze oleju to napewno nic mu się nie stanie.
Remik - 22-03-2010, 08:59
Hugo - Oleju nie bierze, ale zauważyłem że zaczął się jakby bardziej pocić.
robertdg - 22-03-2010, 09:18
Remik, spod dekli zaworowych
Remik - 22-03-2010, 09:54
Robertdg tak mi się właśnie wydaje że spod dekli zaworowych. Przy deklach od kolektora ssącego i wydechowego, o ile jest właściwie to określam. To źle?
[ Dodano: 22-03-2010, 10:54 ]
Źle na pewno. Tylko czy zmiana oleju na 5W40 nie pogorszy sytuacji? Tak powinno brzmieć to pytanie.
norbiolo - 22-03-2010, 14:47
Remik – jeżeli zauważyłeś pocące się uszczelki to już praktycznie po jabłkach, oznaczać to może iż wcześniejszy właściciel dokonał zmiany oleju z mineralnego na syntetyczny lub zalał zbyt dużo oleju co skutkuje w tej chwili poceniem się uszczelek. Dowiedz się na czy śmigał silniczek wcześniej, co do CASTROLA nie lej tego do żadnego silnika oleje te charakteryzują się znacznym odkładaniem się osadów.
Zbyt duża ilość zalanego oleju przy pracy na wysokich obrotach kończy się nadmiernym wzrostem ciśnienia oleju w układzie smarowania a w konsekwencji doprowadza do przekroczenia granicznej wytrzymałości uszczelek.
----------->
|
|
|