To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Moduł diagnostyczny OBD2

Owczar - 13-06-2012, 10:39

ECU ustala zapłon na podstawie odczytów z przepływki, prędkości obrotowej i czujnika ciśnienia atmosferyczne oraz czujnika temp silnika. Jeśli będzie przestawiona blaszka na wale korbowym, to wskazania rzeczywiście mogą wariować, jednak będą odchyłki względem sygnału z czujnika, ale zapłon będzie przestawiony o stały kąt (taki jak przesunięcie blaszki). Jeśli jest opóźniony to w spalinach powinno być dużo HC i CO.
adt81 - 13-06-2012, 11:13

Owczar u mnie właśnie w spalinach jest o wiele za dużo HC jednak CO w normie.
Owczar - 13-06-2012, 11:17

Ale to nie musi iść w parze... Masz gdzieś wyniki analizy? Była robiona na wolnych obrotach czy przy 2,5k?

Sam się zaczynam zastanawiać, bo wszystkie czujniki mające wpływ na kąt wyprzedzenia zapłonu już wykluczyłem. adt81, czy u Ciebie jest jakiś spadek mocy? Bo mój jeździ bez problemu, ale opóźnienie jest też chyba niewielkie...

adt81 - 13-06-2012, 12:07

Owczar wyniki mam nawet podawałem w wątku "Zwiększone spalanie" - pomiar był robiony tak jak ma być czyli silnik rozgrzany i na wolnych HC pow. 400ppm a na podniesionych obrotach doszło do 1000 i nie chciało spadać. Spadek mocy w dolnym zakresie mocno zauważalny jak już wejdzie na obroty to idzie całkiem ładnie tylko od dołu ociężały.
Owczar - 13-06-2012, 12:16

adt81 napisał/a:
HC pow. 400ppm a na podniesionych obrotach doszło do 1000 i nie chciało spadać.


To bardzo dużo. Generalnie Twoje objawy pasują do mocno opóźnionego zapłonu. Tylko czy blaszka na wale tak łatwo się przestawia. Ale wypadające zapłony też mogą wchodzić w grę.

Dobrze byłoby sprawdzić jak ten zapłon wygląda w rzeczywistości np lampą.

adt81 - 13-06-2012, 13:51

Owczar o jakiej blaszce piszesz i z czym to się je bo nie bardzo mogę zakumać ? :-)
Owczar - 13-06-2012, 13:57

Na wale korbowym jest blaszka. Jej pozycja jest ustalana na wale za pomocą klina. Podczas obrotu wału, gdy blaszka przechodzi przez czujni, to jest rejestrowany sygnał.

Deejay pisał, że ta blaszka ma bardzo małe kliny i trafił mu się gość z przestawioną blaszką. Z objawów które przedstawił wyszło, że mam opóźniony zapłon przez te blaszkę.

adt81 - 13-06-2012, 14:12

aha teraz już kumam - tak czy inaczej do rozrządu trzeba się dobrać bo jak mniemam tam ona się znajduje ? - sorki za głupie pytania ale nie znam się na tym a zgadywać nie chcę :-)
Owczar - 13-06-2012, 14:17

Tak, ew inny sposób, trochę staromodny, to zrobienie oznaczeń na kole pasowym i sprawdzenie lampą stroboskopową rzeczywistego wyprzedzenia kąta zapłonu. Ale do tego trzeba wykręcić jedną świecę. Zrobić punkt odniesienia na silniku i punkt odniesienia na kole pasowym, gdy jeden z cylindrów znajduje się na samej górze.
swinks_UK - 13-06-2012, 21:14

Mimo wszystko jak masz CO w normie to raczej dziwne by chodziło o zapłon.
HC tak mocno podniesione to jak spalanie oleju. Nie bierze ci oleju? To bym sprawdził.

deejay - 13-06-2012, 21:24

Co powoduje niedopalanie HC???? Podczas procesu spalania, każde zgubienie zapłonu (bez znaczenia z jakiego powodu) będzie przyczyniało się do wyższych niż normalnie wskazań HC. Typową przyczyną wysokiego poziomu HC są: brak iskry, niewystarczający czas trwania iskry, niewłaściwy moment zapłonu, problemy z zapaleniem mieszanki oraz uszkodzenie mechaniczne ( zbyt niski stopień sprężania). Jako dodatek do tego, niewłaściwy skład mieszanki przyczynia się również do wyższych odczytów HC niż normalne.
Mieszanka zbyt bogata (za dużo paliwa) lub zbyt uboga (za dużo powietrza) nie będzie ulegała całkowitemu spaleniu.

Ps; Tak jak pisaliśmy podstawa to pomiar ciś. spręzania i spr ust. rozrzadu .

LEKTURA

adt81 - 13-06-2012, 21:33

Oleju nie bierze - a przynajmniej nie na tyle abym zauważył. Robię miesięcznie nieco ponad 500km więc ewentualne ubytki zauważę po dłuższym czasie. Gdyby brał olej to chyba wydech byłby okopcony a nie jest. Chyba spróbuję się umówić na sobotę w serwisie żeby sprawdzili rozrząd bo już sam nie wiem od czego zacząć. Jak byłem kiedyś na analizie spalin to miałem następujące wyniki:

CO 0,00%
CO2 15,26%
HC 443ppm na jałowym ale po podniesieniu obrotów doszło do ponad 1000ppm i nie spadało
O2 0,14%
NO 0ppm
CO kor 0,00%
Lamba 0.984

Dla porównania mam wyniki z analizy wykonanej w lutym 2008 w Szwajcarii i wszystkie parametry mam identyczne oprócz HC gdzie było 0000.

mar111cin - 13-06-2012, 21:52

ja kilka lat temu miałem HC na poziomie 270ppm, po wymianie sond lambda spadło do normalnego poziomu (teraz nie pamiętam ile, ale strzelam że około 40ppm było)
deejay - 13-06-2012, 22:02

adt81,


CO i HC nigdy nie moze wynosić "zero" cos zle odczytujesz te pomiary lub ktos tu kreci ? :wink:

adt81 - 13-06-2012, 22:06

deejay czyli skopane pomiary ? W książce serwisowej mam wydruk z pomiaru i takie właśnie wartości a pomiar ostatnio robiony gdzieś w marcu i też źle :( Więc można założyć że skoro HC jest tak wysokie to CO też będzie poza normą. Co by nie było muszę jechać serwis niech sprawdzą ten rozrząd bo od czegoś muszę zacząć.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group