To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Szpala85 i tym razem Galant

szpala85 - 05-07-2010, 21:31

upgrade :mrgreen: :

- dzisiaj myłem Gala Karcherem i coś popsułem bo podczas ruszania świeci mi się kontrolka TCL OFF oraz kontrolka pomarańczowa ( takie autko w poślizgu ) ..... nie wiem co to się staneło .... :lol:

- oraz znalazłem przyczynę zawieszającego sie tempomatu ...... a była to ......... mrówki ..... mrówki osiedliły się w moim galu w miejscu gdzie jest ten cały pierdolnik ..... zatkały rurkę upustową i dlatego ni mogłem zatrzymać gala ..... sprawa rozwiązana :mrgreen:

- i zacząłem nowy projekt : tuba w bagażniku w miejscu koła zapasowego z kołem zapasowym :mrgreen:

areksz121 - 05-07-2010, 21:49

Ta kontrolka od ABSu raczej...a jak ABS nie hula to i pewnie nie załączy TCL...

A te mrówki to respekt :D

szpala85 - 05-07-2010, 22:17

http://forum.mitsumaniaki...p=719147#719147

projekt :mrgreen:

areksz121, juz kiedyś tak miałem z tyl TCL-em ... myślę że jak myłem felgi to jakiś syf wpadł pod czujniki ABS-u i dlatego jest problem ..... naprawi sie :mrgreen:

a te mrówki :lol: to mnie też z zaskoczenia wzięły :lol: tak bez zapowiedzi wprowadziły mi się do Gala :lol:

Wszyc - 05-07-2010, 22:41

umarłem normalnie z tymi mrówkami :D :D :D po prostu mnie zagiąłeś jesteś moim mentorem :D :D Hardcorowe mrówki tam w Jeleniej Górze macie że im z 50-70stopni pod maską nie robi mrówki mutanty :D
szpala85 - 05-07-2010, 22:51

Wszyc, od jakiegoś miesiąca zastanawiałem się czemu od czasu do czasu jakaś mrówka przewija mi się po ręcznym , drzwiach pasażera ...... dzisiaj postanowiłem to sprawdzić i pomału ....pomału .... patrzę koło podszybia na zewnętrznej stronie stado mrówek zasuwa wzdłuż szyby :shock: ... otwieram maskę ... a one szybko do dziury i juz ich ni ma :shock: ..... jak by wiedziały ..... poczekałem chwilkę i od razu rzuciło mi się w oczy .... pełno mrówek ....... między kielichem ,a ścianą grodziową od pasażera :lol: ..... szczerze to nigdy tam nie sprzątałem bo były te pierdolniki od tempomatu i nie było jak łapy włożyć .... z czasem nazbierało się tam syfu i tak wprowadziły się tam mrówki :wink:
dokładnie o tu gdzie zaznaczyłem :


Wszyc - 05-07-2010, 22:58

teraz tak zwróciłem uwagę na Twoje kielichy stary coś im zrobił że takie piękne :shock: ani grama rdzy od 1994 roku? :shock:

A co do mrówek to wybrały miejsce najdalej od silnika żeby się nie ugotować :D uważaj by po wypędzniu z galanta nie przeprowadziły szturmu na dom :D

Kaucz - 05-07-2010, 23:19

szpala85, ja mam w swoim Galu problem z mrówkami :P . Nie zlokalizowałem jednak jeszcze ich mrowiska :P .

Widać mrówki też lubią Mitsu :D

szpala85 - 08-07-2010, 20:20

Wszyc napisał/a:
stary coś im zrobił że takie piękne :shock: ani grama rdzy od 1994 roku? :shock:


a no widzisz :mrgreen: .... jak tylko się jakieś zapowiedzi rudej pojawiały to od razu się za nie brałem i efekt widzisz ..... plus oczywiście konserwacja od spodu nadkoli dużo robi :wink:



dzisiaj starałem się znaleźć przyczynę błędu TCL .... podniosłem przód zdjąłem koła i uruchomiłem silnik ... wajch na "D" ... karcher do łapy i waliłem wodą po czujniku ABS i tej zębatce na piaście .... efekt był taki że wszystko ok ..... po umyciu wsiadłem do gala ( oczywiście gal cały czas na podnośniku ) i depłem mu troszkę gazu .... TCL działał bo mrugała zielona kontrolka ....... założyłem koła , odpaliłem gala ruszyłem i znowu TCL OFF ..... :evil: .......
ale już chyba wiem gdzie jest problem ...... tylnie czujniki :wink: ... jutro podniosę tył i też tam przeczyszczę ..... bo już mnie ta pomarańczowa kontrolka denerwuje :mrgreen:


słuchajcie ... gdy miałem auto na podnośniku zauważyłem mały problem .... guma/osłona od przekładni kierowniczej jest pęknięta i chyba muszę ją wymienić ..... :| ...... czy wogóle takie coś się wymienia ( chodzi o samą gumę ) .... nie chcę aby coś się tam stało złego , bo widzę że jest to świeże pęknięcie ... tzn. jest świeży smar i nie ma żadnego syfu ......

szpala85 - 08-07-2010, 20:36

dobra znalazłem te osłony w InterCars .... wymieniać dwie na raz czy wystarczy jedna ? oraz jak to się wymienia :shock: :?: .....
Krzyzak - 08-07-2010, 21:47

szpala85 napisał/a:
oraz jak to się wymienia :shock: :?:

odkręcasz przekładnię od ściany grodziowej (2 mocowania, z reguły 4 śruby)
odkręcasz końcówki kierownicze od zwrotnicy
odkręcasz przekładnię od kierownicy - od kabiny, jedna śruba

wyciągasz przekładnię i zdejmujesz opaskę zaciskową na drążku kierowniczym
teraz rozklepujesz taką blaszkę, która jest przy samej przekładni i zabezpiecza drążek kierowniczy (2 miejsca są zaklepane) i odkręcasz drążek i możesz osłonę zdjąć

po skręceniu jedziesz na ustawienie zbieżności
do wsadzenia przekładni w kierownicę warto mieć 2 osoby do pomocy - jedna pcha przekładnię, druga wkłada do kierownicy a trzecia pilnuje, żeby kiera była w środkowym położeniu (w takim położeniu zdejmujesz)...

edit - sory - wymienisz mieszek bez rozbierania :) - odkręć tylko końcówkę kierowniczą i opaski zaciskowe na tej gumie i ją ściągniesz :)

jkrzysztof80 - 08-07-2010, 21:53

szpala85 napisał/a:
.... czy wogóle takie coś się wymienia ( chodzi o samą gumę ) ..

Wymienia się, w UK VRka nie przeszła przeglądu bo miałem pękniętą tą osłonę :evil:

robertdg - 08-07-2010, 21:56

Krzyzak, a już myślałem, że Ty na poważnie piszesz o wyciaganiu przekładni w celu wymiany osłony przeciwpyłowej drążka, bo ja bym to zrobił nastepująco, sciagnal koło, poluzował kontre drązka i koncowki kierowniczej, odkrecil i wypiał koncowke drazka kierowniczego, nastepnie odkrecil koncowke od drazka oraz kontre, sciagnal stare opaski i osłone, załozyl nowa oslone i zabezpieczył nowymi opaskami i poskladal w odwrotnej kolejnosci

szpala85 policz sobie ile obrotow zrobisz wykrecajac koncowke drazka z drazka a wkrecajac wkrec na tyle samo obrotów i udaj sie na zbieznosc.

szpala85, sprawdz jak wyglada druga oslona, jezeli nie jest poparciala ani ponapekana to wymien tylko ta rozerwana

Wszyc - 08-07-2010, 22:40

oj to ja mam osłony wszystkiego do wymiany :D :D bo u mnie wszystkie gumy jakie są obecne w zawieszeniu poszły daaaawno w pip :D trudno kasy nie ma to drugi rok będzie musiał tak przeżyć :P
Kurka zawieszenie u Ciebie też tak ładnie wygląda zakonserwowane i w ogolę zaczynam mieć kompleksy :D

szpala85 - 08-07-2010, 23:16

dziękuję panowie 8) Krzyzak, i robertdg, teraz już wszystko wiem i nie będzie z tym problemu ..... chociaż Krzyzak, mnie trochę nastraszył :mrgreen: niedobry ty , niedobry Krzyzak, :mrgreen:

druga osłona jest dobra tylko ta od kierowcy jest pęknięta .. na dniach zamówię i pogrzebię .... dzięki 8)

Wszyc, nie wszystko jest takie ładne :| .... mam do wymiany "banany" allegrowe które juz stukają :evil: ......
prawda jest taka że od czasu jak miałem tą przygodę z klimą ( co musiałem wymieniać przednie wzmocnienie dolne ) to teraz zwracam szczególną uwagę na rudą w Galu ... jak tylko coś wypatrzę to od razu szlif , podkład i farba ...... a jak jest gorzej ( tak jak z przodem gdzie mi chłodnica przednia spadła ) to wycinam i wspawuję mocniejsze oraz porządnie konserwuję ..... :wink: .....

ps. polećcie mi jakąś dobrą farbę do zacisków :| ... bo kruca w tamtym roku co robiłem regenerację pomalowałem tą farbą odporną na temp. 600C .... a teraz sami widzicie .... farba straciła kolor i tam gdzie leciał pył z klocków jest czarne i nie chce zejść ........ jak to dobrze zrobić :roll:

szpala85 - 09-07-2010, 22:15

:oops: głupia sprawa :oops: .... problem ABS-u i TCL-a rozwiązany :oops:

powodem był kabelek który sam odkręciłem jak goniłem mrówki z Gala .... kabelek przykręcony do masy pojazdu .. czyli "minus" :oops: ... a ten "minus" wychodził z pompy ABS ..... :oops:
:


dzisiaj tak całkiem przypadkiem zaglądnąłem pod maskę bo chciałem dolać płynu do sprysków ..... i kątem oka patrze jakiś luźny przewód ..... :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group