Nasze Miśki - Szpala85 i tym razem Galant
szpala85 - 05-07-2010, 21:31
upgrade :
- dzisiaj myłem Gala Karcherem i coś popsułem bo podczas ruszania świeci mi się kontrolka TCL OFF oraz kontrolka pomarańczowa ( takie autko w poślizgu ) ..... nie wiem co to się staneło ....
- oraz znalazłem przyczynę zawieszającego sie tempomatu ...... a była to ......... mrówki ..... mrówki osiedliły się w moim galu w miejscu gdzie jest ten cały pierdolnik ..... zatkały rurkę upustową i dlatego ni mogłem zatrzymać gala ..... sprawa rozwiązana
- i zacząłem nowy projekt : tuba w bagażniku w miejscu koła zapasowego z kołem zapasowym
areksz121 - 05-07-2010, 21:49
Ta kontrolka od ABSu raczej...a jak ABS nie hula to i pewnie nie załączy TCL...
A te mrówki to respekt
szpala85 - 05-07-2010, 22:17
http://forum.mitsumaniaki...p=719147#719147
projekt
areksz121, juz kiedyś tak miałem z tyl TCL-em ... myślę że jak myłem felgi to jakiś syf wpadł pod czujniki ABS-u i dlatego jest problem ..... naprawi sie
a te mrówki to mnie też z zaskoczenia wzięły tak bez zapowiedzi wprowadziły mi się do Gala
Wszyc - 05-07-2010, 22:41
umarłem normalnie z tymi mrówkami po prostu mnie zagiąłeś jesteś moim mentorem Hardcorowe mrówki tam w Jeleniej Górze macie że im z 50-70stopni pod maską nie robi mrówki mutanty
szpala85 - 05-07-2010, 22:51
Wszyc, od jakiegoś miesiąca zastanawiałem się czemu od czasu do czasu jakaś mrówka przewija mi się po ręcznym , drzwiach pasażera ...... dzisiaj postanowiłem to sprawdzić i pomału ....pomału .... patrzę koło podszybia na zewnętrznej stronie stado mrówek zasuwa wzdłuż szyby ... otwieram maskę ... a one szybko do dziury i juz ich ni ma ..... jak by wiedziały ..... poczekałem chwilkę i od razu rzuciło mi się w oczy .... pełno mrówek ....... między kielichem ,a ścianą grodziową od pasażera ..... szczerze to nigdy tam nie sprzątałem bo były te pierdolniki od tempomatu i nie było jak łapy włożyć .... z czasem nazbierało się tam syfu i tak wprowadziły się tam mrówki
dokładnie o tu gdzie zaznaczyłem :
Wszyc - 05-07-2010, 22:58
teraz tak zwróciłem uwagę na Twoje kielichy stary coś im zrobił że takie piękne ani grama rdzy od 1994 roku?
A co do mrówek to wybrały miejsce najdalej od silnika żeby się nie ugotować uważaj by po wypędzniu z galanta nie przeprowadziły szturmu na dom
Kaucz - 05-07-2010, 23:19
szpala85, ja mam w swoim Galu problem z mrówkami . Nie zlokalizowałem jednak jeszcze ich mrowiska .
Widać mrówki też lubią Mitsu
szpala85 - 08-07-2010, 20:20
Wszyc napisał/a: | stary coś im zrobił że takie piękne ani grama rdzy od 1994 roku? |
a no widzisz .... jak tylko się jakieś zapowiedzi rudej pojawiały to od razu się za nie brałem i efekt widzisz ..... plus oczywiście konserwacja od spodu nadkoli dużo robi
dzisiaj starałem się znaleźć przyczynę błędu TCL .... podniosłem przód zdjąłem koła i uruchomiłem silnik ... wajch na "D" ... karcher do łapy i waliłem wodą po czujniku ABS i tej zębatce na piaście .... efekt był taki że wszystko ok ..... po umyciu wsiadłem do gala ( oczywiście gal cały czas na podnośniku ) i depłem mu troszkę gazu .... TCL działał bo mrugała zielona kontrolka ....... założyłem koła , odpaliłem gala ruszyłem i znowu TCL OFF ..... .......
ale już chyba wiem gdzie jest problem ...... tylnie czujniki ... jutro podniosę tył i też tam przeczyszczę ..... bo już mnie ta pomarańczowa kontrolka denerwuje
słuchajcie ... gdy miałem auto na podnośniku zauważyłem mały problem .... guma/osłona od przekładni kierowniczej jest pęknięta i chyba muszę ją wymienić ..... ...... czy wogóle takie coś się wymienia ( chodzi o samą gumę ) .... nie chcę aby coś się tam stało złego , bo widzę że jest to świeże pęknięcie ... tzn. jest świeży smar i nie ma żadnego syfu ......
szpala85 - 08-07-2010, 20:36
dobra znalazłem te osłony w InterCars .... wymieniać dwie na raz czy wystarczy jedna ? oraz jak to się wymienia .....
Krzyzak - 08-07-2010, 21:47
szpala85 napisał/a: | oraz jak to się wymienia |
odkręcasz przekładnię od ściany grodziowej (2 mocowania, z reguły 4 śruby)
odkręcasz końcówki kierownicze od zwrotnicy
odkręcasz przekładnię od kierownicy - od kabiny, jedna śruba
wyciągasz przekładnię i zdejmujesz opaskę zaciskową na drążku kierowniczym
teraz rozklepujesz taką blaszkę, która jest przy samej przekładni i zabezpiecza drążek kierowniczy (2 miejsca są zaklepane) i odkręcasz drążek i możesz osłonę zdjąć
po skręceniu jedziesz na ustawienie zbieżności
do wsadzenia przekładni w kierownicę warto mieć 2 osoby do pomocy - jedna pcha przekładnię, druga wkłada do kierownicy a trzecia pilnuje, żeby kiera była w środkowym położeniu (w takim położeniu zdejmujesz)...
edit - sory - wymienisz mieszek bez rozbierania - odkręć tylko końcówkę kierowniczą i opaski zaciskowe na tej gumie i ją ściągniesz
jkrzysztof80 - 08-07-2010, 21:53
szpala85 napisał/a: | .... czy wogóle takie coś się wymienia ( chodzi o samą gumę ) .. |
Wymienia się, w UK VRka nie przeszła przeglądu bo miałem pękniętą tą osłonę
robertdg - 08-07-2010, 21:56
Krzyzak, a już myślałem, że Ty na poważnie piszesz o wyciaganiu przekładni w celu wymiany osłony przeciwpyłowej drążka, bo ja bym to zrobił nastepująco, sciagnal koło, poluzował kontre drązka i koncowki kierowniczej, odkrecil i wypiał koncowke drazka kierowniczego, nastepnie odkrecil koncowke od drazka oraz kontre, sciagnal stare opaski i osłone, załozyl nowa oslone i zabezpieczył nowymi opaskami i poskladal w odwrotnej kolejnosci
szpala85 policz sobie ile obrotow zrobisz wykrecajac koncowke drazka z drazka a wkrecajac wkrec na tyle samo obrotów i udaj sie na zbieznosc.
szpala85, sprawdz jak wyglada druga oslona, jezeli nie jest poparciala ani ponapekana to wymien tylko ta rozerwana
Wszyc - 08-07-2010, 22:40
oj to ja mam osłony wszystkiego do wymiany bo u mnie wszystkie gumy jakie są obecne w zawieszeniu poszły daaaawno w pip trudno kasy nie ma to drugi rok będzie musiał tak przeżyć
Kurka zawieszenie u Ciebie też tak ładnie wygląda zakonserwowane i w ogolę zaczynam mieć kompleksy
szpala85 - 08-07-2010, 23:16
dziękuję panowie Krzyzak, i robertdg, teraz już wszystko wiem i nie będzie z tym problemu ..... chociaż Krzyzak, mnie trochę nastraszył niedobry ty , niedobry Krzyzak,
druga osłona jest dobra tylko ta od kierowcy jest pęknięta .. na dniach zamówię i pogrzebię .... dzięki
Wszyc, nie wszystko jest takie ładne .... mam do wymiany "banany" allegrowe które juz stukają ......
prawda jest taka że od czasu jak miałem tą przygodę z klimą ( co musiałem wymieniać przednie wzmocnienie dolne ) to teraz zwracam szczególną uwagę na rudą w Galu ... jak tylko coś wypatrzę to od razu szlif , podkład i farba ...... a jak jest gorzej ( tak jak z przodem gdzie mi chłodnica przednia spadła ) to wycinam i wspawuję mocniejsze oraz porządnie konserwuję ..... .....
ps. polećcie mi jakąś dobrą farbę do zacisków ... bo kruca w tamtym roku co robiłem regenerację pomalowałem tą farbą odporną na temp. 600C .... a teraz sami widzicie .... farba straciła kolor i tam gdzie leciał pył z klocków jest czarne i nie chce zejść ........ jak to dobrze zrobić
szpala85 - 09-07-2010, 22:15
głupia sprawa .... problem ABS-u i TCL-a rozwiązany
powodem był kabelek który sam odkręciłem jak goniłem mrówki z Gala .... kabelek przykręcony do masy pojazdu .. czyli "minus" ... a ten "minus" wychodził z pompy ABS .....
:
dzisiaj tak całkiem przypadkiem zaglądnąłem pod maskę bo chciałem dolać płynu do sprysków ..... i kątem oka patrze jakiś luźny przewód .....
|
|
|