[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Alternator
marcinzam - 16-02-2014, 11:36
Witek vel Mysza napisał/a: | marcinzam napisał/a: | ostatnio mierzyłem ładowanie i wyszło 15,6 czy wystarczy wymienić regulator ? |
marcinzam napisał/a: | Dzisiaj mierzylem i wyszlo 14.4 na jalowym bez obciazenia | To loteria. Zmierz porządnym multimetrem. |
Taki wystarczy ?
robertdg - 16-02-2014, 13:57
Dobra marka w zupełności wystarczy
marcinzam - 17-02-2014, 10:08
diabelll napisał/a: | nie mialem pare dni dostepu do internetu
wiec tak
CG137076 to symbol układu prost. alternatora warto wymienic jak ktos ma dobre ladowanie a po paru minutach juz nie
CG138340 to symbol regulatora napiecia
i lozysko duze SKF 6303-2RSH/C3
jest jeszcze male ale symbolu nie mam niestety ;/ |
małe łożysko 8X23X14
http://sklep.gazparts.pl/...ewo_matiz-5555i
Krzyzak - 17-02-2014, 11:10
marcinzam napisał/a: | małe łożysko 8X23X14 | koyo dużo droższe jest
i fajną wagę zapodali - 1.5 kg
marcinzam - 17-02-2014, 22:30
a jest dostępne koyo ?
znalazłem ntn EC1-SC8A37LLH1CNLPX1V9 kosztuje około 60 zł
Krzyzak - 18-02-2014, 09:11
marcinzam napisał/a: | a jest dostępne koyo ? | kiedyś na allegro kupowałem, koło 50 zł jak pamiętam
gawron - 19-02-2014, 09:00
Zapraszam do działu sprzedam a najpierw do zapoznania się z regulaminem
adt81 - 24-02-2014, 17:25
Pozwolę sobie podłączyć się do tematu w kwestii łożysk - od jakiegoś czasu na wolnych obrotach słyszę takie uporczywe popiskiwanie. Na słuch ciężko ocenić ale wydaje mi się, że dochodzi albo z alternatora albo z rolki napinacza paska alternatora. Łożyska w alternatorze są zapewne wymienialne ale czy w tej rolce też bo ciężko mi ocenić które popiskuje ? Mile widziane byłyby wymiary tych łożysk dla 2,5V6 wymieniłbym wszystkie dla pewności.
deejay - 24-02-2014, 20:04
Jeśli masz po ręką "Plaka" itp to psiknij na pasek od alternatora , jeśli ucichnie to odpowiedz na twój problem. W 90% przypadkach powodem hałasu pisków itp są paski wielorowkowe.
adt81 - 24-02-2014, 20:13
deejay pasek to chyba nie jest bo to jest takie popiskiwanie bez względu na obroty a wydaje mi się, że gdyby pasek się kończył to chyba miauczał by bardziej - z drugiej strony paski mają już ponad 20tyś. Piski nie występują cały czas - rano na zimnym bardziej a jak się rozgrzeje to trzeba stanąć z prawej strony żeby było słychać. Popsikam w pasek i zobaczę.
deejay - 24-02-2014, 20:22
adt81 napisał/a: | deejay pasek to chyba nie jest bo to jest takie popiskiwanie bez względu na obroty a wydaje mi się, że gdyby pasek się kończył to chyba miauczał by bardziej - z drugiej strony paski mają już ponad 20tyś. Piski nie występują cały czas - rano na zimnym bardziej a jak się rozgrzeje to trzeba stanąć z prawej strony żeby było słychać. Popsikam w pasek i zobaczę. |
Sprawdz , a po drugie jakiej firmy masz założone paski
arturj123 - 24-02-2014, 20:50
Ostatnimi czasu wymieniłem alternator, gdyż na poprzednim był dziwny efekt spadania napięcia do napięcia akumulatora, po spadku obrotów.
Okazało się, że uszkodziłem łożysko (czuć lekki opór przy obracaniu) prawdopodobnie od zbyt naciągniętego paska, który parę razy naciągałem - wiadomo dlaczego (wg mnie nie był mocno napięty...).
Założyłem teraz inny alternator, pasek ten sam (Dayco) i obecnie stale mam problem z popiskującym paskiem. Jest tak naciągnięty, że da się obrócić o 90stopni, albo inaczej mierząc wcisnąć ok. 1 cm.
Moje pytanie, czy to jest nadal za luźno, że nadal piszczy czy to wina paska, koła pasowego?
adt81 - 24-02-2014, 20:55
deejay napisał/a: | Sprawdz , a po drugie jakiej firmy masz założone paski |
Dayco - w sumie już jakiś czas temu myślałem żeby wymienić obydwa bo po takim przebiegu już chyba czas.
deejay - 24-02-2014, 21:09
arturj123 napisał/a: | Założyłem teraz inny alternator, pasek ten sam (Dayco) i obecnie stale mam problem z popiskującym paskiem. Jest tak naciągnięty, że da się obrócić o 90stopni, albo inaczej mierząc wcisnąć ok. 1 cm.
Moje pytanie, czy to jest nadal za luźno, że nadal piszczy czy to wina paska, koła pasowego? |
Zawsze powtarzałem ze żadne paski nie zastąpią BANDO Made In Japan . Dla mnie to najlepsze i najcichsze paski jakie znam , reszta to szmelc.
Więc tutaj twoje kolejne podciąganie paska , może doprowadzić do ponownego uszkodzenia altka. Osobiscie zalecam wymianę paska na Bando .
adt81 - 24-02-2014, 21:39
Ok więc już kończąc ten OT dla potwierdzenia dla 2.5V6 paski to 4PK945 i 6PK1060 ?
|
|
|