To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Jarzma, zaciski hamulcowe, piasta - problemy,naprawa,części.

grzesiopol - 16-04-2018, 12:03

400z napisał/a:
potrzebuję śrub o numerze: 51986X i 51986Y
to nie są numery części do zakupienia tylko numery na rysunkach, czy patrzysz Carismę czy Colta czy inny to na rysunku śruba zacisku ma ten sam numer.
400z napisał/a:
Z tego co widziałem, to podałeś śruby na tył?
sorry pomyliłem linki,
Te numery MR475896 i 4605A101 są numerami oryginalnych części zacisku przedniego do konkretnego modelu - tutaj Lancer X. jak szukasz to po tych numerach, staraj się lepiej o części oryginalne np na allegro u mitsustyle lub e-pajero lub nawet w ASO, drożej w zakupie ale na pewno będą pasować. Nie sugeruj się opisami bo czasami są blędne w postaci zamiast przód wpisane tył i na odwrót. Kupując oryginał zawsze jest oryginalny woreczek/pudełko z naklejką i numerem części.

Na tył są 4605A212 i 4605A211.

400z - 16-04-2018, 18:56

Panowie dziękuję za pomoc!
Wszystko zamówione :)

kerw - 22-04-2018, 17:54

Witam wszystkich u mnie jak u wielu z Was pojawił się problem denerwujących stuków podczas hamowania, im auto bardziej rozgrzane wtedy praktycznie każde naciśnięcie pedału hamulca powoduje głośne stukniecie w tylnym kole. Jarzmo hamulca ma dość spore luzy. Czy wystarczy wymiana samych prowadnic zacisków czy trzeba wymieniać również gumowe tuleje ?
http://allegro.pl/prowadn...7289496782.html

muka997 - 22-04-2018, 20:07

co rozumiesz przez pojęcie
kerw napisał/a:
gumowe tuleje
??
na prowadnicach masz gumki
które są osłonami przeciw pyłowymi i na jednej prowadnic jest gumka - są 2 różne prowadnice nie tylko taka jaką podałeś w linku

co do luzu to zależy w jakim stanie masz zacisk bo może wystarczy czyszczenie/podstawowa regeneracja a może masz to tak wystukane i luzy są takie dużę że będziesz musiał wymienić zacisk oczywiście to już skrajny przypadek ale chodzi mi o to że musisz rozebrać zobaczyć na czym stoisz

lurek - 01-06-2018, 19:17

Powoli tracę cierpliwość do tylnego układu hamulcowego w tym aucie, w sumie od 5 lat nic w nim nie naprawiałem - poza hamulcami z tyłu :/

Wymienione:
- tarcze + klocki
- jarzma z kompletem naprawczym
po przykrej awari szczęk hamulcowych (pękła sprężyna, zablokowała koło):
- szczęki ze sprężynami
- tarcza kotwiczna
- samoregulator

dziś, 3 dni po ostatniej naprawie, jadę w 80km trasę i po ok. 50 km, gdy zjechałem z ekspresówki na drogi między wioskami, zaczyna się buczenie w tylnym kole (tym od awarii szczęk). Buczenie cholernie głośne, noga na hamulec - cisza, puszczam hamulec, buczy. Wysiadam oglądam, nic nie widzę (ale specem nie jestem). Jadę dalej - cisza, po 5km ponownie buczy. Kilka mocniejszych hamowań dla próby i po tym jak zatrzymam auto do zera, ruszam i cisza. Auto zrobiło mi tak jeszcze z 2 razy na tej trasie. Potem w drodze powrotnej cisza całą trasę (choć jechałem walniej, ostrożnie, cały spięty :/)

Co to mogło być? Buczenie bardzo głośne trochę jakby guma tarła i co ciekawe, wystarczyło lekko dotknąć hamulca i cisza.

muka997 - 02-06-2018, 14:58

z czego tarcze i klocki??
jarzma wymieniałeś??? to co z nimi było nie tak??

krzychu - 02-06-2018, 15:49

A to nie po to się stosuje ATE plastilube? Żeby klocek nie wpadał w wibracje?
lurek - 02-06-2018, 17:28

Jarzma wymieniałem bo ponownie zaciski zaczęły klekotać jak w starym trabancie :P
Klocki są Textar, szczeki TRW, a o paście nic nie wiem bo wymiana była wu mechanika, a nie samemu ;P

No a poza tym, powrotne 75km zrobiłem już w ciszy. Byłem dziś ponownie u fachowców, podczas drogi cisza. Rozebrali tarcze, pooglądali i niczego się nie dopatrzyli. Pojeżdżę zobaczę ale całą sprawa bardzo dziwna.

tyku - 02-06-2018, 18:48

lurek, Zmień na nowe blaszki mocowania klocka MR493177 :roll:

krzychu - 02-06-2018, 19:19

Ale klekotanie zacisków może być spowodowane wyrobionymi prowadnicami. Na jednej prowadnicy jest też taki gumowa tulejka.... Jej brak na pewno powoduje że zacisk ma spory luz. Pytanie czy te elementy wchodziły w zestaw naprawczy?

Szczęki bym wykluczył ponieważ jak naciskasz hamulec to jest to całkowicie niezależny mechanizm...

grzesiopol - 02-06-2018, 19:35

Chodzi ci o numer 5 na rysunku http://mmc-manuals.ru/man...9161AB00ENG.pdf . W dobrych zestawach naprawczych powinno być wszsytko co na rysunku jest opisane jako "Rear brake caliper seal kit".
lurek - 03-06-2018, 19:30

Jarzma (zamiennik, febest) wymienione właśnie z powodu wyrobionych otworów na prowadnice. Przy okazji wymieniłem prowadnice (komplet, oryginał) plus zestaw wskazany przez grzesiopola (oryginał). Problem klekotania ustał.

Tyku, myślisz że to blaszki od klocków?

umieściłem filmik na youtube, buczenie, wciskam hamulec nożny (nie mocno) i cisza, puszczam i buczy ponownie.

https://youtu.be/rSfm7zU5o_8

Jurii - 05-06-2018, 15:56

gdzieś przeczytałem że jak są szczęki hamulcowe i prowadnice to prowadnica z gumką powinna być od strony ,,ataku,, tarczy na szczękę wtedy prowadnica z gumką lekko pracuje i gumka ochrania prowadnice przed zużyciem się a jeżeli zamontujemy odwrotnie o prowadnica bez gumki na sztywno będzie siedziała po jakimś czasie się wyrobi dostanie luzu i będzie co będzie też niedawno robiłem kompletną regenerację układu hamulcowego i prowadnice z gumami dałem od strony ataku tarczy na szczęki hamulcowe żeby prowadnica pracowała i przez gumkę się nie wyrabiala
kerw - 21-06-2018, 12:17

Zna ktoś oem jarzma tylnego hamulca do sportbacka 1,8 ?
Bizi78 - 21-06-2018, 15:44

Z katalogu części wynika, że 4605A210.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group