ASX Techniczne - Napęd ASX
wlodeks - 19-01-2012, 13:43
vavoom napisał/a: | Kolega, który wie wszystko, pisał, że taki test ma się nijak do rzeczywistości, więc nie wiem, czy bez pozwolenia możemy go wykonać |
Na pewno nie możemy, a nawet gdybyśmy mogli, to nie powinniśmy go przeprowadzać.
Kolega, który wie wszystko i tak zna już wyniki tego nieodbytego testu , tylko nam nie powie bo przecież możemy nie zrozumieć. Poza tym, Subaru przejeżdza takie rolki bez kłopotu nawet, a może w szczególności, gdy zamontować je na dachu samochodu.
Szukałem w znanych mi punktach obsługi samochodów takich rolek ale niestety bez skutku.
cefaloid - 19-01-2012, 16:14
jaceksu79 napisał/a: | Cytat: | Wiesz co zabrałem głos bo akurat jeździłem foresterem i powiem tak:
- napęd napędem, silnik na teren za bardzo 'wiertarka'i lubi obroty, co na szosie jest bardzo fajne, ale nie w terenie. Do ruszania bez gazu się nie nadaje bo zgaśnie, a jedynka za długa na teren. Żeby nie zgasł musisz dać po garach. Dasz po garach to zerwie przyczepność. Reduktor jest niestety KONIECZNY i dlatego Forester go ma. Inaczej była by porażka. Z reduktorem jest OK, ale bez szaleństwa. Ot jak to SUV. |
Tutaj to ja napiszę - nie wierzę Tobie abyś jeździł forkiem - może przejechałeś się jakimś struclem |
Tak się składa że brat posiada Subaru Forester 2,0 158KM ('07) i jak mu powiem że to 'jakiś sztrucel' to mnie...
Ale i nie zamierzam nikogo do niczego na siłę przekonywać. Wyraziłem własną opinię na ten temat, ale być może się nie znam - nigdy nie miałem się za mistrza kierownicy ani eksperta. Nie do końca jednak rozumiem prób przekonywania mnie że nie wiem czym jeździłem. Oczywiście piszę to bez żadnej urazy Tego typu dyskusje nie są mi do niczego potrzebne tak jak jest mi obojętne czy lepszy na zimę jest Forester czy też może ASX więc nie mam potrzeby schlebiać któremuś z aut. Podejrzewam, że oba są wystarczająco dobre - i to z zapasem, a ich własciciele zadowoleni.
Proponuje niech każdy sam oceni czy zachowanie napędu Subaru jest zawsze takie super:
http://www.youtube.com/watch?v=iG4aa1T5_m4
JCH - 19-01-2012, 21:57
wlodeks napisał/a: | Czy ktoś wie gdzie można przeprowadzić test na rolkach? | Przypomniałeś mi, że miałem zapytać w stacji diagnostycznej. A zapytać miałem przy okazji przeglądu, o którym kompletnie zapomniałem! Zostały mi 3 dni.
Plejady.... stety, bądź nie - to impreza zamknięta tylko dla "swoich". Nie byłem i pewnie nie będę ale niektóre Mitsumianiaki bywały
cefaloid napisał/a: | niech każdy sam oceni czy zachowanie napędu Subaru jest zawsze takie super | No nie jest. Bo nie ma tylko jednego "napędu Subaru". Dwa, na pierwszy rzut oka, podobnie wyglądające Forki mogą mieć różnie rozwiązane napędy i jeden będzie mielił (tak jak ten zielony na filmie) a drugi się wygrzebie.
Tu Słowacy zrobili fajny test 4 aut czteronapędowych http://www.sme.sk/vp/18751/ - 27 minut oglądania
Haniball - 20-01-2012, 12:08
Fajnie się ogląda, no i co Subaru nie wypadła tak super, nie? Audi pokazało jej miejsce w szeregu przy przeciąganiu liny. Nagła zmiana pasa ruchu też Subaru kiepsko wyszła- tył uciekł. Ruszanie na lodzie( dwa koła) pod górę też tak sobie. No ale oczywiście test był subiektywny .
vavoom - 20-01-2012, 18:29
Ten Forester ma podobno taki sam napęd, jak ASX (sprzęgło elektromagnetyczne), dlatego nie mógł się wygrzebać - oczywiście wiadomo, czyja to teoria - moim zdaniem absurdalna. Sprzęgło to jedno, a soft sterujący sprzęgłem to drugie. Zobaczcie filmik reklamowy Subaru, gdzie srebrny Forester AT wspina się po rampie, mniej więcej od 1:40 - http://youtu.be/ooQRxlChvMw
Widać, że w przypadku braku przyczepności przedniej osi, przekazanie odpowiedniego momentu na tył następuje ze sporym opóźnieniem, więc sprawność tego napędu - przypuszczam - może być zbliżona do ASX/Outlander w trybe 4WD. A jeśli się nie mylę, to Forester nie ma opcji Lock, gdzie moment przekazywany jest od razu, a to diametralnie zmienia możliwości auta.
jaceksu79 - 20-01-2012, 19:27
vavoom napisał/a: | Ten Forester ma podobno taki sam napęd, jak ASX (sprzęgło elektromagnetyczne), dlatego nie mógł się wygrzebać - oczywiście wiadomo |
ziomuś naucz się może czytać - ok? Jesteś tak przekonany tego napędu, to chodź gdzieś się spotkamy i Ci pokażę, że moja przednia ośka z zaszperowanym dyfrem lepiej pojedzie w trudnym terenie jak twój lux 4x4... ott taki mały prywatny offroad wtedy zobaczysz co Ci daje dołączany tył...
Panowie, czy diamenty są wam religią czy może sektą?
Możecie sobie się nie zgadzać z moją opinią iż ten rodzaj napędu jest BEZNADZIEJNY...
Z kolei L200, Pajero, EVO ma super rozwiązania...
Chcecie przeprowadzać testy na rolkach -te testy są dla prasy, nie wiecie o tym?
Zwrócicie uwagę jak w testach wypada Xdrive BMW - normalnie mogło by się zdawać ideał napędu - z 1 przyczepnym kołem wyjeżdża bez problemu... a jak jest w praktyce?? Zapytajcie się właścicieli X5, tylko obiektywnych...
krzychu - 20-01-2012, 19:34
jaceksu79 napisał/a: | że moja przednia ośka z zaszperowanym dyfrem lepiej pojedzie w trudnym terenie jak twój lux 4x4... ott taki mały prywatny offroad wtedy zobaczysz co Ci daje dołączany tył... |
Nie popadaj w samozachwyt... I czemu tak patrzysz na świat zero-jedynkowo... ???
A możesz mi oświecić co to Mitsubishi montuje w SAWC w Outku GT? Jak nie wiesz to po prostu napisz.
vavoom - 20-01-2012, 19:35
jaceksu79 napisał/a: | vavoom napisał/a:
Ten Forester ma podobno taki sam napęd, jak ASX (sprzęgło elektromagnetyczne), dlatego nie mógł się wygrzebać - oczywiście wiadomo
ziomuś naucz się może czytać - ok? |
O co Ci chodzi szefie wszystkich szefów? Przecież Ty to napisałeś, nie ja.
jaceksu79 - 20-01-2012, 19:42
vavoom napisał/a: | jaceksu79 napisał/a: | vavoom napisał/a:
Ten Forester ma podobno taki sam napęd, jak ASX (sprzęgło elektromagnetyczne), dlatego nie mógł się wygrzebać - oczywiście wiadomo
ziomuś naucz się może czytać - ok? |
O co Ci chodzi szefie wszystkich szefów? Przecież Ty to napisałeś, nie ja. |
to przeczytaj jeszcze kilka razy co napisałem...
STEROWANY HYDRAULICZNIE - OLEJEM
[ Dodano: 20-01-2012, 19:44 ]
Cytat: | A możesz mi oświecić co to Mitsubishi montuje w SAWC w Outku GT? Jak nie wiesz to po prostu napisz |
nie komentowanie tego chyba jednoznacznie oznacza, że nic nie mam w tej kwestii do powiedzenia, oczywista oczywistość?
krzychu napisał/a: | I czemu tak patrzysz na świat zero-jedynkowo... ??? |
tak samo jak działa napęd w sax-ie
vavoom - 20-01-2012, 19:49
jaceksu79 napisał/a: | to przeczytaj jeszcze kilka razy co napisałem... |
Haniball napisał/a:
http://www.youtube.com/watch?v=iG4aa1T5_m4 a tu co nie wyszło, jednym kołem się nie wygrzebał?
Nie uwierzysz .... bo ma taki sam rodzaj napędu jak w ASX-ie
Tak dobrze czytasz - opcja USA z automatem nie ma centralnego dyfra tylko sprzęgło wielopłytkowe ( ogólnie taka sama przednionapędowa co ASX
Nigdzie wcześniej nie napisałeś o sterowaniu hydraulicznym, rozumiem, że to robi kolosalną różnicę, tylko nie wiem, w którą stronę.
A zamiast mnie odsyłać do czytania Twoich postów, lepiej sobie sam swoje poczytaj, żebyś za chwilę znów sam sobie nie zaprzeczył.
jaceksu79 - 20-01-2012, 19:54
jaceksu79 napisał/a: | Różnica między tą opcją subaryny jest taka, że w ASX elektromagnes steruje tarczkami, w subarynie oliwka (można nawet najnormalniej to wyłączyć i jeździć z przednim napędem... |
żeby było inaczej to po prostu bym się przyznał i przeprosił - chyba, że nie wystarczająco wyraźnie się wyraziłem.... to jeżeli tak to sorry
i Panowie, tak się nie bulwersujcie na to co piszę, bo to czym jeździcie to są diabelskie wynalazki czyli suv który nie ma nic wspólnego z terenówką i nie ma żadnych właściwości terenowych poza trochę większym prześwitem... takie jest założenie tego auta
jeżeli uraziłem kogoś uczucia to także sorry
[ Dodano: 20-01-2012, 20:03 ]
vavoom napisał/a: | Sprawą oczywistą jest, że stały napęd na cztery koła daje o wiele większe bezpieczeństwo czynne, tu nie ma wątpliwości. |
no właśnie ten napęd co Ty posiadasz to nie jest napędem stałym na 4 koła - to się zgadzasz?
[ Dodano: 20-01-2012, 20:08 ]
jak już zakładamy filmotekę to zwrócicie uwagę o co chodzi z XDRIVE - we wszystkich testach wypada rewelacyjnie, ale tylko w testach
http://www.youtube.com/watch?v=HvqQuC_8VrM
szukałem filmiku O SŁYNNYCH ROLKACH I ZNALAZŁEM człowieka co tak samo jak ja ma o nich odpowiednio wyrobione zdanie
Cytat: | Największą sztuką marketingu jest wymyślić taki test, który przejdzie tylko właściwy produkt.
Coś jak w przetargu na samochody na egzaminy na prawo jazdy, gdzie, jak ktoś mi kiedyś opowiadał, specyfikacja wyszczególniała takie parametry, że spełniał je ponoć tylko jeden określony model samochodu. Zresztą, to się zapewne często zdarza i czasem myślę, że głównie po to wymyślono taki dokument jak SIWZ.
To z marketingiem jest nieco bardziej etyczne, ale w gruncie rzeczy zasada jest ta sama.
Genialnie zrobiło to BMW. X-drive to rodzaj napędu na 4 koła, który ma dwie charakterystyczne cechy:
każde koło może otrzymywać od 0 do 100% siły napędowej
o rozkładzie mocy decyduje komputer
O ile punkt 1. ma ogromny potencjał i jest świetnym rozwiązaniem technicznym, to 2. sprawia, że jest to całkowicie bezużyteczne (patrz: BMW X5) i nie nadaje się do niczego oprócz pokazywania w efektownym teście. |
vavoom - 20-01-2012, 20:08
jaceksu79 napisał/a: | Panowie, tak się nie bulwersujcie na to co piszę, bo to czym jeździcie to są diabelskie wynalazki czyli suv który nie ma nic wspólnego z terenówką i nie ma żadnych właściwości terenowych poza trochę większym prześwitem... takie jest założenie tego auta |
Jak dla mnie to trochę przesadziłeś, dla mnie ASX to nie suv, a crossover, czyli "półka" niżej od suva :]
Im dalej od terenu, tym lepiej.
jaceksu79 napisał/a: | vavoom napisał/a:
Sprawą oczywistą jest, że stały napęd na cztery koła daje o wiele większe bezpieczeństwo czynne, tu nie ma wątpliwości.
no właśnie ten napęd co Ty posiadasz to nie jest napędem stałym na 4 koła - to się zgadzasz? |
Oczywiście, że się zgadzam, nigdy nie twierdziłem, że jest inaczej.
jaceksu79 - 20-01-2012, 20:15
vavoom napisał/a: | jaceksu79 napisał/a: | Panowie, tak się nie bulwersujcie na to co piszę, bo to czym jeździcie to są diabelskie wynalazki czyli suv który nie ma nic wspólnego z terenówką i nie ma żadnych właściwości terenowych poza trochę większym prześwitem... takie jest założenie tego auta |
Jak dla mnie to trochę przesadziłeś, dla mnie ASX to nie suv, a crossover, czyli "półka" niżej od suva :]
Im dalej od terenu, tym lepiej.
jaceksu79 napisał/a: | vavoom napisał/a:
Sprawą oczywistą jest, że stały napęd na cztery koła daje o wiele większe bezpieczeństwo czynne, tu nie ma wątpliwości.
no właśnie ten napęd co Ty posiadasz to nie jest napędem stałym na 4 koła - to się zgadzasz? |
Oczywiście, że się zgadzam, nigdy nie twierdziłem, że jest inaczej. |
ok, to brudzia?
PS> a ta hydraulika w sterowaniu napędem jest o tyle fajna, że to się nie przegrzewa ( no chyba, że jakiś niespełna sprawny zechce chochlować na jednej osi) no i jeszcze jedna wielka zaleta - ona jest precyzyjna ( tarcze mokre) ... nawet gdzieś takie informacje można znaleźć w necie
Tutaj na filmiku od czasu 2,54s zobaczycie takie cudeńko jak centralny dyfer z viscozą - kilka dni temu pomagałem w rozbiórce znajomemu( dokładnie taka sama transmisja jak na filmie), po tym jak z jakiegoś powodu rozsypał się jemu w drobny mak
http://www.youtube.com/wa...feature=related
vavoom - 20-01-2012, 20:52
jaceksu79 napisał/a: | ok, to brudzia? |
Ooo, nawet nie wiedziałem, że takie emotikony tu są No ale przy butelce z reguły się też rozmawia, więc ineteresowałoby mnie uzyskanie odpowiedzi na kilka pytań i zagdnień, które tu padły i pozostały bez odpowiedzi - mogę się nawet postarać i zsumować je w jednym poście, co Ty na to?
jaceksu79 - 20-01-2012, 20:54
vavoom napisał/a: | jaceksu79 napisał/a: | ok, to brudzia? |
Ooo, nawet nie wiedziałem, że takie emotikony tu są No ale przy butelce z reguły się też rozmawia, więc ineteresowałoby mnie uzyskanie odpowiedzi na kilka pytań i zagdnień, które tu padły i pozostały bez odpowiedzi - mogę się nawet postarać i zsumować je w jednym poście, co Ty na to? |
OK, ale odpowiedzi udzielę na nie w tygodniu - bo za jakieś 4 godzinki wyjeżdżam i jeszcze 1800km przede mną w jedną stronę, a i tak dzisiaj jestem od 4 rano na nogach
Jak chcesz to przeczytaj to - dosyć ciekawe http://www.awdwiki.com/en/subaru/
|
|
|