Nasze Miśki - FTO LHD LPG
Anonymous - 25-03-2012, 22:56
zdecydowanie 3. jak zmiana szerokości samej felgi ma wpłynąć na dynamikę ?
Xsystoff - 25-03-2012, 23:56
Na 4 kolach to pewnie kilkanascie kg wiecej, a masa wirujaca jest strasznie odczuwalna.
Krzyzak - 26-03-2012, 07:22
najgorzej wygląda na 3, najlepiej na 1
2 i 4 to coś pomiędzy, ale raczej ze wskazaniem na 2
m6riano - 26-03-2012, 09:13
Cytat: | FTO pojechało na złom... |
nosz kurna olek..chcesz żeby człowiek zawała dostał...
matunio20 - 28-03-2012, 10:29
felgi nr jeden.
_Slawek_ - 28-03-2012, 21:24
Derpin napisał/a: | jak zmiana szerokości samej felgi ma wpłynąć na dynamikę ? |
No właśnie nie powinna, ale tak jak wklejałem to foto już wcześniej, to widać że
opona na tej feldze (przynajmniej optycznie) się po prostu "rozlewa" i z 205 robi się jakieś 225...
Cytat: | Na 4 kolach to pewnie kilkanascie kg wiecej, a masa wirujaca jest strasznie odczuwalna. |
Jest to max 8kg, bo przy ostatniej zmianie ważyłem oba koła i była różnica 2kg między zimówką na stalówce a letnią na alu. Nie jestem pewien czy to akurat komplet na alu nie był lżejszy o te 2kg
Na razie wstrzymuje się z wszelkimi ruchami zakupowymi, bo nie chcę po wydaniu $ przekonać się, że ta zmiana nic nie pomogła. Na szczęście dogadaliśmy się z MaRIo_ że w wolnym czasie zamienimy całe koła między eclipsem i fto, a następnie zobaczymy jak jeden i drugi komplet będzie się zachowywał w obu miśkach.
A teraz garść faktów.
Optymalne/fabryczne parametry dla kół 16" do FTO:
Felga szerokości 6,5" ET 38mm, opony 205/50R16
Zestawy, na których FTO już jeździło/jeździ:
1. Felgi stalowe 15", szerokość 6" ET 46, opony 205/65R15 - jeździło się bardzo dobrze, o dziwo nic nawet nie obcierało na tych balonach.
2. Felgi alu 16", szerokość 7,5" ET 35, opony 2x205/50R16 i 2x205/55R16 - niezależnie od tego, które były z przodu auto robiło się bardzo wrażliwe na wszelkie koleiny i nierówności, także cały czas obie ręce mocno na kierownicy. Nie zauważyłem różnicy w dynamice w stosunku do pierwszego zestawu.
3.Felgi stalowe 15", szerokość 6" ET 46, opony 195/65R15 - zdecydowanie najlepsze jak dotychczas zestawienie pod względem komfortu, zachowania na nierównościach i dynamiki.
4. Felgi alu 16", szerokość 7,5" ET 35, opony 205/55R16 - różnica w stosunku do punktu 2 to +5-6mm bieżnika ale odczucia bardzo podobne, czyli ogólnie gorzej niż na mniejszych i węższych oponach.
Może ja tutaj nie widzę jakiejś istotnej kwestii, która powoduje tak duże różnice w prowadzeniu w zależności od szerokości założonych felg? Na pewno jest spora różnica w rozstawie kół między zestawem 1/3 i 2/4 - bo jest to min. 6cm... ale czy to tłumaczy aż taką różnicę w prowadzeniu
Xsystoff - 29-03-2012, 08:44
Roznica bierze sie z tego, ze na 7.5" feldze, opona 205 ma juz naciąg i dlatego edit:chyba źle sie prowadzi. Natomiast na stalowkach 6" miales zamontowane praktycznie idealne opony pod taka felge - 195-tki. Ostatnio jak kupowałem opony do BMW to zastanawialem sie czy na 7" 205/60 R16 nie bedzie za waskie i wszedziej pisali ze 205 to minimum bez naciagow i innych wynalazkow, a Ty masz 7.5" i 205....
Edit: Tyle juz na Forum, a myślisz, że wulgaryzmy wyłapuje automat...
kleryk-3kgt - 29-03-2012, 08:51
Nigdy nie widziałem FTO na żywo, ogólnie to mało tego jeździ. Z całego samochodu, tylko tylny zderzak bym zmienił, po za tym, fajna maszyna.
Za jakiś czas, będę swoje 17" HRS sprzedawał z oponami 245/45/17 Jak by Cię interesowało Za małe pieniążki oczywiście.
Seichan - 29-03-2012, 16:08
kleryk-3kgt napisał/a: | Nigdy nie widziałem FTO na żywo |
FTO będzie na zlocie ogólnopolskim, więc będzie można go obejrzeć i pomacać
kleryk-3kgt napisał/a: | Za jakiś czas, będę swoje 17" HRS sprzedawał z oponami 245/45/17 Jak by Cię interesowało |
Bóg zapłać, ale na 17" stracilibyśmy wszystkie zęby 16" to maksymalna wielkość felgi, na jakiej da się w miarę komfortowo jeździć
kleryk-3kgt - 29-03-2012, 17:51
Komfort? Co to jest?
Ma dobrze wyglądać i tyle. Na 17" i profilem 45 można spokojnie jeździć po naszych drogach.
Seichan - 29-03-2012, 18:41
kleryk-3kgt napisał/a: | można spokojnie jeździć po naszych drogach. |
Zapraszam zatem do tzw. Polski B celem zaznajomienia się z naszymi drogami
_Slawek_ - 29-03-2012, 18:47
Xsystoff napisał/a: | Roznica bierze sie z tego, ze na 7.5" feldze, opona 205 ma juz naciąg i dlatego ujowo sie prowadzi. Natomiast na stalowkach 6" miales zamontowane praktycznie idealne opony pod taka felge - 195-tki. Ostatnio jak kupowałem opony do BMW to zastanawialem sie czy na 7" 205/60 R16 nie bedzie za waskie i wszedziej pisali ze 205 to minimum bez naciagow i innych wynalazkow, a Ty masz 7.5" i 205.... |
Dzięki, właśnie o takie info mi chodziło Teraz już chociaż wiemy na czym stoimy, a właściwie to na czym fto stoi
Pozostaje się zatem rozglądać najlepiej za felgami o szerokości 6"-6,5" co oznacza, że numerki (wizualizacje ze str. 13) 1, 2 i 4 odpadają bo tamte 16-tki nie występują węższe niż 7" A przy szerokości max 6,5" trzeba przyznać, że wybór jest mocno ograniczony, same sreberka praktycznie
kleryk-3kgt napisał/a: | Na 17" i profilem 45 można spokojnie jeździć po naszych drogach. |
Jeśli mowa o Twoich 245/45/17 to jak najbardziej, ale do FTO szerszych niż 215 bym nie wciskał...
kleryk-3kgt - 30-03-2012, 15:40
Niektórzy lubią przyczepność
Tomii - 30-03-2012, 21:26
_Slawek_ napisał/a: |
Pozostaje się zatem rozglądać najlepiej za felgami o szerokości 6"-6,5" |
ja bym raczej szukał 6,5 - 7" ze wskazaniem na tą drugą szerokość felgi oczywiście dla opony 205 i będzie idealnie
_Slawek_ - 30-03-2012, 22:26
kleryk-3kgt napisał/a: | Niektórzy lubią przyczepność |
Na torze to się zgodzę, że przyczepności nigdy za wiele, ale nasze FTO służy do jazdy codziennej i nawet na standardowych dla podstawowej wersji GS balonach 185/70R14 miałoby lepszą przyczepność niż przeciętny dzisiaj kompakt... Zresztą jeżdżąc w miarę przepisowo, ciężko narzekać na brak przyczepności.
Tomii napisał/a: | ja bym raczej szukał 6,5 - 7" ze wskazaniem na tą drugą szerokość felgi oczywiście dla opony 205 i będzie idealnie | Jednak będe się skłaniał ku 6,5". Jeśli 7" byłoby idealne, to na takich felgach wyjeżdżałyby z fabryki.
|
|
|