[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Akumulator-zamienniki
Izold - 22-09-2017, 21:31 Temat postu: Akumulator "Service required". Dzisiaj odpaliłem samochód, żeby go wstawić do garażu i wyskoczyła duża ikona akumulatora i komunikat "Service required".
Instrukcja podaje, że to awaria ładowania i nakazuje "zaparkować pojazd w bezpiecznym miejscu i oddać go do sprawdzenia".
Ma ktoś jakiś pomysł - co to może być? Można z tym jechać do mechanika, czy trzeba mechanika przywieźć do niego?
Samochód mam od nowości na oryginalnym akumulatorze, rocznik 2010, przebieg 142.000 km.
Może po prostu czas na wymianę akumulatora?
Bodzio922 - 23-09-2017, 11:23
Sprawdź stan akumulatora u mechanika, 7 lat to może czas już na wymianę. Nie chce skłamać ale chyba co 5 lat się baterie powinno zmieniać.
HUGIO - 23-09-2017, 14:33
Bodzio922, Na pierwszy ogień to raczej może sprawdzić samemu multimetrem podstawowe wartości
muka997 - 23-09-2017, 15:15
popieram, zmierz akumulator i ładowanie alternatora
Izold - 23-09-2017, 20:30
Sprawdzone - nie ma ładowania. Samochód został u elektryka.
Bodzio922 - 24-09-2017, 12:27
Hugio, nie każdy dysponuje czymś takim stąd od razu poleciłem wizytę u "znachora"
HUGIO - 24-09-2017, 19:16
Bodzio922,
Warto mieć, ja posiadam jakiś z Casto za 15zł i takie najprostsze diagnozy/naprawy sam przeprowadzam zamiast komuś płacić
Izold - 25-09-2017, 20:24
Padł regulator napięcia - już wymieniony.
Co mnie zaskoczyło, to że on w samochodzie jest jakieś 3-4 razy mniejszy niż w motocyklu.
vini639 - 25-09-2017, 22:04
Ej chłopaki czy po wymianie akumulatora trzeba wprowadzać kod do radia i gdzie go znajdę? Nie dostałem go wraz z kupnem auta. W jaki sposób powinna przebiegać adaptacja akumulatora?
Zamówiłem Varte D47 P+.
[ Dodano: 26-09-2017, 12:46 ]
No więc jak to jest z tym kodem? Nowy akumulator już mam i szykuję się do wymiany.
tyku - 26-09-2017, 13:26
vini639 napisał/a: | No więc jak to jest z tym kodem? | Nie ma żadnego kodu.
vini639 - 26-09-2017, 14:05
Ok, dzięki.
[ Dodano: 26-09-2017, 14:29 ]
A jeszcze jedno - w którym miejscu wymontować wlot powietrza, na środku czy na końcu przy wejsciu, oraz jak to zrobić żeby go nie połamać? Szarpie się z nim i nie chce wyjść.
HUGIO - 26-09-2017, 17:41
vini639,
Możesz rozłączyć te plastiki, są 2 łączenia - jedno na środku, a drugie zaraz przy filtrze, trzeba ścisnąć od góry i dołu "wewnętrzne" plastiki (/ podważyć zewnętrzne) i je rozsunąć, albo wyjąć filtr i wyciągnąć wszystko "przed filtrem", w każdym razie najpierw musisz odkręcić wlot.
//Edit
Wydaje mi się nawet, że samo odkręcenie wlotu i "puszki" z filtrem da wystarczające pole manewru, żeby wymienić akumulator.
vini639 - 26-09-2017, 18:00
Wymieniony.
Finalnie zrobiłem to w ten sposób że odkręciłem na przedniej śrubce obudowę filtra i wlot na tych dwóch plastikowych, filtr powietrza wyjąłem i zrobiło się na tyle miejsca aby wyjąć stary akumulator i założyć nowy.
A alarm się załączył wraz z odpieciem starego i wył aż do podłączenia nowego
Jakby jeszcze ktoś nie wiedział - VARTA D47 P+ pasuje jak ulał.
Uwex - 27-09-2017, 12:04
vini639 napisał/a: | A alarm się załączył wraz z odpieciem starego i wył aż do podłączenia nowego |
A nie dało się wyłączyć syreny ?
vini639 - 27-09-2017, 12:11
No właśnie się nie dało Ale szybko wymienione więc to nie był duży problem.
|
|
|