To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Jaki najlepszy olej do Lancera i dlaczego?

tomekrvf - 04-12-2012, 10:57

Croom napisał/a:
Taki olej najlepiej dosmaruje wszelkie newralgiczne czesci tego zawansoanego układu zmiennych faz rozrzadu a A3/B4 nie bedzie tak cyrkulował efektywnie poza tym w tosunku do A3/B4 C2-2010, A5/B5 da przynajmniej powienien dac oszcżędność ok. 1% na paliwie.

Croom, porty w elektrozaworach sterujących MIVEC są na tyle duże że tylko kamienie nie przejdą tymi otworami. Sam mechanizm wewnątrz bębna jest zaawansowany technologicznie na poziomie cepa. Nie jest to element wrażliwy na olej jak np. wariator w Alfach (przekładnia zębata itp.)
Ja mam radę dla wszystkich którą już powtarzałem wielokrotnie: lepiej wybrać olej tańszy np. Shell, Elf, Total, Lotos itp i zmieniać go częściej niż wlać coś dwa razy droższego i wymieniac co 20 000km. Z moich obserwacji wynika że silniki chodzące na np na Shellu, Elfie lub Lotosie wymienianym co 10-12 kkm przy 200 000km wyglądają i chodzą jak nowe. Mówię tu o samochodach które miałem okazję obsługiwać od poczatku ich żywota.
Jeśli zaś chodzi o skomplkowany silnik, to moja mazda 2.5 V6 KL dojeździła do ponad 400 kkm na Shellu 5W40, odcinała przy 8000 obr/min i był to silnik o niebo bardzie zaawansowany technicznie od serii 4B1

jaceksu79 - 04-12-2012, 11:21

tomekrvf, lotos wcale nie jest tańszy.. no oczywiście zależy jaki ale jeżeli myślimy o podobnej półce czyli quazar
Marian_K - 04-12-2012, 12:22

tomekrvf napisał/a:
Ja mam radę dla wszystkich którą już powtarzałem wielokrotnie: lepiej wybrać olej tańszy np. Shell, Elf, Total, Lotos itp i zmieniać go częściej niż wlać coś dwa razy droższego i wymieniac co 20 000km.
I to zdanie powinno być pogrubioną i powiększoną czcionką napisane na początku tego tematu :wink:
pablo diablo - 04-12-2012, 19:44

Moim skromnym zdaniem w naszych nowych 1.8 DID warto wymieniać olej co 8 - 10 kk.
Ja w każdym razie tak robię na fakt filtra DPF w tym silniku i konieczności używania diesla w cyklu mieszanym miasto częściej trasa rzadziej, co skutkuje lekkim przyrostem poziomu oleju.
Myślę że jak wlejemy nawet najlepszy olej jaki istnieje gdy zostanie pomieszany z ropą straci swoje super właściwości prawda czy nieprawda?

krzychu - 04-12-2012, 19:49

pablo diablo - w dyszlach to zupełnie coś innego. Przy DPF-ie podstawa to LOW SAPS... W benzynie nie koniecznie i MID SAPS powinno styknąć...

Mieszanie się ropy czy sadzy z diesla z olejem jest dużo mniej tragiczne dla niego niż dostanie się benzyny... Ale oczywiści częstsza wymiana jest lepsza niż rzadsza...

Croom - 04-12-2012, 19:56

jaceksu79 napisał/a:
Croom, te silniki benzynowe mają mega prosty układ rozrządu ... można powiedzieć wydłubany z "epoki kamienia" ... dokładnie prawie to samo co kilkanaście lat temu już BMW stosowało czyli vanos ( ot zwykły wariator na wałku rozrządu)


Tak ale jak moze zauważyłeś na VANOSY działa tylko kilka olejów a speców w Polsce którzy to umia naprawic jest niewielu.
Ogólnie sprawę załatwiaja tylka 2-3 oleje aby nic nie klepało.
Ale VANOSY to jak pewnie wiesz dosyc kłopotliwa i wrażliwa w serwisowaniu sprawa.
Wiem ze na pewno tylko dwa oleje radzą sobie z nimi wyśmienicie jeden Niemiecki przepraszam Angielski estrowy drugi też PAO /Estry firmy której produkty maja zastosowanie w motorsporcie i cięzkich warunkach.

Ale proste nie zawsze znaczy wytrzymałe i nie wrazliwe na jakość oleju.

Poza tym dawniej nie utwardzano wałków jak obecnie stąd inna rekomendacja aktualnego pakietu ZDDP.

jaceksu79 napisał/a:
Interwał w lancerze benzynowym na millersie LL rzędu 20kkm nie jest groźny... tutaj mogę to śmiało podkreślić...( praktyka warsztatowa i analiza oleju.. dalej żył)


Pokaż analizę jestem ciekawy
Ja mam kupe i mało ktory olej wytrzymuje warunki severe serwice 20 000km aby sie nie zakwaszał (przewaga TAN nad TBN)...
A w Polsce mamy drogi jakie mamy więc warunki normalne zadko keidy są zachowane.
Ja uparcie bedę pisał że optimum jest 10-15 00km max przy olejach nawet wysokiej klasy longlife.

Wiem jak wygladają silniki w autach pucharowych na jednym czy drugim oleju

To ze jeden silnik nie bieże oleju i ma 500 000km nie koniecznie zależy tylko i wyłacznie od oleju składa się na to wiele czynników

jaceksu79 - 04-12-2012, 22:10

Croom napisał/a:
Tak ale jak moze zauważyłeś na VANOSY działa tylko kilka olejów a speców w Polsce którzy to umia naprawic jest niewielu.
Ogólnie sprawę załatwiaja tylka 2-3 oleje aby nic nie klepało.
Ale VANOSY to jak pewnie wiesz dosyc kłopotliwa i wrażliwa w serwisowaniu sprawa.
Wiem ze na pewno tylko dwa oleje radzą sobie z nimi wyśmienicie jeden Niemiecki przepraszam Angielski estrowy drugi też PAO /Estry firmy której produkty maja zastosowanie w motorsporcie i cięzkich warunkach.

Ale proste nie zawsze znaczy wytrzymałe i nie wrazliwe na jakość oleju.

Poza tym dawniej nie utwardzano wałków jak obecnie stąd inna rekomendacja aktualnego pakietu ZDDP.


Wracając do lancera z MIVEC :wink: układ ten jest trwały, prosty i niezawodny niezależnie od oleju.. ( w przeciwieństwie do np. subaru, gdzie rodzaj oleju ma duży wpływ na charakterystykę pracy wariatorów- do tego stopnia dużą, że nawet może wywalać check)

Croom napisał/a:
Pokaż analizę jestem ciekawy


nie pokażę tego, bo nie robię takich rzeczy dla zabawy aby podyskutować na forum tylko w konkretnym celu i za to płacę... więc sorry ale musisz to zrozumieć
pablo diablo napisał/a:
Moim skromnym zdaniem w naszych nowych 1.8 DID warto wymieniać olej co 8 - 10 kk


Tu zgadzam się jak najbardziej, ale nie porównujmy diesla z DPF-em do prostego benzynowego mivec-a z wielopunktowym wtryskiem paliwa

Croom napisał/a:
Ja mam kupe i mało ktory olej wytrzymuje warunki severe serwice 20 000km aby sie nie zakwaszał


Szczególnie wynalazki na bezpośrednim wtrysku... tam także polecam szybszą wymianę

Poza tym przecież wiesz (?), że czasami niska wartość TBN-u nie oznacza "słabego" oleju , bo wszystko zależy od bazy jaka jest w nim zastosowana :idea:

Kolejna sprawa, to HTHS, TBN itd... są bardzo popularne na forach internetowych co jest bardzo mylące

Croom - 04-12-2012, 23:15

jaceksu79 napisał/a:
nie pokażę tego, bo nie robię takich rzeczy dla zabawy aby podyskutować na forum tylko w konkretnym celu i za to płacę... więc sorry ale musisz to zrozumieć


Oczywiscie rozumiem i szanuję :-)
Ale czemu płacisz ?


jaceksu79 napisał/a:
Poza tym przecież wiesz (?), że czasami niska wartość TBN-u nie oznacza "słabego" oleju , bo wszystko zależy od bazy jaka jest w nim zastosowana


Tak owszem masz rację ale baza to tylko nośnik i jeśli jest do bani szybko się utlenia w wtedy wszystko leci na łeb i szyję...

jaceksu79 - 14-12-2012, 19:00

tak jako odskocznia od tej dyskusji warto sobie obejrzeć i jak najbardziej jest to ciekawy film do działu technicznego http://www.youtube.com/watch?v=FBnu6L972Bw
tomekrvf - 14-12-2012, 21:57

Jacek, Millers ma wyszukiwarkę własciwego oleju którą mozna o kant d... potłuc.
Dobrany olej czasem nie pokrywa się z zaleceniami producenta.
Moim zdaniem najlepszą wyszukiwarkę ma Shell, gdzie w zalezności od kraju (zimno, ciepło) dobiera olej.

Mika - 15-12-2012, 01:13

A ja mam inne spostrzeżenia... Wyszukiwarka shella w ogóle nie posiada w opcjach mojego auta (silnik 1.6 produkowany od 2010), nie uaktualniają bazy danych. Wyszukiwarka Millersa już ma :)
jaceksu79 - 15-12-2012, 09:49

tomekrvf, Tomek podaj konkretny przykład? sam jestem ciekawy... wiesz jak te wyszukiwarki są tworzone? więc millers, castrol, mobil, shell itd.. robi te wyszukiwarki na zlecenie ta sama firma w taki sposób, że to sam producent auta wybiera sobie stosowny olej z palety producenta olejów
Croom - 17-12-2012, 08:14

jaceksu79 napisał/a:

Wysłany: 15-12-2012, 09:49     
tomekrvf, Tomek podaj konkretny przykład? sam jestem ciekawy... wiesz jak te wyszukiwarki są tworzone? więc millers, castrol, mobil, shell itd.. robi te wyszukiwarki na zlecenie ta sama firma w taki sposób, że to sam producent auta wybiera sobie stosowny olej z palety producenta olejów


Wyszukiwarki robi Oislager a to co widzimy na ekranie to takie tylko poglądowe dane reszta jest do dyspozycji profesjonalnych firm i nikt tego nie udostępnia a te dane są naprawdę dobre.

Znam jedno auto pucharowe które jeździ na CFS 0W20 zużycia w porównaniu do innych marek praktycznie zerowe :-)

Mika - 17-12-2012, 23:11

Zalałem Millersa XF Longlife C3 5w-30. Jak na razie mam wrażenie, że silnik lżej pracuje po zapaleniu rano w czasie mrozu, tak jakby miał mniejsze opory w porównaniu z edgem 5w-30. Jeśli chodzi o łapanie temperatury to jest bardzo podobnie. Wydaje mi się jednak, że kultura pracy jest wyższa niż na edgu. Zobaczymy co będzie po kilku miesiącach, po roku..., ile wypije olejku i jak będzie znosił moje kręcenie do 6000 czasami... :)

[ Dodano: 17-12-2012, 23:12 ]
Żeby nie było, powyższy olej obok C3 spełnia także ACEA A3/B4 :)

jaceksu79 - 21-12-2012, 08:52

Ciekawostka dlaczego mimo wszystko producent lancera dba o kieszeń i stan silników swoich klientów :biggrin:

Fiat Bravo 1,4 T-jet 120KM ( czyli benzyna uturbiona) - ilość oleju w silniku 3 litry, wymiana co 30000km lub 2 lata :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group