[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Co wybrać - Lancer 1.5 - 1.6, czy 1.8 - silnik benzynowy ?
svalbard - 01-06-2010, 11:57
Widać w Mitsu szybka reakcję na ceny benzyny.
W czerwcu 1,8 jest droższe od 1,5 tylko o 1000 zł.
Ja wybrałem 1,5, gdyż obecne autko ma tylko 75KM i 143KM to byłby za duży "skok".
Poza tym, nie bez znaczenia było spalanie, choć teraz jak sobie patrzę na rubrykę "cykl pozamiejski" (czyli 80% moich km), to zaczynam wątpić, czy podjąłem właściwą decyzję...
Czas pokaże.
Uwex - 01-06-2010, 12:32
svalbard napisał/a: | to byłby za duży "skok". |
jaki duży skok ? gdybyś myślał o aucie co robi setkę poniżej 7 sek. to jeszcze powiedzmy , że OK , ale Lancer ? Bez przesady .
svalbard - 01-06-2010, 14:56
Uwex napisał/a: |
jaki duży skok ? gdybyś myślał o aucie co robi setkę poniżej 7 sek. to jeszcze powiedzmy , że OK , ale Lancer ? Bez przesady . |
Przyjemności należy dozować z umiarem to raz, a dwa mam przyjemność od czasu do czasu jeździć 200KM Renówką mojego taty (jak on mógł?!) i widzę po sobie, ze wsiadając do takiego auta przejawiam nadmierne skłonności do dość agresywnego stylu jazdy, choć staram się delikatnie operować pedałem gazu
Moje obecne, wiekowe juz autko, setkę osiaga chyba po 20 sekundach, więc zejście do 12 jest już sporym skokiem.
Uwex - 01-06-2010, 15:29
svalbard - agresor z Ciebie A tak na poważnie to różnica 1.5 vs 1.8 nie jest aż taka duża .
jaca71 - 01-06-2010, 15:30
svalbard napisał/a: | Ja wybrałem 1,5, gdyż obecne autko ma tylko 75KM i 143KM to byłby za duży "skok". |
Ja zamieniłem 1.0 55KM na 2.0 155KM Wcale skok nie był duży. W końcu zaczęło się normalnie jeździć
svalbard - 01-06-2010, 15:41
Uwex napisał/a: | svalbard - agresor z Ciebie A tak na poważnie to różnica 1.5 vs 1.8 nie jest aż taka duża . |
no to uważaj, bo jestem sąsiad zza miedzy - Racibórz
Od 1 czerwca, ta różnica jest znacznie mniejsza... tylko 1k PLN różnicy. Tak to jest jak się człowiek na coś "nakręci". Po dzisiejszym przemyśleniu i przeliczeniu - dziś wybrałbym 1,8.
@jaca71:
50-90KM - nie da się jeździć
90-150 - normalna jazda
150-250 - więcej niż normalna (ale tu łapie się 1,8)
>250KM sportowa
taka moja subiektywna klasyfikacja
Anonymous - 01-06-2010, 18:20
wybrałbym 1,8. a ja nie!
jak kupowałem swojego miśka różnica była tylko 2tys. zł
jaca71 - 01-06-2010, 20:10
Bastek77 napisał/a: | wybrałbym 1,8. a ja nie!
jak kupowałem swojego miśka różnica była tylko 2tys. zł |
Z tego co pamiętam to wybrałeś 1,5 bo dużo dojeżdżasz?
Ja kupując mojego potwora - Corsę 1.0 poszedłem podobnym tropem.
Miałem dojeżdżać 55km w jedną stronę 7 dni w tygodniu. Potrzebowałem samochód niezawodny (czyli nowy), ekonomiczny (czyli mała benzyna) i tani (odpadł więc diesel). Przez pierwszy rok zrobiłem ponad 60k km w drugim ponad 45k km że średnim spalaniem na poziomie 4,7L/100km. Jeśli miałbym podobne wymogi obecnie i do wyboru Lancera 1,5 i 1,8 wybrałbym ten pierwszy.
A w mojej obecnej sytuacji 2.0 wydaje się idealne - daje frajdę z jazdy, pali niewiele i przebieg jedynie około 20k km na rok. I nie mam zamiaru nikogo przekonywać że 1,5 jest do luftu.
krzychu - 02-06-2010, 13:33
svalbard napisał/a: |
50-90KM - nie da się jeździć
90-150 - normalna jazda
150-250 - więcej niż normalna (ale tu łapie się 1,8)
>250KM sportowa
taka moja subiektywna klasyfikacja |
Dorzuć do tego wagę i opieraj się na współczynniku moc/wagę. Po tym jak jeździłem 55 koniami w 800-900kg to powiem spodziewałem się dużo więcej po 135 koniach ale waga 1200-1300kg daje o sobie znać i powiem że teraz w sumie chciał bym więcej chodź już w 4x4 bo na mokrej nawierzchni 135km niekiedy 2WD nie potrafi dobrze przenieść.
Uwex - 02-06-2010, 16:38
krzychu napisał/a: | opieraj się na współczynniku moc/wagę |
dobrze gada - w moim Saxo mam fabrycznie 60 KM + trochę odetkany wydech + ułatwiony pobór powietrza , co w sumie pozwala mu lżej oddychać i muszę powiedzieć , że śmiga całkiem ładnie jak na tę moc . Tak więc same konie jeszcze nie mówią o wszystkim .
moku - 05-08-2010, 20:45 Temat postu: Jaki Lancer sedan 1,5 czy 1,8 ? Witam,
zmieniam auto i już wybrałem. Będzie to nowy Mitsubishi Lancer sedan. Mam jednak problem z wyborem silnika. Z tego forum wiem , że silnik 1,8 spala po mieście średnio ok. 12l. Spalanie i koszty to dla mnie ważne (niestety...). Czy różnica w spalaniu między 1,5 a 1,8 po mieście jest duża? I wreszcie różnica w osiągach (dynamika i elastyczność) też jest duża?
Różnica w cenie to 3000zł. Przy cenie Lancera to niewiele tyle tylko żeby potem nie płacić za duże spalanie...
DjQuest - 05-08-2010, 20:55
Nie doczytałeś .Nikt jednoznacznie ci nie doradzi.Tak jak ja i wielu innych sami decydowali pod względem swoich potrzeb o wyborze silnika.Powtórzę więc sprawdzoną teorię 1,5 do miasta 1,8 dłuższe trasy.
gzesiolek - 05-08-2010, 21:05
Dodam jeszcze, ze im wiecej km tym wiekszy zwrot z oszczednosci uzywania 1,5, ale przyjemnosc jazdy wieksza przy 1,8...
W Lodzi i okolicach nie macie az tak strasznie jesli chodzi o korki, jesli do tego nie robisz wiecej niz 15k km rocznie to nie ma sensu oszczedzac...
Jesli jednak robisz prawie 20k km w tym 1/3 po Krakowie jak ja to oszczednosc z wyboru 1,5 w stosunku do 1,8 to ok. 200x1,5lx4,5PLN = 1350 PLN rocznie oszczednosci... sam oceń czy to dużo dla Ciebie...
Najlepiej jak znajdziesz kogos w z Twojego rejonu co ma 1,5 i sie nim przejedziesz... bo jak sadze 1,8 jezdziles w salonie...
moku - 05-08-2010, 21:32
Rocznie robię 12 tys. km. Głównie po Łodzi. Głównie krótkie odcinki 10-15 km. Jednorazowo. Więc chyba będę w górnych wartościach spalania.
rekin - 05-08-2010, 23:06
wybierz 1.5
teraz mi spala od 7.3 do 7.8 w mieście średnio
w trasie min. 5.3 a normalnie przy 90/100 około 5.7 5.
|
|
|